4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Eva D. 9.4.2009 19:13

Re: Polkud sledujete ČINY (a nikoliv řeči) pak je ODS stranou prostých lidí.

Petře Kohoute, R^R^R^

jorocer 9.4.2009 6:12

Má to autor správně

Nevím, kde autor článku čerpal, ale dnes ráno na Radiožurnálu jsem slyšel, že šrotovné by mělo být 30 tisíc (ne 25 tisíc) a jen na vozy do půl milionu (ne jeden a půl).

Asher 9.4.2009 6:13

Re: Má to autor správně

No, on to nepsal dnes...

jorocer 9.4.2009 6:18

Re: Má to autor správně

No on to psal včera. Tak si myslím, kdyby to dnes ráno narychlo zredigoval, bylo by to jen ku prospěchu.

Asher 9.4.2009 6:21

Re: Má to autor správně

Ne (Pozn.red. - článek byl napsán 7.4.) a Neff to sem jen pověsil, do článku nezasahoval. Chce to jen umět číst.

J.M. 9.4.2009 14:39

Re: Má to autor správně

člověče, než napíšete a odešlete komentář, tak si daný článek ještě jednou přečtěte, popřemýšlejte a teprve potom odešlete.

Fleischer 9.4.2009 6:01

Šrotovné

Šrotovné je pomoc nejen automobilkám, ale také jejich dodavatelům (ocelárny, sklárny, gumárny a další a další). Šrotovné pomůže zlikvidovat stará (neekologická, mnohdy provozně nebezpečná) vozidla. Šrotovné zavedly nebo zavádějí další státy EU. Naposledy Slovensko. Již dnes německé šrotovné nejen pomohlo zrušit volné pátky u fy. Škoda Auto, ale dokonce i zavedení sobotních směn. Podobné to bude i u desítek či dokoce stovek jejich subdodavatelů. Pro stát při tom nebude vyplácení šrotovného prodělečné - kupci nových automobilů totiž zaplatí v ceně nijak malou daň z přidané hodnoty.

Asher 9.4.2009 6:10

Re: Šrotovné

Takže znovu - až se efekt šrotovného vyčerpá, bude vyluxovaná poptávka po nových autech na pár let dopředu a automobilky na plných stavech. Čím jim pomůžete pak? Snížíte hranici pro šrotovné?

jorocer 9.4.2009 6:17

Re: Šrotovné

A kde je jistota, že si lidé budou kupovat auta našich výrobců a tím pádem pomohou i našim dodavatelům těchto automobilek?

A že šrotovné nebude prodělečné? Je nutné zohlednit, kolik lidí si auto kvůli šrotovnému koupí jakoby navíc. Dost z těch, kteří si ho pořídí se šrotovným by si ho možná pořídila stejně (troufnu si tvrdit, že určitě více jak polovina). Takže u těch stát určitě prodělá. No a na tom zbytku nevydělá tolik. Takže ono to pro stát takový finanční efekt díky DPH mít nebude.

cimbal 9.4.2009 6:29

Re: Šrotovné

Šrotovné pomůže zlikvidovat stará auta? Šrotovné, společně s ekodaní za přepis zastaví likvidaci tech nejstarších vozů. A pouze v kategorii vozů 10-13 let se jejich počet sníží. A až skončí vyplácení šrotovného, prodej vozů zase klesne i o ty vozy, které byly již koupeny.

Vlali 9.4.2009 4:55

trochu počtů

Auto za 250 má DPH cca 40 mínus 25 je 15 plus. Stát si přijde na svý a automobilky také, tak proč ten křik?

Raff 9.4.2009 5:52

Re: Heuréka!

Takže si to srovnejme. Šrotovné má:

a) zvýšit prodej aut a tím podpořit zaměstnanost, b) přínosem na DPH šrotovné státní kase vrátit a ještě vydělat.

Tak proč to řešit složitě šrotovným. Proč rovnou nesnížit DPH u aut o 25000 Kč. Pro uchazeče o šrotovné by to mělo úplně stejný finanční efekt, navíc by jim to ušetřili problémy s frontou u šrotišť, nediskriminovalo by to ty, kteří mají auto jen 9 a půl roku staré nebo staré auto vůbec nemají a váhají s koupí nějakého auta, nebo chtějí staré auto věnovat manželce, dětem nebo třeba charitativním účelům.

I pro stát by to mělo stejný finanční efekt jako šrotovné. Navíc by tato výhoda mohla být vázána třeba jen na koupi auta původem z ČR. Navíc by se to využilo ve výrazně větším rozsahu (nevázáno na existenci auta stašího než 10 let, takže efekt by byl po všech stránkách větší.

Ovšem má to vadu. Jednak to není tak krásné opatření pro voliče a pak, představte si, že by to někdo navrhl jako protikrizové opatření a že by socialisté neřvali, že to jen pro bohaté, kteří mají na nové auto.

fox 9.4.2009 8:58

Re: Heuréka!

Máte pravdu.Jen se bojím že je to v EU nerealizovatelné.(diskriminace)

wawroch 9.4.2009 5:52

Re: trochu počtů

K vaším počtům schází, že bude mít pár lidí práci = nižší výdaje na podporu v nezaměstnanosti + daňové odvody státu od výrobců zapojených do výroby

Asher 9.4.2009 6:01

Re: trochu počtů

A jiných pár zas o práci přijde - peníze lidí půjdou na auta a chybět jim budou jinde. Další otázkou zůstává - co nastane, až si všichni možní zájemci auto pořídí - poptávka se vyčerpá a automobilky, které krátkodobě nabraly lidi a nic nemusely reorganizovat, náhle zjistí, že situace je ještě horší....

Jura Jurax 9.4.2009 8:49

Re: trochu počtů

Nicméně ještě je otázka, kde tu práci mít budou - Škodovka nestíhá, TPCA si taky nestěžuje ... aby ten efekt nebyl jak na Slovači či v Němcích - oni svým šrotovným solidárně podporují cizí výrobce, mj. i naše, daňové odvody tudíž neinkasují a nezaměstnaných jim neubude.

rolandszewczyk 9.4.2009 1:21

,

25kilo----hm,to není ani DPH z nějakých 200k za auto,pokud se tím zvýší prodej,tak stát na tom enormně vydělá,,,,,,co se týká ekologie,tak jsem si vždy myslel,že ekologické je to,že věc slouží co nejdéle,starý favorit od fabie se liší tak miligramem exhalací,možná škodlivých,ale na výrobu té fábie padne tak tuna všelijakého svinstva,tak kurŇa nevím,ale na můj nazor nehledte,já jsem jen vidlák z vesnice,co jen nechápe genialitu bursík end kompeny

těchňik 9.4.2009 1:36

Re: ,

Vidláctví nevylučuje relevantní a rozumný pohled na věc. Hlásím se též k vidláctví. ;-)

Co je ekologického na tom, zrušit pojízdné a fungující auto, kterým majitel najezdí 2 tisíce km za rok (Velikonoce - Dušičky - Vánoce)?! Když koupí nové, tak bude nevyužito a ekologický přínos u emisí apod. bude praktický záporný (když se započítají emise při výrobě toho nového auta). To je ten typický k_r_etenizmus zelených teroristů - nejsou schopni věci vnímat v kontextu. Pro stromy nevidí les! A to je pak děs! Snad se nějakou (doufám že dlouhou) dobu nedostanou do politiky a nebudou moct škodit. Dost bude toho, že tam bude jiná škodná.

Fleischer 9.4.2009 6:07

Re: ,

Nevím kolik bude činit šrotovné, ale auto, které se používá pouze o velikonocích a je tedy velmi zachovalé, bude mít pravděpodobně vyšší hodnotu než bude hodnota šrotovného. Bylo by tedy asi hloupé nechat jej sešrotovat.

ijáček 9.4.2009 6:31

Re: ,

Díky bursíkovnému nebude, taková zachovalá Š120 mínus poplatek 10kKč má hodnotu na nule nebo dokonce zápornou. Ale jejímu majieli většinou ani šrotovné nepomůže, protože na nové nedosáhne: nejlevnější Logan je za 150kKč.

Eva D. 9.4.2009 19:10

Re: ,

R^R^R^

těchňik 9.4.2009 1:07

šrotoko kotina

To už fakt nikdo v „top managementu" tohoto státu nemá zdravý rozum?! Doufám, že to šrotovné zastaví senát. Jinak zde zvítězí d_e_bilita ne celé čáře!

Filuta 9.4.2009 0:48

Šrotovné je lumpárna

a hlavně, že je morální pokutovat 10 000 kč když někdo chce prodat staré auto, někomu, kdo má ještě méně peněz a chce jednou za rok nějak jet. Že tak nepokutujou okolní země, když je to morální dle vás?

rolandszewczyk 9.4.2009 1:25

Re: Šrotovné je lumpárna

to není pokuta za auto,ale pokuta za chudobu,kterou jste si zavinili sami,páč nejste progresivní,kreativní a mladí průbojní,tedy neschopni,a na ty ,jak známo je třeba přísnost panstva a bič drábů

S.P.Q.B 9.4.2009 8:38

Re: Šrotovné je lumpárna

richtik,je lépe být mladý ,zdravý a bohatý nežli starý ,nemocný a chudý    :-D

Haui1 9.4.2009 9:21

Re: Šrotovné je lumpárna

Takže za pár let by tu mohlo být šrotovné na důchodce. Kdo nechá sešrotovat (eutanazovat) své rodiče přes padesát let, dostane miliónek. To mi v mých dvaapadesáti letech moc času nezbývá :o)

jezevec 9.4.2009 21:05

Re: Šrotovné je lumpárna

Jo, tak to za pár let bude. Naše vnoučata se budou mít dobře ale budou taky sešrotovány. A tak se pořád budoumít všichni mladí dobře.

Chris Kelvin 9.4.2009 0:46

Čistý zisk Škoda auto...

...za loňský rok byl 27 miliard Kč. Opravdu to není překlep, nejedná se o obrat. Čili automobilový průmysl je velice ziskové odvětví a podporovat ho nemá smysl. Beztak v automobilkách pracují Ukrajinci, Vietnamci, Slováci a Poláci, takže ani z hlediska zaměstnanosti to žádný smysl nedává.

Jestli by nějaké odvětví průmyslu potřebovalo podporu, tak určitě sklářství, které hromadně potopil vytunelovaný Skloexport, relikt klausovského způsobu privatizace. Jedná se o tradičná obor a často jsou továrny lokalizováno v takových městech, kde jiná pracovní příležitost ani není.

kolemjdoucí 9.4.2009 0:24

štotovné

je čistě populistické opatření, které se u nás rovná  vlamování se do otevřených dveří. Boleslavská škodovka i Kolín už  jedou znovu na plné pecky, protože začalo fungovat šrotovné venku. Tak proč sypat peníze z daní místních poplatníků do šrotovného i u nás, když  se automobilový průmysl již zmátořil ? Protože to dělají všichni. Po včerejším záznamu rozhovoru K. Žákové s Krausem na Neviditelném psu se již nelze divit ničemu. Pokud o osudu této země rozhodují takto i ve svém oboru nekompetentní  individua, pak nazdar  hodiny.Žáková určitě pro ekologické šrotovné zvedne pracku, i když je už úplně na h.....

fg 9.4.2009 0:50

Re: štotovné

zvednou pracku ti, kteří budou chtít nové auto. Co je prospěšné je nezajímá. Ale buď si jistej, že ti to pak vysvětlí.