21.6.2024 | Svátek má Alois


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vládík 24.5.2007 10:01

Re: Autore, NEžvaníte

Nikoliv. Jsou to náklady nutné na okradení někoho jiného (zaměstnavatele). A v čem nežvaní: v tom, že právě neúměrné zvyšování nákladů na práci vede (nebo v krátké době povede) ke snižování konkurenceschopnosti a tedy ke snižování zaměstnanosti. Tedy platíte (z dlouhodobého hlediska) za ztrátu výdělku. To, že tomu nevěříte, či to neumíte pochopit nemá vliv na to, že je to fakt.

Stredocech 24.5.2007 10:10

Re: Re: Autore, NEžvaníte

Vládíku, to je vždycky riziko a když byl R. Falbr v čele odborů, dokonce toto sám říkal (mzdové požadavky můžeme klást jen v takové výši, abychom neohrozili zaměstnanost).

Jste ale ochoten spokojit se s průměrným čínským platem, mimochodem, pokud nejde vaše práce export, pocítíte sníženou kupní sílu zákazníků i jako živnostník. Dokonce třeba v takové míře, že zkrachujete.

Odbory byly založeny v podstatě proto, aby zlepšily vyjednávací pozici zaměstnanců.

vládík 24.5.2007 10:47

Re: Re: Re: Autore, NEžvaníte

... a strany vyjednávací pozici strníků, svaz včelařů k vylepšení vyjednávací pozice včelařů ....

  Až se nespokojíme nikdo se mzdou a přestaneme všichni pracovat, kdo vám zaplatí sociální dávky?

Stredocech 24.5.2007 11:40

Re: Re: Re: Re: Autore, NEžvaníte

Proč si ausgerechnet myslíte, že všichni odboráři jsou hlupáci a platové požadavky musí nutně přepísknout.

vládík 24.5.2007 13:43

Re: Re: Re: Re: Re: Autore, NEžvaníte

Kdy jsou požadavky (ne)přepísknuty je sakra relativní věc. (Mám na mysli jakékoliv požadavky kohokoliv.)

Cricket 24.5.2007 12:46

Re: Re: Re: Autore, NEžvaníte

Tpo původně odbory fakt byly. Co se z nich ale stalo? Vlivná politická síla, která je jednoznačně nalevo a to i proti vlastním členům a zaměstnancům, která má své vlivné členy v orgánech parlamentu (Štěch a další) a která se dnes nezajímá primárně o vyjednávání se zaměstnavateli, ale o udržení této politické moci. To je na tom právě to žalostně špatné - stravenky a řev nad reformou je jen důkazem, odleskem, doprovodným jevem... jak chceme. Kde třeba byli páni odboráři se svým rozumem a péčí o zaměstnance, když se socani zadlužovali tempem, které bylo dosud nevídané?? Kandidovali na socanských kandidátkách a tleskali tomu stejně, jak tomu budou tleskat kdykoliv takové zadlužování bude pokračovat. Tato reforma není reformou. Je to jen brzda mandatorních výdajů a tomu ty naše odbory nebudou fandit. (Měly ba ale, pokud jim opravdu jde o precující lidi).

třetí 24.5.2007 8:39

Tak jak je to ?

Z členských příspěvků odborářů se neodvádějí daně a to má reforma zrušit. A  nejsou už náhodou ty peníze jednou zdaněny ? A členských příspěvků politických či jiných organizací se daně odvádějí y, Pokud ano je to státní lumpárna.

Naprosto souhlasím se zásadou měřit stejným metrem, v tomto případě poslancům. Příspěvky na dopravu a plný plat při nemoci jsou nemravné.

aljav 24.5.2007 8:56

Re: Tak jak je to ?

 ale pokud posíláš příspěvky např.do svazu včelařů, tak ten svaz je musí zdanit ! Tak buď všichni nebo nikdo.

 s druhou částí naprosto souhlasím ! R^

Tomáš 24.5.2007 9:58

Re: Re: Tak jak je to ?

Pletete si jablka s hruškama. Podle stávající úpravy se příspěvky odborům odečítají od základu daně, tudíž se z nich daň z příjmu neplatí (což je špatně, co je státu do členství kohokoliv v nějaké zájmové organizaci).  Příspěvky Svazu včelařů se nedaní, členské příspěvky občanská sdružení nezdaňují.

jorocer 24.5.2007 9:53

Re: Tak jak je to ?

Právě, že "ty peníze" nejsou zdaněny. Protože při podávání daňového přiznání (ať osobně nebo přes zaměstnavatele) si může odborář snížit daňový základ o tyto členské příspěvky (a tím z nich vlastně daň neplatí). Laicky a zjednodušeně řečeno, zaplatí odborům příspěvky z hrubé mzdy a z to co zbyde se vypočte daň. Ale když budu v nějaké straně platit členské příspěvky (ale i v zájmových sdruženích - hasiči, Sokol,...), tak je platím z toho, co mi zbude po zaplacení daní, tj. z čisté mzdy.

třetí 24.5.2007 11:17

Re: Tak jak je to ?

Děkuji za vysvětlení, pánové.

mrkev 24.5.2007 20:29

Re: Tak jak je to ?

Stejně nemravné  je i placení drahých životních pojistek  a  osobních vozů k dispozici manažerům. Stejně nemravné je i poskytování výhodnějšího úročení zaměstnancům bank.  A velenemravné je za "mísu čočovice" přesunovat miliardy nasbírané z peněz daňových poplatníků do kapes jednotlivců nebo sympatických firem  za zakázky na gripeny, pendolina, padáky, výběry mýtného a spoustu dalších.  Rozdíl je jen v tom nemravné a velenemravné, kapička a  proud, že by se nevešel  do roury od plynovodu.

VladaPing 24.5.2007 8:37

Kde byli odboráři, když železničářům sebrali výhody....

deputátního uhlí ?

Stredocech 24.5.2007 8:58

Re: Kde byli odboráři, když železničářům sebrali výhody....

Ty byly zrušeny za hlubokého komunismu. Patrně v souvislosti s rozvojem automobilové dopravy (dráhy už nemají monopol na dopravu uhlí) a skutečností, že parní lokomotivy dnes slouží jen jako turistická atrakce.

PP 24.5.2007 8:25

Stravenky vs jízdenky

Čistě osobně bych "zrušení stravenek" uvítal - když mi každý rok zůstává 2000 Kč v neutracených stravenkách (do kuřáckých hospod nechodím, nekuřácké tu nejsou a v sámošce berou jen 5 ks mých třicetikorunových lístků...). Když se mi zvedne výplata o tu osminu ceny, co za ně platím, budu jen rád.

Naopak rušit drážní "režijky" je nesmyslné a zbytečné. Jednak jízdné již dávno tvoří jen zlomek toho, co se v osobní dopravě vybere (podstatnější částí jsou "dotace" či "platby krajů", které si dopravu "objednávají""), druhak ten vlak pojede tak jako tak a jestli poveze o pár železničářů víc či méně se nepozná ani na spotřebě ani na opotřebení kolejí. Ostatně: ani "režijka" není zcela zadarmo: v podstatě jde o obyčejnou "síťovou jízdenku" pro určitou skupinu cestujících. A stát by neměl diktovat firmám, jakou cenovou politiku mají dělat...

R 24.5.2007 9:02

Re: Stravenky vs jízdenky

A řeznictví u vás neberou stravenky? Třeba taková husa na neděli je taky jídlo.

R 24.5.2007 9:29

Re: Re: Stravenky vs jízdenky

Mně zbyly na konci roku stravenky asi za 800, které jsem do konce roku musel utratit.  Takže v mrazničce mám ještě nějaké klobásy,  dělal jsem v té době doma pár salámů, ve špajzu mám flašku vína a na letošní dušičky mám už připraveny na skříni svíčky.

franta 24.5.2007 9:12

Re: Stravenky vs jízdenky

Jen nechápu, proč si ty stravenky kupujete, když je nevyužíváte. Pokud vím tak to není povinné.

Dan 24.5.2007 9:35

Re: Stravenky vs jízdenky

Správně, stát by neměl diktovat firmám nic. O to právě v připravované změně jde, ne? Pokud si ČD na "režijky" vydělají, ať je zaměstnancům dále nabízí. Pokud je chtějí platit z dotací, mají smůlu.

vládík 24.5.2007 10:04

Re: Stravenky vs jízdenky

Takže proč platím jízdné já? Podle vaší logiky bychom ho vlastně měli mít zadarmo (přesněji "zadarmo") všichni. Ten vlak stejně jede ........

Harry 24.5.2007 10:56

Re: Stravenky vs jízdenky

Ja bych rekl, ze ty volne jizdenky, fesacka uniforma aj. jsou urcite odznaky toho, ze JA DELAM U ZELEZNICE... to driv neco znamenalo, jsem POD PENZI, JSEM NEKDO, viz film Ostre sledovane vlaky. A z toho take plynula urcita pycha ajziponaku na svuj podnik, svoje remeslo a take urcite byli ochotni pro svuj podnik neco navic udelat a branit ho. To dnes neni. Uz Parkinson psal, ze obvykle armady setri na hudbe a paradach, ktere ale jsou vlastne nabor novych adeptu. Ja bych ty volnasky nechal.

Jenda 24.5.2007 20:04

Re: Re: Stravenky vs jízdenky

No to nevim. Na hudbe a paradach se setri az nakonec.

R 24.5.2007 8:18

režijky na dráhu.

Jestli se nepletu, tak režijky vznikly kdysi z potřeby dráhy umožnit svým nižším řadovým  zaměstnancům pracovat někde v té době zázračně daleko od bydliště. V době před 100 lety, kdy pokud se pracovalo pouhých 30 kilometrů od místa bydliště, jezdilo se domů běžne jen jednou za pár týdnů, zatímco zaměstnanci dráhy mohli denně dojíždět zadarmo i na delší vzdálenosti. Kdyby to platili ze své mzdy, neměli by na to, protože v té době byly vlaky luxusní drahá doprava. Pomocí režijek získaly a udržely dráhy už v té době stálé spolehlivé zaměstnance, kteří byli dle potřeby mobilní na velké vzdálenosti bez potřeby změny bydliště a stěhování.  Dneska v době aut a autobusů jsou režijky na dráhu jen ušetřené peníze pro jejich držitele.

PP 24.5.2007 8:27

Re: režijky na dráhu.

Ale taky to jejich zaměstnavatele vůbec nic nestojí. (Zatímco když si sestřička v nemocnici vezme fáč, tak ten bude chybět.)

R 24.5.2007 8:59

Re: Re: režijky na dráhu.

Část lidí prostě nepojede, ale druhá část lidí si koupí jízdenku. Tak jaktože to jejich zaměstnavatele vůbec nic nestojí? Kromě toho platy k poměru k jízdnému jsou  nyní na tak vysoké úrovni, že omezující pro každodenní dojíždění nejsou finance, ale čas. To, že po započtění jízného se lidem z nižších příjmových skupin vyplatí sedět doma a pobírat podporu je věc jiná.

vládík 24.5.2007 10:06

Re: Re: režijky na dráhu.

Ale stojí - nižší tržby. A nás vyšší dotace na trvale (a zbytečně) prodělečné dráhy.  Kolik vlaků by nemuselo být zrušeno, kdyby byly k mání ty tržby z režijek???

Veselý 24.5.2007 7:43

Asi sním

"budou mít úplně stejně peněz jako doposud" - proč tedy tu reformu dělat, pane autore. V úvodníku Aston to říká správně, je potřeba z občanů vymačkat co nejvíce peněz. Já u sebe na stravenkách dostávám  asi o 1000 Kč měsíčně, žena taky, jak to dopadne na školní stravování nevím. To už je docela slušné zvýšení daňové zátěže u rodiny, jen na stravování. Navíc se tam projeví vyšší DPH. Tedy asi sním, když vidím vaše tvrzení.

tony 24.5.2007 8:52

Re: Asi sním

Je to neoprávněné zvýhodnění skupiny obyvatel. OSVČ nedostává žádné stravenky.

Prokop Holý 24.5.2007 9:00

Re: Re: Asi sním

zato si může dát oproti zaměstnancům do nákladů cokoliv, takže ve výsledku je na tom osvč lépe

Papouch 24.5.2007 10:51

Re: Re: Re: Asi sním

kazdy muze byt OSVC... - a schvalne to zkuste, dat si do nakladu cokoli

ale pak si nestezujte az Vas FU zkontroluje, dodani, zpenalizuje, a totez nasledne udelaji ZP a SSZ