2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vodák 8.5.2007 20:24

Re: Re: Re: Zdanit pilné, schopné a úspěšné? - ANO!

Vážený Viléme, co to blábolíte o spravedlivých daních? Proč ten pilnější má platit více procent než ten méně pilný? To je spravedlivé a motivuje lidi k práci? Kdo hrubě pomlouvá nezaměstnané? Já také nechci podporovat flákače, kteří mohou dělat a nechtějí. Jaký to je zlomek výdajů a kolik je takových zlomků na tom nezáleží. Daňový systém, který nemotivuje k práci, je špatný. Myslím, že když bude u nás hodně takových jako autor článku a dělají dvanáct hodin denně, bude dobře pro všechny.  Když bude hodně takových jako vy, tak se budou ti, kteří nemohou za to, že jsou nezaměstnaní  pást,  protože Paroubek a jeho soudruzi nebudou mít co rozdělovat.

Honza42 8.5.2007 20:20

Re: Re: Re: Zdanit pilné, schopné a úspěšné? - ANO!

Vy jste Viléme opravdu neuvěřitelně veliký vůl. Komunismus je vašim snem. Každý podle svých schopností (pracovití se udřou a líní se budou válet) a každému podle jeho potřeb (nemakačenkové to spotřebují, protože nemají co jiného na práci a mají tudíž velké potřeby, třeba jak naložit s volnám časem. Pracovití nic nepotřebují, těm stačí montérky). Tak přesně v tomto systému jsem žil polovinu svého života a stačilo. Lidí s podobnými názory jsem potkal dosti. Vím jaké bylo jejich pracovní nasazení a mám pro ně jenom pohrdání. Neznám Vás osobně, ale zdá se mi velice nepravděpodobné, že byste byl vzorem pracovitosti. Jinak byste takové bláboly nemohl psát. Nechápu co máte na "hrubě pomlouvačném zdůvodňování nezaměstnanosti". V průmyslu je katastrofální nedostatek normálních řemeslníků. Kdo chce dělat, může hned zítra.

zo 8.5.2007 20:13

Re: Totalita chcípla, nekřísit !

Vízku mě osobně stačily tvoje velebláboly a kraviny na stránkách oranžád než to tam jiřík zarazil.Takže se ani nedivím reakcím na tvoje hloupé příspěvky.Vyvracet ti nic nebudu.To je naprosto zbytečný.A jestli jsi snad někdy byl senátorem tak potěš koště.To by pak senátorem pohla bejt i moje tchýně který je 83 let.A můžeš se z toho třeba zbláznit.;-P

Hrouda 8.5.2007 20:10

Re: Re: Re: Josefe:

Díky.

Vilém 8.5.2007 20:04

Re: Re: Zdanit pilné, schopné a úspěšné? - ANO!

Tak podruhé a určitě naposled: protože pro účely zdanění záleží na výši příjmu, nikoli na tom, jestli jste se při jeho vydělávání sedřel nebo ne, to je vaše odpovědnost. Někdo ještě pilnější nebo šikovnější platí desetkrát vyšší daně než vy, a je to rovněž jedno.

Pokud jde o státní výdaje, je to úplně jiná kapitola, ale v každém případě máte zcela mylnou představu o rozsahu a typu sociálních výdajů. Podpory nezaměstnaným jsou zlomkem státních výdajů, nemluvě o hrubě pomlouvačném zdůvodňování nezaměstnanosti.

Nevím, proč mi podkládáte nenávist k podnikatelům jen proto, že požaduji spravedlivé daně, to je komické. Jen odmítám neobhajitelné zvýhodňování.

Melwin 8.5.2007 19:59

Re: Totalita chcípla, nekřísit !

Problém pana Vízka spočívá v tom, že je zcela zaslepeníý. Veřejný dluh stoupl za vlády ČSSD z 218 miliard v roce 1998 na více než bilión korun v současnosti. Loňský deficit 3 % byl dosažen nestandardní finanční operací, ve skutečnosti je 97 miliard. Socialisté a komunisté nechtějí diskutovat, pouze kážou vodu a pijí víno. Jsou "neomylní", jako všichni sociální inženýři, kteří by nás nejraději dirigovali od kolébky až po kremtorium. 

Fafa 8.5.2007 19:43

Vileme:

Co tedy zacit debatu o tom, jestli by  se nemely zmenit ty spolecensky schvalene ucely? Napriklad zdravotnictvi se z dani platit rozhodne nemusi.

paul 8.5.2007 19:39

Re: Zdanit pilné, schopné a úspěšné? - ANO!

Ach jo, tak znova, podesate a naposledy:

1. Proc mam platit 2x takove dane nez nekdo, komu staci svych osm hodin v zamestnani? Myslim tim nikoliv dvojnasobek castky z dvojnasobku vydelku, myslim tim temer ctyrnasobek.

2. Proc mam timto zpusobem dotovat lidi, kteri by mohli makat a prave kvuli zajistenym prijmum z mych dani makat nikdy nebudou.

Z Vaseho clanku jsem nenasel odpoved ani na jednu z techto otazek, zato je tam vsak spousta udesnych blabolu. Jen kratce: dane jsou v tomto stade nastrojem pomsty, a to primarne proto, ze existuje progresivni zdaneni = nejlepsi zpusob demotivace lidi k praci. Ziskani prostredku do rozpoctu je jedna vec, zvyseni dani za ucelem podpory flakacu je vec druha.

"Představa, že podnikatel má snad nějak těžší život než zaměstnanec jen proto, že tráví (ve své firmě, o své vůli) v práci 12 hodin denně, je také velice sporná" - Samozrejme ze podnikatel nema tezsi zivot! Vzdyt na nej makaj chudacci vykoristovani pracujici! Nakonec je v praci jen o polovinu casu dele, soboty a nedele v praci jsou prece samozrejmost, nema zadnou dovolenou, zadnou nemocenskou, protoze si nemuze dovolit marodit, trestni zodpovednost za pripadne urazy zamestnancu nestoji za zminku, statisicove pokuty za chybejici zbytecny udaj na danovem dokladu, prosle revizi na elektrospotrebici, spatne zauctovane DPH podle naprosto zmateneho zakona o DPH, absentujici lejstro o kategorizaci rizik pracovnich mist a dalsi nesmysly uz vubec neni treba zminovat. Proste podnikatel = kapitalista, vykoristovatel, odsouzenihodna zalezitost, kdezto takovy flakac ze IV. cenove, to je ten prototyp utlacovaneho chudaka, toho musime podporovat. Nechme toho, skoda casu. Jak uz jsem psal v predchozim prispevku, podle me jste naprosty debil, respektuji vsak Vase pravo na vyjadreni nazoru, nicmene na Vase prispevky jiz nehodlam reagovat. Cest Vasi pripadne praci.

Kubeš 8.5.2007 19:11

Re: Re: Pokračování

Bláboly Vízka už vůbec nečtu, je to nenapravitelný komouš(i když třeba tvrdí že ne) a jeho názorů(a podobných) jsem si užil v minulosti už dost.

Fafa 8.5.2007 18:40

Druha namitka

Pane Vizku, pisete o pracovitosti, pili, umu a namaze. Proc si myslite, ze zrovna svetove spicky ve sportu nebo umeni nejsou nadany zrovna temito vlastnostmi? Navic je trochu nefer porovnavat platy nejlepsiho tenisty na svete s prumernym platem chirurga nebo badatele. Myslite, ze jsou spatne placeni treba mimoradne uspesni badatele s patentem na novy lek nebo programatori pracujici pro Microsoft?     

patejl 8.5.2007 18:36

Re: Re: Re: Chcete zpátky Paroubka?

nesmysl, to jsou klasicke vymluvy. na lidovce se vymlouval jiz klaus, zname to. mame tu pomerny system, nutnost reforem uznavaji temer vsechny strany, jak je tedy mozne ze misto reforem zkonstruovala vlada nesmyslneho mrzaka? proc to na slovensku slo a zde ne?

stale slysim jen vymluvy a svalovani viny na ostatni. kdyz ODS neni schopna dodrzet svuj slib volicum, at z vlady vystoupi!!!

jsem rad ze pan tlusty projevuje alespon nejakou snahu o navrat k predvolebnim slibum. ja za tento podvod na volicich pristi volby svuj hlas ODS rozhodne nedam a jiste nebudu sam. kdo chce kam pomozme mu tam.

Vilém 8.5.2007 18:29

Zdanit pilné, schopné a úspěšné? - ANO!

Z předchozí debaty zůstaly tyto otázky:

Je to o tom, jestli v zivote budete u piva nadavat na vsechny a na vsechno, platit odborove prispevky a uzivat si zaslouzene dovolene, nebo budete chtit neco opravdu dokazat. Stejne sance definuji stale stejne - kazdy muze podnikat, kazdy muze mit dve zamestnani, kazdy muze zmenit zamestnani, jen chtit. Hele, ja se narodil v pomerne nemajetne rodine, dneska mam svoji firmu (uz skoro 15 let), mam nejake zamestnance, paralelne mam zamestnani na castecny uvazek a do toho jeste dalkove studuji. Pracuji cca 12 hodin denne, i dnes. Moje otazka zni: proc mam platit 2x takove dane nez nekdo, komu staci svych osm hodin v zamestnani? Myslim tim nikoliv dvojnasobek castky z dvojnasobku vydelku, myslim tim temer ctyrnasobek. A proc mam timto zpusobem dotovat lidi, kteri by mohli makat a prave kvuli zajistenym prijmum z mych dani makat nikdy nebudou. Tot me dotazy, cekam odpovedi.

Tak tedy: Daňový systém nemůže zahrnovat kontrolu, zda dotyčný vydělává méně proto, že se stará o děti, zatímco pilný podnikatel žádné nemá, stejně tak nemůže kontrolovat, zda dotyčný je mizerný spekulant, který vytuneloval podnik, nebo poctivý vědec (to by se podle mne zohlednit ale mělo) nebo obchodník, nemůže kontrolovat, zda někdo sedí doma a kouká na televizi nebo studuje. Hodnotové soudy tohoto druhu nemají ani žádné místo v hodnotově neutrálním státě - pokud někdo vydělal peníze legálně, jsou jeho, a daní se podle výše, nikoli podle subjektivní zaloužilosti činnosti, při které byly získány.

Představa, že podnikatel má snad nějak těžší život než zaměstnanec jen proto, že tráví (ve své firmě, o své vůli) v práci 12 hodin denně, je také velice sporná.

Dokonce tvrdím, že kdybychom aplikovali stejné stereotypy na naše majetné, patrně by byla na místě drastická majetková daň plynoucí z toho, kolik příjmů nezdanili. Daně však nemají být nástrojem pomsty, nýbrž získáním prostředků do rozpočtu. Proto pomluvy "flákačů" jsou zcela absurdní, a hodně pomýlené.

Fafa 8.5.2007 18:28

Pane Vizku:

Statni dluh CR se od roku 1998 do roku 2006 zvysil zhruba o 500 %. Muzete Vy jmenovat priklad jinych zemi, ktere cca petinasobne zvysily svuj dluh za srovnatelne casove obdobi. A to v dobe miru a pozitivniho vyvoje HDP?

Skybird 8.5.2007 18:13

Re: Re: Kdo je hloupý?

BONBONe říkáš to jasně, jednoduše, nepářeš se s tím. To ti vydrží do té doby, než dostaneš infarkt, rakovinu nebo než tě jiný takový libový frajer porazí autem. Pak najednou budeš chtít, aby se společnost o tebe postarala. Nebo snad si zaplatíš ty statisíce až miliony za léčení a potom budeš do smrti klečet na chodníku s kelímkem a žebrat ?

paul 8.5.2007 18:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi hrubá demagogie

Dobry den, asi mate pravdu. Sockomancove a jim podobni vetsinou nesnesou primou konfrontaci a nedovedou odpovedet na konkretni otazky. Vetsinou na podobne slinty nereaguji, nema to smysl, nicmene tentokrat jsem se neudrzel. Spis me mrzi, ze podobne jako Vilem v poslednich volbach smyslela velka cast naroda a podle toho to tady ted vypada.

Preji prijemne odpoledne. P

AeroKarel 8.5.2007 18:04

Re: Re: Re: Pokračování

Tak zkuste nějaká fakta k diskusi najít v pěti bodech "kameníka" Vízka. Samý dojem .......

MUDr Jiří Kilian 8.5.2007 18:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, pane ministře,

Podívejte se na záznamy hlasování

Fafa 8.5.2007 18:03

Re: Re: Josefe:

Texas

rodina A - 3 deti, prijem 50,000 dolaru rocne ( cca statni prumer)  zdravotni pojistka - mimo danovy system, duchodove pojisteni - 6.2 % platu (dalsich 6.2 % zamestnavatel), dane - odecitatelne polozky 26,500,  federalni dan cca 2,700 dolaru, DPH neexistuje, statni sales tax 6.25%,

rodina B - 3 deti, prijem 200,000 rocne - zdravotni pojistka, mimo danovy system, obecne bude stejna jako pro rodinu A, duchodova pojistka- strop na 6 045 dolaru rocne, dane - odecitatelna polozka cca 50,000 (predpokladam ze rodina A uziva standardni odecitatelnou polozku a rodina B ma hypoteku), federalni dan cca 31 000 $

U obou prikladu je mozne snizit dane dobrovolnym sporenim na duchod. Castky ulozene do dlouhodobeho sporeni nejsou zdanovany. Maximalni prispevek je cca 15 % platu az do maxima 30,000 $ rocne.

Platy - ucitel na zakladni skole 47 000, zdravotni setra 49 000, soudce 125 000, prakticky lekar 170 000,  federalni senator za stat Texas - 165,500.

AeroKarel 8.5.2007 18:02

Re: Re: Re: Pokračování

Jo, po vzoru Sobotky, který by údajně šetřil, jen nechce říci kde. Není nad fakta!

AeroKarel 8.5.2007 18:01

Re: Jenom kouzelník

Pokud by se podařilo omezit rozežranou a hospodářství brzdící byrokracii, nebylo by to nereálné. Pokud, také na to moc nevěřím. Ale teorie "ekonoma" Sobotky jsou ještě divočejší. Šetřil by údajně (správně), jen nějak nechce říci kde.

Skybird 8.5.2007 17:59

Re: Re: Pokračování

Opět trapný výkřik !

Argumentujte fakty - znáte-li je a uveďte porovnání s dalšími státy EU. To by byla korektní diskuze.

AeroKarel 8.5.2007 17:58

Re: Bez předsudků !

No a stručně, růst "na sekeru" dovede každý blbec. A že dluh stále stoupá, aniž by nesl odpovídající výnosy neboť je prožírán, je to, co celkem klidně a pragnaticky říká pan Nečas. A že ten dluh se do těch 3% vejde jen zřídka a ve vzepětí vůle (požadováno je setrvalý stav ) a celkový dluh je sice nižší než jinde, ale jeho nárůst je podstatvě vyšší než jinde, o tom už je ticho po pěšině.

Jiří Chýla 8.5.2007 17:57

Jenom kouzelník

dokáže zařídit, že "úsporná opatření budou lidem kompenzována vyššími čistými příjmy, a to i při započtení dopadů DPH či změn sociálního systému." Jaké štěstí, že jednoho máme i v naší vládě.

AeroKarel 8.5.2007 17:55

Re: Totalita chcípla, nekřísit !

Ještě rozsudek a kamenolom, prosím!

F.VÍZEK 8.5.2007 17:44

Totalita chcípla, nekřísit !

Dopustit se myšlenky a vyvrátit poté  moje tvrzení na skutečných faktech nedokážete?  Nálepka - blábol (pěkně po topolánkovsku)?  Po bolševicku hrrr na autora a textu si nevšímat?  Chovejte se, moc prosím, dospěle.  Vyměňujme si názory a buďme rádi, že jsou různé. Právě proto existují diskusní stránky. Pouze v totalitě není opozice. Chceme totalitu oživit a vrátit ?

F.VÍZEK 8.5.2007 17:39

Bez předsudků !

Eurostat a ČSÚ :  Veřejný dluh pod 30% HDP  (povoleno 60%) a dokonce kýžených 3% deficitu rozpočtu k HDP už bylo dokonce za ministra Sobotky dosaženo, že?    Mrkněte, co plánuje současná vláda pro letošek a pro příští rok....  Jsou lepší ?   Přebírají ekonomiku v horším stavu než ČSSD přebrala v r. 1998 (po pádu vlády, po rozpadu koalice, po rozkolu  ODS, po předčasných volbách)? Tehdy jsme byli JEDINOU zemí Evropy, která měla "růst" HDP -mínusový!   A kdo zavinil, že před privatizací bank je bylo třeba očistit, tudíž  "nakrmit" z rozpočtu 400 až 600 miliardami?  Nebyli to odborníci typu pana Salzmana a Kočárníka a dalších a dalších prrravých prrravicových ekonomů a finančníků?  A nebyl tehdy pan Klaus premiérem? 

zo 8.5.2007 17:31

Re: Pokračování

Vízku jseš komunistický velepéro.Myslím že se tady všichni na tomhle shodneme.A nic na tom nezmění tvoje zdejší bláboly.A můžeš se třeba zbláznit.:-P

Melwin 8.5.2007 17:25

Re: Pokračování

Nebyl by to bývalý senátor za ČSSD pan Vízek, aby se nezastal Jiřího Paroubka a jeho marxistických soukmenovců. Opravdu jste si "počínali dobře", pochvalte se! "Zdroje jsou"! Absolutně nevnímáte skutečný stav veřejných financí, stav průšvihu, který jste způsobili. Zaplať pánbůh, že jste uklizeni od moci. Tato země by už vaši další vládu nemusela unést.

Hrouda 8.5.2007 17:10

Re: Josefe:

Nešlo by ty částky, procenta a rodinné příjmy a výdyje nějak konkretizovat? Jsem z toho nějekej ťulpasovej. Např. kdo si vydělá v US 100.000 $ ročně?

Fafa 8.5.2007 17:03

Josefe:

Ja uz za tou Sumavou byl celkem dost dlouho.

Zdravotni pojisteni ve Statech - zamestnavatel mi ho pochopitelne platil, ale i bez zamestnavatele by rozhodne nepredstavovalo 13.5 % meho platu. A predevsim se nemeni, pokud se mi zmeni plat.

Duchodove pojisteni ve Statech - zastropovane na cca 100,000 dolaru rocne. Castky nad 100,000 rocniho prijmu NEJSOU zdanovany pro duchodove pojisteni.

Celkove zdaneni - opet zkusenost ze Statu. Rodina se tremi detmi a nadprumernymi prijmy plati celkem cca 20 % na danich, DPH neexistuje, sales tax v mem meste je asi 6 procent.