27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Proč lidé volí Zemana a Babiše

Odpověď na tuto otázku, kterou si kladou skoro každý den nejen politologové a komentátoři, ale čím dál častěji i lidé, s kterými se člověk setkává náhodně či na besedách, je možné hledat i v historii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 24.8.2019 13:22

Re: Proč

Ideologičtí Podvodníci z OLAFu ( tedy ti 2-3 vybraní psavci, tuším Slovinci ) rádi mluví o podvodech jiných. Ale co je to Podvod? Je to něco trestného? Větší, či menší podvodník je v podstatě každý člověk. A když se zamyslíte sám nad sebou, jistě mi dáte za pravdu. Takže Podvodem tady nešermujte. Mluvte raději o tom, byl-li porušen zákon. A Právní stát tady zaváděl sám Havel. Moravce nesleduji, takže nějakou vaši větičku, kterou navíc žádná další protiBabišovská média nepotvrdila beru jako váš protiBabišovský Folklór. Takže pan Babiš žádný Demagog není, mluví konkrétně a slova plní. Proto byl drtivě zvolen. Toš tak...

J. Strmiska 25.8.2019 10:31

Re: Proč

Pane Čermáku, tady jste se odhalil. Zřejmě jste Babišem placený troll. Jinak si nedovedu vysvětlit Vaše reakce. Diskutovat s trollem je ztráta času. Přeji dobrý den a úspěšné trollení.

P. Portwyn 24.8.2019 15:56

Re: Proč

Já třeba Babiše rád nemám, není mi sympatický. Nevolím ANO, protože se mi nelíbí program ani reálná politika hnutí.

Ale schopný Babiš bezesporu je. Možná i schopný všeho... ale umí.

Kdyby se tradiční strany neznemožnily, neměl by prostor. Nicméně ony se nznemožnily... To není vina Babiše, ale především Sobotky, jemuž AB přetáhl voliče. Plus těch, kteří evidentně béčkového Sobotku drželi u moci...

J. Jurax 24.8.2019 11:47

Ehm ... opravdu máte za to, že tu kdy nějaká politická kultura, mravnost a morálka byla? Takže je co zničit? Nebuďte naivní.

Babiš je hlavně úspěšný jak v podnikání, tak i se svým hnutím ANO v politice. Což nelze odpustit a poražení to též nečiní a kritizují tu žlučovitě a vztekle, tu moudře a uvážlivě, neboť vždy je co kritizovat.

A s tím příkladem že lhát, krást a podvádět je dovoleno - inu, ten je tu latentně přítomen furt. Pamatujete-li aspoň posledních třicet let naší politiky, musíte mi dát za pravdu.

A. Nový 24.8.2019 14:57

Re:

Babiš je hlavně úspěšný jak v podnikání... :-))

Nebýt dotací tak byl ANOfert za rok 2018 v červených číslech (Jde o miliardy). Za rok 2017 jako přes kopírák. A to prosím je konjuktura. Jsem zvědav na výsledky až to prdne a přijde krize, která je na obzoru.

J. Jurax 24.8.2019 17:27

Ehm ... víte, v podnikání je úspěšný ten, kdo umí využít všech (zákonných) možností, aby byl v černých číslech.

A je-li z vůle EU podnikání všelijak křiveno dotacemi a nařízeními zhusta pitomými, tedy i dotací a pitomých nařízení.

V. Mokrý 24.8.2019 12:41

Re: Proč

Morálka, mravnost a politická kultura je tady taková, jakou zde zavedli novodobí svazáci po r. 1989. Místo aby postupně převzali zavedené zákony, předpisy kolem ekonomiky z Německa, Rakouska.

J. Richter 24.8.2019 9:23

Hlosta..Karlík...nástup!!

Tak tady se podívejte soudruzi, jaký byl důchod za ,,Kalouska" a jaký je za Bureše. nechám to bez výkladu, spoléhám na to, že nad grafem dáte hlavy dohromady a při součtu dvouciferného IQ pochopíte, co běžná důchodce nechápe.

https://www.penize.cz/starobni-duchod/408211-za-kalouska-byly-vyssi-duchody-nez-za-babise-ukazuje-graf

P. Hlosta 24.8.2019 9:49

Re: Hlosta..Karlík...nástup!!

Úsměvné, jak se počítá s naivitou. Předně by se muselo zohlednit ono průměrování mezd. Znáte ten příklad o jednom kuřeti mezi dvěma jedlíky. Jeden sní celé, a oba průměrně měli každý půl. ;-) V soukromé sféře byly platy dost o něčem jiném, než ve státní. Stop stav růstu v soukromozaměstnanecké a enormní nárůst ve státně zaměstnanecké oblasti. Potom také třeba zohlednit způsob výpočtu penzí.

O Kalouskovi je též, mimo jiné, známo, že požádal důchodce teatrálně o časově omezené uskrovnění v požadavku na důchod z důvodů ekonomické krize. To uskrovnění se týkalo stopky valorizace, původně zamýšlené na tři roky a trvala ovšem šest let. Ten deficit dodnes nikdo nedorovnal i kdyby přidal dva tisíce v průměru. Hodně dělá inflační růst, kdy důchod nestíhá držet tempo se zdražováním.

Možná je vaše IQ vyšší, než průměr. Ovšem je známo, že moudrost není podmíněna výškou IQ, ale hlavně EQ-emočním koeficientem, tedy schopností vcítění se. Vysoké IQ měli jak Hitler, tak Stalin a diktátoři celkově. Psychopati jsou o to nebezpečnější, čím vyšší IQ mají.

J. Richter 24.8.2019 10:02

Re: Hlosta..Karlík...nástup!!

proboha to je keců proti faktům. No nic, vy si jedete svoje. A mimochodem, když jsme u EQ a schopnosti vcítění se, dejte kontakt. Ozvu se před Vánocemi, můžete se zúčastnit mé každoroční sbírky pro dětské domovy. Já dávám cca 50 tisíc a známí a kamarádi to dorovnávají on-line. Potom to 24. 12. dopoledne dovezeme do nějakého d. domova, kde o tom neměli ani tušení.

Raději osobně, přiznat to, ještě by to Bureš ukradl a koupil si za to broušené skleničky.

Jdete do to?

R. Langer 24.8.2019 11:32

Re: Hlosta..Karlík...nástup!!

A teď tu o Červené karkulce... :-D

J. Richter 25.8.2019 12:12

Re: Hlosta..Karlík...nástup!!

Blbý, viď? Jak snadno bych ti to dvěma třemi odkazy dokázal...

J. Karlík 24.8.2019 12:02

Re: Hlosta..Karlík...nástup!!

Pan premiér dává celý svůj plat nadaci pro samoživitelky. Ale o tom se nehodí mluvit, že?

J. Richter 25.8.2019 12:09

Re: Hlosta..Karlík...nástup!!

Opravdu jste tak hloupý, nebo to myslíte vážně? Tohle napsat o dotačním podvodíkovi...

P. Portwyn 24.8.2019 9:16

Nulová sebereflexe

Ani na moment si nepřipustit, že panu Hvížďalovi milé strany kupily chybu na chybu a tím Babišovi vyklidily prostor. Kdepak.

Zemana lidi zvolili prostě proto, že protikandidát i přes masívní podporu médií a fotogeničtější zevnějšek nedokázal přesvědčit voliče. Já vím, moc jednoduchý.

J. Richter 24.8.2019 9:25

Re: Nulová sebereflexe

Tak hlavně je nedokázal tak vystrašit, co si budeme povídat. Lid miluje, když jeho prezident se svým mluvčím zalehnou na hranicích se zbraní a hlídají klidný spánek obyčejných lidí.

J. Richter 24.8.2019 8:58

proč volí Bureše a Zemana?

Tak se podívejme na elektorát, který volí Zemana. Kompletní sestava voličů KSČM, prakticky všichni od oranžád, hlavně to rudé Foldynovo a Haškovo křídlo. Potom důchodci, z nostalgie. Euforie ze svobody skončila a nikdo nedokáže lépe vyzařovat dobu normalizace a gulášového socialismu než Zeman. Potom je tady poměrně početná skupina frustrátů, kteří touží po revanši za převrat a Zeman tím, že se pusinkuje s komunisty a udavači STB je pro ně stejný, jací byli celý život oni. Už nemají pocit, že jsou na okraji, vždyť dnes i udavač tajné policie a obviněný, za chvíli obžalovaný podvodník může udělat kariéru. Co to je proti tomu, že oni jen udávali souseda, že nevyvěsil na 1. máje vlajky do oken.

Totální odpad, voliči těch dvou kreatur.

P. Hlosta 24.8.2019 9:05

Re: proč volí Bureše a Zemana?

Já znám i takové, co Zemana nemohou ani cítit, natož aby ho volili a to i přes to, že za socialismu měli bene. Udělali i kariéru v normalizaci, neštítili se vstoupit ze ziskuchtivosti do KSČ, no a po Sametu zahodili knížku rudou i stali se podnikajícími. Takový dnes třeba dává rozumy o tom, jak spodek volí Zemana, že on je elitou a ne oněmi miliony hloupých.

Co k těm vašim výčtům o voličích... S takovým posuzovačem v anonymním nicku se nedá rozumně diskutovat, protože je to účelově směřované, bez skutečné argumentace. Oba máme jinak nastavené posuzování voliče. Já vnímám voliče co proti Zemanovi volili, jako alibistické. Totiž aby jejich špína nebyla vidět.

J. Richter 24.8.2019 9:11

Re: proč volí Bureše a Zemana?

:-)) jako myslíte, že se báli, aby Zeman zase nespustil akci Čisté ruce? To neudělá, pozavírali by mu všechny poradce, kancléře a všechny tu holotu, která si ho za ruské rublíky na Hrad dosadila.

Zbytek jsou kecy. Jména Zdeněk Zbytek apod znáte, že?

M. Mikulec 24.8.2019 9:12

Re: proč volí Bureše a Zemana?

Jo, spousta gaunerů nalezla Havlovi do Občanského fóra, aby se očistili, a pak už stačilo říct Cosmesi tosmesi, a začít soudružsky vykořisťovat člověka člověkem, bez ohledu na marxistické vzdělání. :-))

J. Richter 24.8.2019 9:18

Re: proč volí Bureše a Zemana?

Jo, třeba nějaká Zeman. Potom putoval politickou scénou a hledal frustráty, kteří ho postaví do čela, aby mohl lhát celorepublikově.

P. Portwyn 24.8.2019 9:19

Re: proč volí Bureše a Zemana?

Mezi podnikateli největší hovada jsou dost často bývalí komunisté...

V. Mokrý 24.8.2019 9:23

Re: proč volí Bureše a Zemana?

Přesněji - ti co byli u komunistů.

J. Farda 24.8.2019 14:17

Re: proč volí Bureše a Zemana?

Bingo! Protože tam byli, Havlem inspirovaný Kotazi, jen s obrovským sebezapřením, zejména ti po srpnu roku 1969, ... a teraz mi Kefalín povedzte, čo si predstavujete pod pojmom absurdné?! :-)

V. Mokrý 24.8.2019 9:22

Re: proč volí Bureše a Zemana?

Tak jest !

K. Janyška 24.8.2019 8:54

Babiše volilo necelých 18 % dospělých Čechů a zbytek

dodal socialistický fanatik, Zeman. Lidé věci nerozumějí. Mají rádi kabaretiéry, jako je on. V tom to je... Dzp.

P. Hlosta 24.8.2019 8:58

Re: Babiše volilo necelých 18 % dospělých Čechů a zbytek

Rozumbrado z čeho jste vybral oněch 18%?

K. Janyška 24.8.2019 10:25

Re: Babiše volilo necelých 18 % dospělých Čechů a zbytek

Jste hlouoý a nezorientovaný člověk... Dzp.

F. Navrátil 24.8.2019 8:52

Mrtvý kůň nevyhraje

Proč lidé volí Zemana a Babiše? Není třeba hledat argumenty v historii. Odpověď je snadná. Lidé volí Zemana a Babiše proto, že jejich protikandidáty zjevně považuje za ještě horší. Kdyby proti Zemanovi pražská kavárna a společenství pravdy a lásky vygenerovali důvěryhodného finalistu místo mrtvých koní, pak by Zeman na Vysočině objímal stromy. Smutné postavy jako Drahoš nebo Sobotka jsou předurčeny k prohře.

P. Portwyn 24.8.2019 9:23

Re: Mrtvý kůň nevyhraje

Háček je v tom, že "kavárna" s P&L nehledaly způsob, jak přesvědčit potenciální Zemanovy voliče, ale machrovaly a dělaly najmě z lidí z venkova blbce.

Lid se zákonitě dožral a najust volil Zemana, který žádný sympaťák není. Jenže kdo má rád, když mu někdo nadává a vyhrožuje, žejo...

Takhle se prostě politika nedělá.