18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

POLITIKA: Lávka spadla, lávka spadla, kdopak nám ji postaví...

Byly doby, kde to bylo jednoduché. Když starý „lávkař” nebyl doma a mladý to neuměl, šlo se, aspoň v písni, “za dědečkem” a bylo to hotovo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Mach 23.12.2017 18:05

Slušná srágora.

Pro info, touto logikou se řídilo "zestátňování" v GB, kdy válkou vyčerpané podniky (těžký průmysl, doly, doprava) byly převzaty vládou sovětského poskoka attleeho. Po 20 letech fungování pod kuratelou státu a agenty kgb řízeného odbořářského socialismu, byly ty podniky ve stejně mizerné finanční situaci jako před tím a s nimi celá Velká Británie. Pro srování v Německu po válce nikdo nic nezestátňoval, nikdo se nesnažil resuscitovat předválečné podniky a přes to tam za pár let vypukl hospodářský zázrak, který trval prakticky až do 80. let.

Každopádně v případě Československa se o znárodňování motivovaném nějakou záchranou válkou vyčerpaných podniků dá hovořit pouze při znárodňování na základě Benešových dekretů, a to ještě ne vždy. A z britského příkladu je jasné, jaký by byl výsledek takové záchrany. K žádné záchraně by nedošlo. Ostatně OKR či OKD byly za dobu vlády bolševických diletantských sviní vždy ztrátové a vždy závislé na dotacích, jako celý těžký a hlaně zbrojní průmysl. A když skončily dotace, tak se tyto podniky okamžitě ocitly v těžkých problémech. Znárodňování po roce 1948 komunistickými sviněmi už bylo jen o tom, aby totalitní stát ovládal všchno a všechny a komunistické svině měly prostředky na zadrátování hranic, zbrojení a hrabání pod sebe. Samozřejmě naprostá většina podniků v poválečeném Československu nebyla zdaleka tak poškozená jako ve zbytku Evropy, bez problémů by přežila a mohla vydělat obrovské peníze na exportu do vyhladovělé Evropy. Mohla, nebýt komunistických sviní, které hned jak se chopily moci obrátily ekonomiku směrem na východ a zrušily i už dojednané obchody a připravily tak čs ekonomiku o biliony. Komunistické znárodňování se netýkalo jen fabrik, živností a zemědělství ale i tehdy fungujícího soukromého soukromého zdravotního a důchodového pojištění. Na tyhle prachy nesáhl ani Hitler, komunistické svině tytot prostřekdy lidem ukradli.

P. Mach 23.12.2017 18:07

Re: Slušná srágora.

O efektivitě takového "zachraňování" a následném hospodaření s

ukradeným majetkem svědčí i to, že komunistické svině vzápětí

zkrachovaly, což byly nuceny řešet měnovou reformou. Tvrdit, že s tím

většina populace souhlasila může jen demenet.

P. Vaňura 23.12.2017 18:24

Povinné dodávky byly určovány tak, aby je rolníci

NEMOHLI plnit. Kromě toho komunisté měli všude "dělnické kádry" a ti rozpočítávali dodávky bez ohledu na to, pro co byly kde podmínky. Dokonce na to doplácela i JZD, ale těm se neplnění dodávek promíjelo...

P. Hlosta 23.12.2017 9:21

Autore, toš ste jich nasr.l! ;-))

Ihned bude poznat v příspěvcích diskuze, kdo je kdo. Ten Rudolf pode mnou je toho zářný příklad. Rudla totiž tyje z aktivismu a byrokracie, což lze naznat z toho co mu přijde jako slint. Rudla je o správnosti doby přesvědčen a nepohne s ním žádný článek. A takových je.... Takže dalších padesát let budou padat stavby. No a viníci, to budou kritici tohodle byrokraticko aktivistického systému, co stále nasírají. ;-))

R. Tesařík 23.12.2017 10:16

Re: Autore, toš ste jich nasr.l! ;-))

Rudla je jejich praporečník.

P. Rudolf 23.12.2017 9:14

I vlci mívají průjem

Kdo ještě nestačil zapochybovat o tom, že autor není psychicky zcela zdráv, ať si přečte tento jeho odstavec někde uprostřed tohoto slintu:

"Místo dříve nechvalně známých Lidových milicí..."

R. Tesařík 23.12.2017 10:42

Re: I vlci mívají průjem

A vy jste členem takových neziskovek, které nahradily milice. Proto vás to , jářku, hněte. Sapristy, sapristy.

V. Lunák 23.12.2017 13:28

Re: I vlci mívají průjem

A někteří z nich častěji než občas.

J. Svoboda 23.12.2017 8:28

Vzpomínání na rozhodnutí telefonátem okresního tajemníka.

P. Han 23.12.2017 9:13

Re: Vzpomínání na rozhodnutí telefonátem okresního tajemníka.

A už jste si vzpomněl, nebo ještě vzpomínáte?

J. Svoboda 23.12.2017 10:54

Re: Vzpomínání na rozhodnutí telefonátem okresního tajemníka.

Jste báječný diskutér. Na úrovni základního stupně.

Pěkný den.

J. Schwarz 23.12.2017 8:17

Když oni ti

progresivisti se už poučili a zatím fatálně nesáhli na ekonomiku. Na iluze o efektivitě centrálního řízení dojeli starokomunisti, na "humánismus" doufejme dojedou dnešní neobolševici...

Z. Lapil 23.12.2017 10:52

Re: Když oni ti

Ale sáhli, jenom to ještě nevědí.

Indicie: A/ Dluhy. Dlužíme nejen mnoho, ale těm, které jsme donedávna vnímali jako chudáky - Čína a Arabové mezi všemi.

B/ Kdo vlastní to, co máme intuitivně za své? Němci v Mladé Boleslavi jsou v této souvislosti "naši", ale plzeňská Škodovka? Pivovary? Fotbalová Slávie? Dělají se u nás vůbec nějaké boty?

Čekal jsem, že toho napíšu víc, ale jednak musím zafungovat jako rodinný taxikář a jednak mě víc nenapadá, ale podle mě to, co jsem napsal, naprosto stačí.

Podotýkám, že nejsem z těch, kteří si soběstačnost představují ve smyslu "všechno si dělám sám". "Na všechno si vydělám sám" dokonale stačí.

D. Stirský 23.12.2017 8:05

Že by se u nás nic nestavělo?

To, co já vidím jako obrovský přínos polistopadové doby, je, že během pár let resp. tak asi 20 let se ze zanedbaných, šedivých, oprýskaných, rezavých a šedivých měst stala města krásná. Hodně cestuji po republice, tak vím, o čem mluvím. Jen tak mimochodem! Na opravených budovách či těch nově postavených je občas EU štítek "opraveno, postaveno z programu..." Ne že by nebyla byrokracie, ale stačí se projít po Praze a dívat se kolem sebe. V Michli a na Pankráci vyrostlo celé nové město - není rok, dva, aby zde nepřibylo něco nového... Ne vše se mně líbí, leč to je věc jiná. Myslel jsem, že Vlkova zapšklost už vyhasla, ale opět se vzedmula v předvánočním dávení.

M. Moravcová 23.12.2017 8:34

Re: Že by se u nás nic nestavělo?

ale ano, stavělo se, ale ne tak úplně zásluhou státu. A Pan Vlk podle mě psal především o opravách, a státních a veřejně prospěšných stavbách. A ty štítky, co to stálo peněz. Prezentace za naše prachy.

R. Tesařík 23.12.2017 10:14

Re: Že by se u nás nic nestavělo?

štítek, ale jenom občas.. Zato na píčovinách je toho jak naseto.

D. Polanský 23.12.2017 7:44

Kéž by to tak bylo jasné.

když tomu tak ještě podle aurora nebylo, tedy alespoň u nás, v devadesátých letech tak vidím např. tunely bank: v roce 1995 Kreditní a průmyslová banka, Česká banka, AB banka, v roce 1996 První slezská banka, Podnikatelská banka, Realitbanka, Velkomoravská banka, Kreditní banka Plzeň a mohl bych pokračovat dalšími roky. A občánku plať.

Ta nešťastná paměť, kéž by nebyla, abych autorovi zcela uvěřil.

P. Dvořák 23.12.2017 7:56

Re: Kéž by to tak bylo jasné.

Vy jste si vzpomněl jenom na banky? Ta nešťastná paměť . . .

:-)

D. Stirský 23.12.2017 8:19

Re: Kéž by to tak bylo jasné.

Když Josef II. likvidoval kláštery, z Náboženského fondu s rozkradlo 50 %. Nebo privatizace a la Bílá hora, a la husité atd. Chci tím říci, že to vše je nutným zlem gigantických přesunů majetku. Ovšem loupeží největší bylo znárodňování 48 - 49.

M. Moravcová 23.12.2017 6:36

jo, je to tak.

byrokracie a aktivističtí příživníci, pseudovědci a samozvaní dobroserové jsou největší žábou (dobře placenou z dotací, grantů) na prameni.

P. Lenc 23.12.2017 8:19

Re: jo, je to tak.

Ano!Když slyším "Děti země" tak mně je na zvracení...

M. Krátký 24.12.2017 15:05

Re: jo, je to tak.

taky jihočeské matky a pod kraviny - kde to skončí ???

P. Maleček 23.12.2017 6:18

Vlk má v principu pravdu, podstat mu však uniká.

S těmi západními progresivisty, já jim říkám neo-socialisté, má Vlk bezesporu pravdu, jen ta podstata je jinde. Ne v blbnutí řadových aktivistů, ale jako vždy v maximalizaci moci a zisků společenských "elit".

Proto pojem neo-socialisté. Ti dnešní totiž na rozdíl od svých předchůdců pochopili, že demokracii nelze zničit silou zbraní, jak se o to nejrůznější staro-socialisty zplozené nejen fašismy, nacismy či kommunismy pokoušely.

A tak současní neo-socialisté demokracii prefíkaně moří likvidačně extrémní aplikací jejích principů, hlavně v oblasti lidských práv a ochrany prý utiskovaných menšin. Odtud všechno to multikulti, gendes, LGBT, inkluzo, či aktuálně Me Too třeštění, to kořeněno návozem islámských prý nešťastníků.

To s cílem, aby občanstvu demokracii natolik znechutili, že to si samo řekne o nějakou tu tvrdou ruku co ten demokratický bordel vymete. V čemž neo-socialisté našli parťáky v globálkapitálu (ve Francii Macron, u nás Babiš), kterému ta demokracie též leze krkem. Zvlášť když závistivě sleduje, jak to čínským soudruhům, kteří s demokracií tvrdě zatočili, sotva růžky v 89. vystrčila, mocensky i finančně sype.

Však také veškeré to kutění EU neo-socialistů (stejně jako v USA)dosti průhledně směřuje k předělání v počátku demokratické a decentralizované EU do podoby dnešní Číny. Tedy k centrálně řízenou, socialisticko totalitní říši. No a vo vo vo votom to je.

J. Krásenský 23.12.2017 4:10

Pane autore,

vnímám to stejně. Děkuji, výborný článek.

Š. Hašek 23.12.2017 4:05

1

J. Kovaříček 23.12.2017 1:56

Znamenitý článek,

neradostný leč pravdivý! A takhle to chodí nejen západních zemích, ale i v Austrálii. A co je horšího, že ta nestoudná blbost nepanuje jen mezi aktivisty a progresivisty, ale i mezi mnohými zdejšími čtenáři, jak svědčí reakce na tento článek. Asi se s tím nedá nic moc dělat. Inu ta západní civilisace musí nějak skončit!

V. Lunák 23.12.2017 1:01

závěr

Ze všech vašich slin bych na vás uplatnil tu "hrbatou duši". Sice je to nebetyčně slušné, ale myslím, že vás to vystihuje dobře.

P. Han 23.12.2017 9:12

Re: závěr

Na sebe zkuste aplikovat tohle:

Jsou to osoby, většinou nikdy v životě nepracující, které nemají vyvinuté čelní laloky(zvané též prefrontální kortex) a tupě věří tomu, co je zdánlivě jednoduché. A co dokáží svým omezeným mozkem „jakoby“ pochopit. Pak jsou to, bez ohledu na pořadí a význam, prodejní intelektuálové a zároveň polovzdělaní idioti všech těch pseudoškol,kde se učí memorovat politické brožurky sepsané fanatiky a podvodníky.

V. Lunák 23.12.2017 13:31

Re: závěr

Vaše reakce jsou čím dále směšnější. Z toho, co přispíváte, je zřejmé, že sám nevíte nic zřejmě o čemkoliv; obvykle se nezmůžete na víc než obdivně souhlasný či rozčíleně nesouhlasný přílepek ke komentáři někoho jiného. Má to stejnou hodnotu jako by na mě vyštěkl pes.

I. Hendrych 23.12.2017 0:11

Vy jste trochu vedle.

První část příspěvku přesný popis reality...druhá část bohužel zcela mimo.