1.4.2020 | Svátek má Hugo


Diskuse k článku

POLITIKA: Milion chvilek pro řízenou demokracii

Zjednodušeně lze říci, že základním znakem demokratického režimu je oddělení mocí a pravidelné volby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Řazeno podle času vzestupně, seřadit podle času sestupně
počet příspěvků: 138, poslední: 11.12. 2019 11:00, přehled diskusí

D. Müller 10.12.2019 0:45

Konečně po všech dehonestujících článcích jeden, který stojí za přečtení a pouvažování. Ale myslím, že autor Milionu chvilek dává trochu jiný rozměr než ve skutečnosti má.

Stejně jako Andrej Babiš tvrdí, že je produktem předchozích vlád, tak Milion chvilek je produktem tandemu Miloš Zeman & Andrej Babiš.

Dovednosti obou zúčastněných působit na emoce, vytlačili rozumnou diskusi a politické soupeření mimo hrací plochu.

Pod jejich taktovkou zakořenily pojmy jako pražská kavárna, lepšolidi, živnostníci kradou, kampaň, chtějí mne dostat z politiky, Palermo tradičních politických stran... to jsou však pojmy, které druhou stranu předem vyřazují z diskuze. A dávají jasně najevo, který z fanklubů jsou ti "správní" a kdo jsou občané "druhé kategorie", kteří mají jen mlčet.

Demonstrující pod hlavičkou Milionu chvilek mají 1000+1 důvod proč se sejít. Není důležité, co se říká na pódiích. Důležitá je účast. Je to jen špička ledovce těch, kteří byli z dění ve společnosti vytěsněni. Dokud toto nevezmou prezident a premiér v potaz, bude podpora jen a jen sílit. Jakmile se společnost vrátí k racionální diskuzi, tak zmizí i podpora Milionu chvilek.

Autorovi článku děkuji, za jeho zajímavý osobní náhled a formu, která neuráží.

Z. Rychlý 10.12.2019 5:03

Opravdu nejsou důležité názory vůdců na pódiích?

Urážíte vlastní inteligenci.

L. Písařík 10.12.2019 11:47

V tomto případě chvílkářů opravdu nejsou důležité, jsou proti, ale dosud vymysleli jen toho ano, toho ne. To je dost málo.

Z. Rychlý 10.12.2019 11:54

Tak měli poprosit Joan Baez, aby na Letné vystoupila a zazpívala We shall overcome, a měli by tam hned dva miliony lidí. To by zřejmě byl argument jako hrom a výzva k odstoupení celé vlády, hejtmanů a starostů dohromady i s celými zastupitelstvy.

L. Písařík 10.12.2019 13:48

Bez té Chuan by tam byla desetina, to je běžný trik, na něco nalákat a něco jiného odhlasovat, to znali už komunisti v 46. naslibovali bezzemkům půdu a pak jim ji zase sebrali. Ale v 46tém dosáhli ítězství ve volbách, volil je hlavě venkov. Co navrhují místo odstoupených? Obvykle ty , kteří by se v demokratických volbách nahoru nedostali.

M. Krátký 10.12.2019 2:50

fakt dost dobrý - stručné a jasné R^R^R^

J. Vlček 10.12.2019 6:53

Ano, je to dobře napsaný článek. R^R^R^

I. Dvořák 10.12.2019 6:04

Milý autore. Když se spojí dva vrcholoví politici, z nichž jeden požaduje rozšíření svých ústavních pravomocí a druhý zvětšit nekonečný proud dotací pro svoji firmu, pak je demokracie vážně ohrožena. A proto Váš závěr, že se demokracie ohlídá sama, je kec. I justici si chtějí, za pomoci paní Benešové ,ochočit ,k obrazu svému. Ne ne,. demokracie je moc drahé zboží a to se musí hlídat.

R. Gramblička 10.12.2019 6:36

a kdo bude hlídat hlídače, zda jsou jeho pohnutky ve prospěch demokracie?

V. Heidlerová 10.12.2019 7:06

Listina občanských práv a svobod a Ústava. Zatím se nestalo nic, co by bylo v rozporu s těmito ustanoveními. Politici by se podle těchto akcí zamyslet, kde je chyba a jak zlepšovat situaci. Já vidím chybu v nejvyšších představitelech státu.

J. Vlček 10.12.2019 8:08

Návodem na zlepšení situace, který vychází z protestních shromáždění chvilkařů je jaký, paní Heidlerová?

Máte na mysli odstoupení demokraticky zvoleného premiéra a prezidenta? Vaše představa o demokracii je obdobná tomu, jak si Hurvínek představuje válku. Rv

V. Heidlerová 10.12.2019 12:34

Ale kuš, copak nechodíte s otevřenýma očima a ušima a neumíte vyhodnotit situaci??? Demokraticky zvolený president a premiér zrazují principy demokracie, přece nebudu uctívat vulgární burany?? A jejich činy - to tu ještě nebylo.

R. Dubravský 10.12.2019 9:00

Myslíte tu Ústavu, kterou "hlídač" demonstrativně roztrhal??

J. Vlček 10.12.2019 6:51

A jak chcete demokracii hlídat jinak, než volbami, pane Dvořáku? Máte snad na mysli anarchii? A nejsou ty miliony chvilek pro demokracii přinejmenším začínající anarchií?

Za takový výklad demokracie tedy pěkný dík. To by byl hodně mizerný výsledek všeho snažení lidí v tomto státě po třiceti letech od osvobození z komunistické totality. [>-]

L. Písařík 10.12.2019 8:54

Ano, úspěch je to, co se v české kotlině neodpouští. Koho byste volil jako budoucího předsedy vlády? Toho zběhlého bohoslovce?

V. Heidlerová 10.12.2019 7:03

No to je nějak divné. Proč podsouvat demonstrantům jakési dosti pochybné podněty, když v demokracii platí docela jednoduchý zákon. Občan mezi volebními obdobími nemá být tupá ovce a všemu kývat, ale v případě, že zvolení politici selhávají, pak je na řadě právo spolčovací, svoboda projevu a slova, svoboda shromažďovací apod., a to pak mají občané přímo právo vyjádřit svůj názor nejen ve volbách, ale svým aktivním podílem na věcech veřejných. To máme mlčet k nesprávnému jednání AB+MZ a toho, co je kolem nich??Pane autore, máte možnost svolat shromáždění, které podpoří Vaše názory nebo názory Vašich oblíbenců, a tam presentovat zase Vaši vizi. Naše velmi slabá demokracie potřebuje setsakramentsky ohlídat a podpořit a hlavně probrat všechny nefdostatky současného systému, jinak se staneme zase jenom manipulativním stádem ze strany nejvyšších činitelů, kteří nejsou hodni svého postavení. Nezlehčujte, nevysmívejte se a neodsuzujte akce Milionu, ten má na své akce plné právo a dnes už i občanskou povinnost. Nejsme ovce.

J. Vlček 10.12.2019 7:34

Paní Heidlerová, autor se ve svém článku ohledně demokracie nemýlí ani trochu. To jen vy se na věc díváte pohledem permanentní revolucionářky.

Představte si fiktivně, že příští volby dopadnou podobně jako ty předešlé, jejichž výsledek vám evidentně nevyhovuje. To začněte po volbách opět s protesty a řvaním na náměstích? To je podle vás demokracie?

Milá paní, to není žádné hlídání demokracie, tomu se říká anarchie. Rv

D. Müller 10.12.2019 8:54

Pane Vlčku. Podle vás tedy demonstrace nejsou součástí demokracie? Prosím o odpověď stručnou ANO/NE, bez urážek a dehonestací.

J. Vlček 10.12.2019 9:23

Pane Müllere, demonstrace samozřejmě patří k demokratickým prvkům. Je zcela namístě, protestuje-li se proti sporným krokům vlády.

Je ale nepřijatelné, aby se protestovalo a žádalo odstoupení představitelů vlády, případně prezidenta, vzešlých z demokratických voleb. Pro takovouto změnu jsou určeny volby. :-)

D. Müller 10.12.2019 9:43

A když jsou tím problémem arogance a urážky z úst premiéra a prezidenta? Mají demonstrující, jako jednotlivci, stejnou možnost prezentovat své názory? Mají možnost se dostat do televize? Koupit si média? V parlamentu vést své proslovy? Nikoliv. Proto musí využít formu, která je do televizí, novin, do úst poslanců dostanou. Demonstrace nemají uhlazenou formu, ale jak je vidět dosahují svého.

P. Staronový 10.12.2019 11:37

Protestovat se v demokracii může, lhostejno proti čemu, pokud to nepřekročí hranice protestu. Stejně tak lze požadovat prakticky cokoliv, pokud to není vložený trestný čin. A je to tak správně, naopak, bojím se spíše toho omezování, netýkalo by se Bureše a podobných nešvarů, ale protestů proti řádění klimaalarmistů, greténů, socanů, gendernán ...

I. Schlägel 10.12.2019 9:07

Ohledně Bureše a jeho zátěže evidentně nevíte, která bije. Mimochodem, cca polovina národa opravdu nemusí Zemana. Jsou snad organizovány demonstrace s cílem zbavit ho funkce? Na západě by šel z funkce smykem. Až na výjimky typu Berlusconi.

J. Vlček 10.12.2019 9:41

Vy ještě stále vzhlížíte k západu jako k našemu vzoru, pane Schlägle? Já už ne, a v tom se liší i naše názory. :-)

I. Schlägel 10.12.2019 10:11

A co je Vaším vzorem, pane Valento? Možná žádný vzor nemáte? Přes všechny problémy s genderem, uprchlíky či zelenými (které pravděpodobně euroatlantickou civilizaci zdecimují) jsme stále za západem v mnohém pozadu. Z mnoha záležitostí vypíchnu jedinou. Třeba soutěžení veřejných zakázek. Zkuste třeba podplatit německého policistu. Nebo zkuste uvést pár příkladů z vrcholné politiky, kde bychom měli být my jako Češi západu vzorem. Nebo se na to radši vyprdněte. Českou podporu Izraele samozřejmě vítám. Díky za každou vlaštovku, i když jaro nedělá.

P. Staronový 10.12.2019 10:12

Kecáte.

Anarchie na zákony kašle, vyřvávání na náměstí je stále v rámci zákonů, ať už se mi vyřvávající líbí nebo nelíbí.

J. Vlček 10.12.2019 11:59

Nikde neříkám, pane Staronový, že je vyřvávání na náměstích protizákonné. Kdyby bylo, musela by přece policie zakročit.

Druhá věc je, zda to vyřvávání prospívá demokratickému ovzduší ve státě. Tvrdím, že přispívá pouze k rozhádanosti společnosti a tato rozhádanost lidí nepřispívá ničemu dobrému, natož ku prospěchu nás všech, a to platí i pro každého jednotlivce. !

V. Heidlerová 10.12.2019 12:31

Spatně i vykládáte pojem anarchie, hlavní význam je bezvládí, chaos vedoucí až k násilí, k ničemu takovému nedošlo, podle Ústavy má část nespokojené společnosti právo demonstrovat - to má být zpětnou vazbou pro politiky, kteří nedodržují předvolební sliby. Tomu, milý pane, nemůžete zabránit, protože především politici nehrají čistě - viz prostředky získávané na kampaně!!!

V. Církva 10.12.2019 9:24

Co potřebuje Vaše velmi slabá demokracie nevím. Ta naše určitě nepotřebuje nátlakovou menšinu. Na demonstraci máte právo, ale demonstrace je i odpovědnost a její nadužívání vytvoří resistenci politiků a protitlak spoluobčanů.

A tady o nadužívání jde protože ve společnosti jsou větší problémy než Čapí hnízdo a troufám si tvrdit že většina spoluobčanů ty ostatní problémy vnímá jako podstatné. Mladé lidi kteří chtějí budovat a mít rodinu bude víc bolet složitá legislativa stavby bydlení, Skupování nemovitostí cizinci a spekulanty, multikulturalismus, gendrové šílenství. A pokud chcete proti něčemu podstatnému demonstrovat tak určitě proti bujení neomarxismu a omezování svobody slova. A to nemá na svědomí jak vy myslíte bývalý STBák, Babiš ale především vládnoucí elita EU.

Ale nakonec to podstatné - princip je popsán sobře v tomto článku.

I. Krahula 10.12.2019 9:50

„Naše velmi slabá demokracie?“ A ke všemu hlídaná Maxipsem Fíkem? Opravdu podivné.

V. Klepetko 10.12.2019 7:07

Autorův popis "řízené demokracie" je přesný, Demokratické instituce země mohou v tomto systému neomezeně fungovat jen v mantinelech, které jim stanoví nějaká samozvaná „morální a náboženská junta“: Sbor dohližitelů, ÚV KSČ, "Pětka", Velký Inkvizitor, nebo třeba nějaká Rada Moudrých Zelených Khmérů...

Patří ale do této řady chvilkaři a ten jejich Maxipes Fík ? Záleží na nich, zda se do ní opravdu chtějí zapadnout. Jedna věc je veřejně prezentovat nespokojenost a nějaké požadavky. To je v pořádku, a dokonce bych řekl že tento rozměr demokracie tu po plyšáku trochu chyběl: spolky a různá zájmová uskupení by měly být ve veřejném prostoru více slyšet. Ale ULTIMÁTA? ČERVENÉ LINIE? To už je přes čáru! Lidi, chceme snad žít v systému, kde svobodné zvolení poslanci budou procházet do Sněmovny jakousi uličkou hanby? Kde máme jistotu, že se ten Maxipes Fík nezačne chovat jako pes Baskervillský? Nebo jako Girolamo Savonarola?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Girolamo_Savonarola

Je to na vás, přátelé, co se dnes chystáte na ten Václavák. Prosím, nezatáhněte nás do nějakého despotického středověku, "řízené demokracie" jsme si už v minulosti užili dost!

Maxipes Fík by se neměl štěkat, jako nějaký ajatolláh, který poučuje zbytek společnosti co je a co není správné, kdo může a kdo nesmí vládnout a ultimativně určuje, za jakých podmínek on dovolí, aby demokracie vůbec fungovala!