17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Profesor 20.8.2008 8:39

Řekněte, co jste chtěl říct...

Pane kolego profesore, čekal jsem, že v článku objasníte svůj jedinečný postoj, ale marně v něm hledám nějakou myšlenku. Chtěl bych vás vyzvat - jako to činíte opakovaně vy: Zkuste to ještě jednou, a tentokrát se vyjádřete více na úrovni. Skoro se zdráhám věřit, že president, který každého profesorsky opravuje jak se má vyjadřovat, napíše takový bezobsažný blábol. Co jste chtěl sdělit? Málem tento článek vypadá jako podvrh, se kterým snad president nemůže mít nic společného....

realysta 20.8.2008 8:39

vzkaz Václavu Klausovi

Myslím, že politiky, jakým se náš prezident profiluje, potřebuje Evropa a svět jako sůl. Rozumný, vcyvážený pohled a ne pouze expresivní výkřiky proti čemukoliv, co není populární anebo co není v souladu s jakousi homogenní loajalitou se vším, co přichází z USA.

Po listopadu 1989 jsme se otočili o 180stupňů ve své orientaci na spojenectví, i v pohledu na řešení společenských a politických otázek. Vzpomeňme jen proč a jak se dostali komunisté k vlivu po válce. Co bylo na začátklu procesu, který nakonec končil tragicky v nastolení totalitního téměř nefunkčního (politicky i hospodářsky) systému. Poválečné nadšení z toho, že především SSSR nás zachránil od fašismu. Naštvanost z toho, jak nás zradili předváleční spojenci. Naštvanost z politického marasmu předválečných stran. rozumné - vyvážené halsy zanikly. Dnes zažíváme naprosto stejné pseudonadšení z našeho nového spojence, přítele nejvěrnějšího a zářného vzoru - z USA. A rozumné / vyvážené halsy jsou potlačovány, zesměšňovány...

Jak kdysi zpíval Pepa Nos "Kdo jde pořád na západ - přijde na východ." jinými slovy - extrémní obrátka a úsilovné následování toho směru nás může dovést tam, kde jsme byli.... !!

i.h. 20.8.2008 8:31

Naštěstí, jak také napsal V. Pokorný v LN,

názor Klause nikoho ve světě nezajímá a naštěstí ho nikdo nezná (na rozdíl od předchůdce Havla). Ve světové politice je Klaus něco jako dědeček nadávající na lavičce v parku. A tak je třeba ho taky brát.

fdfd 20.8.2008 8:31

Re: Pan prezident Klaus má úplnou pravdu a měl ji i v případě Kosova

Trautnberg by měl dát ze svého.

zavraždění osetínci a jejich uprchlíci, co jim Saakasvili zničil domovy, podle něj neexistují. Je to cynický politický kupec s lidským neštěstím. Rv;-O

milkom 20.8.2008 8:30

Re: Kdo kdy začal?

Hodnověrnost informací zcela odpovídá hodnověrnosti jejich zdroje - je to stejné ministerstvo obrany Gruzie, které poskytovalo informace o průběhu konfliktu.. Když k tomu navíc přidáte senátora Štětinu - nemá význam jim ani věnovat pozornost

fdfd 20.8.2008 8:29

Re: Milý pane prezidente,

pokud víme, Osetie s Gruzií nemá nic společného, akorát ji znásilnil Stalin a připojil ke Gruzii. Gruzie se zavázala řešit spor mírovou cestou, na mír dohlížely mírové sbory OBSE. Gruzie smlouvu o neútočení, garantovanou mezinárodně,  porušila. Nerozlišování vojáků a civilistů, jak se stalo při kobercovém bombardování a zničení Cchinvali, je válečný zločin. Též vyhánění civilistů, 30 - 40 000 na útěku, ze 70 000. (Není bez zajímavosti, že USA prosadily pojem " preventivní humanitární intervence". Ovšem o intervenci tohoto typu nešlo, protože gruzínská vojska do Osetie vpadla a vraždila civilisty, takže ruský zásak byl následek, ne prevenci) Je jasné, že se zabránilo humanitární katastrofě obrovských rozměrů , genocidě a etnickému čištění Osetínců. (Což na Foxu potvrzují US občanky, co byly v tu dobu v Cchinval i další zdroje bez vazby na politiku) i

58 armáda nejsou mírové sbory OBSE. Těch bylo okolo 2 000 a byly lehce ozbrojeny. Neměly tedy šanci agresora zastavit. Proto jí byly posíleny.  Vzhledem k tomu, že gruzínský diktátor několik měsíců ostřeloval území Osetie, jen za 1 noc asi 3-4 dny před agresí gruzínci, díky ostřelovačským puškám s noktovizory z USA zastřelili 6 osetínských domobranců, o válce se mluvilo, nebylo to tajemství.  Byly známy plamenné televizní projevy gruzínského diktátora, a´la Mussolini nebo Hitler. Bylo také známo, že Saakasvili po odjezdu US emisarky Riceové ve vojenském městě  Gori soustředil  těžkou invazní techniku. takže připravenost 58 armády je pochopitelná, není v tom žádné spiknutí.

Vašek 20.8.2008 8:27

Re: Re: co na to říci?

co chcete novějšího " ale svět je pořát stejný, lidé ho nezmění, plivni si stokrát do moře, ono se nezpění "

Výr 20.8.2008 8:26

Pan prezident Klaus má úplnou pravdu a měl ji i v případě Kosova

Pan prezident vystihl velmi přesně situaci. Ministr zahraničí by měl dát miliony Gruzii ze svého. Málem by se přetrhl, aby uznal Kosovo. Na druhé straně v Gruzii měří jiným metrem-asi vyrobeným za oceánem.

promirul 20.8.2008 8:24

Re: Kdo kdy začal?

PAMĚTNIK,když si berete Štětinu za svědka jako opravdového novináře,potěš pánbůh.I kdyby opravdu hovořil pravdu,stejně bych mu nevěřil.On a Mejzlík,jsou ti praví poradci a pisálkové,ty si berte tak do  hospody na rundu.

Vašek 20.8.2008 8:22

Re: Re: Masaryk na tom byl podobne

malej jarda

pesimista 20.8.2008 8:21

Re: Kdo kdy začal?

bolševk a pisálek Ruděho práva Štětina má informace pouze z ministersta zahraničí Gruzie, kde nevytáhl paty z hotelu; jemu nelze věřit ani pozdrav

promirul 20.8.2008 8:19

Re: udatny Rek

PASTA.VLASTA to tvé hulvátské psaní a prasečí vyjádřování,jen svědčí,že jsi vyrůstal na hnoji a tam take skončíš!

Štváč 20.8.2008 8:19

Re: Dekuji pane prezidente!

"tak něco jasného a precizního jsem ještě nečetl" jdu blinkat.

Čtenář 20.8.2008 8:19

Re: Dekuji pane prezidente!

Za co prosím Vás děkujete, za jeho obdiv k Rusku nebo alibistické vyjádření? Jak víte, že jeho stanovisko je objektivní a správné. Vlastně odpovídáte druhou částí příspěvku, to já zase lituji p. prezidenta, že má takovéto příznivce.............. 

Pamětník I. 20.8.2008 8:18

Kdo kdy začal?

Pusťte si na Čt24 ve včerejších Událostech a komentářích ve 22:30 diskusi prezidentova "poradce a expisálka" Jakla s opravdovým novinářem senátorem Štětinou. Ten tam podává svědectví  zjištěná teď osobně v Gruzii a uvádí své relevantní zdroje informací, kdežto Jakl bohapustě plácá - pak má ten Klaus říkat něco rozumného, když má takové poradce resp. hlásné trouby.

Cricket 20.8.2008 8:17

Tak Astone, je to exot, nebo ne?

Já to cítím podobně. Dát v předvečer olampiády Putinovi takovýhle důvod k represi proti obyvatelům dosud vlastní země může udělat jen člověk, který je fanaticky přesvědčený o své pravdě, nebo blázen. Státník nikoliv. Tak co, mírotvorci všech zemí, jak to, že se nespojujete ve spravedlivém boji proti agresi?? Asi není dost Americká.

promirul 20.8.2008 8:15

Zase už se........

Spousta lidí se otírá o vaše vyjádření osobních pocitů neprávem a se zlým úmyslem.Plně souhlasím,hovoříte pravdu a tím vyjádřujete i mínění všech slušných lidí.

Pozorovatel 20.8.2008 8:12

Dekuji pane prezidente!

Jako po nescislnekrate obdivuji prezidenta Klause za jasne a precizni vystihnuti situace a zaujmuti objektivne spravneho stanoviska k veci. Mame nejlepsiho prezidenta nejen v Evrope ale nejspis na celem svete. Jsem na neho hrdy. Kdo z dnesnich tzv. "politiku" siroko daleko si v dnesni dobe dovoli tak odvazne a zasadove vystoupit? Historie mu da za pravdu o tom nepochybuji uz dnes.

Drzost zlocince Saskaviliho je nebetycna. Na nocni prepadeni civilnich obyvatel a zniceni hlavniho mesta Jizni Osetie v den zahajeni olympiady je treba mit zaludek a ten Saskavili zrejme ma. Dojal me jak si pred kamerou zuzlal nervozitou kravatku. Kdyby se pritom jednou rukou dloubal v nose a druhou skrabal v zadku byl by neprekonatelnym prototypem gruzinskeho proamerickeho slouhy Vondrohavla.  

. 20.8.2008 8:10

Re: Re: Re: Milý pane prezidente,

tady jde o nedorozumění, neztožňujte mandát rusko-gruzínských mírových sil (v počtu asi 500 na 500), které jsou na území Gruzie od roku 1992 či 1994 s plně bojeschopnou 58. armádou

sKoba 20.8.2008 8:10

Nesouhlasím: způsob řešení konfliktu závisí m.j. i na příčině!

Pane prezidente, v mnoha věcech s Vámi souhlasím, ale v této záležitosti jste mě po dlouhé době docela nas*al! Rv

milkom 20.8.2008 8:07

Sundejte prezidentskou standartu!

Když jde prezident ráno do práce, je nevhodným způsobem ovlivňován zastaralými texty na prezidentské standartě. Tyto texty nežádoucím způsobem deformují jeho myšlení a brání mu přijmout hodnoty moderního Evropana. Sundejte ten historický přezdobený kus tkaniny a nahraďte ho něčím jiným, třeba tou vlajkou EU! Je třeba dosáhnout souladu mezi stanovisky vlády a prezidenta!

Amos 20.8.2008 8:04

Re: Je cas na mudrovani nebo jasne vyjadreni naseho statu?

 Milý pane Tomasi Pansky, neschopnost přijmout fakt, že když někam pošlu bojovat armádu,mám odpovědnost za vyvolání války, znamená býti ideologicky deteminovaným blbem rozměru soudruha Bilaka ,kterému také nebylo možno vysvětlit, že by soudruzi ze sovětského ÚV mohli mít někdy nepravdu. Jste pravděpodobně pouze obráceně politicky orientovaná inverze tohoto velikána omezenosti. Je normální, že takto limitované přemýšlení existuje. Existovalo dříve a bude existovat i v budoucnu. Problémem je zjevná systematická, koordinovaná snaha nejen médií takovéto omezence vytvářet. Jde to v Česku ztuha, díky tomu že zatím míra nízké vzdělanosti a ztráty kritického myšlení, jako nutných podmínek pro úspěch takovýchto snah není dostatečná. Navíc značná část národa má za sebou desítky let výcviku v kritickém přemýšlení o tom co je mu v médiích předkládáno, který poskytl nevědomky předešlý přiblblý režim. Strávil jsem poslední týdny pracovně v Anglii a měl možnost z blízka sledovat jednostrannou mediální masáž britských médií a nízkou schopnost místních lidí jí čelit. Průměrný Brit tomu co mu bylo předkládáno prostě bez velkého přemýšlení věřil. Nenapadala mne jiná asociace než srovnání s četnými stády ovcí, které se jim tam pasou. Jestiže toto je onen poklamovaný vzor pro uspořádání vztahu médii ovládanými establishmentem a společností, který nás má v budoucnu očekávat, pak děkuji nechci.

Herakleitos 20.8.2008 7:59

Re: Co se Vám na vyjádření pana prezidenta nelíbí?

To jsem to dopracoval. Já s váma nakonec budu souhlasit!R^

i.h. 20.8.2008 7:57

Re: Co se Vám na vyjádření pana prezidenta nelíbí?

Když nazýváte chování EU jako zbabělé (žádný z českých politiků by přímo do očí neřekl Lavrovovi to co Merkel nebo Medveděvovi to co Sarkozy - Topolánek by se u toho podělal), tak jak byste popsal chování Američanů? Ti prostě do přímého střetu s Ruskem nepůjdou (bez ohledu na poradce v Gruzii).

Zebra 20.8.2008 7:55

Re: Co se Vám na vyjádření pana prezidenta nelíbí?

Jasně, je to přeci křesťan, takže měl správně do těch střílejících, rabujících a provokujících po zuby ozbrojených Osetinců a Abcházů s rusákama za p®delí pěkně chlebem, resp. podle Astonka žrádlem. Taky to tak praktikujete ? A jak se vám to osvědčuje, zuby máte všechny, rodinný traumatolog je bez práce ?

i.h. 20.8.2008 7:52

Jenom doufám,

že zítra tento úděsný, nikým nevolený a z vůle Šloufa na Hradě dosazený starý pán nevydá prohlášení, že k zásahu v srpnu 1968 vyprovokovalo Československo.

Zebra 20.8.2008 7:50

Že je zrovna teďkonc to výročí !

Možná se jen pletu a pravý důvod vašeho nanicovatého pindání zůstává stejnej jako dřív – intelektuální exhibice. Ovšem trochu mě mrazí, že by to mohlo být horší. Tímhle článkem mi připomínáte Svobodu. Toho soudruha generálprezidenta, co ho rusáci vypakovali k odbojnejm českejm soudruhům momentálně zašitejm u nich v Moskvě, aby jim vyložil co se všecko stane, když nepodepíšou souhlas s dočasným pobytem na jeden furt. Jsem zvědavej, odkud a z jakýho vreca rusáci nějakýho gruzínskýho Svobodu/Ulbrichta/Kádára/Gomulku/Kadyrova/Nadžíba/Klause vykouzlej.

Vilda 20.8.2008 7:48

Objektivita

Podle mého prezident Klaus promluvil dřív, než mohl znát všechna fakta. Saakashvili to podcenil mediálně, měl prvně na půdě OSN, jakkoliv je neschopné cokoliv udělat, prezentovat zřejmé provokace JihoOsetinců podporované Rusy. To neudělal, proto ten důsledek v chování Rusů.

A chce-li být Klaus trochu objektivní, měl by se vyjádřit k velmi pravděpodobnému rabování ruských vojsk v gruzínském vnitrozemí. Na to jsem opravdu zvědav. Pokud to přejde mlčením, nemají jeho názory na události v Gruzii ani cenu toaletního papíru.

tsstss 20.8.2008 7:44

Re: Co se Vám na vyjádření pana prezidenta nelíbí?

On (Saakašvili) ovšem vyznává zasadu Miloševiče - když se proti němu pořádají demonstrace lidí v Gruzii, tak na ně pošle speciální jednotky. Což se stalo a není to zase tak dávno. Zvláštní demokracie, tahle po gruzínsku (respektive po saakašvilisku).

Karel 20.8.2008 7:43

Největší zástupná hra byla kuponová privatizace.....