19.6.2024 | Svátek má Leoš


Diskuse k článku

ROZHOVOR: O dopadech války na Ukrajině

Žiju Ukrajinou. Tragédií na Ukrajině. Nežiju ale ve vzduchoprázdnu, žiju i reakcemi české politiky a českých médií na Ukrajinu. Přišla jste ve chvíli, kdy mi opravdu buší srdce a nevím, co mám dělat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Dazmanski 22.3.2022 16:01

Ja jsem si celou dobu lamal hlavu nad tim, proc se Zeman a Klaus chovali tak jak se chovali. Nekolikkrat me to i napadlo, ze je to jakysi, jak jsem si to pro sebe nazval, predstockholmsky syndrom. ( a uprimne jsem si je tim i omlouval protoze mi to prislo jako jedine logicke vysvetleni) Abych to prirovnal, kdyz se ve vasem okoli objevi nekdo kdo je prilis agresivni a prilis sileny na to aby se jeho jednani dalo predpovidat, tak mate strach reagovat jakkoliv, aby jste neprisel o hlavu. Zacnete tomu cloveku tedy podlezat protoze u nej predpokladate nejake narcistni rysy a chcete tim "udelat" cas , popripade se pokusit dotycneho timto zpusobem manipulovat. Rozumim. Ovsem moje rozlisovaci schopnost blika cervenou kontrolkou,jelikoz citim mirny rozdil mezi takovymto " diplomatickym"podlezanim a nastavovanim zadnice. Nastavovani zadnice je nejenom dehonestujici ale jeste navic v techto pripadech pusobi kontraproduktivne. Ve finale vas agresor nejenom neusetri ale jeste vas predtim ... A myslim ze "ucta" kterou disponuje prezident Putin k prezidentu Zemanovi to potvrzuje, ale treba se mylim a cas ukaze opak :/

D. Laurencikova 22.3.2022 7:43

Pane Divis, krome lacineho Putin-bashingu nerikate nic. "Zarazit agresivni choutky dokud byl cas," je hloupy obrat. Da se to rict jinak: Stacilo ze strany USA naslouchat nejpozdeji v roce 2007 Putinove reci na Mnichovske bezpecnostni konferenci (Siko) a hlavne - ji respektovat. To by byla nejlepsi prevence dnesni valky na Ukrajine. Prave jsem poslouchala zpravy. Selensky se mel vyjadrit, ze je ochoten pristoupit na neutralitu Ukrajiny a vzdat se clenstvi v NATO. Neni to ohromne?? Toto vyzaduje Putin uz od nepameti a slibeno bylo Rusum ostatne mnohem vic, kdyz umoznili sjednoceni Nemecka a rozpustili Varsavskou smlouvu. Tak ted budou mit prece jen tu neutralni, i kdyz na cucky rozbitou Ukrajinu. Komu to poslouzilo?

V. Suchodol 21.3.2022 23:11

Jako v 9 pripadech z 10 ma Klaus zase pravdu. Je to tak jak rika.

J. Brunner 21.3.2022 23:07

Máte vzpříčený mozek.R^

P. Hák 21.3.2022 23:05

No hlavně že znáte většinu Rusů a co si myslí.

Pane Prokope, pokud nejste VELMI přesvědčivý herec nebo Putinův provokatér, tak při sledování Vašich reakcí moc prostoru pro fantazii nezbývá :-)

J. Brunner 21.3.2022 23:05

R^

P. Diviš 21.3.2022 22:10

Naslouchal jim kdekdo, ale nikdo nevyvodil správný závěr: Zarazit jim agresivní choutky, dokud byl čas.

P. Diviš 21.3.2022 22:09

Jo, nejspíš to nějak postihne všechny, některé víc, jiné míň. Viníkem je jednoznačně Putin a jeho okolí, ti tu nenávist k Západu včetně Ukrajinců dlouhé roky pěstují a teď ji korunovali vojenskou agresí.

Západ není zdaleka ideální, ale tohle prostě nedělá. Je to drahé a zbytečné.

P. Diviš 21.3.2022 22:06

Máte té "nenávisti" tak plnou hlavu, že se tam už nic jiného nevejde. Podobně, jako většina Rusáků - čest a sláva Rusům, kteří tím netrpí.

J. Jurax 21.3.2022 21:40

No jo, a Putinovi se povedlo, že obrazně řečeno celý svět vzplál sympatiemi k těm nacistům.

J. Jurax 21.3.2022 21:26

Ano, to je přesnější.

P. Hák 21.3.2022 21:17

Nic se nestalo :-)

D. Laurencikova 21.3.2022 21:16

Omlouvam se.

D. Laurencikova 21.3.2022 21:11

Ubozak a zbabelec by byl tenkrat, kdyby na povel lidi jako jste vy zacal hazet hnuj na vsechno, cemu dosud veril.

D. Laurencikova 21.3.2022 21:06

Mne osobne se sesypala moje vira v dobry a demokraticky Zapad (!) 1999. Kdyz nove zvolena, zelenosocialisticka nemecka vlada, tedy vlada socialistu a pacifickych Zelenych tahla na americke komando do valky proti Srbsku. Aniz bych chtela zachazet do detailu, na ktere si jeste velmi dobre pamatuji - tolik lzi a propagandy by nezvladli snad ani ti komunisti! Od te doby se na Zapad divam pozorneji a vlastne to casem doslo tak daleko, ze uz zdejsim verejnopravnim mediim neveri uz ani slovo.

D. Laurencikova 21.3.2022 20:49

R^

D. Laurencikova 21.3.2022 20:45

Nejvic jsem ocenila, kdyz se Biden snazil primet Cinana Xi k tomu, aby odsoudil ruskou agresi a od Ruska se distancoval a on zdvorile odvetil, ze Cina vi, co ma delat. Dale pripomnel, jak Americane zbombardovali cinskou ambasadu v Belehrade a par Cinanu pri tom zabili. Meli pry zastaralou mapu, vysvetlovali tenkrat, jestli si dobre vzpominam. To si clovek musi umet predstavit: Americane se vydaji s udajne presnou technikou likvidovat "ciste vojenske cile" a.... neobstaraji si k tomu ani aktualni mapu.

P. Hák 21.3.2022 20:42

No, ta poznámka nebyla o těch, kteří zde pravidelně používají xenofobní nadávku "Rusák". Byla to reakce na tvrzení pana Diviše, že by si přál dobré vztahy s Ruskem, ale Rusové (on tedy samozřejmě napsal "Rusáci") jej nenechali.

Domnívám se, že ti, co s gustem používají tohle slovo dnes, by před 80. léty se stejným gustem používali jiné. Se stejnou hanlivou koncovkou.

D. Laurencikova 21.3.2022 20:36

Mozna ze ne, pane Hak, kdyz se tak ptate. Klidne me opravte.

D. Laurencikova 21.3.2022 20:34

Klaus neudelal vzdycky vsechno spravne, ma sve makly, ale je to jeden z nejchytrejsich politiku, ktere Ceska kotlina kdy mela.

P. Hák 21.3.2022 20:33

Paní Laurenčíková, jste si jistá, že rozumíte tomu, co jsem napsal?

P. Hák 21.3.2022 20:33

Jáá??? 8-o8-o

D. Laurencikova 21.3.2022 20:32

To je naprosty nesmysl. Oni prece neudelali zadnou chybu. Nebyt jasnovidec, neni chyba. Tim ze nekdo nevrati medaili take nepodporuje Rusko. Co by konflikt odvratilo? To bylo uz stokrat receno. Stacilo naslouchat Rusum od roku 2007 - nejpozdeji.

D. Laurencikova 21.3.2022 20:29

Vy nejaky narod nenavidite co pamatujete tak, ze ani nejste schopen napsat jeho jmeno bez urazlive zkmoleniny? To je velice spatne. To je mi vas lito. Tomu "narodu" to muze byt suma fuk. Ale sam si nicite zdravi a ukradate leta zivota.

D. Laurencikova 21.3.2022 20:24

Lidi se nena*rali. Poradatel se po*ral.

M. Grundmann 21.3.2022 20:02

Mám hrozný vztek, protože tuto válku jsme prohráli všichni, ať dopadne jakkoliv. Ukrajinci budou mít zbytečně zničenou zemi a plno mrtvých. Evropa bude destabilizována a všem nám bude hůř. Rusko na válku strašně doplatí. I pozice USA ve světě se zhorší, protože si náš hlavní spojenec udělá další nepřátele mezi nezápadními zeměmi. Zbytek světa také na válku doplatí nedostatkem potravin a surovin, dojde tam možná zase k nepokojům.

Že by dnes byl někdo spokojen se současnou situací ? To si neumím představit. Spíš si myslím, že tito lidé nedokážou svůj postoj vyjádřit. Podle mě jsou znechuceni tím, co se děje.

P. Hák 21.3.2022 19:01

A Vy byste chtěl mít přátelské vztahy s národem, který co pamatuju nenávidíte tak, že ani nejste schopen napsat jeho jméno bez urážlivé zkomoleniny?

P. Hák 21.3.2022 18:59

Já jsem také přesvědčen o tom, že se válce dalo vyhnout.

Ale také jsem přesvědčen o tom, že pro některé české politiky byly nepřátelské vztahy s Ruskem doslova programem. Jako nástroj vnitropolitického boje, pochopitelně.

Rozumím Vám.

P. Diviš 21.3.2022 18:31

Já osobně bych ho nerušil, ale chápu, že někteří lidé mohou být radikálnější.

Vaše kecy o zavděčování panstvu jsou irelevantní.

Boycot je celkem normální metoda, pokud se lidé naserou.

O. Uživatel 21.3.2022 18:28

Uživatel požádal o vymazání