19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

VOLBY: Vyhraje muž, nebo nůž?

Vypadalo by to asi jako alibistické vyhýbání se kardinálnímu tématu, tak k těm prezidentským volbám teda ještě něco napíšu. Ale že by se do toho člověku chtělo…

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Zdvora 27.1.2023 8:24

Potíž je, v kolika z těch bodů můžete AB věřit,když víte že lže.

J. Fráňa 27.1.2023 8:23

Teď otázka, co je důležitější. Jestli umí dokonale česky a nesplete si planety, nebo je to kovaný komunista, aktivně podporující a sloužící režimu který vraždil lidi a teď jenom kvůli funkci převlékl kabát nebo sprostě lže. Já bych s někým jako Pavel na dovolenou nejel a bude li prezidentem poprvé se budu za prezidenta upřímně stydět.

P. Han 27.1.2023 8:18

Hm. To se dozvíte, když ten balíček rozbalíte, což jste neučinil. Takže jste zvolil balíček, který ani nemusíte rozbalovat.

J. Fráňa 27.1.2023 8:16

Chce to klid, bylo myšleno jako "chce to klid a nohy v teple" a ukončit tu nenávist.;-D

J. Fráňa 27.1.2023 8:14

R^

O. Musil 27.1.2023 8:14

Konzervativní kruhy samozřejmě mohli nabídnout svého skvělého kandidáta, ale místo toho se objevil chudák Bašta... A co je ještě zajímavější, oni si opravdu mysleli, že může uspět.

A. Stárek 27.1.2023 8:13

Jenže Babiš takhle neuvažuje ani nekoná. Není proti těm věcem, o kterých píšete. Jemu jsou principy ukradené, on si hlídá prospěch Agrofertu, tedy svůj osobní prospěch. To, co říká, říká proto, že mu to přihrává nespokojené voliče. Kdyby si myslel, že víc voličů mu získá něco jiného, bude tvrdit něco jiného.

A. Stárek 27.1.2023 8:10

Že nad tím, jak svět nefunguje podle jejich představ, brečí levičáci, to je vcelku norma. Oni přece nejlíp vědí, co je pro ostatní nejlepší. Ale že to už dělají i ti, co se prohlašují za pravici, to je smutné. Demokracie vždycky fungovala přesně tak, jak se panu Jaklovi nelíbí, jen to dřív muselo být obalené stranickostí ("politikou"), protože bez stranického aparátu a jeho možností se totiž prakticky nedal sehnat potřebný počat hlasů pro jakékoliv přímé hlasování. Jenže to je -kvůli vývoji společnosti a z velké míry kvůli možnostem internetu- minulost.

V tento okamžik ani nemá cenu rozebírat, jestli je v českém prostředí přímá volba prezidenta dobře nebo špatně. Jsme momentálně v situaci, v jaké jsme. Všechny ty analýzy a vzletná přirovnání obou kandidátů se u každého jednoho občana redukují na velmi prostou otázku obyčejných lidských sympatií nebo nesympatií. A ukazuje se, že pro velkou část lidí je nepředstavitelné, že by jim prezidenta dělal někdo, kdo ze sebe není schopný dostat jednoduchou srozumitelnou větu, pokud mu ji někdo nenapíše, kdo kromě sebechvály neumí nic jiného, než fňukat nad tím, jak mu ostatní ubližují, kdo lže a straší, kdo popírá, co řekl v předchozí větě a kromě dalších věcí i v neposlední řadě kdo neumí česky a komu chybí znalosti ze základní školy. Když to řeknu zkráceně - vedle Babiše je osobnost i medvídek Pú. Pavel rozhodně není bezchybný Mirek Dušín, ale ve srovnání s Babišem není co řešit. Když to zredukuji skoro na úroveň první signální soustavy, zůstane otázka: S kým z těch dvou si dovedu představit, že bych jel na dovolenou a nezabil bych ho ješte před nástupem do letadla?

O. Vašíček 27.1.2023 8:04

Jakým způsobem bude prezident bojovat proti zavedení Eura, migraci, Istanbulské úmluvě a pod.? Jaké má k tomu pravomoci a mandát? Dané smlouvy již jsou dávno podepsány platnými představiteli státu a jako takové jsou závazné.

Jaké má prezident pravomoci, aby snížil cenu energií? Může někomu něco nařídit?

Maximálně si může pozvat představitele vlády na hrad na oběd. A mezi polévkou a pečenou kachnou se zeptat, co s tím hoši chtějí udělat.

Jak říkala moje manželka. Nejhorší je, že jednoho bude muset olizovat na poštovních známkách. Tak jsem ji uklidnil, že dnes jsou to už všechno samolepky. Už se nemusí lízat. :-)

O. Vašíček 27.1.2023 7:59

Dejme tomu, že bude až 80% všech hlasů neplatných. Zbývajících 20% se rozdělí na 11% a 9%. Tzn., že jeden kandidát vyhraje s 55% platných hlasů. Hlasování je platné a president zvolen.

V médiích se, možná, propere počet neplatných hlasů, ale to je tak asi všechno.

F. Navrátil 27.1.2023 7:55

Bohužel volby nejsou o osobách, jejich postojích, myšlenkách a programech. Jsou soubojem dvou reklamních realizačních týmů, které bojují o to, aby svého zaměstnavatele vykreslili jako anděla a soupeře jako rohatého satanáše. Pak se ale nejedná o střet dvou kandidátů na prezidenta, ale střet dvou virtuálních realit. Zatím vede tým, který prodává v úhledném balíčku pravdu, lásku a morálku. Když balíček rozbalíte, najdete tam lež, nenávist a pokrytectví.

F. De Winter 27.1.2023 7:54

Ale dvě gumy na Hradě, to je přece jenom moc, ne?

J. Anděl 27.1.2023 7:53

Máte pravdu. Mohu, ale nehodlám, připadá mi to blbé.

K. A. 27.1.2023 7:47

Když vidím Pavlovy voliče, tak bych z toho měl skoro škodolibou radost, kdyby Babiš vyhrál.

K. A. 27.1.2023 7:45

Myslím si, že má. Podle mě se budou sčítat neplatné hlasy. Pokud by jich bylo hodně, tak si určitě některý politolog všimne: Aha, řada lidí volila proti oběma kandidátům. Čím víc bude bílých lístků, tím větší šance, že se to ještě propere v médiích. Z tohoto hlediska to má větší symbolický význam než nejít k volbám.

K. A. 27.1.2023 7:43

Chtěl jsem včera rozproudit diskuzi o politických přednostech Pavla a od jeho voličů jsem se nic nedověděl. Z mého hlediska vede Babiš nad Pavlem aspoň 5:1.

Babiš: 1) proti euru, 2) proti migraci, 3) proti istanbulské úmluvě, 4) nechce cenzuru, 5) rozumný názor na snížení cen energií.

Pavel: 1) realističtější názor na konflikt na Ukrajině.

I kdyby byl Pavel sněhobílý, tak vole ho, byl bych sám proti sobě, resp. proti svým politickým preferencím. Voliči Pavla řeší v drtivé většině povrchní věci a připadají mi jako v emocionální křeči (jistě ne všichni). Kvůli temné minulosti Babiše zvažuji bílý lístek, ale Pavel na tom "kádrově" není o mnoho lépe, jestli už bych měl uvažovat tímto způsobem.

R. Langer 27.1.2023 7:25

Já bych to upřesnil - nevolte komouše. Ale volí je cca 70 % obyvatel ČR, tak co čekat?

R. Langer 27.1.2023 7:24

Ano, klid na práci je důležitý. To si pamatuju ještě z 89. Jenom to nevnímám jako až takovou legraci. :-(

R. Langer 27.1.2023 7:22

Já mohu, po zkušenostech z posledních 16 let. A vy taky, ale nechcete to dělat. :-P

R. Langer 27.1.2023 7:21

Jaký má ta prázdná obálka význam? Někdo je bude počítat? Ten počet se nějak extra zveřejní? Něco z toho bude zřejmé? Už nemám ani náladu, ani sílu proti té hydře dál bojovat. Už mě to nebaví. 70 % občanů dalo jasně najevo, že komouši nikomu nevadí, ba dokonce jsou někteří tak morálně na výši, že si zaslouží kandidovat na nejvyšší posty v republice. Už na to nemám nervy. :-(

V. Mokrý 27.1.2023 7:05

Ale pro lidi, lepší když vyhraje Babiš.

V. Mokrý 27.1.2023 7:03

R^R^

J. Anděl 27.1.2023 7:03

Nemohu svojí volbu postavit na tom, jak bude na výsledek reagovat který tábor.

Za posledních cca 5 let byly v ulicích oba dva výrazné tábory (velice nahrubo reprezentanti stávajících dvou variant).

J. Fráňa 27.1.2023 6:34

Konečně rozumný komentář prezidentských voleb. Pro republiku bude asi lepší, když vyhraje Pavel. Jinak budou Chvilkaři pořádat demonstrace každý týden a Svěrák nevyleze ze spacáku. Chce to klid.;-D

K. Nový 27.1.2023 5:48

Řešení je jednoduché - nevolte ty politiky, kteří podporují napadání shromáždění jiných politiků.

V. Mokrý 27.1.2023 5:25

Ano, špatné to je s tou demokracií v ČR, vlastně celých 33let.

Protože k ní byly položeny špatné základy !

J. Moravec 27.1.2023 4:41

Jaký pán, takový krám.

J. Cechman 27.1.2023 4:03

Je smutne že se u nas souboj o myšlenku nebo politicke směrovani zmrsknul na stado opičaku řvoucich na naměsti a nejhorši na tom je že to spoustě politiku vyhovuje!!;-(