11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

PRÁVO: Zrušení Benešových dekretů je v zájmu státu

Benešovy dekrety jsou vyhaslé, tvrdí čeští politici unisono. Pak je ovšem na místě otázka, proč je v Česku okamžitě oheň na střeše, když se o nich na sudetoněmeckém sjezdu byť i jen hlesne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Dvořák 24.5.2018 12:20

Vám asi ten pobyt v Mnichově

vlezl na mozek.

V. Kříž 24.5.2018 12:04

a proč by se, do pytle...

...měly rušit? dnes na to můžeme mít jiný pohled, ti, kdo nezažili, že jim Němci tátovi usekli hlavu v sekyrárně či zastřelili před očima dětí, můžou dekrety považovat za -fuj- nelidské, už tu žádný Sudeťák nežije, takže v podstatě nemají cenu atd., atd.

jenže: je to součást naší historie a jako nikdo nechce zrušit Bullu sicilskou, protože žádného krále nemáme, ani Zikmundův glejt pro Husa, kterým se oháněl ještě na hranici, ani Švédové nám nevrátí tisíce uměleckých předmětů, které tu nakradli ve třicetileté válce, tak proč si umanuli zrovna na dekretech. osttně, nemýlím-li se, zrovna Sudetští Němci byli příčinou toho, že se desítky let řešila neplatnost Mnichovské dohody a vystupovali se stejným argumentem: byla to dohoda? byla. byla podepsána? byla. tudíž platí a šmytec.

S. Netzer 24.5.2018 11:54

Re: A sdružení bývalých příslušníků první tankové divize SS

Kam na ty duchaplné argumenty jen chodíte?

S. Netzer 24.5.2018 11:51

Re: Naprostý souhlas

Ten neomarxista má být kdo?

Bernd Posselt nebo paní Rakušanová?

S. Netzer 24.5.2018 11:50

Re: Nasrat.

A protože 1 116 726 českých Němců, kteří měli volební právo, v roce 1938 hlasovali pro SdP, tak jich po válce bylo odsunuto přes dva milióny.

To je vskutku úderný argument. Nejen co se důvodu, ale i počtu týká.

P. Vaňura 24.5.2018 11:37

A sdružení bývalých příslušníků první tankové divize SS

"Die Liebstandarte SS Adolf Hitler" patrně také...

V. Povolný 24.5.2018 11:33

Re: Zrušení dekretů je nerozumné

Skvělé. Tak to vyzkoušíme a třeba se nic nestane. Nebo třeba ano. Tak jste to myslel?

P. Vaňura 24.5.2018 11:24

Máte pravdu!

Naprosto nechápu nač si Němci stěžují! Princip "vystěhovat je, abychom je nemuseli pověsit" byl v podstatě správný. Velký retribuční dekret byl naprosto spravedlivý ve vztahu ke zrádcům a pokud by Němci byli považováni za české občany, vztahoval by se i na ně. Takže, pokud někdo někoho za války udal Němcům, a dotyčný byl následně popraven nebo skončil v koncentráku, ze kterého se nevrátil, byl na to trest smrti. Pokud byl zavřen v koncentráku, ale vrátil se, bylo na to 5-10 let.

Jenže oni se především nechtějí přiznat k tomu, že velmi pomohli Hitlerovi v rozpoutání války! Oni nic, oni muzikanti! Přitom, bez nich by nebyl Mnichov a bez Mnichova by se Hitler do války možná ani nepustil. Jeho pozice by byla slabší!

M. Prokop 24.5.2018 11:19

Re: To myslíte vážně?

No však to píšu, že zrušení by nezpůsobilo vůbec nic.

T. Hraj 24.5.2018 11:19

Re: To myslíte vážně?

Plošný odsun bylo správné řešení. Pardonování osobních zločinů je samozřejmě špatné (k tomu by mohlo vzniknout třeba dílčí politické prohlášení z české strany).

SpD je strana nesystémová (těžko by dokázala spravovat veškerou státní agendu), ale nevidím, že by byla nedemokratická, fašistická nebo měla totalitní tendence.

ANO je strana oportunistů bez programu a (máte pravdu) zájmu o demokracii.

KSČ nebo jak se jmenují netřeba komentovat.

M. Prokop 24.5.2018 11:19

Re: Naprostý souhlas

Nechte to koňovi nebo Pesatovi.

M. Prokop 24.5.2018 11:18

Re: Zrušení dekretů je nerozumné

Obtížné to není. Nenásledovalo by nic. A v Klausově vyjímce byli sudeťáci stejně jen záminka.

M. Prokop 24.5.2018 11:17

Re: Taky bych je zrušil.

Dál nic.

Komouši by chvíli řvali, že přišli o klacek, sudeťáci by poděkovali a konec srandy.

V. Student 24.5.2018 11:16

Taky bych je zrušil.

Taky bych ty dekrety zrušil. Ale co dál? Návrat majetků? Většinu žádné nejsou, poválečné pohraničí jim nějak nepřálo... A ty co jsou?

L. Harvánek 24.5.2018 11:14

Zrušení Benešových dekretů

Jestliže žijeme v právním prostředí, existuje nepochybně jakási promlčecí doba vztahující se dokonce i na vraždy. O majetkových sporech ani nemluvě. To, že někdo násilnosti během odsunu označuje za genocidu, kterážto je považována za nepromlčitelnou, je hlavním důvodem, proč se o dekretech neustále mluví. V poválečném období ovšem nebyly násilnosti při odsunu za genocidu považovány. proto by bylo třeba se nad vším zamyslet a pokusit se udělat za tím rovnou tlustou čáru. Protože jinak se budeme moci vrátit i do období, kdy z obsazeného pohraničí odcházeli ti, kteří s Hitlerem nesouhlasili a nikdy se žádného přijatelného závěru nedobereme. Ostatně tohle neustále přemílání následků Benešových dekretů je jen vodou na mlýn politikům, kteří jinak nejsou schopni se prosadit rozumnými nápady a upadli by do zapomnění.

T. Hraj 24.5.2018 11:11

Re: Naprostý souhlas

Na začátku debaty se neomarxista vždy snaží oponentovi odebrat veškerý kredit apriorním ustanovením vlastní morální nadřazenosti (pomocí nálepek "populista", "kazatel nenávisti" a pod.) Případným věcným argumentům potom vůbec není nucen čelit. Vítězí tak bez debaty, o kterou ostatně ani nemá žádný zájem.

P. Han 24.5.2018 11:04

Re: To myslíte vážně?

Ten dekret je sice ostudný, ale jeho zrušení nic nepřinese. Zrušit ho od samého počátku a začít vyhledávat a soudit provinilce v době, kdy většina z nich i většina svědků už nežije? Bylo to rozhodnutí presidenta republiky, zajisté schválené představiteli vládních stran. Berme ten dekret jako svým způsobem abolici. Může se nám to nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak jediné, co s tím lze dělat.

T. Hraj 24.5.2018 10:59

Re: Nasrat.

Než budete opět chytat za slova (jestli a kolikrát Sudeťáci dostali "přes držku" a pod.), panu Ramešovi jde myslím v zásadě o to, na které straně barikády s.N. stáli. To celkem zřetelně vyjádřili v obecních volbách, které se konaly ve dnech 22., 29. května a 12. června 1938. Pro SdP hlasovalo celkem 1 116 726 voličů, což bylo asi 89,5% z německých hlasů. Tou dobou už o směřování strany nebylo nejmenších pochyb.

V. Povolný 24.5.2018 10:50

Zrušení dekretů je nerozumné

a nebezpečné. Je totiž obtížné odhadnout, co a v jaké míře by následovalo.

Pravděpodobně by to byly nově otevřené majetkové nároky. Pravděpodobnost je vysoká zejména po Sobotkově zrušení Klausovy podmínky při přijetí Lisabonu. Je velmi naivní se domnívat, že by se nic takového nestalo.

Autorka článku nejedná v zájmu ČR.

R. Gramblička 24.5.2018 10:47

Re: Naprostý souhlas

Jaký souhlas? Pokud AfD s roustoucím vlivem i rakouská FPO jakožto vládní strana živí nálady proti benešovým dekretům, má pořád smysl si dekrety ponechat

S. Netzer 24.5.2018 10:43

Re: Naprostý souhlas

:-))))

Máte pozoruhodný přehled, ad rem Prokope.

M. Prokop 24.5.2018 10:42

Re: Já dobu řádění Sudeťáků pamatuji. Proto se ....

Když oni jsou to dnes jiní lidé, ti řádící vymřeli, podobně jako jejich místní ekvivalent, RG.

M. Prokop 24.5.2018 10:41

Re: To myslíte vážně?

Chápu strůjce odsunu (v tehdejší době), jen je podezírám z nedostatku demokratičnosti (vzhledem k okolnostem též pochopitelné, ale bohužel to pak vedlo k roku 1948), osobních zájmů a averzí a ten dekret, pardonující zločiny ještě půl roku po válce je ostudný.

Strany, dodnes vše schvalující, jsou dost nebezpečné pro současnost, obvykle demokracii přijímají jen z donucení.

M. Prokop 24.5.2018 10:37

Re: Tak

Jo, je to mišunk reality a omylů.

Dekrety jsou vyhaslé, AfD není extremistická, jen se paní Rakušanové nelíbí.

M. Prokop 24.5.2018 10:36

Re: Naprostý souhlas

Posselt žije pořád v minulosti, AfD i v budoucnu.

M. Prokop 24.5.2018 10:35

Re: V zájmu státu ...

Toho vašeho ne (ten by se mi taky ekloval).

S. Netzer 24.5.2018 10:34

Re: Nasrat.

Netykat, hovado Ilsnere.

S. Netzer 24.5.2018 10:33

Naprostý souhlas

s článkem "zrádkyně českého národa", paní Rakušanové.

SdL budiž připsáno ke cti, že se distancovala od AfD a nepřipustila její zástupce na sjezd. https://derbundestag.de/2018/01/16/ausgrenzung-der-afd-durch-die-sudetendeutsche-landsmannschaft/

Podpora "potulného kazatele nenávisti Klause" (Posselt) pro tuto stranu je ostudná.

R. Neveselý 24.5.2018 10:30

Re: Nasrat.

Ti volili Henleina. Konráda, kdyby sis to chtěla dohledat, Nesserová.

S. Ševeček 24.5.2018 10:28

Re: Není.

To je ten "polský" koncentrák?