4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pamětník 2 9.4.2009 19:55

Re: Vůbec naše daně jsou jedna velká lumpárna!!

Také se přikláním k Vašemu příspěvku JosefeR^R^

josef krouman 9.4.2009 16:53

Re: Vůbec naše daně jsou jedna velká lumpárna!!

formálně jsou zaměstnaní, ale neprodukují žádné hodnoty a z vybraných daní žijí. Jako nezaměstnaní by zatěžovali stát méně.

Kolombo 9.4.2009 19:28

Re: Vůbec naše daně jsou jedna velká lumpárna!!

odpadlí zaměstnanci státu by jako nezaměstnaní brali tak pětinu toho, co berou dnes a navíc by nepotřebovali  erární kanceláře, auta, počítače ani internet.

Schumacher 9.4.2009 11:42

Jediný důvod, proč je šrotovné špatné.

Je netržním instrumentem z daní vybraných od daňových poplatníků. Výnos z daní má sloužit výlučně na veřejné statky. Toto není veřejným statkem. Je to nedůvodné zvýhodňování jedněch na úkor druhých bez užitku pro celek.

Abraham 9.4.2009 11:58

Re: Jediný důvod, proč je šrotovné špatné.

R^

Lerak 9.4.2009 11:28

logicky

vyargumentované. Socanská lůza však jásá. Odpad lidského rodu.

Mortimer 9.4.2009 12:05

Re: logicky

Existence typů jako jste vy vede ke komunistickým revolucím.

těchňik 9.4.2009 13:34

Re: logicky

... což ovšem jednoznačně potvrzuje, že Lerak má pravdu.

Kolombo 9.4.2009 19:32

Re: logicky

taky se k těmto typům řadím. Proč revoluce? Proč se na nás prostě nevykašlete? Dělejte si co chcete, ale netahejte mne do toho. Chcete šrotovné? Proč ne, když vám na ně někdo dobrovolně dá. jesatli něco volá po revoluci, tak je to existence zlodějských lumpů jako jste vy, Mortimere.

Niky 9.4.2009 11:04

Šrotovné je hlavně asociální!

Profit ze šrotovného budou mít automobilky a bohatí lidé!

JJ 9.4.2009 11:27

Re: Šrotovné je hlavně asociální!

A zamestnanci automobilek.

Honza42 9.4.2009 14:21

Re: Šrotovné je hlavně asociální!

Ti budou jako blbci ještě tak rok dělat SO-NE, aby je pak definitivně po ukončení této taškařice vykopli z práce.

Mortimer 9.4.2009 10:40

Autor kritizuje něco, co existuje jen v jeho hlavě

Pan Derian se tu plamenně rozhořčuje, ale přitom má v článku zásadní chyby - nikoliv 25, ale 30 tisíc a ne na auta do 1.5 milionu, ale na auta do 0.5 milionu. Tedy nikoliv audiny, mercedesy a BMW, ale spíše fabie, kiy a dacie.

Nikdo netuší, jak dlouho bude krize trvat. Šrotovné je typický případ opatření, který sice krizi nevyřeší, ale pomůže načas přežít klíčovému průmyslovému odvětví. Včera jsem četl nějakou analýzu - tuším od Patria Finance (což není socanská organizace) - kde odhadovali, že zavedení šrotovného by mohlo přinést růst průmyslové výroby asi o 2%. Osvědčilo se v okolních zemích. Navíc má i přínost ke zlepšení živostního prostředí.

Já s tím žádný problém nemám. Dál budu jezdit svojí 7 let starou fordkou (která stále plní emisní limity na 1), a pokud si nějaký majitel čmoudící stovacítky pořídí s přispěním z mých zatraceně vysokých daní novou fabku - pak mu budiž přáno, závidět mu nebudu.

Mirek F. 9.4.2009 10:55

Re: Autor kritizuje něco, co existuje jen v jeho hlavě

Docela se divím, že po 40ti letech zkušenosti se socialistickou ekonomikou a socialistickou statistikou někdo argumentuje procentním růstem. To vskutku se státní podporou není těžké, ale kam to vede - k neefektivní a nekonkurenceschopné výrobě-  jsme viděli dostatečně. Celý socík bylo vlastně žití z podstaty a odkládání problémů do budoucna. Hlavně, že byla plná zaměstnanost....

Mortimer 9.4.2009 11:40

Re: Autor kritizuje něco, co existuje jen v jeho hlavě

Můžete stimulovat výrobu, což je bez zajištěného odbytu pitomost. Můžete stimulovat spotřebu, což pak přináší růst výroby. Jde o to, aby v dobách recese lidi nesyslili prachy do slamníku, ale utráceli. Přesvědčit je je dost nesnadné.

Mirek F. 9.4.2009 11:45

Re: Autor kritizuje něco, co existuje jen v jeho hlavě

Jak přesvědčit lidi, aby utráceli? C o takhle to nechat na trhu, aby nabídl zkvalitněné nebo levnější výrobky? rozdávání peněz vede k dluhu, který se bude muset zaplatit.

Mortimer 9.4.2009 11:48

Re: Autor kritizuje něco, co existuje jen v jeho hlavě

Po katastrofě kterou tento způsob ekonomického myšlení způsobil, již tomu nevěří ani na Wall Street.

Mirek F. 9.4.2009 14:41

Re: Autor kritizuje něco, co existuje jen v jeho hlavě

??

Roy Boehm 9.4.2009 15:12

Re: Autor kritizuje něco, co existuje jen v jeho hlavě

Možná Vám uniklo, že tato krize vznikla díky tomu, že občané, zejména USA, nesyslili peníze vůbec, ale kupovali si skoro vše na dluh. A ve finále si dokonce půjčovali na splácení dluhů (zatím jen doutnající krize firem vydávajících kreditní karty). Opravdu nechápu, jak jakékoliv státní dotace, podporující spotřebu, mohou celý systém ozdravit. O tom, že za sebou politici zanechají dluhy, které budou v podstatě nesplatitelné ani nemluvě. Plýtvání v dobrých časech a šetření v časech zlých je vzorec chování, který se v průběhu evoluce všem druhům osvědčil. A neexistuje žádný živočich, který by získal evoluční výhodu postupem opačným!

Tomas 9.4.2009 17:58

Re: Autor kritizuje něco, co existuje jen v jeho hlavě

Ano, presvedcit lidi aby v dobe nejistoty vic utraceli je skutecne velmi nesnadne. Je to totiz velmi rozumne, nekteri jeste totiz stale mysli hlavou. Penize si nesysli do slamniku, ale maji je povetsinou ulozeny v bance, kde se uspory meni na investice.

Stimulujte si prosim spotrebu za vlastni penize a me do tehle blbosti netahejte. Absolutne netusim, proc bych mel podporovat zrovna automobilky. Navic zvyhodnenim jedne skupiny podnikatelu prichazeji o penize jini, coz je krajne nemoralni.

kotrmelec 9.4.2009 12:04

Re: Autor kritizuje něco, co existuje jen v jeho hlavě

A hádej Mortimere, proč redakce upozorňuje na datum napsání článku.

Mortimer 9.4.2009 12:08

Re: Autor kritizuje něco, co existuje jen v jeho hlavě

To by bylo skutečně hádání. Proč redakce uveřejní text, který obsahuje již zcela irelevantní informace a z techto informací činí závěry - to pochopit nedokážu.

Ale ve skutečnosti je to bude tak, že NP již asi nemá co tisknout. Resp. nemá dostatek materiálů, které drží tu správnou ideovou linii.

Sid 9.4.2009 12:30

Re: Autor kritizuje něco, co existuje jen v jeho hlavě

Uvedene nepresnosti jsou poplatne datu napsani clanku. Jsou to nepresnosti pouze parametricke a svou velikosti nemaji vliv na logiku uvahy autora ani na to, ze srotovne je naprosto proti politice CSSD. Nicmene je to populisticke a tak to budou oranzady podporovat.

Pešek 9.4.2009 13:36

Re: Autor kritizuje něco, co existuje jen v jeho hlavě

Jsem zvědav Mortimere, jak se osvědčí v číslech (ojrech) třeba na Slovensku. Jak se jim rozhýbe ten autoprůmysl, když šrotovné platí především na fabie, vlastní malá auta nevyrábějíc?

JJ 9.4.2009 13:39

Re: Autor kritizuje něco, co existuje jen v jeho hlavě

Kia

děteněkam 9.4.2009 17:57

Re: Autor kritizuje něco, co existuje jen v jeho hlavě

K prvnímu odstavci: Zjevně nerozumíte psanému textu.

K druhému odstavci: Tomu opravdu věříte?

K třetímu odstavci: Je hezké, že nejste závistivý, ale každý přispívat (právem) nechce.

cb 9.4.2009 10:30

Sranda je

ze az srotovne dojde (i v Nemecku) a automobilky budou v hyperpruseru, tak Paroubek bude zrovna u moci.

qwertico 9.4.2009 10:04

Šrotovné je prů.er

Vede totiž k vyčerpání budoucí poptávky a tím k prohloubení krize v budoucnosti. Cílová skupina je poměrně omezená, jsou to ti, kteří by si to nové auto koupili v poměrně krátkém časovém horizontu tak jako tak, ti si teď to auto koupí a potom ta auta nebude kupovat už skoro nikdo.

Míra 9.4.2009 11:11

Re: Šrotovné je prů.er

No jasně, nejsem ekonom, ale tohle je mi naprosto jasné. Kdo bude ty auta kupovat potom? Socialismus je zde.

kkkk 9.4.2009 9:52

Navrhované šrotovné je nesmyslně vysoké

Jsem proti nesmyslnému utrácení našich peněz z deficitu a státního dluhu.

Když už to musí být, tak 10 000 Kč by naše letité vraky provětralo za stejné peníze mnohem víc.

Teď mi sice auto dožívá, ale dokud přijdu, nastartuju a jedu bez nejmenších potíží, není důvodu kupovat nové (v mém případě to znamená 4-5 let staré), a taky není co (hatchback, pohodlí pro 4 osoby 188cm 90kg, kufr aspoň 555 litrů, spotřeba do 6,66 litrů).