Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
POLITIKA: Návod na přežití pravice
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Khail 29.7.2013 14:40Re: Vyseptane politicke herky Je vidět, že jste demokrat až do morku kostí ... |
J. Jurax 29.7.2013 18:39Re: Vyseptane politicke herky Máte pravdu. Bez ironie :-) Můj profesor češtiny na střední škole nám vštěpoval, že nedbalá úprava písemného sdělení, gramatické chyby a odbytý sloh jsou urážkou těch, kdož to budou číst. |
V. Vaclavik 29.7.2013 15:44Re: Vyseptane politicke herky Kdybych pouzival diakritiku, psal bych tak pomalu, ze by me nebavilo psat. Bohuzel jsem se naucil psat na klavesnici v anglicky mluvicim svete a navic ''vsemi deseti''. Lepe se preucuje na diakritiku tem dvouprstovym datlum, nez tem desetiprstovym. A taky si troufam tvrdit, ze kolikrat jsou moje prispevky prinosnejsi nez clanek samotny, takze by to mohlo lidem stat za namahu cist to, jak to pisu. A konec koncu, v dnesni dobe internetove hantyrky si myslim ze i s tim mym stylem bez hacku a carek cestinarsky vynikam. |
J. Charvát 29.7.2013 20:09Re: Vyseptane politicke herky Není nad břesknou sebekritiku. |
J. Jurax 29.7.2013 0:41No prostě řečeno, pravice se svými ideály zvítězit nemůže - ono boj mezi tezemi nejlepší pomocnou ruku najdeš na konci vlastního ramene a stát se o mne má postarat, protože mám taky nárok za dané konstelace - dokud je ještě komu brát, aby bylo na to starání - ta první nemůže vyhrát. Proto taky spějeme k úpadku a socialismu - v neposlední řadě za vedení EU. Ale protože i pod fanglí pravice sdružení politikové chtějí moc a koryta, musí nabízet tovar, o který je momentálně zájem. Protože košile moci je bližší než kabát ideálů. |
I. Schlägel 29.7.2013 7:45Re: No prostě řečeno, Přesné. |
J. Schwarz 29.7.2013 10:05Re: No prostě řečeno, Jedinou šancí by snad bylo prosazovat právo na "revers" - dobrovolnou neúčast na sociálním system a přijmout logiku tržních vztahů se zbytkem "společnosti". Proč by vlastně nemohl jednotlivec stát mimo "solidární komunitu" a směňovat s ní jen na základě vzájemných výhod? Nevěřím, že by socialista nebo komunista nedokázal nechat umřít bez pomoci "třídního nepřítele" který jeho společnost odmítl, když dokázal zničit životy a povraždit miliony lidí jen proto, že "stáli v cestě Pokroku" tak jak jej sám chápal! |
P. Zeman 29.7.2013 11:25Re: No prostě řečeno, Problém by nastal, kdyby těchto lidí na revers bylo hodně. Kdo by pak přispíval do toho zbytnělého socialistického systému? Krásná myšlenka ale u nás (a potažmo v celé EU) to bohužel fungovat nemůže ;-). |
J. Jurax 29.7.2013 12:24Re: No prostě řečeno, Proč? Protože solidarita. Samozřejmě by se jeden mohl dobrovolně neúčastnit na sociálním systému a případná rizika z toho plynoucí eventuelně řešit komerčním pojištěním. Ovšem z logiky věci by tohle dělali vesměs ti, kdož na stávajícím sociálním systému tratí, neboť do něj dávají podstatně víc, než dostanou zpět - prostě ti, kdož jej platí, neboť platba je úměrná výdělku (u zaměstnanců, u OSVČ je to složitější, ti si můžou zvolit, kolik zaplatí). Následně by se ovšem sociální systém buď zhroutil, nebo by musel být dotován z jiných daní, mezi nimi hlavně z příjmu - ale ty nesou na svých bedrech zase ti samí. U povinného zdravotního pojištění, přesněji zdravotní daně je to obdobné. K tomu dlužno dodat, že určitou míru solidarity společnost potřebuje. Zda to má být solidarita soukromá a dobrovolná nebo státně nadekretovaná a v tom druhém případě jak má být velká, o tom je politika a to je taky jeden z rozdílů mezi idejemi pravice a levice. |
H. Lukešová 29.7.2013 0:27A kdo říká, že je sociální otázka pouze náplní levice? To říkají socani a komouši, že je sociální program pouze "jejich" agenda. A že jsou konzervativci nelidští fašisté, kteří chtějí sedřít kůži z dělného lidu. Baťa, náš podnikatel a kapitalista, měl ve svých podnicích také sociální program, dobře dělníky vyplácel, zajišťoval jim dovolené. |
M. Stuchlik 29.7.2013 0:37Re: A kdo říká, že je sociální otázka pouze náplní levice? To říkají socani a komouši, že je sociální program pouze "jejich" agenda. Baťa byl asi prvním a posledním socialistou činy(!) u nás. Naši levičáci jsou jen populisté, kteří zneužívají sociálních problémů obyvatel k získání koryt. Proto nejde čekat, že jejich vlády zlepší sociální situaci obyvatel - přišli by o voliče. |
J. Jurax 29.7.2013 1:00Re: A kdo říká, že je sociální otázka pouze náplní levice? To říkají socani a komouši, že je sociální program pouze "jejich" agenda. Baťa nebyl socialistou. Přesněji oba Baťové - Tomáš i Jan. Tomáš Baťa napsal Chudoba = výmluva, blahobyt = povinnost. Tohle muselo každého komunistu i socialistu vyprovokovat k hysterickému vřískotu. Baťa nedělal dluhy - jeho sociální politika nebyla na dluh. Naopak jeho zásady, důraz na odpovědnost každého za sebe, na samostatnost jedince, na práci, jež vede k blahobytu toho kdo pracuje - to vše bylo v příkrém rozporu se socialistickými a komunistickými ideály. |
J. Jurax 29.7.2013 0:43Re: A kdo říká, že je sociální otázka pouze náplní levice? To říkají socani a komouši, že je sociální program pouze "jejich" agenda. Proto taky komunisté Baťu srdečně nenáviděli. |
R. Langer 29.7.2013 11:35Re: A kdo říká, že je sociální otázka pouze náplní levice? To říkají socani a komouši, že je sociální program pouze "jejich" agenda. Tak tak! |