22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
rejžek II 14.10.2006 14:16

Re: Stydte se! !!!

Promiňte, bez ohledu na to, co si myslíte o p.Jičínském, platí Ústava?

jirka.s. 14.10.2006 17:13

Pro ty, co stále vyplazují jazyk

Ano, ústava samozřejmě platí. Ale pokud někomu stále nedochází, kdo se, podle mého názoru naprosto záměrně, podílel na její časté nejasnosti a kolikrát i neprůchodnosti, tak je, taktéž podle mého názoru, vhodný objekt pro zkoumání v jistém léčebném zařízení. On totiž soudruh Jičínský sice může trpět inkontinencí, prostatou či jinými stařeckými neduhy, ale pokud by se někdo domníval, že se vyléčil ze svého bolševictví se vším co k němu patří, tedy mimo jiné i zákeřnosti, škaredě se plete. Tato ústava, kterou „stvořil“, má všechny skryté atributy komunistického myšlení. Jestli si někdo myslí, že odstraněním článku o vedoucí úloze strany se celá ústava ihned stala věrohodná a směrodatná pro celý národ, opět se škaredě plete. Jen zkuste soudruha Jičínského maličko přitlačit a uvidíte, jak sám od sebe začne sypat jako z rukávu všechny její vady, kterých si je zatraceně dobře vědom, jako i též toho, jak se ony vady dají zneužít pro „dobro“ jeho bývalých i současných soukmenovců.

Dostik 14.10.2006 10:51

Rudý zločinec

Ať už zbaví toho kryptokomunistu Jičínského sveprávnosti.

Am 14.10.2006 12:20

Re: Rudý zločinec

To už asi někdo udělal...svéprávný člověk by to nesplodil, natož publikoval....;-)

jirka.s. 14.10.2006 10:45

No, nedá se nic dělat. Pane Wagnere, prosím Vás, dejte mu to k vyjádření.

Základy teorie státu a práva, rok 1954, autor Zdeněk Jičínský

kapitola 6: Mechanismus socialistického státu: Základní rozdíl v třídní podstatě buržoazního státu povolaného k udržování panství buržoazie, k potlačování dělnické třídy a pracujících mas a státu socialistického, jehož činnost směřuje k likvidaci vykořisťovatelských tříd určuje i zcela jiný vztah proletariátu k existujícímu státnímu aparátu. Buržoazie v buržoazní revoluci neničí starý státní aparát, ale přejímá jej, přizpůsobuje novým cílům a úkolům a dále jej posiluje. Proletariát nemůže převzít buržoazní státní aparát, ale musí jej rozbít, zničit a na jeho troskách vybudovat státní aparát zcela nový.

Socialistické právo a zákonnost v lidově demokratickém Československu - Rudé právo 1956, autor Zdeněk JičínskýBuržoazní právo a s ním i licoměrná zvetšelá buržoazní ideologie o nadtřídním právu je odklizena na smetiště dějin proletářskou revolucí, v níž se vytváří nové, revoluční proletářské právo, které otevřeně prohlašuje, že je právem proletářským, usilujícím o likvidaci nepřátelských tříd.- Rudé právo 1956, Zdeněk Jičínský

Vládnoucí dělnická třída odnímá pomocí socialistického práva nepřátelským elementům různá práva a svobody, kterých by mohly využívat k působení na pracující vrstvy, k boji proti socialismu. Zbytky svržené buržoazie jsou zbaveny možnosti legálně politicky působit, je jim zakázáno se politicky organizovat, konat schůze, vydávat vlastní tisk a podobně. Socialistické právo otevřeně prohlašuje, že politická práva a svobody slouží pracujícím, nikoliv však buržoazii.. Socialistické právo a zákonnost v lidově demokratickém Československu, Rudé právo 1956, autor Zdeněk JičínskýV socialistickém státě veškerá činnost státních orgánů, tedy i právotvorná činnost socialistického státu, zejména zákonodárství, jsou určovány silou diktatury proletariátu, komunistickou stranou

rejžek II 14.10.2006 14:18

Re: No, nedá se nic dělat. Pane Wagnere, prosím Vás, dejte mu to k vyjádření.

Promiňte, bez ohledu na to, co si myslíte o p.Jičínském, platí Ústava?

jirka.s. 14.10.2006 16:55

Re: Re: No, nedá se nic dělat. Pane Wagnere, prosím Vás, dejte mu to k vyjádření.

Ano, ústava samozřejmě platí. Ale pokud někomu stále nedochází, kdo se, podle mého názoru naprosto záměrně, podílel na její časté nejasnosti a kolikrát i neprůchodnosti, tak je, taktéž podle mého názoru, vhodný objekt pro zkoumání v jistém léčebném zařízení. On totiž soudruh Jičínský sice může trpět inkontinencí, prostatou či jinými stařeckými neduhy, ale pokud by se někdo domníval, že se vyléčil ze svého bolševictví se vším co k němu patří, tedy mimo jiné i zákeřnosti, škaredě se plete. Tato ústava, kterou „stvořil“, má všechny skryté atributy komunistického myšlení. Jestli si někdo myslí, že odstraněním článku o vedoucí úloze strany se celá ústava ihned stala věrohodná a směrodatná pro celý národ, opět se škaredě plete. Jen zkuste soudruha Jičínského maličko přitlačit a uvidíte, jak sám od sebe začne sypat jako z rukávu všechny její vady, kterých si je zatraceně dobře vědom, jako i též toho, jak se ony vady dají zneužít pro „dobro“ jeho bývalých i současných soukmenovců.

vládík 14.10.2006 10:12

Nebudu se s vámi zahazovat

Jen lež musím odsoudit. Není důvod tvrdit (a vy to velmi dobře víte), že druhý pokus "by měl dostat  Paroubek jako předseda druhé nejsilnější strany."  Podle čeho "by měl dostat". Proto, že to někdo někdy chtěl vsunout do zákona (a tak okleštit význam prezidenta)?  Není to tam.  Papouškujete goebelsovskou Paroubkovu metodu. Máte to ve vašem věku zapotřebí?

Papouch 14.10.2006 9:31

Konrad Henlein taky nedostal sanci...

... na sestaveni vlady a mandatu mel nejvic.

Holt jste to, ustavni pravnici, z te prvorepublikove verze opsali do puntiku.

deda 14.10.2006 9:19

k příspěvku LV

žádné riziko pro budoucnost 10ti milionů. Projděte všechny diskuse a zjistíte, že polovina touží po oblbování na pokračování.

karbous 14.10.2006 9:01

Konečně!

Už jsem se bál, že nenapíše nebo že umřel. Jičínského tesat rovnou do kamene.

LV 14.10.2006 8:53

ústavní postup - návrh

Umanutost, s jakou tento starý, zkušený bolševik (viz úryvky z jeho revolučně-právních prací, kolující po netu)horuje za druhý pokus pro svého šéfa je skutečně nevšední a hodna lepšího cíle.

Soudruhu - ten ničema Paroubek už spáchal tolik zlého, že jekýkoli "jeho" pokus nelze riskovat!! I když se můj smysl pro fair play vzpírá, s jeho pokusem je spojeno takové riziko pro budoucnost 10ti milionů občanů ČR, že jej nelze podstoupit!!

Proto doufám, že mu na hradě řekne pan president Klaus asi toto: Jiříku, ty ničemo, dokud se nedohodneš s ostatními stranami na předčasných volbách (zkrácením funkčního období, nebo souhlasem s úřednickou vládou do voleb), budu stále zvažovat a přemítat, koho jen navrhnout na premiéra. Dlouho, předlouho, třeba 3 roky. Nic mě k unáhlenosti nenutí! A Mirek může dál "dočasně" spravovat zemi. Třeba do doby, než na Tebe vyplave další a další špína.. Dlouho. A tvůj pokus, ten ti dám, samozřejmě. Měsíc před řádnými volbami.... Tak uvažuj!

Milan 14.10.2006 7:33

Do aleluja

Ty brďo, kdo to má pořád číst! Včera, dnes, zítra zas...

Kulak 14.10.2006 7:12

Je velmi dobře, že jsou zde zveřejňovány slova s. Jičínského

Kdybchom si pomalu začínali myslet, že socialisté jsou normální lidé, tohle nám pomůže vrátit se do reality. Zlatý středověk!

Ale 14.10.2006 6:52

To se nedá věkem vysvětlit

Bývá běžné, že starci opakují stále jedno každému, koho potkají. Neustálé opakování jediné myšlenky u Jičínského ovšem podléhá modifikacím, které nejsou pro těžké sklerotiky typickými, je tam vždycky nějaký ten aktuální prvek.

Vysoký věk však úroveň duševních schopností snižuje obecně. Proto si pan poslanec nějak nevšiml, že výklad ústavy v zásadě neschopné a nepřipravené řešit volební pat jinak, než gentelmanskou dohodou, podřizuje přání vytlouci z toho vlastní výhodu a nepřipouští to samé právo straně druhé.

Vedle toho si pan poslanec, bývalý disident a ještě bývalejší prominentní komunista, nevšiml, že právě jeho strana v poslední době několikrát prokázala, že za určité konstelace by jí nějaké bláboly v nějaké ústavě nejspíš přestaly zajímat úplně. Což je momentálně ten největší problém a nejhorší průšvih.

bruner 14.10.2006 6:23

ústav

 (1) Lid je zdrojem veškeré státní moci; vykonává ji prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní.

Tedy ani výkladem nelze dospět k tomu, že by státní moc mohl vykonávat prezident např.tím, že bude neodůvodněně posouvat dobu, kdy bude jmenovat předsedu vlády ve druhém kole. Tím zcela jednoznačně vystoupil z ústavního rámce a chová se jako v prezidentském systému. Na druhou stranu nemůže přistoupit na jakoukoliv jen 101 většinu neboť to se rovná prakticky vítězství strany, která má předsedu poslanecké sněmovny. Šachovou partii ve sněmovně vyhrál Paroubek tím, že myslel více dopředu než jak Topolánek (to nebyl problém) tak i prezident. Klíčovou figurou je předseda PS a tu si ODS (je v ní i prezident)nechali vzít.

I když mnoho lidí zde kritizuje autora, pak ten jen popisuje kroky dle ústavy.

AAA 14.10.2006 10:21

Re: ústav

no hezkem ale kde jste prisel na to ze _LID_ chce za premiera Paroubka a to co nejdriv? Myslim ze s vasi logikou stejne tvrzeni odvodite z konstatovani ze Zeme je kulata nebo ze Ustava ma XY paragrafu - a z toho plyne ze Klaus je spatny :)

Am 14.10.2006 13:07

Re: ústav

pane brunere, bylo by dobré číst dále a nesnažit se mystifikovat čtenářstvo: HLAVA TŘETÍ

MOC VÝKONNÁ

Prezident republiky

Čl. 54

(1) Prezident je hlavou státu.

bruner 14.10.2006 18:11

Re: Re: ústav

pravda, ale

 (1) Vláda je vrcholným orgánem výkonné moci.

Prezidentovi žádná faktická moc není do rukou vložena a tedy ji ani nemůže aplikovat. Pokud tak činí nemá oporu v Ústavě.

Am 15.10.2006 11:17

Re: Re: Re: ústav

Podle té hlavy III je funkce presidenta zcela jasně součástí moci výkonné a ta faktická moc je dána právě články o jmenování vlády ( mimo jiné ). A v těchto článcích není zakotven žádný časový termín, který by panu presidentovi nařizoval do kdy tak musí při druhém pokusu učinit, ani koho má jmenovat. Proto mi vadí, že člověk, který je spoluautorem této Ústavy tady tak jednoznačně překrucuje známá fakta. A diskutovat o tom, zda je Ústava špatná, či dobrá je v tuto chvíli bezpředmětné.

Marta 14.10.2006 6:08

Divím se Jičinskému,

  že stále píše, a hlavně o tom jak je špatná ODS, a jak by měl dostal druhou šanci Paroubek. Snad si pane Jičinský přečtete reakce lidí zde na netu. Myslíte si, že Vás snad obdivují za Vaše skvělé  komunistickodemagogické  plky? NE! většina Vás a Vaši partaj socanokomunistickou nesnáší!!!  Těch pár co sem píše ve váš prospěch jsou placeni  Vaším sekretariátem! Přestaňte už psát do novin a raději hledejte úkryt pro Vaše šibaly.  Pište si klidně, ale do Ruďasa. To slušný člověk nečte!

clai 14.10.2006 6:17

Re: Divím se Jičinskému,

A kým jste placena Vy ?? Modří ptáci jsou přesvědčeni,že každý musí být za něco placen ??Milá Marto,většina nesnáší Vás a Vaši fašistickou ODS :-P:-P:-P

arch.JJ 14.10.2006 7:26

Re: Re: Divím se Jičinskému,

ba ne, Marta má pravdu. Jen si to nechcete přiznat. Je třeba vyjít také mezi lidi a nečíst tisk z Lidového domu,....a také trochu přemýšlet, dodal bych .

PetrM 14.10.2006 7:36

Re: Re: Divím se Jičinskému,

Víte vůbec, co je to fašismus?

tom 14.10.2006 8:55

Re: Re: Divím se Jičinskému,

TO je zajímavé,že Ods vyhrála volby a v posledních průzkumech má 40procent.To nějak nevypadá,že ji většina nesnáší.

ucitelas 14.10.2006 9:20

Re: Re: Divím se Jičinskému,

počítej clai je ty a lea .to je většina.bolševiku zas_ranej

Lea 14.10.2006 7:32

Re: Marto

jednak to,co pan Jičínský píše,nejsou plky.  A už vůbec ne  komunistickodemagogické.Za druhé , pan president  překračuje svoje pravomoce.  Z Ústavy si dělá trhací kalendář.Pan president svými kroky společnost nestabilizuje,ale naopak.

Olinka 14.10.2006 9:01

Re: Re: Marto

..ale no tak, Leo!!! vy nejste dostatcne poucena z krizoveho vyvoje, abych pouzila vam blizkou terminologii??!...neni to prezident ani ODS, kdo destabilizuji spolecnost....cela CSSD by se mela stahnout do ustrani,  tise se cervenat a doufat, ze narod po nejake dobe zapomene na vsechny skandaly, korupci etc....to, ze si pan Jicinsky dovoli  peskovat lidry ODS a prezidenta je DRZE a DEMAGOGICKE..no, co by ostatne clovek chtel od kovaneho komunisty, ze?!Rv

Ale 14.10.2006 9:20

Re: Re: Re: Marto

Teď nám ČSSD červená hodně nahlas a za doprovodu velmi slušného ohňostroje. Tiché červenání tomu předcházelo. Važte, Olinko, rady!

Lea 14.10.2006 9:53

Re: Re: Re: milá Oli

za to,jak dopadla privatizace, by se musela ODS rozpustit.