19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

POLITIKA: Proč lidé volí Zemana a Babiše

Odpověď na tuto otázku, kterou si kladou skoro každý den nejen politologové a komentátoři, ale čím dál častěji i lidé, s kterými se člověk setkává náhodně či na besedách, je možné hledat i v historii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Richter 24.8.2019 9:56

Re: Mrtvý kůň nevyhraje

to je kravina...

R. Langer 24.8.2019 11:42

Re: Mrtvý kůň nevyhraje

A machrují furt, soudruhu, a nedají si to vymluvit. A zase podle toho dopadnou.:-D

J. Jurax 24.8.2019 11:56

Přesně tak.

To je to úskalí demokracie. Lid občas i přes masivní propagandu nevolí správně, tak jak chceme MY, a je tudíž en gro hloupý a zaostalý.

O. Dvořák 24.8.2019 8:16

No...

A proč teda ti lidi volí Babiše a Zemana?

J. Richter 24.8.2019 8:25

Re: No...

většina věří populistickým kydům a na to je Zeman extratřída.

Burešův PR team také.

Každý blb se chce mít líp :-))

M. Mikulec 24.8.2019 8:30

Re: No...

Každý blb se chce mít líp, proto lezou do Evropy po milionech.

J. Richter 24.8.2019 8:32

Re: No...

co to má společného s tvou debilitou a volbou ruské fusakle Zemana?

M. Mikulec 24.8.2019 8:55

Re: No...

Richtere, až vyndáš hlavu, co máš zabořenou v bruseli, tak možná, možná, vzdáleně uvidíš realitu. :-)))

J. Richter 24.8.2019 9:12

Re: No...

že bych se jako podíval na tu tvou a Zemanovu, zabořené v Putinově prd*li?

R. Langer 24.8.2019 11:44

Re: No...

EUrobolševik vyhrožuje bolševikem. Bravo, soudruhu! Kde že to byl Putin naposledy na návštěvě? Chyběls asi ve vítacím výboru, soudruhu, a něco ti uniklo. Ostatně - jako vždy. :-D

J. Karlík 24.8.2019 8:34

Re: No...

Ano, a každý intelektuál se chce mít hůř. Proto věří naší slavné opozici. A jejím nepopulistickym kecům. Až vyhrají volby, tak bude konečně hůř.

M. Mikulec 24.8.2019 8:53

Re: No...

:-))))))

Z. Rychlý 24.8.2019 8:16

Porušil jsem svou zásadu Hvížďalu

NEČÍST (co kdyby náhodou něco rozumného?), abych se utvrdil v této zásadě. Intelektuálština - blábol.

Obyčejným lidem, pane Hvížďalo, přijdou jak buran na hradě, tak všehoschopný oligarcha v Kramářově vile jako daleko čitelnější, než vaši nesrozumitelní kandidáti, blábolící ve stejném duchu jako vy. Proto lidi volí Zemáka a Bureše. Obyčejným lidem nestačí jen nabídnout Antibabiše, Antizemana, nebo Antiklause.

J. Richter 24.8.2019 8:24

Re: Porušil jsem svou zásadu Hvížďalu

Stačí správně zaměnit slovo ,,obyčejný" za ,,hloupý" a víme proč to tak je.

I. Břízová 24.8.2019 8:42

Re: Porušil jsem svou zásadu Hvížďalu

Správně. Ani vy nejste obyčejný.

J. Richter 24.8.2019 8:59

Re: Porušil jsem svou zásadu Hvížďalu

promiňte, že jste se poznala.

I. Břízová 24.8.2019 9:07

Re: Porušil jsem svou zásadu Hvížďalu

Poznala jsem tak akorát vás. A do vás já mám opravdu hodně a hodně daleko, vy jeden úžasný a neobyčejný.....:))))

J. Richter 24.8.2019 9:12

Re: Porušil jsem svou zásadu Hvížďalu

o tom nepochybuji..

P. Hlosta 24.8.2019 8:48

Re: Porušil jsem svou zásadu Hvížďalu

Tak, zaměnit se dá kdeco. I nick. Když se zamění obyčejný za hloupý, je zcela zřejmé kdo je méněcenný. To už nacisté použili k instalaci své moci. Nejeden z nich byl původně obyčejný občan a takhle povýšili na neobyčejné. Elita nutně musí vyniknout nad obyčejné. Mělo by to být samo od sebe, ale protože kdeco chce být elitou, tak tomu pomohou zaměněním obyčejného hloupým. Tak se stává, že hromada lidí je přesunuta do méněcenné části obyvatelstva a postupně umlčena. Kdo by taky chtěl být za hlupáka, že?

Z. Rychlý 24.8.2019 15:19

Re: Porušil jsem svou zásadu Hvížďalu

JDP.

T. Hraj 24.8.2019 8:14

Spíš je otázka, kdo ještě volí starý mainstream

"protiklad mezi zdáním a skutečností, tedy tím co je a co se zdá být, je podstata všech prohnaných politických hráčů. Důležité jen je, aby jejich lži ve správný moment a na správném místě oslovily větší počet lidí než pravda. Toto pravidlo funguje v dnešní globalizované společnosti účinněji než dříve, protože frustrovaných lidí, kteří chtějí slyšet jednoduché odpovědi na složité problémy... "

Souhlasím, pame Hvížďalo. A že těch jednoduchých řešení je: kvóty na migranty, povolenky na klima, finanční injekce dlužníkům (Řecko), kvantitativní uvolňování pro "nastartování ekonomiky", atd. atd.

Akorát je kupodivu nenavrhují žádní "polulističtí" Zemanové ani Babišové, ale "standardní, demokratičtí" politici.

D. Polanský 24.8.2019 8:03

Protože občané ví, co je to vláda pod

vedením ODS a důchodci si dobře pamatují, jak jim Kalousek prudce zvýšil důchod, bylo to nějak o 50 Kč.

J. Richter 24.8.2019 8:14

Re: Protože občané ví, co je to vláda pod

tušil jsem, že jsi hloupý. V té době to ovšem bylo 42% průměrného platu a bylo to ze zákona.

Soudruh Babiš, resp. vláda přidala cca 9 stovek a pořád to je méně k průměrnému důchodu, než byl za kalouska, je to cca 39%.

nečeká od tebe, jako voliče Ovara odpornou diskuzi, ty zůstaň u hesel že Bude líp a tak...

J. Karlík 24.8.2019 8:45

Re: Protože občané ví, co je to vláda pod

50Kc rovná se 42% průměrného platu. Tzn. že průměrný plat v té době byl 119 Kč? Začínám tušit, proč se odkládá povinná maturita z matiky na středních školách.

P. Hlosta 24.8.2019 8:55

Re: Protože občané ví, co je to vláda pod

:-)) Stále se snažící o Kalouskovu resuscitaci jsou ochotni i přestat počítat. Kalousek se snažil jim napovídat a oni mu to pořád komolí. ;-))

J. Richter 24.8.2019 9:20

Re: Protože občané ví, co je to vláda pod

každý i průměrně inteligentní Karlík by měl pochopit, že 42% platu byl myšlen důchod za Kalouska. Máš druhý pokus...

J. Karlík 24.8.2019 11:55

Re: Protože občané ví, co je to vláda pod

Nemohu tušit, co vaše nadprůměrně inteligentní hlava myslí, ale vaše jméno napovídá, že čeština není vaše silná stránka. Dále bych řekl, že čeština rozlišuje mezi platem a důchodem, plat pobírají zaměstnanci, důchod penzisté.

J. Karlík 24.8.2019 13:10

Re: Protože občané ví, co je to vláda pod

Když už tak milujete %, rád bych od vás slyšel, kolik % byla ta padesátikoruna za Kalouska(0,5%?) ,což byl výsměch, a kolik je těch 900Kc od Babiše (6%?). Tolik k té vaší matematice, demagogu.

M. Šurgot 24.8.2019 7:54

Posledni odstavec clanku konci touto vetou : “Tím by se vrátil i původní židovsko-křesťanský význam těmto schopnostem, které mají cenu jen tehdy, když prospívají ostatním.”

Mam to chapat tak, ze vlastnosti, popisovane Machiavellim a popsane u Richarda III jsou vlastne v poradku!? Mame tedy akceptovat, ze si volime herce.... Jak ale zjistime, jestli budou prospivat a ne skodit? A navic - nez se zjisti, jestli ta “hra” skodi nebo prospiva, uplyne vetsinou dalsi volebni obdobi, u prezidenta mame dokonce dve volebni obdobi....

Dalsim negativem clanku je, ze autor nezohlednuje skutecnost, ze mnoho predchudcu Babise a Zemana hralo falesnou hru a to dost dlouho..... Produktem techto falesnych her neni jen Babis. Staci si vzpomenout na raketovy start Paroubka, Veci verejnych, TOP 09, Zelenych a pod... To vsechno byly reakce na nespokojenost s tehdejsim hlavnim proudem ceske politiky, reprezentovane vetsinou ODS a CSSD za spoluprace KDU-CSL....

M. Mikulec 24.8.2019 7:48

Vy si umíte představit,

ze by se Drahoš bavil s lidmi? :-)))))