5.7.2024 | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Chlupová 1.7.2024 17:49

Například jako jeden z prvních kroků nová vláda zrušila povinné očkování pro seniory a vybrané skupiny zaměstnanců, zavedené nesmyslně na poslední chvíli mandátu vládou předchozí.

Výrazně se zlepšil státní rozpočet, který vláda přebírala s nejrychlejším tempem zadlužování v EU, strukturálním schodkem 220mld a rozpočtem s plánovaným schodkem 380mld. Na konci roku, přes veškeré problémy způsobené ruskou agresí byl schodek 365 mld, tj. pod tím, který ANO naplánovalo pro doby míru a ekonomického oživení.

Postupnou konzolidací veřejných financí se podařilo srazit mandatorní a quasimandatorní výdaje pod 80% příjmů (2021 dosahovaly 94% a 2022 kvůli inflaci nastartované ještě před ruskou agresí, leden 2022 10%, přesáhly 100%).

Konsolidace veřejných financí byla potvrzena ratingovou agenturou Moody, která 24.11.2023 změnila hodnocení ČR z "negativní" na "stabilní".

Došlo k snížení počtu úředníků - ze skoro 3000 zrušených míst je většina skutečně propuštěných osob, nikoliv pouze zrušené neobsazené pozice.

Atd. Zde svůj seznam přeruším, protože z Vašeho způsobu vyjadřování mám předtuchu, že je to stejně jenom házení hrachu na zeď. Pokračovat budu pouze v případě inteligentní a slušné reakce.

V. Kučer 1.7.2024 9:42

Drobní zemědělci nejsou schopni bez dotací konkurovat velkým zemědělským podnikům. Platí to ve všech režimech, stačí porovnat naše JZD a polské koňské zemědělství z dob socíku.

P. Diviš 1.7.2024 9:28

Proč jdou po dotacích jak slepice po flusu, ty velké zemědělské podniky, když je "nepotřebují"?

ANO je pro to (a proti tomu), co chce či nechce jeho majitel Bureš. A to je každou chvíli něco jiného.

O. Kaucký 1.7.2024 11:12

Dotace jsou jen jiná forma korupce. Na tom je EU založena.

J. Jurax 1.7.2024 13:49

U pětikolky to naopak jasné je. Je pro grýndýl a pro nežádoucí migranty. To u ANO je to rozporné - doma mluví jinak než v bruseli koná.

I. Klepáček 1.7.2024 9:07

Jde o politická koryta a o rochnění se v zisku, který dovedou prací dělat jiní.

P. Krešňák 1.7.2024 8:39

Pane Jirsa, mohl bych pokračovat ve výčtu toho co ODS slíbila a nesplnila (daně nezvyšovat, šetření na státu, omezení byrokracie ....). Já již přešel ke Svobodným, ODS je pro mě za současného personálního obsazení vedení ODS a jen slibů pravicových řešení, nevolitelná.

P. Diviš 1.7.2024 9:30

Problém je, že liberální (skutečně, ne přívlastkově) program Svobodných tu bohužel nemá voliče.

O. Kaucký 1.7.2024 10:00

R^ Já už, když mi zklamal Topolánek.

M. Zdráhal 1.7.2024 10:16

Správná volba, existují Svobodní, není na výběr jen pětikoalice nebo ANO, jak tvrdí autor článku.

M. Chlupová 1.7.2024 10:23

Kromě nezvyšování daní (které je logické, vzhledem k nutnosti stabilizovat rozpočet a vnějším okolnotem, které v době těchto slibů nikdo nečekal) vláda další 2 Vámi uvedené body splnila a plní.

Na letošek jsou naplánované o 31 mld nižší výdaje než na rok 2023. A to přesto, že loni byla inflace 10.9%. Není to jasný důkaz toho, že se šetří a výdaje státu se snižují? Navíc vláda dokázala udržet schodek 2022 POD úrovní schodku rozpočtu sestaveného ANO, ačkoliv ANO ho sestavovalo v době, kdy nikdo netušil, že Rusko napadne Ukrajinu, ceny energií vystřeli do nebes a do Česka přijdou statisíce uprchlíků z Ukrajiny.

Počet úředníků už klesl o skoro 3 tisíce (jen menší část za rok 2022 byly neobsazené pozice, většina reálných pozic skončila k 1.1.2024. Digitalizace agend nějakou dobu trvá, ale nedá se říct, že by nepostupovala.

Ale volte si, koho chcete, jenom nepoužívejte jako vysvětlení nepravdivé údaje.

P. Krešňák 1.7.2024 11:25

Zvyšování daní logické, to si děláte legraci? Opravdu chcete aby Vám vládli lháři, co před volbami nevěděli, že budou zvyšovat daně? No a s těmi úředníky to je tedy pěkná lež (měli bychom si vyjasnit a jakých úřednících mluvíme). Já ale o počtu nemluvil, podle Vás tedy byrokracie ubylo? Tak to mně tedy řekněte kde, možná žijete v jiné zemi. Digitalizace nějakou dobu trvá, hm takže už dvacet let a pořád žádný kloudný výsledek. Podal jsem žádost o stavební povolení k 28.6.2024 jsem zvědav, jestli do třiceti dnů dostanu platné stavební povolení (nabytí právní moci nepočítám). :-/

M. Chlupová 1.7.2024 11:48

Daně jsem odpověděla jinde.

Co se týče byrokracie - ano. Nebyla jsem na úřadě, ani nepamatuji. Většinu záležitostí vyřídím přes datovou schránku. Místo těžko odlepitelné dálniční známky si kupuji elektronickou. V mobilu mám eDoklady a řadu věcí se dozvím nebo vyřídím na Portálu občana. Děti se letos poprvé mohly hlásit elektornicky na střední školy. Atd. Není vše hned, ale postup je vidět.

Obecně, co se týče digitalizace, shodou okolností je to můj obor, byť v soukromé sféře. Když naše firma kdysi dělala digitalizaci katastru (ne českého), trvalo to dobře 10 let. Když se dělala digitalizace pro Charitu, trvalo to 5 let. Protože to není jenom o vlastním naprogramování informačního systému. V první řadě musí daná organizace provést interní audit a prozkoumat vlastní procesy, sjednotit je a teprve pak vzniká zadání pro implementaci. A to prostě trvá. Často si to každý vede v excelu "po svém", neexistuje jednotné názvosloví a pracovníci se brání zuby nehty jakékoliv změně.

Každopádně, házet digitalizaci "za dvacet let" na současnou vládu je zcela nesmyslné. To je, jako byste současné vládě vyčítal, že ještě není postavená dálnice na Vídeň.

P. Krešňák 1.7.2024 12:06

Češi a razítka. Tuzemská byrokracie je pro jiné státy odstrašující - Seznam Zprávy (seznamzpravy.cz)

M. Chlupová 1.7.2024 12:22

Myslím, že na Váš odkaz velmi srozumitelně odpovídá poslední odstavec mé minulé reakce. Víc k tomu není co dodat.

P. Krešňák 1.7.2024 11:29

Jen ještě malá poznámka, obhajovat zvyšování daní po předchozích ujišťováních že se tak dít nebude nutností, to je opravdu chucpe. Styďte se PK

M. Chlupová 1.7.2024 11:37

Je za tím jednoduchá úvaha - situace mezi létem 2021 a létem 2022 se naprosto radikálně proměnila. Očekával se konec Covidu, ekonomické oživení atd. Místo toho Rusko rozpoutalo válku a způsobilo energetickou krizi. Žádná vláda by v takové situaci nedokázala dodržet podobné sliby.

Rovněž opomíjíte, že zrušení superhrubé mzdy mělo být dočasné opatření pouze na 2 roky. Toto snížení přímých daní sebralo rozpočtu příjmy přes 100 mld ročně. Přesto tato vláda nepřistoupila k vrácení původního stavu, ačkoliv to mohlo být velmi snadno vysvětlitelné.

Pokud si opravdu myslíte, že by jiná vládní sestava (z výsledku voleb 2021) postupovala lépe, tak je to spíše obrovská naivita na Vaší straně. Jak by asi dopadly schodky, když ANO naplánovalo rozpočet 2022 se schodkem 380 mld, s očekáváním výše uvedeného ekonomického oživení a nikoliv další "morové rány" v podobě ruské agrese?

P. Krešňák 1.7.2024 11:51

Jednoduchá úvaha ještě nemusí být správná. Vrácení superhrubé mzdy bylo naprosto správný krok (jen upozorňuji, že cca 58% - 63% mých příjmů končilo ve státním rozpočtu a dalších povinných fondech, což jestli považujete za správné tak byste měla velebit ČSSD nebo Babiše). Nakonec máte pravdu volte si klidně dál své zástupce, kteří až po volbách zjistili, že musí zvyšovat daně ;-D;-D. Jestli Vám to nevadí, tak mně ano. PK

M. Chlupová 1.7.2024 12:15

Nijak jste nereagoval na argument v prvním odstavci - ten byl mnohem zásadnější než ten dodatek o superhrubé mzdě. Ignorujete argumenty, na které nemáte protiargument?

Ohledně superhrubé mzdy hodnotím jeho vliv na rozpočet - byl by velmi snadný krok to vrátit s odkazem na to, že to mělo stejně platit jenom 2 roky, a hned by byly schodky o více než 100 mld nižší, z našich kapes. Ale vláda k tomu nepřistoupila a Vy ji stejně kritizujete. Buď jste nepochopil argument z prvního odstavce, nebo prostě vládu (a mě) kritizovat prostě chcete a "kdo chce psa bít...".

P. Krešňák 1.7.2024 12:31

Tak k tomu prvnímu odstavci na přelomu let 2021 a 2022 se nic co by se nedalo očekávat nestalo. Covid byl a invaze Ruska se dala se 99% pravděpodobností předpokládat, odstavení jaderných elektráren v Německu bylo také jasné, emisní povolenky jsou lumpárna na druhou, co tedy představitelé ODS nevěděli? Možná máte pravdu, že si to neuvedomovali ale o to více nechci aby mě zastupovali lidé bez mozků, kteří nic nevědí a nedokážou převídat. PK

M. Chlupová 1.7.2024 14:09

Vy věděl na přelomu roku 2021/22, že Rusko skutečně provede ostrou invazi na Ukrajinu? Tak to bravo! Tomuhle nechtěla řada dobře informovaných vysokých představitelů věřit ani 23.2.2022.

R. Langer 1.7.2024 17:18

A vy jste věděla, že bude kovid? Ta invaze byla 100x pravděpodobnější. :-P

M. Chlupová 1.7.2024 17:40

Ano, že se něco vážného děje v Číně, jsme věděli už na konci roku 2019, přesto byly hmotné rezervy zdravotnických prostředků na jaře 2020 žalostně prázdné. Ale proč vytahujete takový whatabout argument, to netuším.

P. Hák 1.7.2024 8:21

Hm, jsem rád, že je tato vláda rozpočtově odpovědná. Gratuluji ke skvělým výsledkům. Ještě že vás máme.

Dál to nemá smysl číst.

P. Diviš 1.7.2024 8:16

"Třicet let jsme žili bez ní a volby jsou něco, co bezchybně funguje a novinka může vnést do voleb pouze zmatek."

Volby pro občany v zahraničí určitě nefungují bezchybně.

A Svobodným voliči moc nepřibývají (tam bych to ještě chápal, na rozdíl od jiných podivných spolků).

R. Langer 1.7.2024 8:54

Volby jsou U NÁS, ne v zahraničí. Kdo chce volit, ať si vybere, ale TAKY U NÁS. :-P

T. Hraj 1.7.2024 9:17

Jistě že volby pro občany v zahraničí fungují bezchybně. Můžou se vrátit do ČR a jít na úřad jako každý jiný občan. Ba dokonce mohou volit na ambasádách, tj. na půdě ČR v zahraničí. Že to znamená čas a peníze? Ano, ale byla to jejich volba vzdálit se od země, jejíž běh chtějí ovlivňovat.

O. Kaucký 1.7.2024 9:57

Máte sice pravdu, ale pro spoustu tzv. „liberálních demokratů” je to křivda, protože se nedá moc podvádět.

J. Vorlický 1.7.2024 8:15

k M. Kocián níže: . . . že by naše vlády nebyly naše??? A čí by asi byly? V tom je celý ten vtip, jsou jen a jen naše.

Potom, národní parky, ochrana přírody a krajiny, atd, o což vše se naše vlády starají. Tak z toho vedra blbneme, že i třeba kvůli horku nebude prý bezpečné se rekreovat u Středomoří (Právo, str.6, 1.7.2024, Miloš Balabán). Co budeme dělat?! Zde vidím ale vcelku jednoduché řešení: dáme si do ústavního pořádku právo na tam únosné teploty a běda Řekům, aby tam byly vyšší!

Také mne v článku zaujal název myslivecké jednoty, prý Českomoravské! Připadá mi to úplně zbytečné, vzhledem k tomu když ke Středomoří na dovolenou jezdí stejně jen Češi. Slyšel někdo, že tam jezdí i cikáni, Moravané či Vietnamci? Takže lovit zvěř chodí určitě také jen Češi, a když už, tak Moravskočeskoslezká ne? Morava tu byla dřív. Jak může ministerstvo vnitra odsouhlasit takový jednoty název? No, protože je naše! Nebo snad mají Slezané svoji mysliveckou jednotu? Snad to pan Jirsa přežije.

B. Liborek 1.7.2024 7:58

Tvoje vláda je ta nejhorší od 1989. Ať se Ti s tím dobře usíná, že jsi jim to hodil:-(