26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

VOLBY: Mráz přichází z Washingtonu

Píšu tento pondělní komentář vždy s předstihem, tentokrát již v pátek, a tak když budete číst tyto řádky, bude mít Amerika už možná prezidenta a situace bude zcela klidná. Ale nemyslím si.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Svoboda 11.11.2020 14:36

https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/clanek/americky-postak-odvolal-tvrzeni-ze-posta-manipulovala-hlasy-40341914#seq_no=7&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_req_id=Babpl2sVZU8-202011111336&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

P. Novak 11.11.2020 16:02

https://thepostmillennial.com/project-veritasproject-veritas-releases-recorded-coercing-of-usps-whistleblower-during-federal-interrogation

https://www.youtube.com/watch?v=ibU5KVFCg4Y&feature=emb_logo&ab_channel=EWTN

Nic neodvolal.

J. Svoboda 11.11.2020 17:21

Má strach o život?

Pěkný den.

D. Hulka 11.11.2020 14:25

Mraz prichazi od Klausu

Stareho uz zde nikdo necetl,tak se dal jeho synacek nadupany rozumy sveho moudreho tatinka na psa

;-D;-D;-D;-D;-D

P. Brich 11.11.2020 15:19

Hulpáci se mohou uřehtat nad svou blbostí:-P

D. Hulka 11.11.2020 15:28

proto se tak smejete BrichuRv

P. Brich 11.11.2020 15:30

A ještě navíc zákal. Ale ne na čočkách

D. Hulka 11.11.2020 15:34

Ono kazdy nemuze byt tak svetove moudry jako vy Brichu co to pisi moudry? ne premoudreli ;-D

P. Manda 11.11.2020 15:38

prostě jste vůl

D. Hulka 11.11.2020 15:54

Od vas to sedi Proste ubohy muzi ja nevedel ze jste Brich ;-D

J. Kolínský 11.11.2020 16:01

Nejsem Manda, ani Brich, přesto mám na vás stejný názor, přeubohý muži!

J. Pokoutný 11.11.2020 16:17

Na něco k článku se nezmůžete?

J. Jurax 11.11.2020 16:17

Skutečně originální názor vpravdě hodný Vašeho pronikavého intelektu.

Ještě se naučit psát s diakritickými znaménky a už Vás budou moci pouštět samotného na pískoviště.

M. Varadinková 11.11.2020 14:18

Věcí samozřejmých si nevážíme a proto o ně přicházíme

My, co jsme se účastnili protikomunistických demonstrací na sklonku 80. let minulého století, si dobře pamatujeme, že jsme na nich skandovali: Svobodné volby!

Proto, když jsme se těch svobodných voleb konečně dočkali, nám nečiní problém se k volbám pokaždé osobně dostavit. Uvědomujeme si, že to je mnohem zodpovědnější akt, než třeba hlasování ve Zlatém slavíku nebo v Superstar, které se dá odbýt koresponďákem nebo esemeskou. Že možnost svobodně volit vůbec není samozřejmá věc, která tady je automaticky a bude navždycky.

Oproti tomu v USA jsou svobodné volby samozřejmostí po dlouhé generace. Není to něco, o co museli nějací dnes žijící pamětníci bojovat. Jenže co je samozřejmé, to přestáváme hlídat a opečovávat a lehce se pak může stát, že nám to někdo vezme. A než si si všimneme, že něco není v pořádku, může být pozdě.

Co není v pořádku na amerických volbách, to jsou korespondenční hlasy. Co nevadilo v malé míře jako okrajový jev (který výsledek voleb nijak neovlivnil), to v míře masové činí volby nesvobodnými, neregulerními a snadno zpochybnitelnými.

Pokud si chtějí Američané znovu vybojovat volby svobodné, jejichž výsledek nebude poraženou stranou zpochybňován, musí dosáhnout zákazu korespondenčních hlasů.

Volič, pro kterého je volební akt tak málo důležitý, že kvůli němu není ochoten se obtěžovat do nejbližší volební místnosti, se sám svého volebního práva vzdává.

P. Brich 11.11.2020 15:20

R^

M. Valenta 11.11.2020 15:22

Opravdu zajímavá logika. V malém množství nevadí, ve větším ( v jak velkém, to už jsem se nedozvěděl) vadí a hlavně vadí, když prohrajeme, ale i to se dá pochopit paní Varadínková, ale že jste si ve vašem svatém a hlavně nepřehlédnutelně účelovém snažení nepovšimla, že korespondenční hlasování je součástí většiny volebních systému demokratického světa a tak záleží jen na každém občanovi, zdali jej využije nebo ne, což v kovidovém bláznění, které já stejně jako Trump považuji za extrémě přehnané, projevilo. To však ještě neznamená, že neuznám porážku, když tedy nedodám relevantní důkazy, což se dosud nestalo. So geht das.

J. Kolínský 11.11.2020 15:57

Rovněž vaše snažení je nepřehlédnutelné, jaksi ťulpasovské volání po důkazech, které může přinést až požadované přepočítání hlasů něco vypovídá. Kovid nechte v klidu.

M. Varadinková 11.11.2020 16:18

To že je něco "součástí většiny volebního systémů demokratického světa" (opravdu většiny?), ještě neznamená, že je to v pořádku. Korespondenční hlasování je z principu špatně, protože nezaručuje, že volba je svobodná, tajná a že volební právo je rovné.

A to bez ohledu na to, kdo zrovna vyhraje a kdo zrovna podá jaké důkazy. Je to prostě díra v boku lodi a to, že na klidném moři se loď předtím nepotopila, není důkazem, že ta díra nebude vadit, až bude moře rozbouřené.

P. Haraším 11.11.2020 16:49

korespondenční volba je stejně demokratická a stejně relevantní, jako je volba v zamořené covidové volící místnosti.

V. Církva 11.11.2020 16:32

Korespondenční hlasování vadí v každém množství. Spíš pokud to byl jako symbol pro vojáky a tak že se jako můžou zůčastnit tak se to nějak akceptovalo.

Ale to byla chyba. To že je korespondenční hlasování ve více zemích než USA není důkaz, že je spolehlivé, správné a spravedlivé.

M. Varadinková 11.11.2020 16:48

Ani pro vojáky není korespondenční hlasování nutné. Co brání otevřít volební místnost přímo na vojenské základně? Krom toho nejen vojáci, ale také všichni občané pobývající v zahraničí mohou přede volit na ambasádách.

Korespondenční hlasování není vůbec potřeba, ale dá se použít k tomu, aby vlažní a pohodlní voliči mohli svůj hlas snáze někomu prodat, a všelijací naháněči mohli ty hlasy snáze od takových voličů nakoupit, získat pohrůžkami, zfalšovat nebo použít hlasy "mrtvých duší".

J. Jurax 11.11.2020 16:19

Souhlas.

M. Moravcová 11.11.2020 21:34

Skvělé. R^R^R^

R. Benýšek 11.11.2020 13:58

Má pravdu, předsedo (dle mne úplně ve všem).

A vítám, že Pes začal přebírat a vydávat i články Václave Klause ml. Třeba se z toho stane taková pěkná tradice.

V. Kuhaj 11.11.2020 14:16

Souhlas s článkem i Benýškem.

D. Hulka 11.11.2020 15:29

RvRv

M. Valenta 11.11.2020 15:34

Migranti nevolí jak lživě tvrdí Klaus, neboť jejich statut jim ve většině zemí neumožňuje volit. Volí emigranti ( poté co po letech obdrží občanství) a to povětšinou vpravo. Je to tvrzení ze stejného soudku jako ta nehoráznost o náckovi Schwarzenbergrovi , kterou si Klausovi vycucali v boji za Zemana z prstu a nikdy se za ni neomluvili.

P. Haraším 11.11.2020 13:45

hillary uznala svou porážku druhý den...trump dostal na frak mnohem víc, ale porážku neuzná...a českými populisty je označen za bojovníka za demokracii...smích, jak se vašík vydal hledat volební podvody.

K. Luboš 11.11.2020 13:54

Jestliže Trump nebyl poražen, tak jak má uznat svoji porážku? Podle Vás asi podobně jako R. Slánský uznal svoji vinu?

P. Haraším 11.11.2020 14:00

v třech dotyčných státech porazil trump hillary jen o 70tisíc hlasů...teď aktuálně biden vede v těch samých státech o cca 200tisíc hlasů, tedy pokud se moc nemýlím, takže, kdy trump uzná porážku? tento rok? příští rok? příští desetiletí? trump nedodal žádný důkaz, žádný fakt...jen plané žvásty o podvodech...