11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

PRÁVO: Zrušení Benešových dekretů je v zájmu státu

Benešovy dekrety jsou vyhaslé, tvrdí čeští politici unisono. Pak je ovšem na místě otázka, proč je v Česku okamžitě oheň na střeše, když se o nich na sudetoněmeckém sjezdu byť i jen hlesne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vlček 24.5.2018 15:13

Jak je vidět,...

...paní Rakušanová už se zase angažuje za "zájmy státu". Škoda, že jste takto, paní Rakušanová, nehovořila tenkrát ze Svobodné evropy. Byli bychom si pomysleli, že vám začalo z emigrace hrabat v makovici a přestali bychom vás brát vážně.

Tenkrát jsme vás hltali a těšili se na vaše komentáře. Teď, když už jsme čtvrtstoletí zbaveni vlády komunistů, jejichž manýry úspěšně přebírají soudruzi na západě od nás, tak vy nám chcete servírovat vaše pohádky o zrušení dekretů a jiné bajky? Čím to asi je, že se podobně neangažujete třeba za zrušení návrhu povinných kvót imigrantů? To už jste natolik zblbla, že vám jsou zájmy tohoto státu zcela ukradené?

Až nám příště budete chtít zase vyprávět vaše pohádky, zkuste nám hlavně vysvětlit, co by dnešní době přineslo a změnilo na stavu věcí zrušení těch dávno odehraných Benešových dekretů. Co se stalo je dávno za námi, obě strany se navzájem omluvily, a tím je snad tato záležitost uzavřena. Nebo si snad myslíte, že by se sudetským Němcům ulevilo na duši? Škoda, že jim tehdy před válkou, zájmy našeho společného státu neležely na duši tak, jako jim, společně s vámi, leží na duši nyní.

D. Nowodny 24.5.2018 14:53

JOooooooooooooo

je třeba obnovit Mnichovskou Dohodu, navrátit co bylo ukradeno Němcům, odškodnit je za všechno utrpení a zrušit výsldedek II. světové války, kterou vlastně Češi rozpoutali, stejně jako Srbové I. světovou !! A BASTA !

P. Vaňura 24.5.2018 14:39

Antisemitistická je celá současná EU!

Židé z ní opět utíkají, jako před Hitlerem!

M. Prokop 24.5.2018 14:35

Re: Mohla by autorka vysvětlit

Jistěže je to klacek na oponenty. A zabránit mu lze jedině zrušením. Jinak je budou komouši tahat pořád.

P. Vaňura 24.5.2018 14:35

Obětí vyhnání bylo 20000, včetně těch, co spáchali

sebevraždu! Obětí okupace, (včetně padlých na frontách, 25000) bylo celkově o moc více!

Navíc to posvětily mocnosti, mohu dokonce doložit, že Britové uvažovali o vyhnání Němců z Československa (pokud by došlo k válce) už roku 1938, jak o něčem, co by pak Československu museli NAŘÍDIT, aby tak "předešli další možné válce z téže příčiny!!!!"

M. Prokop 24.5.2018 14:33

Re: Naprostý souhlas

Měli by po srandě, kdybychom ty dekrety zrušili. A po "živení nálad". A místní verbež taky. Win-win situace se tomu říká.

M. Prokop 24.5.2018 14:31

Re: Zrušení dekretů je nerozumné

Já bych to nezkoušel, já bych to udělal.

M. Prokop 24.5.2018 14:30

Re: A k čemu to bude?

Ano. Nestalo by se nic a bylo by to smířlivé politické gesto. A komouši by se posrali do výše, což bych hodnotil kladně.

M. Prokop 24.5.2018 14:28

Re: Třebas jednou dostaneme rozum

To je jako s Peroutkou pod úvodníkem. Nutno posuzovati v kontextu doby. Tehdy by vyhnání nezabránil nejspíš ani T.G.M.

Jiná věc je současný přístup, teď už žádná omluva není.

R. Hanuš 24.5.2018 14:06

Re: Třebas jednou dostaneme rozum

Ano. Někdo, kdo dává rovnítko mezi zabití a vyhnání musí mí názory jako vy. Jen bych vás chtěl upozornit, že devadesát procent českých Němců se vzdalo českého občanství ve prospěch občanství okupanta, čímž spáchali vlastizradu a dle platných zákonů měli být popraveni. Vyhnání bylo aktem milosdenství.

S. Netzer 24.5.2018 13:31

Re: Naprostý souhlas

:-)))) Když už, tak všichni tři.

A antisemité ne, odbornice?

H. Lukešová 24.5.2018 13:24

Re: Naprostý souhlas

Oba dva...

I. Mertl 24.5.2018 13:09

Třebas jednou dostaneme rozum

Vyhnání Němců z Čech byla historická chyba. CHápu rozhořčení lidí po válce, ale přesto to byla chyba, politická, ekonomická i humanitární - postavili jsme se tím do řady válečných hříšníků, když neřeknu válečných zločinců - vždyť jenom obětí vyhnání bylo řádově stejně jako počet Čechů, zabitých fašisty (nepočítám v to české Židy a Cikány). A stále ještě jsme se z té chyby, do které nedělitelně patří i Benešovy dekrety, nevybabrali. Škoda.

V. Student 24.5.2018 13:06

Re: Taky bych je zrušil.

Asi tak.

V. Klepetko 24.5.2018 13:01

Re: Lída Rakušanová se snaží rozeštvat Čechy a Němce.

Právě z těchto důvodů já ani zrušení Mnichovské dohody "od samého počátku" po Němcích nijak nevyžaduji. Dekrety prezidenta Beneše jasou ale také spoučástí našich dějin i naší identity a "zrušit je od počátku" by znamenalo uznat, že dle našeho názoru neměly být nikdy ve své době Benešem vydány.

Jenže například já si myslím, že pro svou dobu to byla adekvátní hrubá záplata na velmi hrubý pytel! A tento názor ve společnosti převládá - a s komunisty to nic moc společného nemá, obdobná, z dnešního pohledu krutá, ale dobově přiměřená legisletiva se uplatňovala i v jiných zemích, poškozených za války německo-nacistickým zlem...

Ten, kdo se nestále k "dekretům" vrací, rozeštvává Čechy a Němce, to je prostě realita, a dnešní diskuze to dobře dokládá.

J. Jurax 24.5.2018 12:55

Re: "zde tě přestáváme mít rádi."

Ale recht má přinejmenším v první větě ...

M. Krátký 24.5.2018 12:54

Re: A ještě přidávám a opakuji,

blbne mi PC - mě Němci zabili týden před mým narozením v červenci 1943 moji babičku a mého bratrance - dosud se mi neomluvili ani neodškodnili. Hezký den

M. Krátký 24.5.2018 12:52

A ještě přidávám a opakuji,

J. Jurax 24.5.2018 12:49

Re: Paní Rakušanová

Myslíte?

Já bych na to nespoléhal; salámová metoda funguje, EU je dnes Německo a majetkové i jiné křivdy na Němcích jsou holt křivdy na Němcích furt, politika je politika a leckomu může prdnout v bedně a nikdo se nás nezastane, eurosoudy už vůbec ...

A. Alda 24.5.2018 12:47

A k čemu to bude?

Co se stane, když budou zrušeny dávné dekrety presidenta se silou zákona. Co se stane? Vůlbec nic. Ex tunc zrušeny být nemohou a zrušení ex nunc je úplně k ničemu.

P. Portwyn 24.5.2018 12:40

Re: Mohla by autorka vysvětlit

Souhlasím, že význam je nulový a termín "vyhaslé" taky není nic, co by mne pobuřovalo. Je to prostě passé.

Na druhou stranu právě výzvy k zrušení je tahají na světlo světa. Kdyby podobných článků nebylo, nikdo si nevzpomene...

Stejně mi přijde, že je to víc klacek na domácí politické oponenty, než česko-německý problém.

S. Netzer 24.5.2018 12:40

Kompliment!

Argumentujete ve stylu "hrdiny protinacistického odboje", poručíka Pazúra:

„Čo som mal s nimi robiť, keď sme predtým postrieľali ich rodičov?“

J. Jurax 24.5.2018 12:39

Re: A sdružení bývalých příslušníků první tankové divize SS

Pardon - přesněji uvedené společnosti ...

M. Krátký 24.5.2018 12:39

To nejde - to by byl precedent i v otázkách

znárodnění před Vítězným únorem 1948 a další celá lavina - hezký den

Z. Lapil 24.5.2018 12:38

Re: Lída Rakušanová se snaží rozeštvat Čechy a Němce.

S nutností nerušit Mnichovskou dohodu mi to připadá býti takto:

Skrze ni se nějaké 3 000 000 českých občanů staly občany německými. Jako takoví byli mimo jiné oddáváni, pohřbíváni, nabývali majetek a tak dál. Neplatností dohody "od samého počátku" by se nikdy německými občany nestali a i takovéto naprosto nepolitické úřední úkony by byly neplatné.

Dává mi to smysl, ale upřesnění samozřejmě uvítám.

V. Klepetko 24.5.2018 12:37

Re: Lída Rakušanová se snaží rozeštvat Čechy a Němce.

Tak jsem na rozpacích, zda mám "mluvit za sebe", nebo v zájmu lepší komunikace spíše mlčet:-))

P. Portwyn 24.5.2018 12:37

Re: Já dobu řádění Sudeťáků pamatuji. Proto se ....

Ehm... a dekrety se týkají těch dnešních Sudeťáků?

Někdo jim u nás ubližuje?

J. Jurax 24.5.2018 12:37

Re: A sdružení bývalých příslušníků první tankové divize SS

Ale argument to je ... je tedy ono sdružení součástí uvedeného právního řádu?

K. Janyška 24.5.2018 12:36

Re: Není.

Ano, ten německý... Dzp.

T. Hraj 24.5.2018 12:32

Re: Nasrat.

To nebyly sněmovní volby (ty byly v r. 1935)ale obecní. A nekonaly se navíc ve všech obcích. Číslo není tedy celkovou sumou, nicméně velmi dobře ilustruje tehdejší veřejné mínění. Docela úderné to je. Otázka je ve finále jediná: byli s.N. nepřátelé Čechů? No, a poválečná (ale právě i předválečná) odpověď je, že ano.

Kromě toho, dělit odsouvané na voliče a nevoliče je nesmysl (nevoliči, tj. převážně děti měly nebýt odsunuty a rodiče ano?)