27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

ROZHOVOR: O dopadech války na Ukrajině

Žiju Ukrajinou. Tragédií na Ukrajině. Nežiju ale ve vzduchoprázdnu, žiju i reakcemi české politiky a českých médií na Ukrajinu. Přišla jste ve chvíli, kdy mi opravdu buší srdce a nevím, co mám dělat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 21.3.2022 18:28

To jste nejspíš vy, ten ubožák a zbabělec. Klaus se v téhle věci IMHO mýlí, ale vy si jen masírujete svou nenávist.

O. Uživatel 21.3.2022 18:26

Uživatel požádal o vymazání
P. Diviš 21.3.2022 18:25

Nejspíš jo, ono je to totiž i nejpohodlnější. Jenže Rusáci nechtějí.

P. Diviš 21.3.2022 18:24

Je to jedna z možností, ano. Pak by ovšem člověk očekával, že přiznají svou chybu a podpoří napadené. Pokud tak neučiní, jedná se nejspíš o další možnost a tou je vědomá podpora Ruska.

Co by konflikt odvrátilo, těžko říci. Historická zkušenost je, že žádné ústupky nefungují, že pokud někdo agresorovi ustupuje, jen povzbuzuje jeho chuť do dalších agresí.

O. Uživatel 21.3.2022 18:23

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 21.3.2022 18:21

Uživatel požádal o vymazání
P. Hák 21.3.2022 18:17

Ty Židy jste nějak přehlédl, že? Ale ono se to radši nepíše, abyste nebyl banován.

Slovo "Pražák" používají i sami obyvatelé Prahy a nadávkou obecně není. "Cajzl" už ano.

Jinak obyvatel Ruska jsou Rusové, nikoli Rusáci, a obyvatelé Francie jsou Francouzi, nikoli Francouzáci, obyvatelé Švédska jsou Švédové, nikoli Švéďáci. Rozdíl je v toleranci ze strany médií. U těch Švédů jsme to jako nadávku slyšel - ovšem pochopitelně nikoli v médiích, nadávat se smí přece jen někomu.

Je opět nemyslitelné, že by někdo v médiích použil slovo "Arab" nebo "Rom" s onou koncovkou, bylo by to prohlášeno za neonacismus a nejspíše i žalováno. Což víte, ale nemůžete přiznat.

M. Grundmann 21.3.2022 18:14

Mám dojem, že to není jejich priorita. Myslím si, že si nemůžeme vybírat, koho máme jako souseda a kdo vůbec na této planetě žije. I když se nám nelíbí, neměli bychom s ním jít do války, pokud to není nezbytně nutné. To by mělo platit pro všechny bez rozdílu. Jsem pořád přesvědčen, že se válce bylo možné vyhnout. A pokud ano, tak se to mělo udělat. Nic z toho, co se stalo pak, neschvaluji. Naopak, je to přesně to, čemu bych chtěl zabránit za každou cenu. Je zodpovědností politiků takovým katastrofám zabránit. Vyhrát nějakou válku mě nezajímá, nemám potřebu někoho porážet. I když to není kamarád a moc se mi nelíbí.

M. Mařák 21.3.2022 18:03

Pražák a podobně je xenofobní nadávka....

Pomóc!

Mně z toho asi jebne, nebo co.

P. Hák 21.3.2022 17:56

No ale logicky ti, kdo po konfliktu toužili, mají další důvod je nenávidět.

Předpokládám, že si nemyslíte, že třeba senátor Fischer nebo ministryně Černochová chtěli mít dobré vztahy s Ruskem.

P. Hák 21.3.2022 17:51

Tak zkuste použít obdobný tvar v souvislosti s Židy. Schválně, co se stane.

Víte moc dobře, že to ti, kdo to používají, jako nadávku i myslí. Teda kromě těch dětí.

D. Laurencikova 21.3.2022 17:47

Vy jste uz asi videl i koncerty, ktere se zrusily samy, bez prispeni cloveka, ze? Zrusit vyprodany koncert jenom proto, aby se nekdo zavdecil panstvu a duchu doby, je dusevni bida. Rv

D. Laurencikova 21.3.2022 17:43

Presne tak to je. A tito lide, ktere jmenujete, jsou mne stokrat milejsi, nez kazdy inkvizitor, ktery je ted odsuzuje.

D. Laurencikova 21.3.2022 17:39

Kazdy asi relativizuje to, co se mu prave hodi. Mozna zrovna vy, ktery je prave spravedlive rozcilen nad ruskymi lumparnami, popijel v pohode pivko a chroupal u televize bramburky, kdyz ukazovali v roce 1999 "kolateralni skody" ze Srbska, ktere Nato, nejsilnejsi "obranna" vojenska aliance vsech dob zbombardovala do doby kamenne? ;-)

J. Kulheim 21.3.2022 17:38

Pane Valento, vy jste ubohé hovado.

M. Grundmann 21.3.2022 16:24

Václav Klaus, Miloš Zeman, Nohavica a plno dalších Čechů se v minulosti snažili zlepšit naše vztahy nejen s Ruskem, ale i s ostatními státy. Rozhodně se tito lidé nesnažili vyvolávat konflikty a války. Jejich snaha o mír, spolupráci a vzájemný respekt nakonec neuspěla, protože tu byly silnější proválečné tlaky. Tito lidé v žádném případě nepodporovali současné chování Ruska, naopak se snažili dosáhnout toho, aby k podobnému konfliktu nikdy nedošlo.

Podle mého názoru měli i přes neúspěch pravdu, protože současný konflikt je asi to nejhorší, co se vůbec mohlo stát. Oni se aspoň pokusili tento konflikt odvrátit na rozdíl od ostatních. Pro mě to nejsou žádní kolaboranti nebo zrádci, ale lidé dobré vůle.

P. Brich 21.3.2022 16:24

Kdybychom "neutekli před právníky" jak píšete, mohli jsme se dne s Ukrajinou držet za ruce. Nedávno třeba dopomohli k vítězství pětikolce.:-/

Z. Koutecký 21.3.2022 15:21

Wikipedie nestačí, obsahuje zastaralé údaje, jak sama přiznává. Je třeba číst i jiné prameny.

J. Vlk 21.3.2022 14:55

Pokud by četl román Petra 1., kde chlapa zahrabali do země a pak se přes jeho hlavu proháněli na koních, nedivil by se. Vztah k životu se od Carů nezměnil, viz válka na Ukrajině.

M. Valenta 21.3.2022 14:22

Že Klaus není v relativizaci ruských lumpáren sám, s tím souhlasím.

B. Havel 21.3.2022 13:55

Vašík nepochopil obsah sdělení, kdo přijde nezván, neodejde živ. Zbytek jsou jen kecy.

D. Stirsky 21.3.2022 13:47

Jinak z ruské leteratury je podle mého soudu nejlepší Oblomov.

D. Stirsky 21.3.2022 13:40

:-)

B. Rudolf 21.3.2022 13:39

Druhá čečenská válka – Wikipedie (wikipedia.org)

D. Laurencikova 21.3.2022 13:34

Nesmysl. Ani ja jsem neverila, ze Putin napadne Ukrajinu a je spousta dalsich lidi, kteri nemaji zrovna Antiaptie k Rusku, protoze ho videli jako jakousi protivahu k tem nesmyslum, ktere se z "liberalnich demokracii" na nas vali a kteri tomu neverili.... Tady Klaus neni sam. Pohrdani clovekem je vseobecne odsouzenihodne a i Rusove jsou lidi. To asi chtel vyjadrit pan Klaus.

J. Novotny 21.3.2022 13:27

Souhlas, psal jsem o začátku Speciální operace, která má zvrátit největší geopolitickou tragédii.

Z. Koutecký 21.3.2022 13:26

V roce 1997 ovládli Čečensko islámisté, jejichž radikální křídlo zaměřilo své teroristické akce na Rusko. V roce 1999 přepadli islamisté Dagestán, členský stát RF, což vyvolalo druhou čečenskou válku s Ruskem (1999-2009). My jsme válčili 20 let v Afganistánu, protože údajně nechtěli vydat bin Ládina. Když jsme nevyhráli a Usámu dopadli Amíci v Pakistánu, tak jsme na Afganistán uvalili alespoň sankce, takže tam hrozí hladomor. Víte, pane Rudolfe, máme takové staré rčení "kdo jsi bez hříchu, hoď první kamenem". Je dobré na ně nezapomínat.

J. Pavelka 21.3.2022 13:20

Ovšem, on zrušil vyprodaný koncert na "doporučení" městké rady.....I tak je to samo o sobě jen mísní lapálie, ale ....

M. Valenta 21.3.2022 13:16

Klaus investoval v posledních letech příliš mnoho do putinovského Ruska a tak se všemožně pokouší svinstva prováděná Říší zla (Regan) na Ukrajině relativizovat a vůbec mu nedochází jak je směšný a trapný. Je to ubožák a zbabělec a vždycky byl.

M. Mařák 21.3.2022 12:59

Ano, no problem, koloběh života a smrti, také mne to nijak nepohoršuje.