Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
VISEGRAD: K čemu je nám V4?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Svoboda 6.2.2022 17:44EU, pokud se z ní nemá stát totalitní uskupení s nedemokratickým režimem je třeba transformovat. Tak, aby to bylo uskupení národních států a jeho struktura byla z 80% ekonomická a z 20% politická. Že lze určitý záměr prosadit, pokud za daný stát vystupuje schopný politik, který je ochoten jít např. až na krajní mez při prosazování toho záměru (právo veta...) jsme se už v orgánech EU přesvědčili. Při současném směřování EU a jejich orgánů je třeba využívat i ty krajní nástroje pro prosazení určitého cíle. I když vždy je lepší, příjemnější, diplomatické jednání, třeba i neformální. Pokud V4 bude sloužit ke sjednocování stanovisek států, které do V4 patří a následnému společnému postupu při projednávání na půdě toho, kterého orgánu EU, pak může být důležitou silou přispívající nejenom k prosazení zájmů států V4, ale i k té transformaci EU. Pro jistotu: 80% ekonomika, 20% politika. |
R. Polášek 25.1.2022 8:17Tak záleží, jestli se ovce podaří nalákat na krátkodobu budoucnost zemí Západní Evropy nebo jestli převládne vize dlouhodobé budoucnosti. Krátkodobá budoucnost přimknutím se k zemím Západní Evropy umožní přiblížit se k jejich vysokému životnímu standartu, ale dlouhodobě vzhledem k zelené zblblosti jejích obyvatel a k jejich progresívnímu levičáctví a vzhledem k množství migrantů zejména islámského vyznání spějí země Západní Evropy podle mne nevyhnutelně k ekonomickému úpadku a marasmu. Naopak země Visegrádu, pokud se nám podaří se úspěšně vyhnout chybám západoevropských zemí, dlouhodobě podle mne mohou jít k prosperitě. |
Š. Hašek 24.1.2022 20:21Souhlas! Zbytenky, vobčas si pokecají s Čaputovou. A v televizi se budou tvářit jak šéfky Sluneční soustavy. Fakt mě naštvalo, že to dostala 14 poslancová nána!!! ANO 72, SPD 20. Šíbři fialovští! Hnus fialácký! |
Š. Hašek 24.1.2022 20:17Co my víme? Historie se píše vždy delší čas. |
Š. Hašek 24.1.2022 20:16Na tu Pekařovic blběnku se Orbán vysse...., má rozum. Je to chlap. Uher. |
J. Friedlaender 24.1.2022 17:03Společná historie? Tak se k ní vraťme v plném rozsahu. |
V. Kuhaj 24.1.2022 16:48Jestli v tom Visegrádu bude potom i Česká republika, tak dobrý. |
R. Polášek 24.1.2022 16:34Jugoslávii bych s námi nesrovnával. Kdyby se v chatě v Tatrách porvali Češi a Slováci, tak by to slovenští esenbáci tehdy řešili domluvami, pokud by z té rvačky nebyly nějaké větší následky. Kdyby se za vlády Tita podobně porvali v Jugoslávii třeba Chorvati a Srbové nebo Černohorci nebo Albánci, šli by do vězení a možná i nadlouho za vyvolávání národnostních rozporů. Protože Tito držel Jugoslávii železnou rukou pohromadě a každého, kdo směřoval směrem k národnostním rozbrojům, tvrdě sejmul. Co se týká pobaltských států, ty byly samostané až tuším do roku 1940, kdy je Sovětský Svaz násilím zabral, takže oni považovali sověty za okupanty a následně německou okupaci v první fázi za osvobození od sovětských okupantů. Když potom Sověti vyhnali z pobaltských republik Němce, tak tam byly potom obrovské rozpory a protiruská nálada. Proto Rusové ani nešpitli, když po rozpadu Sovětského Svazu a osamostatnění pobaltských republik se chovali k tamní ruské menšině špatně, protože tím by utlačování ruské menšiny v pobalstkých republikách jen eskalovali. |
V. Kain 24.1.2022 16:27Jen ji nepodceňujte,ta moc dobře věděla kam má s Richterkou vlézt,kde je práce minimum a v podstatě nemá co zkazit.Jedna 240 tisíc měsíčně druhá 200 tisíc měsíčně samozřejmě různé prebendy a náhrady o kterých se nám ani nezdálo.To byl jejich cíl. |
R. Polášek 24.1.2022 16:01Fiala a Lipavský přišli a odejdou, ale Visegrád tady bude i potom. |
J. Kalina 24.1.2022 15:48ona má v hlavě ptáka Mozkodlaba a ten tam už roky hladoví!! |
P. Dvořák 24.1.2022 15:05Pekarové nemůžete rozumět, používáte mozek. |
Š. Hašek 24.1.2022 14:38Trefné. |
V. Kuhaj 24.1.2022 14:34Polemiky se objevují, což o to. Taky se objevil Lipavský, coby produkt Svazu volebních stran (tedy nikoli vítězné strany. To je, jak známo, někdo jiný). Ani Lipavský ani onen Svaz se nijak netají vlezdoprdelovstvím Bruselu a odporem k silným státníkům, kteří mají k bruselským zeleno pirátským nápadům jisté výhrady. Takže polemizovat, jakož i V4 fandit, můžeme. Ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat. |
J. Sedláček 24.1.2022 14:18jenom, aby se z Vyšehradu nestala páka k ovládání zemí v něm sdružených |
H. Lukešová 24.1.2022 13:29Tož nechápu tu zuřivou kritiku Visegádu od paní Pekarové Adamové, vždyť Visegrád je dítětem pana bývalého, již zemřelého, prezidenta Václava Havla, jak čtu v tomto článku... Takto pošlapávat odkaz Václava Havla. Nevím, nerozumím... |
Š. Hašek 24.1.2022 12:56Asi tak. Ale spolupracovat s aktivní nánou Čaputovou ....... ??? Není to "EU", je to štrasbrusel s hadrem a rozhlasovou znělkou. Jen tak tiše špitnu ....... |
Š. Hašek 24.1.2022 12:54Tak to je. |
J. Fridrich 24.1.2022 12:30No comment. Ztráta času.. |
V. Wagenknecht 24.1.2022 12:25No, když tomu chcete mermomocí věřit ... Průzkumy odrážejí zpravidla přání zadavatele, snad už jste dost velký na to, abyste to věděl. Já radši věřím mně osobně známým lidem. |
V. Mokrý 24.1.2022 11:08Ti rotují jak větrníky u Severního moře, dnes by vzali bejčák do rukou. |
V. Mokrý 24.1.2022 11:03Tak jest 1* |
P. Dvořák 24.1.2022 10:33V německo-bruselské Evropě je nejlepším důkazem užitečnosti jakékoliv věci nebo společenského jevu, že je snaha to rozbít nebo alespoň znefunkčnit. |
M. Valenta 24.1.2022 10:33Dne už okrajová záležitost - existence spíše ze setrvačnosti. |
J. Fridrich 24.1.2022 10:32Ne já, to jsou výsledky více průzkumů v Polsku - vy nějaký obyčejný Poláku. |
V. Církva 24.1.2022 10:30Přesně tak. To je dnes hlavní důvod pro podporu V4. I když teď máme chvíli Fialu, i když do V4 Češi a Slováci hážou vidle, v4 smysl má. Možná Maďaři Orbána nahradí nějakým fašistou, možná Poláci udělají s Tuskem úkrok zpátky ale přece jen si občanstvo V4 uchovává trochu zdravého rozumu v marasmu EU. Proto má V4 dnes obzvlášť smysl. |
M. Malovec 24.1.2022 10:28Společným cílem V4 by měla být radikální změna fungování EU nebo urychlené opuštění sebevražendé mise. |
J. Kalina 24.1.2022 10:27Takto to vypadá z dálky. Když tyto státy mají nějaký společný zájem, tak se hovoří o Visegrádské 4, když nemají, najdou si jiné spojence v pokusu prosadit svůj zájem. Na co by si mohli dávat aspoň trochu pozor je chovat se korektně i když spolu nesouhlasíme. Nikdy se už nedozvíme, že - zda jsme byli v roce 92 kousek od těžkých průšvihů česko - slovenských a že při jiném vývoji nemuseli být Slováci pro nás nejoblíbenější národ a naopak. Tenkrát už stačilo, aby někdo dostal v hospodě v Tatrách přes držku a nějaký novinář to rozvířil. Viz Jugoška. V tomto světle by stálo za to trošku ohodnotit, že na území bývalého SSSR nedošlo k takovému všeobecnému násilí i když třeba Čečna a pár dalších .... Jestliže rusáci skousli chování pobaltských států k jejich menšinám je asi na nich chceme moc, chtít to samé i po jejich vztahu k Ukrajině a její proti ruské politice. |
V. Wagenknecht 24.1.2022 10:16Samozřejmě, vy jako nejpolštější ze všech Poláků to musíte vědět líp než nějaký obyčejný Polák. |
J. Fridrich 24.1.2022 10:11V průzkumech v Polsku jsme pro Poláky nejvíce oblíbenými my... |