27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

VISEGRAD: K čemu je nám V4?

Čas od času se objeví polemiky, nakolik máme svoji evropskou cestu a obecně budoucnost spojovat s uskupením zvaným Visegradská skupina, V4, nebo zkráceně Visegrad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Svoboda 6.2.2022 17:44

EU, pokud se z ní nemá stát totalitní uskupení s nedemokratickým režimem je třeba transformovat. Tak, aby to bylo uskupení národních států a jeho struktura byla z 80% ekonomická a z 20% politická. Že lze určitý záměr prosadit, pokud za daný stát vystupuje schopný politik, který je ochoten jít např. až na krajní mez při prosazování toho záměru (právo veta...) jsme se už v orgánech EU přesvědčili. Při současném směřování EU a jejich orgánů je třeba využívat i ty krajní nástroje pro prosazení určitého cíle. I když vždy je lepší, příjemnější, diplomatické jednání, třeba i neformální.

Pokud V4 bude sloužit ke sjednocování stanovisek států, které do V4 patří a následnému společnému postupu při projednávání na půdě toho, kterého orgánu EU, pak může být důležitou silou přispívající nejenom k prosazení zájmů států V4, ale i k té transformaci EU. Pro jistotu: 80% ekonomika, 20% politika.

R. Polášek 25.1.2022 8:17

Tak záleží, jestli se ovce podaří nalákat na krátkodobu budoucnost zemí Západní Evropy nebo jestli převládne vize dlouhodobé budoucnosti.

Krátkodobá budoucnost přimknutím se k zemím Západní Evropy umožní přiblížit se k jejich vysokému životnímu standartu, ale dlouhodobě vzhledem k zelené zblblosti jejích obyvatel a k jejich progresívnímu levičáctví a vzhledem k množství migrantů zejména islámského vyznání spějí země Západní Evropy podle mne nevyhnutelně k ekonomickému úpadku a marasmu.

Naopak země Visegrádu, pokud se nám podaří se úspěšně vyhnout chybám západoevropských zemí, dlouhodobě podle mne mohou jít k prosperitě.

Š. Hašek 24.1.2022 20:21

Souhlas! Zbytenky, vobčas si pokecají s Čaputovou. A v televizi se budou tvářit jak šéfky Sluneční soustavy.

Fakt mě naštvalo, že to dostala 14 poslancová nána!!!

ANO 72, SPD 20. Šíbři fialovští! Hnus fialácký!

Š. Hašek 24.1.2022 20:17

Co my víme? Historie se píše vždy delší čas.

Š. Hašek 24.1.2022 20:16

Na tu Pekařovic blběnku se Orbán vysse...., má rozum. Je to chlap. Uher.

J. Friedlaender 24.1.2022 17:03

Společná historie? Tak se k ní vraťme v plném rozsahu.

V. Kuhaj 24.1.2022 16:48

Jestli v tom Visegrádu bude potom i Česká republika, tak dobrý.

R. Polášek 24.1.2022 16:34

Jugoslávii bych s námi nesrovnával. Kdyby se v chatě v Tatrách porvali Češi a Slováci, tak by to slovenští esenbáci tehdy řešili domluvami, pokud by z té rvačky nebyly nějaké větší následky. Kdyby se za vlády Tita podobně porvali v Jugoslávii třeba Chorvati a Srbové nebo Černohorci nebo Albánci, šli by do vězení a možná i nadlouho za vyvolávání národnostních rozporů. Protože Tito držel Jugoslávii železnou rukou pohromadě a každého, kdo směřoval směrem k národnostním rozbrojům, tvrdě sejmul.

Co se týká pobaltských států, ty byly samostané až tuším do roku 1940, kdy je Sovětský Svaz násilím zabral, takže oni považovali sověty za okupanty a následně německou okupaci v první fázi za osvobození od sovětských okupantů. Když potom Sověti vyhnali z pobaltských republik Němce, tak tam byly potom obrovské rozpory a protiruská nálada. Proto Rusové ani nešpitli, když po rozpadu Sovětského Svazu a osamostatnění pobaltských republik se chovali k tamní ruské menšině špatně, protože tím by utlačování ruské menšiny v pobalstkých republikách jen eskalovali.

V. Kain 24.1.2022 16:27

Jen ji nepodceňujte,ta moc dobře věděla kam má s Richterkou vlézt,kde je práce minimum a v podstatě nemá co zkazit.Jedna 240 tisíc měsíčně druhá 200 tisíc měsíčně samozřejmě různé prebendy a náhrady o kterých se nám ani nezdálo.To byl jejich cíl.

R. Polášek 24.1.2022 16:01

Fiala a Lipavský přišli a odejdou, ale Visegrád tady bude i potom.

J. Kalina 24.1.2022 15:48

ona má v hlavě ptáka Mozkodlaba a ten tam už roky hladoví!!

P. Dvořák 24.1.2022 15:05

Pekarové nemůžete rozumět, používáte mozek.

Š. Hašek 24.1.2022 14:38

Trefné.

V. Kuhaj 24.1.2022 14:34

Polemiky se objevují, což o to. Taky se objevil Lipavský, coby produkt Svazu volebních stran (tedy nikoli vítězné strany. To je, jak známo, někdo jiný). Ani Lipavský ani onen Svaz se nijak netají vlezdoprdelovstvím Bruselu a odporem k silným státníkům, kteří mají k bruselským zeleno pirátským nápadům jisté výhrady. Takže polemizovat, jakož i V4 fandit, můžeme. Ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat.

J. Sedláček 24.1.2022 14:18

jenom, aby se z Vyšehradu nestala páka k ovládání zemí v něm sdružených

H. Lukešová 24.1.2022 13:29

Tož nechápu tu zuřivou kritiku Visegádu od paní Pekarové Adamové, vždyť Visegrád je dítětem pana bývalého, již zemřelého, prezidenta Václava Havla, jak čtu v tomto článku... Takto pošlapávat odkaz Václava Havla. Nevím, nerozumím...

Š. Hašek 24.1.2022 12:56

Asi tak. Ale spolupracovat s aktivní nánou Čaputovou ....... ???

Není to "EU", je to štrasbrusel s hadrem a rozhlasovou znělkou. Jen tak tiše špitnu .......

Š. Hašek 24.1.2022 12:54

R^ Tak to je.

J. Fridrich 24.1.2022 12:30

No comment. Ztráta času..

V. Wagenknecht 24.1.2022 12:25

No, když tomu chcete mermomocí věřit ... Průzkumy odrážejí zpravidla přání zadavatele, snad už jste dost velký na to, abyste to věděl. Já radši věřím mně osobně známým lidem.

V. Mokrý 24.1.2022 11:08

Ti rotují jak větrníky u Severního moře,

dnes by vzali bejčák do rukou.

V. Mokrý 24.1.2022 11:03

Tak jest !!

1*

P. Dvořák 24.1.2022 10:33

V německo-bruselské Evropě je nejlepším důkazem užitečnosti jakékoliv věci nebo společenského jevu, že je snaha to rozbít nebo alespoň znefunkčnit.

M. Valenta 24.1.2022 10:33

Dne už okrajová záležitost - existence spíše ze setrvačnosti.

J. Fridrich 24.1.2022 10:32

Ne já, to jsou výsledky více průzkumů v Polsku - vy nějaký obyčejný Poláku.

V. Církva 24.1.2022 10:30

Přesně tak. To je dnes hlavní důvod pro podporu V4. I když teď máme chvíli Fialu, i když do V4 Češi a Slováci hážou vidle, v4 smysl má.

Možná Maďaři Orbána nahradí nějakým fašistou, možná Poláci udělají s Tuskem úkrok zpátky ale přece jen si občanstvo V4 uchovává trochu zdravého rozumu v marasmu EU. Proto má V4 dnes obzvlášť smysl.

M. Malovec 24.1.2022 10:28

Společným cílem V4 by měla být radikální změna fungování EU nebo urychlené opuštění sebevražendé mise.

J. Kalina 24.1.2022 10:27

Takto to vypadá z dálky. Když tyto státy mají nějaký společný zájem, tak se hovoří o Visegrádské 4, když nemají, najdou si jiné spojence v pokusu prosadit svůj zájem. Na co by si mohli dávat aspoň trochu pozor je chovat se korektně i když spolu nesouhlasíme. Nikdy se už nedozvíme, že - zda jsme byli v roce 92 kousek od těžkých průšvihů česko - slovenských a že při jiném vývoji nemuseli být Slováci pro nás nejoblíbenější národ a naopak. Tenkrát už stačilo, aby někdo dostal v hospodě v Tatrách přes držku a nějaký novinář to rozvířil. Viz Jugoška. V tomto světle by stálo za to trošku ohodnotit, že na území bývalého SSSR nedošlo k takovému všeobecnému násilí i když třeba Čečna a pár dalších .... Jestliže rusáci skousli chování pobaltských států k jejich menšinám je asi na nich chceme moc, chtít to samé i po jejich vztahu k Ukrajině a její proti ruské politice.

V. Wagenknecht 24.1.2022 10:16

Samozřejmě, vy jako nejpolštější ze všech Poláků to musíte vědět líp než nějaký obyčejný Polák.

J. Fridrich 24.1.2022 10:11

V průzkumech v Polsku jsme pro Poláky nejvíce oblíbenými my...