8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

PUTIN: Jeho vzor – obdivovatel fašismu

V závěru svého projevu u příležitosti Velké teritoriální loupeže zapěl Putin v Kremlu před plným Georgijevským sálem ódu na filozova Ivana Iljina. Tím postavil celou svoji denacifikační propagandu na hlavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 5.10.2022 18:53

Proc bychom si meli tak komplikovat zivot, ane Kuca? Vubec si nemyslim, ze Rusove prisli obsadit Ukrajinu, protoze tam zemedelskou pudu vlastni jacisi "Chochli". (Nebo mozna neprimo, protoze tretinu te pudy uz nevlastni ti Chochli, ale udajne USA.) Ani nebylo treba, na nejake ruske pozadavky odpovidat: "Ano, pane". To co pisete je inspirovano neustalou propagadnou nasich kartelovych medii, ktere se uz pred lety vzdaly snahy, vubec predstirat jakus takous objektivitu.

Kdo by chtel argumentovat ruskym vpadem jako dukazem pro to, ze Ukrajina potrebuje silnou ochranu, ten postavil realitu na hlavu, jak uz byva zvykem. Ruska invaze totiz nerezultuje z neutrality Ukrajiny, ale z prime hrozby jeji ztraty. USA samy pro sebe narokuji cosi, co jinym odrikaji. Podivejte se napr. na Monroeovu doktrinu, nebo vzpomente kubanske krize 1962. N Nemecku se take objevuji paroly "Raus aus NATO". Myslite, ze by Nemecko skutecne mohlo opustit NATO a jit treba do vojenskeho svazku s Ruskem?

Ukrajina svym jednanim sama prispela k ruske invazi a nejedna ani v nasem zajmu, ani ve jmenu nasich hodnot, jak se nam snazi media a politici vsugerovat. Cile i praktiky teto ukrajinske vlady, totiz brutalni a bezohledny nacionalismus, jsou od nasich "zapadnich hodnot" na hony vzdalene. Pro nase media zase zadne Thema. Pak se stane, ze mnozi vidi v Ukrajine, obet, v Rusku nestvuru a v USA uslechtileho rytire... Ja vam rikam, ze nic z toho zcela nestimuje.

Cely tento konflikt, na ktery doplatime vsichni, akorat jeste nevime, do jake miry, nemusel byt! Vy jste verici krestan, ne? Co takhle drzet se jednoducheho: Co nechces, aby ti cinili jini, necin ty jim?

L. Kuča 6.10.2022 1:09

Jen drobnost - k tvrzením - pokud lze, tak ověřovat, ověřovat a zase ověřovat. Ten rozprodej orné půdy je právě produktem propagandy, a ukrajinská to opravdu není. Jednak to není možné prodat zahraničním investorům bez souhlasu obyvatel v referendu. Zadruhé by to byl v takovém případě majetek americké firmy, spadající stále pod ukrajinskou jurisdikci nikoliv majetek USA jako státu - to by se pak stal územím USA se všemi důsledky pro každého, kdo by se pokusil o obsazení. A za třetí: Nic z toho se nestalo. A lautr to samé je to s tzv. ukrajinskými nacisty. Už léta se projevy nacismu celkem nevybíravě potírají, Pravý sektor defacto neexistuje a ani se nikam nepřelil. Nejkomičtější "důkazy" jsou z branže foto a video. Ideálně když je v neznámém prostředí zachycena neznámá osoba, jen tak mimochodem mimo hlavní osu záběru 'křížově voháknutá'. To lze vytvořit až úsměvně snadno. Navíc dnes, v době CGI nelze věřit téměř žádnému obrazu - tedy pokud je na vytvoření dostatek času. Rychlé aktuality ještě modifikovat neumíme, není to na počkání. Ale co není, jednou může být. Samozřejmě, pár skutečných neonacistů se tam pohybuje, asi jak to bylo u nás, než se to podařilo někdy kol roku 2013 prakticky vymýtit, ale ani náhodou nebylo možné říct, že ČR je nacistický stát. Na Ukrajině právě tyhle akce à la denacifikace ruskými nacisty (!) tyhle vypjaté nacionalisty jen zatvrdí v jejich přesvědčení. (Pozorujete tu změnu rétoriky? Denacifikace už nějak není v Kremlu v kurzu. Když jsem si přečetl poslední Putinův projev, naskočilo mi v hlavě Shakespeareovo Zkrocení zlé ženy: Pomát se po matce. Sám by to nezvlád.)

Samozřejmě, že mnoho Ukrajinců jsou celkem otravní a bezohlední lidé, tomu nemám problém věřit. Rusko bude víceméně obdoba. Nemůžu dostatečně srovnávat, takže se do toho nebudu pouštět. No, nicméně už teď je jasné, že Ukrajina asi bude potřebovat být po zuby ozbrojeným státem, i když z toho žádnou radost nemám. V 90. letech jsem doufal v něco hodně jiného.

D. Laurencikova 6.10.2022 9:04

Neonacisti na Ukrajine jsou, o tom neni nejmensich pochyb. Dokonce vyslanec Melnyk se vubec netaji svym obdivem k Banderovi, na jehoz hrob kladl v Mnichove vence. Bandere byl v roce 2010 dokonce prohlasen za narodniho hrdinu Ukrajiny, pokud vim. Videla jsem uz tolik materialu hajlujicich nacku - i z americkych zdroju, ze neverim na cirou propagandu. Srovnat toto s doslova par pomylenymi nacky, kteri jsou vsude na svete, povazuji za zlehceni. Dale - Vam vadi, kdyby Ukrajina byla ruskym vazalem, ze je americkym vazalem, vam ale nevadi. Vsem tem, kteri bojuji proti ruske autokracii a chteji "mrznout za svobodu" budiz receno, ze se svobodou ukrajinskeho obcana pod Zelenskym to neni lepsi, nez ruskych pod Putinem. Prinalezi-li k ruske narodnostni mensine, pak dokonce o hodne horsi.

Kritizujeme a vysmivame se ruske retorice. Vsiml jste si te zapadni? Na jedne strane licime ruskou armadu jako temer politovanihodnou bandu diletantu, pred kterou netreba mit strach, na strane druhe sirime narrativ o krveziznivem ruskem imperiu, ktere vsechno pohlti, pokud tomu za kazdou cenu nezabranime. Jak to jde dohromady? Historici to budou mit jednou tezke, odpovedet na otazku, co se delo v hlavach politiku, kteri BEZ NUTNOSTI, posedli vidinou zniceni Ruska, ktere - jeste jednou zduraznuji - nebylo nasim nepritelem - vzali v Kauf hospodarske a dokonce vojenske zniceni vlastnich zemi!

"Ukrajina bude potrebovat byt po zuby ozbrojenym statem", rikate. Nebylo to prave duvodem k ruske invazi? Jeste jednou: Ne neutralita Ukrajiny, ale hrozba jejiho clenstvi ve vojenske alianci zamerene proti Rusku bylo priciou vpadu ruskych vojsk. Nezamenovat pricinu a dusledek, prosim.

Jestli jsou nekteri Ukrajinci otravni a Rusove a jini take, tady nehraje vubec zadnou roli.;-)

D. Laurencikova 6.10.2022 12:10

Nevim, jak dobre jste si overil, jak je to s tim rozprodejem ukrajinske pudy na cizi investory. Ja to mam z vice zdroju. Cetla jsem nekolikrat, ze 17 ze 62 milionu hektaru orne pudy na Ukrajine patri uz Americanum. To odpovida zhruba jedne tretine. Otazka: Pane Kuca, jak Ukrajina zaplati zpet ty desitky miliard za zbrane a jine podpory, o ktere Ukrajinci mimochodem neprosi, ale v y z a d u j i je, vydiraji a urazeji ty, kteri obcas prece jen trochu zavahaji, napr. Nemce?

L. Kuča 6.10.2022 15:25

Tak za stávající situace si požádat o kompletní výpis k katastru ukrajinské orné půdy bych považoval za lehce neadekvátní.;-) No nicméně musíte předpokládat, že u webů pracujících na principu "přání je otcem myšlenky" dochází právě k bezhlavému řetězovému přebírání jeden od druhého, takže to nakonec působí dojmem skvěle důkazně podpořené skutečnosti.

Jinak, k těm zbraním: Myslím, že většina těch dodávajících ví, že nezaplatí, protože už nebudou mít čím. Proto jsou dodávky menší, než by si vyžadovalo rychlé vítězství a ukončení bojů. Spíš jsou to reklamní a testovací vzorky (k ničení živé síly - strašný chladnokrevný výraz) + něco, co se prostě obětuje. Jejich sebevědomí ohledně vyžadování zbrojních dodávek mi přijde přepálené. Kdyby mělo formát zoufalého volání o pomoc, bylo by to přinejmenším slušnější.

Jo, imperium by chtělo, ale až letos jsme zjistili, že je to jen vypelichaná hyena, i když pořád může kousat.Můžete mi hodit nějaké ty americké zdroje, ať je můžu prolustrovat? Já mám tedy hodně jiné informace. (Nemyslím ČT24.)

A Německo si zdrbat zasloužilo, dokonce vnímám jako slabost naší reprezentace, že se k tomu nepřipojila. Ne kvůli "nedodávání". Ale kvůli lavírování. Kdyby řekli: Moment, chceme napřed vyhodnotit situaci .... To bych bral. Ale naslibovat a pak dodat trochu odpisového šrotu? Teď po půlroce už dodali alespoň něco slušně použitelného.

Já fakt po převratu doufal v něco DOST JINÉHO. Že dojde k nějakému 'znormálnění' nás, co jsme žili pod tzv. diktaturou proletariátu. Jde to ztuha, zdá se, že se nevyhnem těm 40 letům na poušti. Ale co Rusko? I ten Memorial zakázali, Stalin je pořád děsnej geroj. Asi jako kdyby byl v BRD populární Hitler, a to s tím, že ten první byl ještě horší. Doufal jsem, že na sebe nebudeme cenit zuby. Nestalo se. A nemůžou za to opravdu vrazi z Vólstrýtu (i když svinstev napáchají dost) ani ti zrádní sijónisti.

D. Laurencikova 6.10.2022 20:40

Vy to vidite vsechno tak nejak divne. Tak jaksi bez souvislosti. A hodne poplatne vsudypritomne propagande. "V Nemecku byl popularni Hitler"... Hitler byl nakonec dusledkem Versaillske smlouvy, ktera Nemecko zruinovala.

Ukrajinci jako Melnyk a Kuleba, hlavne Melnyk, by si zaslouzili kopanec do zadku a Benimm-Kurs a ne miliony a miliardy, zbrane a devotni chovani, jakeho se jim dostava. Jak si muze vyslanec zeme, prosici o pomoc zemi v niz je vyslancem, dovolit urazet jejiho kanclere a prezidenta a obcany, kteri jsou (naivky) ochotni i "mrznout pro mir", misto "dekuji"? Urazet doslova, ne nejak imaginarne! Nemam rada ani Steinmeiera ani Schloze, ale tady jde o neco jineho. Kdo si sam sebe nevazi, toho si nevazi ani ti druzi, jak vidime.

Jestli desitky miliard Eur a dolaru povazujete za nejaky ozelitelny pakatel v dobe, kdy inflace strili skrz strop a pripravujeme se na krach firem a Black outy, ktere znici co jeste zbylo - za coz nemuze Rusko, ale nasi politici a jejich spatna rozhodnuti, tak mame ruzne predstavy o "reklame".

Scholz laviruje, protoze se mu do te valky az tak nechce. Jini ho tlaci, hlavne "nasi americti pratele" a jejich Zeleni lokajove, stejne jako CDU a FDP. Podle me mel Scholz USA rict "NE", tak jako kdysi Schröder a trvat na tom! Ale Schröder, jak ho take nemusim, byl aspon silna osobost.

Nevim, ktere imperium je "vypelichana hyena". Myslite tim Rusko? Rusko take mohlo, tak jako Americane, vsechno nejdriv zbombardovat platt. Nebo by uplne stacilo, znicit dulezitou infrastrukturu, tak, jako USA v Srbsku a vubec a Ukrajina by se davno musela vzdat.Proc to ti hloupi Rusove tak neudelaji?? Nesetri oni nakonec civilni obyvatelstvo - Buh me netrestej za tu "vlastizradnou" myslenku!"

Jestli jste soucasny rozbity svet pochopil jako dilo nejakeho kultu Stalina, tak to me privadi v uzas. Ale jinak diky za civilizovanou debatu, kterou bych timto ukoncila. ;-)

L. Kuča 6.10.2022 21:24

Dobrá, uzavřemež to nějak. Mám tento poslední příspěvek trochu problém pobrat, anžto mým viděním spatřuji nenavazující útržky. Jo, některé věci jsou vážně na dilema. Stav Ruska či světa jako dílo kultu Stalina nepovažuji. To už je jen příznak. Příznak neochoty si přiznat svou ne až tak slavnou minulost, neochoty říct - udělali jsme něco. zatraceně špatně. (To, že se tato důležitá schopnost začíná vytrácet i v Evropě je bohužel velmi alarmující.) Naprosté nepochopení podstaty respektu a jeho zaměňování se vzbuzováním strachu. Přitom ale může člověk mít strach i z někoho, koho v hloubi srdce považuje za bezectné monstrum. To jsou projevy kolektivní osobnostní poruchy. Z čeho se ta válka zaplatí mi není jasné dodnes. Pravděpodobně se to jako obvykle rozloží na daňové poplatníky, nebo se přiškrtí různé fondy oprav a údržby. :-(

O důvodech stylu vedení války Ruskem můžeme jen spekulovat, ale to, že by brali nějaké ohledy na civily mi nepřišlo na mysl ani na vteřinu. Na začátku to tak rozhodně nevypadalo a teď už jsou území v dostřelu z velké části evakuovaná. Proč infrastruktura z velké části stojí, byť už pár šrámů má také? Kloním se k technickému vysvětlení, proč nejsou ruská letadla prakticky vidět a neostřelují dokonce ani vojenské body. Vysoké letové hladiny jsou totiž vykryty radary - a nejen ukrajinskými, ale i polskými a baltskými a nízké už zase v dohledu hochů z pozemní PVO. Takže pokud se chce Rusko zbavit drahého letadla, tak hurá s ním nad Ukrajinu. Ponorky bude za chvíli čekat stejný osud. Z roku na rok se stanou drahými relikty minulosti. Válka se mění. Ale to dělala vždy.

A není přece podstatná geneze fenoménu Hitler, ale to, zda si BRD uvědomuje, že byl nenormální psychopat. A já myslím, že z většiny ano.

Dobrá tedy, vědouce, že není užitečné debatovat pouze se souhlasícími, kteří člověka poplácávají po ramenou, ale i s těmi, co to vnímají trochu jinak, protože potom si přestává klást otázky a vzniká fanatický, nekorigovaný názor - tímto rovněž děkuji.

D. Laurencikova 7.10.2022 8:50

Prece jenom jeste neco dodam, pane Kuca. Dnes jsem jako prvni zpravu na ZDF slysela, ze Zelensky vyzyva NATO k preventivnimu atomovemu uderu proti Rusku! Nejpozdeji ted musi byt kazdemu jasne, kdo je Volodymyr Zelenskyj! Nejdrive se choval jako cyklista, ktery uplantnuje svoje pravo na prednost v jizde, prestoze vidi, ze proti nemu roluje nakladak, coz je maximalni hazard. Takovy si pak na nahrobek muze nechat vytesat: "Mel jsem prednost!" Pak vyzbrojil civil a udelal ze sidlist a a vsi civilni infrastruktury de facto vojensky objekt. To proto, aby pak mohl ukazovat svetu, jak jsou ti Rusove brutalni, kdyz se trefili do skoly nebo nemocnice. Cela Evropa se klani ukrajinske vlade, ktera svym hulvatstvim dava nahled i do toho, jaka je jejich vnitrni politika. Od sameho zacatku se snazil Zelensky stahnout NATO do valky, napr. pozadavkem vytvoreni bezletovych zon, k cemuz pouzil dokonce video, na kterem o toto zadoni male dite!! Ted zada Zelensky preventivni atomovy uder, nic vic a nic min, nez apoklaypsu! Ale verim, ze to bude zrelatizovano a vsemozne zlehceno ;-). Nebo chceme opravdu vsichni nejen zchudnout ale i zemrit za "slavu Ukrajini?"

L. Kuča 7.10.2022 9:46

Preventivní úder? Boha jeho, to snad ne! Zkusím se na to podívat jestli to není nějaká fáma, to nikdo nemůže brát vážně. In vodka veritas? Na hodně lidí ethanol tak funguje. Jdu se podívat (pochopitelně do zahraničního tisku).

D. Laurencikova 7.10.2022 9:52

Ne,neni to zadna fama. Dokonce ten dementni Biden se nechal slyset, ze to by znamenalo apokalypsu. Asi mu to nekdo konecne naseptal. ;-)

L. Kuča 4.10.2022 17:47

No, a s tím realisticky smýšlejícím politikem - pravda, ti stávající budí převážně dojem nekompetentních telat. Ale i některým natvrdlejším musí být jasné, že požadavek, který není jak vymoci, je naprosto o ničem.

Nějaká eskalace mě vůbec nenervuje. Pokud by tomu tak bylo, tak v tom případě tím přiznávám, že nevěřím tomu, že Zjevení Janovo není Bohem inspirované slovo. Finální bitva bude úplně jinde a vlastně "nebude". Z této perspektivy, přestože mnohé pasáže knihy zatím zůstávají tajemstvím, je Rusko historicky irelevantní, stejně jako Čína nebo USA. Evropa překvapivě nikoliv, nicméně její role může být (velmi pravděpodobně) celkem hanebná. Ale to je zatím nejednoznačné. Doufejme v nejlepší, ale nebuďme zaskočeni nejhorším.

D. Laurencikova 4.10.2022 17:53

To je velice zajimave, co pisete. Vite, ze skutecne knizecku "das Johannes Evangelium" mam? Nedavno jsem ji objevila ve sve knihovne a uz nejaky cas se chystam, ze si ji prectu. Ted tak ucinim. :-)

L. Kuča 4.10.2022 18:04

Pozor - to bude Evangelium Janovo - to velmi doporučuji, je to z těch 4 evangelií psáno nejzřetelněji hebrejským stylem, ale mně vyhovuje asi nejvíce. Není to dlouhé, ale ne proto, že by bylo málo sdělné, spíše je úsporně psané a je narozdíl od těch 3 předchozích vpodstatě čistě faktografických takové, jak bych to řekl - maličko citové, ale ne povrchně, i ty pocity jsou zakotveny v jasně daných skutečnostech. Zjevení Janovo je pozdější kniha a je to fakt těžké čtení, bez předchozího pročtení Daniela a Zacharjáše (taky nic dlouhého, zvláště Zacharjáš) snad ani nedoporučuju číst, vypadá to, že mnoho pasáží bude významově zjevných teprve až se to bude dít. Nepokoušel bych se o nepodložené výklady.

D. Laurencikova 4.10.2022 18:40

Ja uz jsem se pokousela cist Bibli vickrat. Na zacatku v Nemecku jsme se seznamili se svedky Jehovovymi. Mlade, hezke holky, jedna z nich Ceska. Tak jsme s nimi kazdy tyden chvili studovali bibli. Ale bohuzel to u me nevyvolavalo ten "Wow-Efekt", spis jsem se divila, jak tomu ty holky muzou tak verit. Jednou jsme byli na kongresu nejake "Gemeinde Christi", ale to bylo take nad me sily, vykresat ze sebe to nadseni, ktere vyzarovali oni... Cist bibli sam, je take velmi narocne a asi to chce trpelivost, kterou nemam - zatim. Anebo, co se viry tyka, mozna Buh take vybira - tomu ano, tomu ne, napada me k tomu... Co ja vim. "Prijde cas, prijde rada";-)

L. Kuča 4.10.2022 22:42

Číst Bibli sám nevidím jako moc reálné. Stávalo se mi, že jsem na sdělení přímo hleděl a neviděl jej. Ale u toho Janova Evangelia se to dá, sice si na začátku pár chybným závěrům člověk asi nevyhne, ale většina je pochopitelná. S těmi Jehovisty je to trochu potíž. Když se vezme 95% pravdy a 5% výmyslů, tak vznikne něco, čemu je možno pro velké množství zjevně pravdivých faktů uvěřit, ale těch 5% člověka zavede někam, kde být nemá. A to jsou ti nešťastní Jehovisti. Ale vůbec bych se nedivil, kdyby mnohé z nich Bůh i přijal, i když tedy popírat božství Kristovo - nevím, jestli se tomu úplně dá říkat víra. Nejsou s to pochopit, že Bůh jako 1 bytost nemusí být omezen na 1 osobu, jak jsme zvyklí. A dokonce jedna z nich je v jazyce hebrejském ženského rodu, ač my jsme zvyklí říkat Duch svatý, hebrejsky רוּחַ (ruach) je femininum. A ani nevíte jak moc máte pravdu s tím 'Božím výběrem'. I když ono je to takové zvláštní. Hrozně mi to připomíná princip částicově-vlnové povahy světla z fyziky. Světlo nemá část vlastností vlnění a část vlastností částic. Ono je obojí na 100%. Což je na palici a odporuje to běžné logice. Dvě nekompatibilní, až protichůdná tvrzení jsou současně platná. Divné. Tohle je to samý: Obraťte se ke mně a dojdete spásy, veškeré dálavy země. Já jsem Bůh a jiného už není. A zároveň: Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mě poslal; a já ho vzkřísím v poslední den. - Zároveň výzva k aktivnímu přistoupení k Bohu a zároveň sdělení, že bez aktivity z Boží strany nejsme s to ani chtít uvěřit. Ale jak s oblibou říkám - pokud člověka trápí, zda je vyvolený, zda opravdu uvěřil a zda jsou jeho viny přikryty, tak nabeton vyvolený je. Bůh není takový sadista, aby nechal v zoufalství přede dveřmi někoho, kdo chce vstoupit. Ta vnitřní naléhavost už je známkou, že je už za dveřmi. Platí rozhodnutí - i vyvolení - i když běžná logika vázaná časem to nemůže skousnout. Ale to s tím světlem a pár dalšími kvantovými fenomén

L. Kuča 4.10.2022 23:17

Jo, a do toho Jana určitě jděte. A nehledejte v tom instrukce, sledujte příběhy a principy. Já je furt někde hledal a byl jsem nadšen, když jsem něco takového jako dělej-nedělej našel. Jenže hlavně v Knihách Mojžíšových. Poté, a zejména v Evangeliích mě překvapovala jejich zřetelná absence. I slavné Kázání na Hoře z Matoušova evangelia je svým způsobem vlastně velice 'volné'. Až později mi došlo, že zákazy a příkazy - to je vyloženě náboženský duch, nikoliv víra. I když mohou být těžké k dodržování, jsou svým způsobem pohodlné. Vlastně jsem se jak pako vracel k ovoci poznání dobrého/zlého. Namísto toho, abych přešel ke Stromu života, i když jsem to měl zase přímo před očima: "Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí. To je největší a první přikázání. Druhé je mu podobné: Miluj svého bližního jako sebe samotného. Na těch dvou přikázáních spočívá celý Zákon i Proroci." (Zas ten Matouš, tentokrát kapitola 22.)

L. Kuča 4.10.2022 18:04

Pozor - to bude Evangelium Janovo - to velmi doporučuji, je to z těch 4 evangelií psáno nejzřetelněji hebrejským stylem, ale mně vyhovuje asi nejvíce. Není to dlouhé, ale ne proto, že by bylo málo sdělné, spíše je úsporně psané a je narozdíl od těch 3 předchozích vpodstatě čistě faktografických takové, jak bych to řekl - maličko citové, ale ne povrchně, i ty pocity jsou zakotveny v jasně daných skutečnostech. Zjevení Janovo je pozdější kniha a je to fakt těžké čtení, bez předchozího pročtení Daniela a Zacharjáše (taky nic dlouhého, zvláště Zacharjáš) snad ani nedoporučuju číst, vypadá to, že mnoho pasáží bude významově zjevných teprve až se to bude dít. Nepokoušel bych se o nepodložené výklady.

F. Zrcek 3.10.2022 16:56

Válka už díky rusákům není studená, ale horká. S atomem hrozí, že bude přehřátá.

Varovným momentem je fakt, že putínek už přestal reagovat na reálná fakta a chová se zcela iracionálně. Buď je pod drogami, nebo zdementněl. Poslední debilitou je anexe území dřív, než ho ovládnul vojensky. Na to by obyčejný blb nepřišel, ale v ruských podmínkách je to zoufalá reakce na to, že nic nevychází, ale ofiko je "vse po planě". Kyjev měl padnout za pár dní, Ukrajina za pár týdnů a Luhansko s Doněckem už byly dávno ruský. Lži, lži a lži. A tak dnes rusáci místo nadšení z mobilizace koukají, kde ještě nechal tesař díru a kudy zdrhnout. Bojí se, že půjdou bez výcviku na chocholy. S rezavým kvérem a bez teplého prádla. Moskali už přestávají kontrolovat situaci. Zatím každý, kdo je tam u lizu, začal krást turbo, silnoproudně a vysokofrekvenčně. Nikdo neví, jak ještě dlouho se udrží, kdy ho odvolají a kdy zmobilizují. A co bude s rodinou, když ji nezabezpečí hned! Teď například hledají na Sibiři půldruha mega uniforem. Všichni vědí, že existovaly jenom na papíře a prachy jsou dávno ukradený. Ale doufají, že je vyloví ponorkou odněkud z Bajkalu, jinak se vezou na Doněck armádním speciálem.

Nejspíš skončila doba, kdy putin strašil svět, všichni ho nenáviděli a báli se ho. Zeman a mnozí další ho i obdivovali. Dneska už se většinou nebojí. Putínek moc chtěl za rusáky do války, že je západ nebere vážně, nenaslouchá jim, přehlíží je, obchází, ponižuje a vysmívá se jim. Dneska už je ponižuje i východ. Blízkoje zarubežjo, zbytek z rozpadu sojuzu, je taky přestává brát vážně. Když vidí, v jakém stavu je slavná ruská armáda. Ani šakal Lukašenko pro ně nehne prstem, akorát kecy. Fakticky jim zbyl jen Kadyrov a ten už putínkovi otevřeně nadává.

Putínkovi moc možností nezbývá a odhaduju, že to už dlouho nepotrvá. Ale než ho zlikvidují nebo to skončí sám, může zmáčknout červený knoflík. Odhadem tak 90% je šrot, ale ten zbytek bychom nejspíš nepřežili ani my...

D. Laurencikova 3.10.2022 17:27

Zkuste nekdy napsat neco bez urazek a hloupeho zdrobnovani, chcete-li byt brat vazne. Nebo dusledne: Kdyz Putinek tak i Zemanek a Kadyruvek atd.

Doba, kdy "kazdy nenavidel Putina a bal se ho", nikdy neexistovala. Pravdu mate ale v tom, ze mu nikdo nenaslouchal, ze ho na Zapade nebrali vazne a vysmivali se mu. O tom jsou dokonce zaznamy z ruznych akci. Vlezli mu se svym NATO az tesne ke dverim a to je opravdu hodne iracionalni a hodne arogantni. Ted mame tu situaci, kterou mame.

Stejne jako vy verim, ze se Zapadu nakonec podari, pritlacit "Putinka" natolik ke zdi, ze nakonec ten cerveny knoflik bude. To, ze neprezijete ani vy, je mi v takovem pripade platne jak mrtvemu zimnik.

F. Zrcek 3.10.2022 18:06

Hezký den paní Laurenčíková, já se vám omlouvám, ale když mně se ten bleďoučký putínek strašně líbí, já si nemůžu pomoct. Svého času ho rusandy braly, byl takový maličký, roztomilý, sametový, koťonok k poňuchání a prachy jistě jako věrchovyj činovnik taky měl. I pár svalů si nafouknul. Tak plnohodnotný vožď to asi není, ale voždik nejspíš ano, co říkáte? Prý je z něj teďka pravítěl, ale voždik zní domáčtěji. To představa milouška zemánka nebo ramzánka kadyrovčika mě spíš děsí. Ostatně nevím, že by deminutivum byla urážka. Oslovují se tak přátelé. Můj přítel to tedy jistě není, ale jako komická figurka rozhodně není špatný a já se snažím vidět v lidech spíš to dobré.

A s tou krasnoj knopkoj si nedělejte starosti. Můžou ho taky odkráglovat dřív a novičok umí být i zatraceně rychlý, je to věc dávky a způsobu podání. Nemusí to stihnout.

D. Laurencikova 3.10.2022 20:25

Neznala jsem dosud vase milostne preference a uprimne receno, ani me to moc nezajima. Vase sexualni orientace je vase soukroma vec, pane Zrcek.

Vase prispevky se jinak zdaji byt zcela poplatne akutni puberte. Tesit se, ze az Putina nekdo otravi novicokem, tak po nem usedne v Moskve na trun pestry transsexual a Rusko se stane dekadentnim - pardon - pokrokovym Zapadem, je ponekud naivni. V kuloarech se septa, ze v Kremlu se to hemzi horsimi typy, nez je vas oblibenec. Rv

H. Lukešová 3.10.2022 20:37

Prý se říká, že je Putin hodně nemocný, ale jeho možný nástupce Medvedev je ještě radikálnější, podporován patriarchou Kirylem a také jsem četla, že Putin není etnický Rus, ale Vebs.

D. Laurencikova 3.10.2022 20:51

Ano. Rika se, ze Putin ma leukemii, Parkinsona a piska z posledniho Lochu. Take se rika, ze tento stary nemocny Putin se rozhodl dobyt svet, stejne jako Hitler. Proto je treba ho znicit, dokud je cas. Pak si rozdelime Rusko a bude mir, radost a jablkovy zavin. Tak na ten vysledek se tesim.

Uprimne se priznam, ze nevim, co je Vebs, ale Putin ma typicky rusky kukuc. Rus jak poleno, rekla bych.

H. Lukešová 3.10.2022 20:57

Vebs je prý nějaké asijské etnikum. Já samozřejmě Putinovy kořeny neznám, ono se napíše ledacos, i řada nesmyslů a je mi tu upřímně jedno.

Ale jinak je pravdou, že se už šušká, že se Rusko po prohrané válce rozpadne. Avšak všechno jsou to stejně kecy v kleci, nikdo nemůže vědět, co se stane a co bude.

D. Laurencikova 3.10.2022 21:08

Takze i ta "spiklenecka teorie", podle niz USA vlastne celou dobu usiluji o rozpad Ruska, jak tvrdi Putin, se ukazuje byt podobneho razu, jako ta "spiklenecka teorie, ze v boji proti corone rozhoduji ne poitici a WHO, ale nadace Billa Gatese. ;-)

Corona-Politik: Die Machtmaschine des Bill Gates - WELT

H. Lukešová 3.10.2022 21:17

No jo, možné je úplně všechno. Jinak jakýsi Kundáš z Lán vás pod uvodníkem pořád zmiňuje ve svém seznamu pro-ruských kolaborantů.

D. Laurencikova 3.10.2022 21:19

Myslim, ze ten clovek si vybral velice trefnou prezdivku.

H. Lukešová 3.10.2022 21:27

Ono je to tak absurdní obvinění. Česká republika ani Německo nejsou země obsažené Ruskem, ruští gubernatoři u nás nejsou, tudíž jak může někdo s Rusem nějak kolaborovat?

Když roku 1968 k nám Sověti vpadli, a byli tady, tak se se Sověty, nebo jak se říkalo s "Rusáky" dalo kolaborovat.

V. Kuhaj 4.10.2022 0:11

Kundáš sem, Kundáš tam. To je toho. Dobrou!

D. Laurencikova 4.10.2022 9:50

Ano, v dnesni dobe se musi vysvetlovat naprosto samozrejme veci. Vy mate na rozdil od tech "kundasu" mozek v hlave, pani Lukesova.