26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SVĚT: Falešný pokrok elektromobility

Pod články, jež zde na NP kritizují plán, který v podobě „Zeleného údělu“, včetně prosazování elektromobility, nastoupila k údajné záchraně klimatu EU, se objevují nesouhlasné komentáře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ganaur 25.9.2021 12:49

Železo je biogenní prvek, bez něj byste nežil!!!;-D

J. Ganaur 25.9.2021 12:48

K těm se Vodní pivo nepřihlásilo!;-D;-D;-D

J. Ganaur 25.9.2021 12:45

A kam ty prachy jdou???8-o8-o8-o

J. Ganaur 25.9.2021 12:45

To je všude, nejen v EU.Blbci v USA, zločinci v Rusku a Číně (tj. vrazi ), zloději a podvodníci u nás.To je pravidlo!:-(

P. Sura 25.9.2021 12:43

Emisní povolenky jsou "výpalné" za využívání surovinových zdrojů planety. Je naprostou záhadou, jak byla stanovena jejich "cena" a jak to vůbec mohlo projít schvalovacími procesy, protože ji stanovili lidi, kteří nikdy pro nikoho žádnou energii nevyrobili.

P. Sura 25.9.2021 12:39

Zbytky jídla nemám, protože u nás se dojídá, friťák nepoužívám. Nádoby na plast nepoužívám, protože mám (platím) směsný odpad.

Co tam máte dál?

J. Jurax 25.9.2021 12:35

Dokončení:

Nikde není řečeno, jaký má být ten jediný správný obsah zločinného kysličníku v atmosféře, jehož musíme dosáhnout, aby planeta byla definitivně spasena, a kolik to bude stát, aby bylo cíle dosaženo (nejen elektromobilitou, ale i bezemisní výrobou energie i výrobou průmyslovou, jakož i bezemisním zemědělstvím), a kdy jej má být dosaženo. A kdo to zaplatí a kdo na tom vydělá.

J. Jurax 25.9.2021 12:32

Ovšem jak jinak řešit problém, který se nevyřeší v jedné zemi, ani v jedné Unii jak nám tady rádo hodně lidí připomíná, ale je třeba jej řešit celosvětově, pravíte.

Nuže, v souvislosti s vozy se spalovacím motorem jde o emise prožluklého kysličníku, jenž původně vyvolával globální oteplování, kdežto posledních pár let vyvolává klimatickou změnu. Neboť se neoteplovalo tak, jak alarmisté předpokládali a na ohlašovanou apokalypsu to nevypadalo, kdežto klimatická změna je termín bezpečný, anžto klima se mění furt.

Takže vyvstává otázka, zda problém vůbec opravdu existuje a existuje-li, zda je tak zásadní, aby ospravedlňoval drastické regulace (neboť emise spalovacích motorů aut jsou nepatrným zlomkem celkových emisí zločinného kysličníku) a jestli způsob řešení problému vůbec jde správným směrem.

Všechny tyhle otázky nejsou jednoznačně zodpovězeny a za dnešní situace ani odpovídány být nemohou, neboť do hry vstoupili ideologicky motivovaní fanatičtí aktivisté a jimi ovlivnění politici. Přípustné odpovědi jsou jen ty "správné", ostatní jsou potlačovány a jejich nositelé omezováni, napadáni a dehonestováni. Veřejnost je masírována a strašena masivní propagační kampaní. A politici jsou - z různých důvodů, jejichž rozbor by byl nadlouho - schopni direktivně a silou prosazovat jakoukoliv blbost, tedy mimo mnohého jiného i flotilové emise a elektromobilitu, aniž by si porovnali poměr výkon/cena svých činů. Prostě to prohlásí za alternativlos.

Ostatně specielně u elektromobility poměr co to přinese obecně i vzhledem ke kýženému poklesu emisí CO2 a kolik to bude stát nebyl nikdy zvážen, natož veřejně publikován. Prostě nařídíme, zakážeme, protože máme moc a tudíž můžeme a mimoto jsme majitelé pravdy, té jediné správné.

Nikde není řečeno, jaký má být ten jediný správný obsah zločinného kysličníku v atmosféře, jehož musíme dosáhnout, aby planeta byla definitivně spasena, a kolik to bude stát, aby bylo cíle dosaženo (nejen elektromobilitou, ale i bezemisní výrobou energie i výrob

P. Molík 25.9.2021 12:31

Ano, právě tyto humanitární a neziskové organizace aktivizující se ve jménu ušlechtilých cílů mají největší škůdcovský potenciál podle rčení "Cesta do pekla je dlážděna nejlepšími úmysly".

P. Molík 25.9.2021 12:28

Smutná je realita v EU, ve které se prodrali do popředí lidé charakterově vadní, bezohlední a tyjící z hlouposti svých obětí, tedy nás občanů. Mlčíme a neprojevujeme ani pasivní rezistenci vůči dogmatům o uhlíkové neutralitě atd., též vůči kolosálnímu podvodnému projektu Green deal a taktéž třeba vůči vyděračským emisním povolenkám, které mi připomínají placení výpalného. Funkčnost společnosti pod knutou Bruselu je založena na hlouposti a morální vyhnilosti. Nikým nevolení byrokraté a bruselští eurohujeři s oddanými pomocníky typu Jourové a s dalšími prodejnými lokajskými dušemi se nám občanům s drzostí sobě vlastní stále víc dostávají pod kůži, tedy nám stále víc znepříjemňují život ve jménu jakýchsi abstraktních ušlechtilých ideálů, které jsou, slušně řečeno, utopií. Dobře si pamatuji zavádění manýrů ve jménu ušlechtilých idejí komunismu. Současnost je mnohokrát horší. Darebáci a blázni se radují...A co bude dál ?

L. Kučera 25.9.2021 12:28

V hodně věcech máte pravdu, ale Tesla Elona Muska se do Vašeho konceptu nehodí, tak o něm ticho. A Gates a spol., to je taky nesprávně, hlavní linie šla od vojenských projektů a gigantu IBM k IBM PC, byť byl i Jobs a Wozniak. Gates byl ten, kdo první pochopil, že na SW se vydělá víc než na HW, ale svůj počítač neměl.

R. Tichý 25.9.2021 11:58

Skvely clanek.

Take povazuji Radu za placeneho ekoaktivistu.

Problemem lidstva neni technika, ale prelidneni-zadny vrcholny poltik nema odvahu tuto zjevnou pravdu rict nahlas. Takze na niceni planety se podileji zejmena humanitarni organizace zachranujici hladove krky v nesmyslnych destinacich.

Z. Lapil 25.9.2021 11:51

No počkejte, to jako že v Číně používají uhlí a dokonce koks už tisíc let? Tomu se mi nechce věřit...

Fakt je, že na Sahaře došlo ještě dřív. Topení velbloudím trusem v téhle souvislosti nezmiňuju, protože teď mám v ruce cestopis z r. 1947, a tam není o velbloudím trusu ani zmínka; pravda, jedou autem a nemuseli se toho všimnout. Viz https://www.databazeknih.cz/knihy/lovci-kilometru-176791.

R. Tichý 25.9.2021 11:49

Ne. Odmitam fixni ideu, ze za vsechno muze CO2. Neni to pravda.

O. Uživatel 25.9.2021 11:49

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 25.9.2021 11:47

Uživatel požádal o vymazání
J. Jurax 25.9.2021 11:46

Moudře napsáno.

Z. Lapil 25.9.2021 11:43

Já tam žádnou výčitku nevidím, vidím jenom shrnutí, i když je pravda, že součástí mého shrnutí páně Radových názorů rozhodně není skoro až spiklenecká teorie o úzké vrstvě bohatců a tak. Nevím, jak moc si Lenin byl vědom, že komunismus vede přímou cestou k hekatombám na způsob sovětského Gulagu a čínské kulturní revoluce. Budiž, nemusíme se zbytek dne věnovat jazykovému rozboru za účelem zjištění, kdo z nás čte článek správněji.

S pravděpodobností jsem nebyl pochopen. Narážím na riziko použití tohoto pojmu v novinách a před "prostým lidem" vůbec. Zmiňte nepochybně nenulovou pravděpodobnost, že při očkování opilý očkující omylem vypíchne očkovanému oko, a druhý den máte v novinách článek a na Facebooku skupinu "očkování způsobuje slepotu".

O. Uživatel 25.9.2021 11:42

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 25.9.2021 11:39

Uživatel požádal o vymazání
P. Han 25.9.2021 11:32

A volů ještě víc. ;-D

O. Karen 25.9.2021 11:31

I železnice produkuje prach. Víte, proč je okolí tratí tak pokryté oxidy železa?

O. Karen 25.9.2021 11:30

Proč by se proboha měl CO2 odstraňovat z ovzduší? Když tam patří a umožňuje život? Větší technický nesmysl bych těžko hledal.

Hybridy vznikly jenom jako obezlička, jak projít nesplnitelnými emisními testy EUROněco. Při testu je baterie samozřejmě plně nabitá. Jak a jestli se nabije v reálném provozu, se neřeší. Zato s sebou musíte stále vozit pár set kilo balastu (fiktivní min. 2 pasažéři).

P. Han 25.9.2021 11:29

"Jedinou cestou bez regulace je dát všem emisím CO2 cenu..." Takže budete regulovat ceny emisí. A jste zase u regulací a emisních povolenek. ;-D

J. Ganaur 25.9.2021 11:27

Jo, pralidi píší klacíkem do hlíny....Ostudo elektrofakulty...:-P:-P:-P

J. Ganaur 25.9.2021 11:17

Vy tu hnědou nezapřete!Dát emisím CO2 cenu....To znamená zrušit demokracii!Děkuji nechci, bolševiků jsem si užil v životě dost!!!:-P:-P:-P

J. Ganaur 25.9.2021 11:15

Koňů bude vždy dost, jak dokládáte!;-D;-D;-D

J. Ganaur 25.9.2021 11:14

Už je to pár let.Dneska se už také občas podívám jaké je téma a kdo tam je.;-D

M. Pivoda 25.9.2021 11:13

Řešením občanské mobility je pokrok v oboru umělé inteligence, který umožní zavedení samořídících automobilů (elektromobilů).

Občané (bez vlastněných automobilů a koňů) pak budou jen nakupovat dopravní službu (tak jako dnes občané například nakupují elektřinu, aniž by přitom vlastnili elektrárnu).

V. Braun 25.9.2021 11:13

Tady je dobrá časová řada vývoje elektrických aut. začíná před 150ti lety (odkaz).

Jinak autor v podstatě oponuje regulacím. Ovšem jak jinak řešit problém, který se nevyřeší v jedné zemi, ani v jedné Unii jak nám tady rádo hodně lidí připomíná, ale je třeba jej řešit celosvětově? Jedinou cestou bez regulace je dát všem emisím CO2 cenu, ať si jdete koupit benzín nebo doma topíte plynem, a ať trh rozhodne. Ovšem to tady zase všichni nadávají, jak se energie zdražují již dnes, a to je tam ta cena jen velmi částečně promítnuta formou povolenek. Závěr: není to jednoduchý problém a populistické proklamace ani jedné strany k řešení nepomohou.

https://www.energy.gov/timeline/timeline-history-electric-car