29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

POLITIKA: Korespondenční volba je zlo

Zavedení korespondenční volby zcela změní podstatu naší demokracie, je zásahem do mechanismu, od kterého se odvíjí legitimita všech demokratických institucí. Opravdu něco takového nyní tak naléhavě za každou cenu potřebujeme?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Hudzieczek 23.3.2022 16:20

Nevím podle čeho soudíte, že žiji v Minnesotě. Jsem zapisovatelem okrskové volební komise v české republice. V USA jsem v životě nebyl. Termínem Čechy jsem mínil obyvatele nikoliv území, ale samozřejmě ne všechny, jenom ty sebestředné, abych se vyjádřil kultivovaněji. Zřejmě jste nečetl pořádně můj příspěvek nebo jste neporozuměl čtenému.

J. Herink 23.3.2022 8:45

Podle Novinek těch Vašich "pár" má být až 900 000 lidí. Nepochybně se musí většinou jednat o ty, kteří žijí v zahraničí a ponechali si dvojí občanství. Těžko si lze představit, že v daný okamžik je 900 000 občanů krátkodobě mimo ČR.

J. Herink 23.3.2022 8:40

Už podle Vašeho příjmení je jasné, že máte volit v Minnesotě, kde žijete a ne v nějakých (pro Vás) zaprděných Čechách.

J. Herink 23.3.2022 8:37

Tedy přece nikdo nikomu nic neodpírá. Jde o to volit tam, kde žiju a tím i logicky osobně nesu důsledky (ať již v dobrém či špatném) své volby.

L. Zídek 21.3.2022 21:49

Jákl - zase do černého. Pětižumpě je ˇÚstava ukradená - viz. připravované zákony na zrušení svobody slova + cenzurní úřad Rakušanův. Teď tato gauneřina, pak bude následovat volba přes internet a volební právo od 16 let. To budou mít Piráti 106 % hlasů. Že by měli mít právo o zdejších věcech rozhodovat emigranti, co sem jezdí jednou za deset let, volí ve volbách tam kde žijí, si rozhodně nemyslím.

P. Brecík 21.3.2022 21:35

A umíš si - JF, představit, jak "demokraticky volí pražská "Klinika" blahé paměti ?!! K volbám je třeba vytřást vši z dredů a dojít k urně. Poslední USA - podvod století. Sponzoři !! darovali miliony na "větší demokratizaci voleb". Zaplatili dobrovolníky, kteří roznášeli hlasovací lístky do míst, kde lidé málo volili. A při té příležitosti jim pomohli s vyplněním. Více nemusím - jasné, že.

T. Hraj 21.3.2022 20:16

Máte pravdu. Ale všechny tyhle věci (jakkoli dost možná změnily výsledek v USA) jsou "jen" technikálie. Spor je potom o to, jak ne/jsou ty procedury spolehlivé.

Otázka tajnosti je ale principiální. U distanční volby ji zajistit NELZE. Proto nechápu, proč je distanční volba vůbec diskutována.

T. Hraj 21.3.2022 20:10

Myslím, že je tady nedorozumění ohled ně termínu "tajný". Tajný totiž neznamená, že váš lístek je s vámi spojen jedinečně a současně anonymně. To by opravdu šlo zařídit nějakou domyšlenou procedurou včetně neprolomitelného kódování atd.

"Tajný" u voleb ale znamená, že při aktu jste sám. Nikdo vám nekouká přes rameno (nedrží pistoli u hlavy). Proto ve volební místnost MUSÍTE za plentu a musíte tam SÁM. O tom hovoří ústava. A proto distanční volba tajná být nemůže.

T. Hraj 21.3.2022 20:01

Pátého?

R. Toman 21.3.2022 19:16

Nikomu není odpírána.

J. Friedlaender 21.3.2022 18:42

Realizaci volebního práva nelze v demokracii nikomu odepřít. To ví celý demokratický svět, zřejmě kromě Česka.

J. Jurax 21.3.2022 18:41

Obdobně stačí napsat, že korespondenční volba je pro zelenou eurohujernou pátou kolonu (TOP09 a Piráty) politicky výhodná.

P. Brich 21.3.2022 18:37

Asi nemá kam prdět a už je to nakraji!;-D

J. Jurax 21.3.2022 18:36

Přesně.

J. Jurax 21.3.2022 18:34

Nemusíme po státech EU papouškovat každou peachovinu ...

J. Jurax 21.3.2022 18:29

Jistě.

Nicméně když nejsou ochotni se dostavit osobně do volební místnosti byť i zdaleka, pak jejich motivace volit nebude vysoká.

J. Jurax 21.3.2022 18:24

Souhlas.

Korespondenční volba jsou dveře otevřené podfukům a falšování.

V. Pavelka 21.3.2022 18:23

No není podivné že na západě už desítky let vyhrávají stejné strany ? Jen trochu přeskupené , ale stejného zaměření EU? A opozice je s pomocí většiny Médií a úřadů , pomluvena , a případní úspěšní lídři Kriminalizováni !?EU Mají plná ústa demokracie , ale nerespektují je !!

V. Pavelka 21.3.2022 18:13

Aby jste se samou nadnárodní velkorysostí , trefil z tak důležité Minesoty , aspon na dohled k zaprděnému důlku , kterým zřejmě pohrdáte , ale nějak o něj stojíte !? Bůh vás natřes touto dobrotou p. Hudeček [>-]:-)

V. Pavelka 21.3.2022 17:55

No FARSKÝ ?! Jel šprtat do USA korespondenční volby ! A jak podvádět ve stylu ,Biden , Harrisová !! Proto Slepenec ani nepípl když ho nachytali že chce na dvě židle obě placené !Táhnou mraky vrané nad Čechy !!!

B. Hudzieczek 21.3.2022 17:25

Asi 17 let jsem ve funkci zapisovatele okrskové volební komise a mohu na základě získaných zkušeností panu Jaklovi sdělit:

1. Ani u osobní účasti nelze zajistit, že volič přichází z domu s vybraným volebním lístem s předem zakroužkovanými kandidáty

2. Volič je na půlroční stáži v USA a záleží mu na tom, kam se vrátí. Ano jsou to zpravidla mladí lidé, kteří mohou mít na některé věci jiný pohled než ti, kteří s panem Jaklem žijí dlouhá léta ve stejné ulici. Zvláště pro "zap*děné" Čechy je to typické.

3. Tady jsem nepochopopil co má autor na mysli.

4. Cestovat např. z Minnesoty kvůli jednomu odpoledni je nákladnější, než odslat svůj korespondenčně.

Korespondenční volbu vidím jako prohloubení demokracie.

J. Kostelanský 21.3.2022 16:58

Naprostý souhlas. Myslím, že V.Klaus kdysi řekl, že volit se má i nohama. Tedy osobní účastí ve volební místnosti. Já v to počítám i to, když volební urna "přijde" za občanem, který se z nějakých důvodů nemůže hýbat (hlavně staří a nemocní).

Za hlavní riziko ovšem považuji obrovské riziko zneužití hlasování. Není to tak dávno, co před volbami média válcovalo heslo "přemluv bábu". Tedy aby nejmladší generace přesvědčila tu nejstarší jít volit určitým způsobem.

Tihle mladí aktivisté by to při volbě poštou nebo přes internet zařídili jinak - "bábu" by nechali podepsat hlasovací lístek a v něm by zaškrtli to by chtěli oni - nejspíš nějakou "pokrokovou" stranu jako jsou Piráti.

"Pokrokáři" mají daleko větší tendenci k falšování voleb než konzervativci. Konzervativci ctí určité hodnoty a tradice, pokrokáři rádi upřednostňují princip "účel světí prostředky".

Ono se přímo vnucuje paralela s jiným, v podstatě méně významným hlasováním než jsou obecní volby. A tím je hlasování v Poslanecké sněmovně. Zde by nikoho ani jenom nenapadlo hlasovat listem nebo vzdáleně přes internet. Platí jenom hlasy těch poslanců, kteří jsou v okamihu hlasování přítomní v jednacím sálu a hlasují. Přičemž je vyloučeno, aby nějaký poslanec hlasoval i za jiného, nepřítomného poslance. Není složité pochopit, proč tohle pravidlo platí nejen u nás, ale prakticky všude ve světě.

M. Grundmann 21.3.2022 16:50

Pokud si myslíte, že víte lépe než čeští občané v zahraničí, co české občany v zahraničí zajímá, co je nezajímá, jaké jsou jejich plány, starosti a motivace apod., pak diskuze ztrácí smysl. ;-D

H. Rybnická 21.3.2022 16:44

Jasně, Já jsem pro.

P. Brich 21.3.2022 16:40

Když jedete na delší dobu tisíce km daleko, nezajímá Vás tolik, co se doma bude dít po volbách, stejně jako Vás nezajímá, co se bude dít po korespondenční volbě. Pokud Vás to tak silně zajímá, pár tisíc km je pro Vás hračka. Kdo chce volit, hledá způsoby, jak se dostavit do volební místnosti. Kdo nechce, hledá důvody, proč se do ní nemůže dostavit.

M. Grundmann 21.3.2022 16:40

Většina Čechů, kteří volí, jsou lidé, kteří mají ke své zemi nějaký vztah. Vystudovali tu, pracovali tu, budou odtud i dostávat nějaký důchod a hodně z nich se i domů vrátí. Už jenom z toho důvodu, že se u nás žije a často i pracuje lépe než v zahraničí. Takže případnou špatnou volbou se poškodí podobně jako ostatní voliči.

K. Salajka 21.3.2022 16:33

Tady se spouští cenzura a bude účinnější než ve Francii, takže informací budete mít více. Trvám ovšem na tom, abyste si přijel vyžrat, koho jste nám zvolil.

K. Salajka 21.3.2022 16:29

Problém není jenom v tom, že není zaručena tajnost a zvětšuje se prostor pro manipulaci voliče. Současně, jak ukázaly volby prezidenta v USA 2020, nepřímé volby umožňují korespondenční hlasy zasílat i za neexistující resp. nepřítomné voliče - protože dokázat, že volič neexistoval nebo byl nepřítomen, vlastně nelze právě s ohledem na nutnost respektovat anonymitu volby. Rakušan a koala zjevně počítá, že najmou na sčítání firmu jako byla Dominion, která umožní přesuny hlasů mezi volebními obvody. K tomu bude třeba dobu konání voleb a sčítání hlasů prodloužit.

Možná jim bude k vítězství stačit, když účast na volbách umožní Ukrajincům.

V. Chrastina 21.3.2022 15:37

Korespondenční volba může vyhovovat pouze podvodníkům jako je třeba Biden a spol!!

K. Salajka 21.3.2022 15:33

Právo volit zjevně mají jen ti, kdo volí správně. Vaše demokracie tu už byla -jmenovalo se to jednotná volební kandidátka Národní fronty.