8.7.2024 | Svátek má Nora


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kocián 1.7.2024 13:54

S narůstající vzdáleností - i časovou - se zlo jeví menší.

V. Petr 1.7.2024 13:53

I Hitlerova vláda byla legální a zprvu byla dokonce méně škodlivá, než Slepenec.

J. Jurax 1.7.2024 13:49

U pětikolky to naopak jasné je. Je pro grýndýl a pro nežádoucí migranty. To u ANO je to rozporné - doma mluví jinak než v bruseli koná.

J. Jurax 1.7.2024 13:44

Protože aby planeta byla spasena před tepelnou zkázou; samozřejmě grýndýlem. Tu spásu přece nikdo, ani ODS, nemůže nechtít.

Druhá možnost je, aby pani z Leyenu konečně úspěšně dovedla EU ke zkáze a rozpadu.

J. Jurax 1.7.2024 13:39

Ne.

To je zákonitý osud splácanin slepených jen jednou jedinou pofidérní ideou. Vlastně dvěma - ta druhá idea je arciť vlastní všem politickým subjektům - dostat se k moci, korytům, obročím a ke kontrole nad penězotoky.

J. Jurax 1.7.2024 13:35

Přesně. To nasere.

J. Jurax 1.7.2024 13:33

Ano.

Je to vláda demokraticky zvolená nadpoloviční částí všeholidu přesně podle ústavy.

Že jsem ji nevolil a že mne séře, a to tak, že velmi, je irelevantní.

P. Diviš 1.7.2024 13:31

Ta druhá možnost, s pravidelným střídáním.

Když tak zavzpomínám, nebo si všimnu personálního složení stínové vlády.

J. Jurax 1.7.2024 13:28

Proč to vláda dělá?

Inu, protože Fiala nechce, aby se mu se ten nesourodý slepenec zklížený jen heslem antibabiš rozpadl. Takže prckové v ní - Piráti, topka, lidovci - mají v systému jedna strana, jeden hlas velký vydírací potenciál.

Druhá možnost arciť je, že nám vládnou blbci.

J. Moravec 1.7.2024 12:33

“ Proč to proboha ta moje vláda dělá?”

Neklesejte na mysli pane Jirso pokud jste zapomněl, připomenu.

Věřil jste tomu, že Vaše “pětikolka” dělá vše správně pro lidi této země, pro jejich děti a děti jejich dětí, pro záchranu planety Země. Bez ní bychom už dávno narazili do zdi. Boj proti agrofertizaci je pouze její marginální problém.

Tak tady neskuhrejte a nekňučte jako Babiš. Pochlapte se!

P. Krešňák 1.7.2024 12:31

Tak k tomu prvnímu odstavci na přelomu let 2021 a 2022 se nic co by se nedalo očekávat nestalo. Covid byl a invaze Ruska se dala se 99% pravděpodobností předpokládat, odstavení jaderných elektráren v Německu bylo také jasné, emisní povolenky jsou lumpárna na druhou, co tedy představitelé ODS nevěděli? Možná máte pravdu, že si to neuvedomovali ale o to více nechci aby mě zastupovali lidé bez mozků, kteří nic nevědí a nedokážou převídat. PK

M. Chlupová 1.7.2024 12:22

Myslím, že na Váš odkaz velmi srozumitelně odpovídá poslední odstavec mé minulé reakce. Víc k tomu není co dodat.

M. Chlupová 1.7.2024 12:20

Pokud se snažíte poukazovat na to, že schodky se počítají obvykle v ročním intervalu, zatímco emise dluhopisů a půjčky probíhají v jiných časových okamžicích, tak se točíte na opravdu zbytečném formalismu, což de facto prozrazuje, že žádný reálný argument nemáte.

Já preferuji diskusi založenou na vzájemné slušnosti a věcných argumentech - protiargumentech. Pokud toho nejste schopen, nemá naše další diskuse smysl.

M. Chlupová 1.7.2024 12:15

Nijak jste nereagoval na argument v prvním odstavci - ten byl mnohem zásadnější než ten dodatek o superhrubé mzdě. Ignorujete argumenty, na které nemáte protiargument?

Ohledně superhrubé mzdy hodnotím jeho vliv na rozpočet - byl by velmi snadný krok to vrátit s odkazem na to, že to mělo stejně platit jenom 2 roky, a hned by byly schodky o více než 100 mld nižší, z našich kapes. Ale vláda k tomu nepřistoupila a Vy ji stejně kritizujete. Buď jste nepochopil argument z prvního odstavce, nebo prostě vládu (a mě) kritizovat prostě chcete a "kdo chce psa bít...".

P. Diviš 1.7.2024 12:10

Úspěšné firmy jsou potřeba (Linet, Česká zbrojovka, Avast, třeba), podvodní vyžírači dotací a zaklekávači moc ne, pro pravičáky i liberály (bezpřívlastkové).

P. Diviš 1.7.2024 12:07

Není to moje vláda (nevolil jsem žádnou její součást), je to legální vláda Česka podle české (ne té vaší imaginární) ústavy.

P. Krešňák 1.7.2024 12:06

Češi a razítka. Tuzemská byrokracie je pro jiné státy odstrašující - Seznam Zprávy (seznamzpravy.cz)

M. Šejna 1.7.2024 11:58

To se šeredně pletete.

Zkuste si vygooglovat roční změny schodků/přebytků rozpočtů s ročním změnami výše státního dluhu. Pak vám to docvakne

Můžete mít přebytkový rozpočet a zároveň zvýšit dluh. Nebo opačně.

P. Krešňák 1.7.2024 11:51

Jednoduchá úvaha ještě nemusí být správná. Vrácení superhrubé mzdy bylo naprosto správný krok (jen upozorňuji, že cca 58% - 63% mých příjmů končilo ve státním rozpočtu a dalších povinných fondech, což jestli považujete za správné tak byste měla velebit ČSSD nebo Babiše). Nakonec máte pravdu volte si klidně dál své zástupce, kteří až po volbách zjistili, že musí zvyšovat daně ;-D;-D. Jestli Vám to nevadí, tak mně ano. PK

J. Novák 1.7.2024 11:49

A proč vaše fialová věrchuška bude volit ničitelku Evropy Leyenovou?

M. Chlupová 1.7.2024 11:48

Daně jsem odpověděla jinde.

Co se týče byrokracie - ano. Nebyla jsem na úřadě, ani nepamatuji. Většinu záležitostí vyřídím přes datovou schránku. Místo těžko odlepitelné dálniční známky si kupuji elektronickou. V mobilu mám eDoklady a řadu věcí se dozvím nebo vyřídím na Portálu občana. Děti se letos poprvé mohly hlásit elektornicky na střední školy. Atd. Není vše hned, ale postup je vidět.

Obecně, co se týče digitalizace, shodou okolností je to můj obor, byť v soukromé sféře. Když naše firma kdysi dělala digitalizaci katastru (ne českého), trvalo to dobře 10 let. Když se dělala digitalizace pro Charitu, trvalo to 5 let. Protože to není jenom o vlastním naprogramování informačního systému. V první řadě musí daná organizace provést interní audit a prozkoumat vlastní procesy, sjednotit je a teprve pak vzniká zadání pro implementaci. A to prostě trvá. Často si to každý vede v excelu "po svém", neexistuje jednotné názvosloví a pracovníci se brání zuby nehty jakékoliv změně.

Každopádně, házet digitalizaci "za dvacet let" na současnou vládu je zcela nesmyslné. To je, jako byste současné vládě vyčítal, že ještě není postavená dálnice na Vídeň.

J. Elias 1.7.2024 11:46

Proč ? Protože antibabiš !

I. Bikkhu 1.7.2024 11:43

Žádala by o dotace v ČR. Dotace se udělují podle místa podnikání, speciálně navíc u zemědělství to je na obdělávanou půdu.

V. Petr 1.7.2024 11:42

Spíše, než ODSizace je to Pravdoláskyzace!

M. Chlupová 1.7.2024 11:39

Dluh je součtem schodků ročních rozpočtů. Tohle nechápete? Dokážete dát i nějaký faktický argument nebo se budete točit na jednom pojmu, který jste, zdá se, nepochopil Vy?

Z. Lapil 1.7.2024 11:38

A co takhle: Agrofert je firma vysloveně veliká. Budiž, to je osud úspěšných. ALE rozhodnete se kolem sebe, kdo tu prodává "lepsi" pecivo; Mr. Baker, Jecminek a pár dalších. Kdo tu prodává obleceni: CA, New Yorker a pár dalších. Sport všeho druhu: Decathlon, Sportisimo a pár dalších. Potraviny Agrodert a pár dalších. Vše mj. proto, že existují spousty a spousty DRAHYCH certifikátu, které malá, neřku-li začínající firma nemá šanci zainvestovat. Viz: není problém vyrobit skvěle auto že šest milionů. Problém je vyrobit dobré auto za 200 000.

Tvrdím, té agrofertizace není synonymum pro Babiše, ale pro státní kontrolu naprosto všeho. Čímž A/ roste byrokracie, B/ klesají možnosti jednotlivců vybírat nákup a především C/ mizí motnosti jednotlivců živit se jinak než práci "pro Babiše". A pár dalších, samozřejmě.

Připomínám: osoba Babiš je v tom nevinně, jen se shodou okolností a svých podnikatelských schopnosti ocitl na vrcholu právě on. Kdyby se to povedlo mně, nebudu se zlobit.

J. Vorlický 1.7.2024 11:37

Nic proti ničemu. Jen dotaz:

Kdyby firma Agrofert měla sídlo ne v ČR ale, příklad, ve Francii, kam by pak odváděla daň ze svých zisků, kde by směla žádat o dotace?

M. Chlupová 1.7.2024 11:37

Je za tím jednoduchá úvaha - situace mezi létem 2021 a létem 2022 se naprosto radikálně proměnila. Očekával se konec Covidu, ekonomické oživení atd. Místo toho Rusko rozpoutalo válku a způsobilo energetickou krizi. Žádná vláda by v takové situaci nedokázala dodržet podobné sliby.

Rovněž opomíjíte, že zrušení superhrubé mzdy mělo být dočasné opatření pouze na 2 roky. Toto snížení přímých daní sebralo rozpočtu příjmy přes 100 mld ročně. Přesto tato vláda nepřistoupila k vrácení původního stavu, ačkoliv to mohlo být velmi snadno vysvětlitelné.

Pokud si opravdu myslíte, že by jiná vládní sestava (z výsledku voleb 2021) postupovala lépe, tak je to spíše obrovská naivita na Vaší straně. Jak by asi dopadly schodky, když ANO naplánovalo rozpočet 2022 se schodkem 380 mld, s očekáváním výše uvedeného ekonomického oživení a nikoliv další "morové rány" v podobě ruské agrese?

P. Hák 1.7.2024 11:36

R^

P. Hák 1.7.2024 11:35

R^