28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Jsme země dvojího metru

Poslední, o co tu jde, je ten pomník. To je jen záminka a způsob, kterým k sobě ten řeporyjský gauner poutá pozornost. Ovšem škoda, kterou tentokrát způsobil, je prakticky nevratná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Němcová 8.12.2019 11:33

já si to ovšem nemyslí, V Rusku, dokonce i v tom carském byl absolutně jiný pohled na obyvatelstvo podmaněné Sibiře, než jakým se vyznačovala kolonizace jiných území Západem, především byla přijímána jinakost a ti lidé normáln se začlenili mezi jiné, ženili se, vdávaly, nikde "jen pro Rusy". I Lenin měl kalmyckou babičku.

řeči, pověsti národů Sibiře byly zaznamenány, aby nezanikly díky tomuto postupu. Rusifikace určitě cílene neprovíhala a na Ukrajině by byla docela zbytečná, proptože je to s ruštinou jazyk tak příbuzný, je je zela srozumielný, naopak za SSSR, jak jsem se dočetla v ještě socialistických Učitelských novinách, dost vkritizovali skutečnost, že ukrajinské školy na Ukrajině skomírají proto, že uktrajinští rodiče cpou děti do ruských škol tamtéž. snad to bylo hlavně tím, že mateřským jazykem Ukrajinců z většiny byla vždy ruština.

o tom, kolik lidí zahynulo při politických čistkách se dodnes jen spekuluje a ás jistě uteší, žje nějvetší počet obětí bylo z řad komunistů.

Stalin dokázal stmelit národy SSSR v boji s Hitlerem a ať byl osobně jakýkoliv, jako symbol se osvědčil.

M. Němcová 8.12.2019 11:25

co myslíte vy?

M. Němcová 8.12.2019 11:24

potrénujte skloňování a hledejte prameny.

ano, Ukrajina sama vyvolala na svém území hladomor souběhem dvou věcí, hloupým vedením a hamižnými sedláky, který raději obilí zakopali,než by je odvedli umožnili tak potraviny mít i ve městech.

nakonec kritizovaná kniha Pavlík Morozov o tom mluví jasně, Pavlík neudal svého otce pro nic za nic, ale proto, že věděl, že jeho spolužáci umírají hlady a jeho tatínek má doma nahamouněné obilí. Prostě to nesnesl.

zbylé země SSSR pak Ukrajině potravinově pomáhaly a také bylo odvoláno a potrestáno její nemožné vedení,

jak to bylo s indickým hladomorem, který vyvolal úmyslně rasista Churchill, si dohledejte sám.

Š. Hašek 8.12.2019 10:44

Mozaika zážitků ......

Asi bude problém v tom, že dnes v televizi mladé studentky teskní "že jako ti sovětští mužici byli takoví nekultivovaní", měli víc dbát na osvětu a víc přemlouvat německé hrdlořezy.

Vždyť ti Němci chtěli v Bělorusku budovat kanalizaci ....

Jižní Morava je těsně nad Rakouskem, Rakušan byl pro sovětského vojáka jen těsně za Němcem ...... oba stejná pakáž vrahounů.

Š. Hašek 8.12.2019 10:37

Nedá, pane Salajko.

Mladší mozky jsou z velké části již vydrhnuty.

Stačí poukázat na fakt, že "jsem i za Husáka dýchal" a je ze mě husákovec. Dle "listopaďáka" Fridricha. Ach jo.

Š. Hašek 8.12.2019 10:03

Obdivuji tímto pány Fridricha a Jáška, že dosáhli "osobního srovnání se s husákismem".

Jen připomenu: budete muset ještě oba dva hodně šoupat nohama, aby Vás ta autorizovaná parta, "parta listopadových" vzala mezi sebe. Já nějak mezi ně nechci.

Tím "poznáním světa svobodným tokem informací" jste nemyslel Moravce a Pehe, že ne???

K. Salajka 8.12.2019 9:46

Můj děda zase pamatoval, že oficíři RA docela šli, ale že si na jižní Moravě oddechli, když Rusy vystřídali Rumuni.

K. Salajka 8.12.2019 9:44

Takže EU už to nedá velkou práci vydrhnout ty mozky do běla !?

K. Salajka 8.12.2019 9:42

A ještě předtím tu bylo řešení ukrajinského nacionalismu, kolektivizace, řízený hladomor a podobné zábavy báťušky Stalina . Počty obětí doporučuji čerpat z Černé knihy komunismu.

Spolek pro vzpomínku na německé padlé rozlišuje ty, kdo zemřeli ve Wehrmachtu a ty z SS ?

J. Fridrich 8.12.2019 9:26

Ano, je to tak - bohužel... I když za těch nyní už 30 roků svobodného toku informací jak to bylo tady, ve Východním-ruském bloku a v tom Západním-svobodném světě by se to mohli dozvědět. Nejhorší je to, že jich o to poznání hodně z nich prostě NESTOJÍ a melou si to své.. Ale mají bezbřehou svobodu, tak mohou...

V. Klepetko 8.12.2019 9:15

Hlavní problém není v tom, že ti vlasovci "bojovali předtím po boku wermachtu"... Jde o to, že ta první Buňečenkova divize byla do ROA znáborována ke konci nikoliv že zajateckých táborů nebo řádného vojska , ale ve značné míře z příslušníků jednotek SS!

https://dvojka.rozhlas.cz/ctyri-nejvetsi-myty-o-vlasovcich-v-praze-7463701

Každý čtvrtý z Buňačenkových vlasovců zabíjel v divizi SS pod velením Bronislava Kaminského. Zavražděny tisíce civilistů, polskych žen a děti při potlačení Varšavského povstání! To byl nepromlčitelný válečný zločin, a těchto zločinců měl Buňačenko ve své divizi celých 5.000! Himmler dokonce nechal Kaminského za ten masakr ve Varšavě popravit, bylo to "přes čáru" i podle měřítek SS... Další vlasovci od Buňačenka zase dříve sloužili v jiné divizi SS, která operoval proti hnutí odporu ve Francii... A to je ten problém. Pomník padlým vojákům wermachtu, kteří se obrátili proti svým a pomohli Praze, s tím bych problém neměl.

Pomník padlým bývalým SSákům ale v Praze rozhodně nechci, i když nakonec bojovali na naší straně!

P. Jášek 8.12.2019 9:12

Západem myslím Západní civilizaci bílého člověka evropského typu. Ty které jste jmenoval jsou její stejní likvidátoři jako plukovníci z Moskovie.

P. Jášek 8.12.2019 9:07

Proto já říkám, že komunismus udělal nejvíc škody na duši národa.

A většina si ani neuvědomuje, že má vymyté mozky.

D. Stirsky 8.12.2019 8:19

Štěpánek i Novotný - toť jedna sorta. Jeden je idiot za 18 a druhý za dvacet bez dvou. J

J. Fridrich 8.12.2019 7:52

Dle vašeho příspěvku je zřejmé, že neumíte oddělit dvě skutečnosti - to, že jste za komunismu byl mladý a prožíval celkem normální průběh mládí - lásky, čundry, Seneca ( ten jim tak moc nevadil, ve filozofii jsme staré řecké filozofy probírali...) a pod. - ale to nemění nic na tom, že jsme žili v totalitním komunistickém režimu, v nesvobodě a nedemokracii..

Nic si z toho nedělejte, nejste sám, kdo toto si uvědomit neumí - takových je v naší zemi bohužel velmi mnoho...

J. Fridrich 8.12.2019 7:35

Mýlíte se pane Kohout. Jak to bylo s přepadením Pearl Harboru píše skvělá kniha " Tajemství růžového kodu ". O chystaném napadení jejich Tichomořské základny Franklin Delano Roosevelt věděl, ale on chtěl " probudit " Ameriku z Pacifismu u nich rozšířeném po I. svět. válce.

No a o chystaném napadení SSSR věděl Stalin z několika pramenů - doktor Sorge ho informoval z Tokia, také Paul Thümmel -

agent A-54,

Rote Kapelle, ale Stalin jim nevěřil - vždyt' měl podepsaný s Hitlerem Pakt Ribbentrop-Molotov...

P. Grigar 7.12.2019 19:56

..tradičně nechápete smysl vět.

P. Grigar 7.12.2019 19:53

..pokud máte na mysli "učené hádanie" často provozované na tehdejších universitách, které mělo jasná pravidla, potom souhlasím.

S vaším specifickým výkladem a způsobem aplikace tohoto pojmu bych doporučoval zkusit štěstí v hospodě VI. cenové skupiny bez ubrusu. Předem upozorňuji na 99% pravděpodobnost, že vám někdo zavře ústo pěstí. To je riziko používání urážek v hádkách, které pravidla nemají.

P. Grigar 7.12.2019 19:40

Ráda bych viděla toho smělce, který by se odvážil .. © teta Kateřina ;-D;-D

P. Grigar 7.12.2019 19:32

..pane Lukavský, jednotkám ROA v oblasti Prahy velel v té době generál Buňačenko, tomu by měl patřit řeporyjský pomník. Ovšem nevím, jak by se tvůrci děkovného nápisu vyrovnali se skutečností, že týž Buňačenko necelý rok před tím obdržel německé vyznamenání Železný kříž II.třídy, za statečnost v bojích u Saint-Lô, kde se tvrdě postavil proti spojenecké invazi (tzv. druhé frontě). Obávám se, že by v takovém případě mohli pro změnu protestovat Američané...

P. Grigar 7.12.2019 19:17

..pane Lukavský, váš příspěvek a moje reakce k němu se týkaly současné situace, současné síly nebo slabosti Ruska. Svou variací na téma "co by bylo kdyby bylo" jste ukázkově uhnul o 75 let proti proudu času. Smekám před vaším výkonem a nemám již dalších dotazů.

Ptejte se mě, na co chcete, já na co chci, odpovím. © M.Donutil

J. Krásenský 7.12.2019 19:01

dejte odkaz.

T. Kohout 7.12.2019 19:00

Mimochodem, Pearl Harbor byl pro Američany překvapením. Stejně jako 21.6.1941 pro Sověty. (Nějaké zprávy co možná měli hrůzně podcenili.)

J. Jurax 7.12.2019 18:54

Ehm ... četl-li jste vůbec ten článek a takto jej pochopil, pak nemohu než nechápavě kroutit hlavou. A nesouhlasit.

T. Kohout 7.12.2019 18:46

Prosím, kde na Praze 7 mají ten pomník? Žiji tam asi 70 let a nevím o něm. A BTW ten dav, co chce odstranit Koněva se bude hodně krýt s davem provlasovcovým. Ideologicky je to podobné až stejné.

J. Jurax 7.12.2019 18:45

Ono je to trochu složitější. Samotná ROA vznikla až roku 1944, nicméně předtím byla RONA, resp. SS-brigade Kaminsky, byly masově používány pomocné jednotky složené z Rusů - tzv. Hilfswillige, Osttruppen etc. K problematice zkuste třeba http://fremd.sweb.cz/c24.htm

P. Pavel 7.12.2019 18:26

Jinými slovy, dostáváš hysterické záchvaty z toho, že si Novák dělá zadarmo reklamu na něčem co tedy už dávno mělo být, stejně tak, jako když dostáváš hysterické záchvaty, když se někdo dovolí kritizovat bureše za to, že si dělá reklamu populistickými nesmysly, tedy miliardami z kapes daňových poplatníků. Tomu se říká schíza.

P. Pavel 7.12.2019 18:21

Stropnický měl na ministrování (obrany) o řád lepší kvalifikaci než bureš na finance, nemluvě o premiérování, hašku. Ostatně svědčí o tom i jejich výsledky.

P. Pavel 7.12.2019 18:18

Nestojí. Protože se jedná o čistě o iniciativu, pravomoc a rozhodnutí české obce. Je zcela evidentní, že se jedná o vnitřní záležitost České republiky.

P. Princ 7.12.2019 17:56

Žádná manipulace, ale prostý fakt :

jsou to titíž lidé - pokrokáři ("Buďme světoví !"), kteří přejmenovali ruzyňské letiště, zaútočili na naši národní hymnu (byla málo světová) a stále to nevzdávají s blobem na Letné.

Mimochodem, pomník maršála Koněva stojí v Praze 6 - Bubenči.