1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

VOLBY: Vyhraje muž, nebo nůž?

Vypadalo by to asi jako alibistické vyhýbání se kardinálnímu tématu, tak k těm prezidentským volbám teda ještě něco napíšu. Ale že by se do toho člověku chtělo…

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ś. Svobodová 27.1.2023 13:17

Souhlasím s tím, že PP je ochoten plnit ideologické rozkazy z Bruselu. Ale i AB dokázal, že ochotně plní ideologické rozkazy z Bruselu. A navíc je neurotický chaotik.

Ś. Svobodová 27.1.2023 13:03

8-o Babiš podepsal snížení skleníkových plynů v r. 2019 i 2020, v rámci Fitfor 55 odmítl pouze zákaz spalovacích motorů, Marrakéšskou deklaraci ČR za Babiše přijalala, i když ještě neratifikovala. Uvědomte si, že na cestě ke dnešmu bohatství podrazil postupně všechny kamarády a spolupracovníky, vyjma jediného, který mu jako ředitel Lovochemie podepsal takovou smlouvu, která mu později umožnila fabriku schlamstnout. Toho člověka dodnes vyplácí. Opravdu si myslíte, že by voliče nepodrazil?

J. Farda 27.1.2023 13:03

Sure ... ;-)

T. Hraj 27.1.2023 12:43

Válčení má dvě vrstvy. První je ideologická (politické rozhodování), druhá je technická (strategické a taktické vojenské rozhodování). PP je profesilonál v té druhé vrstvě. Ta první u něj zcela chybí. Respektive PP je v tomto prázdnou nádobou, připravenou naplnit se jakýmkoli obsahem, pokud to bude mainstream západní politiky.

Ś. Svobodová 27.1.2023 12:37

Jenže nějaké síla hlasů je nerelevantní. Maximálně můžete pak šermovat čísly, že prezidenta zvolilo deset lidí a osm milinů že vhodilo prázdný lístek a bude vám to platné jak mrtvému zimník. Kdyby se zavedl stejný paragraf jako u referend, to by byla jiná.

T. Hraj 27.1.2023 12:33

S panem Jaklem souhlas. A k těm dvěma ještě přidávám svůj včerejší komentář:

Babiš je z mnoha důvodů těžko přijatelný. Kromě temné minulosti (tu má PP ještě temnější) to je člověk bez pevných, strukturovaných od principů budovaných názorů. Je neschopný abstraktnější nebo obecnější (ideologické) myšlenky. To je také důvod, proč si často protiřečí (bez ukotvenosti v principech si v delším čase lze jen těžko uchovat konzistenci). Jedinou jeho zbraní je nijak zvlášť pevný, či důvěryhodný selský rozum. Zlo Babiše je v jeho osobě.

Naproti tomu PP je kultivovaný, uhlazený, umí se vyjadřovat (i sympaticky stručně), na obecnější otázky odpovídá sice obecně (až bezobsažně), ale také strukturovaně a s alespoň formální hlavou a patou. Ostudu tedy neudělá (jak já tuhle vlastnost nesnáším!). Zlo, které s sebou PP nese, netkví přímo v jeho osobě, ale v tom, co reprezentuje: absolutní prounijní konformismus. Můžeme si být jisti, že podepíše všechny budoucí Lisabony, Istanbuly, Marakéše, Green Dealy, Fit for 55, kvóty na migranty, ženy, homosexuály, černochy nebo cokoli jiného. Je přeci dospělý, rozumný, slušný...

Suma sumárum nevím, co by Babiš musel provést (a že se v poslední době snaží!), abych volil PP

T. Hraj 27.1.2023 12:30

Takže Babiš je padouch i dobrotivec?

V. Braun 27.1.2023 12:13

Ukažte mi politika, který to napadání podporuje. Docela by mne to zajímalo, včetně důkazů o takové podpoře.

V. Braun 27.1.2023 12:10

Tak u toho EURa může vhodně vybírat do rady ČNB, byť rozhodující slovo má stejně vláda. Třeba za to EURo má u mě Pavel plus.

O. Vašíček 27.1.2023 11:57

No a to je tak všechno, co se může stát. Prohlášení, ž eje presidentem pro všechny, je sice populistické, ale současně pravdivé. Byl zvolen v demokratických volbách většinou hlasů a tím pádem má plný mandát k výkonu své funkce. Jestli ho většina nechtěla je sice taky pravda, ale mandát to nijak nesnižuje. Ani to nezabrání podpisu smluv a jmenování jím vybraných činitelů.

Může se stávkovat, může se nadávat, psát petice a pod. Ale jsou jasně definované podmínky, za kterých je možné presidenta odvolat a ani jedna z výše uvedených to není.

P. Sura 27.1.2023 11:54

A krom toho za ekonomiku si může každý stát sám. Ale pokud stát někdo ohrozí zvenku a je potřeba se bránit, ekonom ani kšeftař nebudou to pravé, co bude potřeba.

P. Sura 27.1.2023 11:49

Při volební účasti s polovinou prázdných obálek má každý platný hlas jen poloviční sílu. Při neúčasti poloviny lidí má každý hlas sílu dvojnásobnou. Už to konečně pochopte, když stejně nemáte jinou možnost jak se vyjádřit.

J. Kalina 27.1.2023 11:27

Já se to pokusím "přeložit" po svém. Už několik voleb nesleduji tolik co kdo v KAMPANI říká neb si myslím, že kandidáti jsou naučení co a jak říkat, slibovat aby se zalíbili co největšímu počtu voličů. Sleduji ty kdo a jak je podporují a hlavně média neb ta jsou schopna ledasčeho i po těchto volbách. Add ta média. Ještě překousnu, že mám pocit, že někomu fandí a někoho očerňují, ale nechci kousat, že tím mi vlastně říkají, trhni si a žer co ti nandáme na talíř.

K těm prázdným obálkám. Boha jeho, snad jste už u nějakých voleb byli!! V seznamu kandidátů daného okrsku si vás odškrtnou a vydají vám úřední obálku. K těm odškrtnutým se případně připíší ti co přijdou s volebním průkazem ( tedy ze svého "domovského" okrsku jsou vydáním průkazu vyškrtnuti, dostanou také úřední a připsáni na tam, kam se dostaví). Z těchto přišlých k volbám se vypočítává volební účast. Úřední obálku vhodíte s kandidátem, prázdnou nebo ji nehodíte vůbec. Pokud uděláte cokoliv mimo vhození platného hlasu, souhlasíte s tím, jak to rozhodnou ti co platný hlas vhodili. Nějaké následné výklady co kdo myslel tím, že vhodil prázdnou obálku (nebo nevhodil ani tu prázdnou) budou odvislé od postoje vykladače a některým výkladům se budete divit ještě tak 2 další roky.

Ś. Svobodová 27.1.2023 11:12

Babiš není ekonom, ale kšeftař. To je dost rozdíl.

D. Mašek 27.1.2023 11:11

No tak Vy si hoďte korunou...;-D

Ś. Svobodová 27.1.2023 11:10

Já si myslím, že prezident u nás nemá moc možností nějaký politický program plnit. Může sice občas nepodepsat nějaké jmenování, ale tím se směřování státu nezmění.

Ś. Svobodová 27.1.2023 11:04

Trochu jsem se ztratila. Mám volit ty, kdo budou dělat v případě nezvolení jejich vůdce menší bordel (Babišovci), nebo ty kdo budou dělat v ulicích větší bordel (Pavlovci)?

Z. Lapil 27.1.2023 10:49

Určitě bych použil hodně jiná slova v hodně jiném významu, ale dejme tomu, nepouštějme se do intelektuálštiny. ALE! Kde je tu řeč o nenávisti? Když o někom řeknu, že je chudý a z vesnice, znamená to, že ho nenávidím?

J. Vlček 27.1.2023 10:46

Pane Fardo, držte se češtiny, uděláte dobře a možná i s méně chybami. Důkazů, že jste "vzdělanec" není zapotřebí. ;-D

Z. Lapil 27.1.2023 10:38

Mě spíš připadá, že je spíš takový potížista. Jako disidentovi mu jistě patří obdiv, ale jako prezident - myslím si, že by náš stát rozvrtal k nepoužití.

Z. Lapil 27.1.2023 10:32

Nejsem soudruh, A váš už vůbec ne.

Z. Lapil 27.1.2023 10:30

Můžu se mýlit, ale podle toho, co čtu, babišovi voliči vysloveně plánují, jak se na něj v případě jeho vítězství seběhnou davy rozzuřených nenávistníků.

Viz: "Ať si každý představí obě možné situace, oba možné výsledky. A ať si sám odpoví na otázku: jak bude reagovat na vítězství svého favorita tábor kandidáta prvního a kandidáta druhého? Který tábor bude hýkat opojením a strkat výsledná procenta pod nos kdekomu a který si jen zatleská a půjde dál po své cestě? A jak bude reagovat na prohru svého favorita tábor kandidáta prvního a kandidáta druhého? Který tábor si jen povzdychne, zašklebí se a znechuceně mávne rukou, a který naopak vtrhne do ulic a začne vyvádět kravály, organizovat blokády a bránit Hrad před nechtěným nájemníkem?"

Leda že by to pan Jakl myslel obráceně, než je v kraji zvykem, ale to by to musel napsat.

O. Musil 27.1.2023 10:27

No, co je to pravice a levice... Viz třebas Babiš. Ten na jednu stranu horuje pro Baťu a na stranu druhou by pro lidi rozdal celý výdělek za práci, kterou nevykonává..

Z. Klouček 27.1.2023 10:11

Volit v demokracii (bez přívlastků) spočívalo historicky v tom, že se volič pozitivně přihlásil k programu politické strany či osoby kandidáta. To se nám teď jaksi přerodilo v situaci, že skutečný politický program nemá žádný z kandidátů, kandidáti široce uznávanými osobnostmi ve svém národě nejsou a volič vybírá jen z možností méně či více špatných (to si každý hodnotí podle svých vlastních kritérií). A nemají-li kandidáti skutečný program, bude nemožné následně posuzovat, zda se jej drží a plní tak vůli svých voličů. Současná demokracie si tak zaslouží nový přívlastek, možná demokracie emoční, mediální či virtuální.

J. Farda 27.1.2023 10:09

" ... Zločinec vůbec nemá co kandidovat a dobrotivec by neměl chodit do politiky ale raději sloužit někde u Armády spásy. ...!

S tímto postulátem naprosto souhlasím, válečnický padouch Pavel by z principu kandidovat neměl, a pro pachatele dobra Babiš platí totéž. Jenže kandidují oba a kruciální otázkou je, zde vítěz opět vzkáže straně prohraných, že od teď mohou jen shut upp! To be orr not to be, that is the question (this day) ... :-/

P. Kmoníček 27.1.2023 10:04

No, pane Jakle, píšete o dvou lidech v titulku a zatím jste popsal Babiše a jeho příznivce. Tak teď ještě o tom druhém. Děkuji

M. Malovec 27.1.2023 10:01

Ano, pokud Babiš neuspěje, je toto naděje.

R. Langer 27.1.2023 9:56

No, tyhle předpovědi už nevyšly víckrát... ;-)

R. Langer 27.1.2023 9:55

Ale žádná taková síla tady NENÍ! 70 % všech voličů si komouše na hradě PŘÍMO PŘEJE! Ať jednoho, nebo druhého. A v tom zbytku to rozložení bude stejné, i když nevolí. ;-€

R. Langer 27.1.2023 9:52

Ano, stejně jako soudruhu Pavlovi. Protože jak komouš otevře hubu, TAK LŽE! To je u komouše jediná jistota. :-P