Čtvrtek 20. března 2025, svátek má Světlana
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

hodne neRath

26. 4. 2007 10:58
no jo...

oni nasi Rusti a nemecti "pratele" sni o spravedlivem usporadani vztahu ve slepejich Molotova a Ribentropa......

0 0
možnosti

Magor Milda, Dr. Sc.

26. 4. 2007 10:46
Prázdno je nebezpečné

v tomhle světě neobstojí žádný stát a národ, který není schopen se bránit nebo nepatří k většímu skupení založenému za účelem obrany.

Varšavská smlouva se ukázala jako prostředek kolonizace svých členů Ruským impériem. Pokud očekáváme podobnou zkušenost s NATO, tak jsme tam neměli co hledat, alespoň ne dříve, dokud v této otázce nebude jasno.

Po bilaterálním vyjednávání se ozvali dva politikové s hrozbami: ruský Putin a německý sociální "demokrat" Beck. V obou případech se jedná o ohrožení vlastních zájmů, Rusko považuje Čechy a Moravu za svou válečnou kořist, někteří Němci zase za součást svého rajchu. Americká základna je ideálním doplněním členství v NATO, dokazuje totiž míru české autonomie a samostatnosti při zajišťování své obrany. Vyhrožovat Rusům českým vojenským obsazením je asi dost nereálné, i když s českými legiemi tam mají své zkušenosti.......

0 0
možnosti

oakman

26. 4. 2007 10:42
A nakonec

když se zamyslíte, existuje jedna EU o které se jen šeptá - zatím! Představte si mocenské poměry v EU +  RUS systému, aloženém na finanční průmyslové hegemonii severu (Německo/technologie, Rusko/obrovský odbyt a nekonečné peníze v surovinách, Skandinávie se ráda přidá, ona bude prostě přidána, pozná pravý "hansovní finlandismus", Němci mají již dominantní vliv ve východní Evropě, jen tím, že po skoupení čs. firem může Siemens dodat těch příštích 40 000 lokomotiv do Ruska, na Balkán i jinam, ruský vliv v Srbsku je cítit na každém kroku. Prostě jsou tu dva velcí hráči a my, jako obvykle, jsme na šachovnici území mezi nimi. Vídeň a Řím už nic neznamenají, zbytek Evropy je pro srandu, Blair je na ostrově a tam i zůstane - ekonomicky, politicky, brzo i rasově - bude to taková hezká rezervace Pákošů v Evropě. Je tu jediný hráč - USA.  TO NEJLEPŠÍ ZE VŠECH ŠPATNÝCH ŘEŠENÍ  (to řekl Churchill o demokracii btw.)

0 0
možnosti

BERAN

26. 4. 2007 11:00
Ale fuj, vždyť je to politicky nekorektní

Asi jako v roce 1945 poukazovat na to že ruští vojáci kradou slepice, nebo GPU odvléká československé občany do koncentráků:-/

Až budeme mít nekorektního politika, který řekne, že král je nahý, začnu věřit, že se někdo konečně stará o národní zájmy.

Asi ho ale nazvou extrémistou.;-€

0 0
možnosti

Kubeš

26. 4. 2007 10:09
Pane Doležale

jsem rád, že s Vámi mohu opět souhlasit, není třeba víc dodávat.

0 0
možnosti

oakman

26. 4. 2007 10:06
Pár historických pravítek

pro vaše "budování státu". Otázka: Kdo usiloval o naše území v historii?

1. Němci - byli tu dříve, území neosídlili dostatečně, byli vytlačeni Slovany až za Labe. To vše "před Libuškou". Definováním státního útvaru počínaje, je slovanský kmen v defenzívě, Germán v uniformě Franka je determinující pro Velkou Moravu (rozpad), Polabské Slovany (vyhubení) a kmenová hranice se do 13. století ustálí na linii naší hranice s říší, zatímco v Polsku se kmeny mísí. Za dalších 300 let je naše území (sice pod samosprávou) součástí říše - zbytek světa nás řadí k Němcům. Polsko, Lužice neexistuje, Germán začíná spolupracovat s Rusem na pacifikaci Pobaltí. Německo - ve formě říše, jednotlivých států Spolku, či jako nacionálně socialistická totalita bylo a je největším uchazečem o vládu nad našimi životy.

2. Rusko - vstoupilo do našich dějin s Napoleonem. Zatímco ten Korsický zmetek roztahoval po Evropě nákazu republiky, ústavu, policii a spoustu jiných "škodlivých" novot, bratři Rusové pomohli našemu císaři osvobodit nás od těchto nebezpečí. Od Napoleonských válek je ruský apetit na Evropu zejména dalším "osvobozením" Balkánu od Turka, které nám dalo tři Balkánské a jednu světovou válku, že. Rusko - Pruská spolupráce v Pobaltí, která vlastně skončila až v roce 1941, byla s krátkým intermezzem 1. sv. války téměř 300 let dlouhá, stála Poláky dvě století bez vlastního státu a jediným důvodem pro to, že jsme neskončili stejně byla císařská Vídeň. Ta se ovšem nerozpakovala obětovat českou Lužici a později nečeské jazykem ale české erbem Slezsko jako fant Prušákům, který jim zavře pec.

Tak mi prosím někdo vysvětlete, kdo je pro vás partner, který zastoupí Vídeň v novodobých dějinách?? Peking? Teherán? Brusel?..........nebo nakonec logicky zbude ten zasr. Washington???

0 0
možnosti

Jimmy Keen

26. 4. 2007 10:16
Re: Pár historických pravítek

Dobré, jen poznámku k Velké Moravě, kde determinujícím nebyl Germán, ale Maďar.

0 0
možnosti

a m i Z .M

26. 4. 2007 9:50
Pane Doležal,

v den, kdy Profesor s velitelstvím vědeckotechnické rozvědky StB a s ilegálním výborem KSČ míří do Moskvy na instruktáž je Vaše zmínka o Jepiševovi přinejmenším netaktní a destabilisující. Vždyť budou prý bydlet v Luxu, copak jste o té boudě nic neslyšel?

0 0
možnosti

PetrH

26. 4. 2007 10:44
Re: Pane Doležal,

He??? Pro stanovení diagnózy možná dobrý, ale bejt váma, už bych to nehulil.

0 0
možnosti

cizinec

26. 4. 2007 9:49
Opet jsou tu dva tabory

Mladocesi :-) - poukazuji na logicky rozbor - Akce = Reakce. Tudiz Rusko reaguje preventivne na preventivni akce USA:-))

Starocesi - knouraji nad tim co nam Soveti udelali za bebicko v 1968:-) Ostatne to je popularni CESKO = OBET. Opet jsme chteli roztahnout kridla a jak sme dopadli. Nedavno media v CR vytahovala jakousi bibli co na ukradli zli Svedove za 30lete valky..

Hnusacke Rakousko-Uhersko Bachuv Absolutismus, Metternichuv policejni system,  Prusko co nam sebralo Slezsko, Nemecko nas chtelo vyhladit. Pak zase ti zli rusacci... Ale my doma mi nic, pansti koci a sluzky jen tise sehnuli sve hrbety ale slova vzdoru se geneticky prenaseji dale

0 0
možnosti

oakman

26. 4. 2007 9:47
Kamenná logika dějin - pro socana

Vážení socialističtí idioti, rozdělil bych vás na dvě skupiny. Ta první (nebudu personifikovat) je produktem doby, kdy si někteří jedinci mysleli, že s koncem komunismu skončila i doba držení slova, a že se můžem chovat jako parchanti na pískovišti dle hesla - dnes nekamarádím s Pepou, ale s Karlem - . Ta druhá, aby se vyvlékla ze zodpovědnosti, se tu snaží soudit a vybírat mezi Ruskem a Amerikou dle českých maloměšťácjkých pravidel.

Jedni i druzí si nevydí ani na špičku nosu. Ti první nyní trpí obsesivní představou znovuzrození nějakého mocného českostátu, který narovná jejich osobí mindráky ze života a učiní i je "někým velkým". Z těhle "huboprsů" se vždy rekrutují ti nejhorší práskači a kolaboranti. Ti druzí nechápou, že svět je rozdělen na jisté "party" a my nemůžeme tahat pokaždé s jinou - to nám nikdo nenabízí. Češi se musí naučit chápat rozdíl mezi pasívním členstvím ve Varšavské Smlouvě (nikdo se neptal, ani referendum nebylo, že) a členstvím v patrě NATO, kde různí její členové jednodušše téměř pořád někde s někým válčí. To je novinka, kterou musí vstřebat i ta simulantenbande v západní Evropě - také byli drženi za plotem, i když z té lepší strany.

Vážení, připomínáte čutálisty z místního FC Vařečky, kteří se sice rádi vytahují dresem na zábavě, ale nechtějí jezdit na zápasy mimo obec, protože co je za humny, mají na háku. Bohužel vás nemůžeme vyhodit z týmu, tak abychom nesestoupili....i když o to vám přece jde, ne???

0 0
možnosti

cizinec

26. 4. 2007 9:54
Re: Kamenná logika dějin - pro socana

naprosty souhlas - napsal jsem to nahore z jineho uhlu.....

0 0
možnosti

Vladimir Holekal

26. 4. 2007 9:32
"CSSR"

Ja nechapu, ze to nikdo nevidi. Nejde prece vubec o nejakou zakladnu, jde o pristup/vstup americke armady na uzemi CR.

Zakladnu by si mohli vybudovat nejakych 70 kilometru smerem na zapad, na uzemi Nemecka, kde uz je americka armada jako doma.

A proc pan Dolezal pise "CSSR" a "sovetska" mi take neni vubec jasne. Mysli si, ze Sovetsky svaz nebo CSSR neexistovali?

0 0
možnosti

sociolog

26. 4. 2007 10:14
Re: "CSSR"

Ja taky pisu "Treti Rise" v uvozovkach. Nemel bych? Je pro Vas co je psane to je dane? Byl i Heydrich byl sveho casu pravne korektne dosazenym protektorem, ne jinak nez o pouhych 26 let rusti ochranci? S Dolezalem souhlasim: vsechny totalitarismy patri pro mne, ohledne jejich statopravnosti, do uvozovek. Asi vite, proc jste pro "pravni kontinuitu" s vsemi spojenymi lotry sveta. Pan poslanec, ktery nam to prosadil po revoluci, konec koncu v padesatych letech psal o burzoazii coby tride urcene k likvidaci. Jste pro to, aby Jicinsky tuto vetu dal do uvozovek anebo pro pravni kontinuitu nazoru naseho autora porevolucni ustavy. Pak by ovsem musel byt odsouzen: za propagaci zlocinu komunismu. Pokud vim, nestalo se to ani u Vase...

0 0
možnosti

Mirek F.

26. 4. 2007 9:26
Nepřeháníme?

Ruská prohlášení jsou určena pro jejich veřejnost, aby se demonstrovalo, že soldáti jsou ostražití, bedlivě si všímají každého, byť potenciálního nebezpečí, takže ruble pro armádu nejsou zas tak do luftu vyhozená věc.

 Kdyby Rusko chtělo uplacírovat radar někde ve Venezuele nebo Mexiku, tak by se zajisté i v USA ozvaly znepokojené hlasy, co s tím bude armáda dělat. Odpověď by byla patrně obdobná, - budeme sledovat, a dojdeme-li k závěru, že by mohly znamenat vychýlení rovnováhy sil,  učiníme pro případ konfliktu přípravy.

 IMHO jsou teď přes občasná silácká prohlášení Rusko a USA odsouzeni ke spolupráci, nebezpečí (militantního) islamismu si musí uvědomovat i v Rusku, to se svým mnohonárodnostním složením a neveselým demografickým vývojem majoritní populace určitě nesní o konfliktu se Západem. Samozřejmě, vliv si chce udržet, když to nebude moc stát, i tvrďácká prohlášení působí dobře na sebevědomí, ostražiti buďmež, leč celou věc nepřeceňujme.  

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz