3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. T. 2.11.2009 8:33

Vždycky když čtu tyhle bláboly

tak si říkám: "za co soudruzi, za co?!"

Je to stejný blábol, jako kdybych tvrdil, že správu mého domu má mít na starosti stát, protože v něm není konkurence. Jednoduchá úvaha, že když se mi správce nebude líbit, tak ho prostě vyměním, je zřejmě nad intelektuální možnosti autora. První železnice také stavěl soukromý vlastník a nikdo se nad tím nepozastavoval. Tedy až do doby kdy si nějaký úředník uvědomil, že si jejich ovládnutím zvýší osobní pravomoci. To se pak okamžitě vyrojilo blábolistů, kteří mu to radostně odkývali, jako autor.

Jádro kapitalismu tvoří osobní svoboda a možnost volby. To je to co musí stát chránit. Ale právě to všechny socialisty neskutečně se.... Protože pak by je s úspornými žárovkami a jinými kravinami poslali do....

Martin Vlk 2.11.2009 8:32

Ano i ne

Přesně tak si ale třeba já představuji kapitalismus. Tedy nalajnovat hřiště, postarat se, aby pravidla platily pro všechny stejně a pak se do toho montovat pokud možno co nejméně.

JENŽE !!!

Systém ve kterém žijeme vyplácí kdejakou podporu každému, kdo se štítí práce, dotace z EU naprosto otřeným způsobem křiví konkurenční prostředí a o vymahatelnosti práva rozhodují právníci made in Plzeň. Vysocí představitelé státu se chovají, jako že pro ně zákony neplatí (viz. Rath), socialistický moloch jménem České dráhy šikanuje celou republiku, kdykoliv se mu zachce.

Nezlobte se na mně, tohle kapitalismus není. Ten tady bude tak za 50 let, když to půjde dobře. Tohle je prostě jen postsocialistický b.o.r.d.e.l.

J. T. 2.11.2009 8:25

Re: Otázky pro autora.

Takže vaši manželku znárodníme. Ta je taky singulární.

J. T. 2.11.2009 8:23

Re: A ještě Britové - muselo být 31 mrtvých

Hm, a takže ten most co patří našim státním ČD vlastně pod tím vlakem nespadl, že. 8-o

ladik53 2.11.2009 8:07

Ale jestli se nemýlím...

...tak se Praha chystá konkurovat letištím v Amsterodamu i Frankfurtu! Připravovaná (a zcela zbytečná) paralelní dráha je přesně v tomto duchu!!!

honzak 2.11.2009 7:54

Re: A ještě Britové - muselo být 31 mrtvých

mám tomu rozumět tak, že po zpětném zestátnění se už nestala žádná nehoda s fatálními následky? Jelikož o problematice železniční dopravy dost vím, tak se důvodně domnívám, že tomu tak není a "selhání lidského činitele" je na provozovateli dopravní cesty nezávislé.

Jan 2.11.2009 7:07

Re: Otázky pro autora.

Daimonion. "Nelze privatizovat to, u čeho konkurence není možná čili co je singulární (jedinečné). "

Tenhle blud není neznámý. Taky se mu lidově říká "znárodnění manželek". Jeho podstata spočívá v tom, že si nějaká "autorita" usmyslí, že právě to či ono nelze privaatizovat, protože je to jedinečné (přičemž onu jedinečnost určuje právě a jen ta autorita). V zemědělství to pak vedlo k teorii o "bezcennosti půdy" , neboť ta je dána, nelze ji vyrobit ani nahradit a proto nemůže být v soukromém vlastnictví.  Podobně lze odmítat privatizací bytových domů, vždyť ty přeci slouží k uspokojování "celospolečenského zájmu". A možnosti rozšíření tohoto zájmu jsou neomezené. Že to nakonec prokazatelně nefunguje, je mnohým lhostejné......do té doby, než se to zhroutí samo od sebe.

Ing. Václav Křepelka, Ph.D. 2.11.2009 7:06

A ještě Britové - muselo být 31 mrtvých

Privatizace a uvedení na londýnskou burzu společnosti Rail Track - předchůdce a vzor naší Správy železniční dopravní cesty - byl rychle napravena zestněním po nehodně na londýnském nádraží Paddington. Halt požadavky na bezpečnost se nějak neslučují s představami akcionářů. 31 mrtvých bylo pádným důkazem.

honzak 2.11.2009 7:05

obávám se, že

bakšiš, respektive jeho část už byla poskytnuta.

Ing. Václav Křepelka, Ph.D. 2.11.2009 7:01

Svatá pravda

I když kdysi nádherný plavecký stadion v Brně za Lužánkami určitě není svým strategickým významem srovnatelný s letištěm či ČSA, jeho ukázkově zpackaná privatizace v roce 1993 a s tím související jeho chátrání a úpadek (dnes konečně v konkurzu) jenom dokládá pravdivost autorových myšlenek.

yenda 2.11.2009 6:55

Re: kapitalismu rozumite jako koza petrzeli

Asi nerozumíte příliš tomu, co čtete. (Autor píše o "voze" a vy oponujete "kozou") Nebudu vám smysl článku překládat. Stačí, abyste se podíval na nadpis.

mm 2.11.2009 6:45

Re: kapitalismu rozumite jako koza petrzeli

:-D!!!!!!

V 2.11.2009 4:00

kapitalismu rozumite jako koza petrzeli

takovehle primitivni myslenky by snad jeste prosly u nejakeho intelektuala, ale u politika je to hanebnost.

Clovece nebohy, vite co je to soukrome vlastnictvi, kterym se tak ohanite abyste ho pak zlehcil na podruznou vec, s tim ze jakepak vlastnictvi, kdyz podniky/majetek meni ruce kazdou minutu, takze jakepak 'vlastnictvi', ze ano, vy mysliteli na baterky.

Soukromeho vlastnictvi prece nezpochybnuje nejak to, ze se neustale meni a ze s nim nakladaji lide, jejich majetek to neni, jako treba manazeri podniku, ci bankeri, zalezi jen a jen na tom, ze se vse deje se svolenim vsech majitelu v celem tom dlouhem retezci, jako treba na burzach, nebo v bankach a nadnarodnich korporacich.

Takhle primitivne odsoudit soukrome vlastnictvi patri do ctvrte cenove, vime autore?

S tim, ze CSA by se privatizovat nemely souhlasim, ale prave proto, ze tu nemame zadny kapitalismus, ale ubohou smesici socialisticko-soukromeho marastu, kde privatizovat je jako hazet perly prasatum, ktera maji svuj cumak napul ve statnim koryte a ktera skakaji, jak jim stat nakaze - pekny kapitalismus, vy hovado jedno, ze to tak musim rict

daimonion 2.11.2009 2:03

Re: Otázky pro autora.

Človíčku - nevšimnul sis, že autor přesně vymezil to, co se regulovat má a co nikoliv? Nelze privatizovat to, u čeho konkurence není možná čili co je singulární (jedinečné). Platí tudíž hlavně na tebe tvá věta: "přesné myšlení spočívá na jasné představě, jinak se se propadáte do nedomyšlených filosofickopolitologických blábolů" :-D

Čtenář 2.11.2009 1:56

Otázky pro autora.

Zamyslel jste se nad tím, že většina podstatných zákonů je stále jen novelizací zákonů z dob budování socialismu ?

Že množství stále přibývajících zákonů vyvolává potřebu stále většího počtu státních úředníků a auditorů?(Vše placeno z výdajové stránky Stát. rozpočtu.) ?

Byl byste věrohodnější, kdybyste konkrétně popsal (taxativně), co vše a jak chcete regulovat.

 Přesné myšlení spočívá na jasné představě, jinak se se propadáte do nedomyšlených filosofickopolitologických blábolů.

MaR 2.11.2009 0:53

Vynikající článek,

nicméně řada věcí je jen nakousnuta. Přidám pár postřehů k diskuzi:

- zákony jsou snahou o nahrazení morálky. Výsledek ale může být podobný jako když se snažíme nahradit talent pravidly (a třeba při změně podmínek dojde ke katastrofě)

- zákony=regulace. Ve skutečnosti chceme nejmenší počet pravidel pro efektivní fungování systému. Proč? Sebelepší pravidla nejsou schopny pojmout celkovou škálu problémů a je obtížné je měnit v případě změny podmínek.

- jak zajisit morálku a přitom nechat náboženství (tedy strašáky v podobě pekel a kdovíčeho :o) stranou? Jde to vůbec? Nebo to znamená, že náš model kapitlasmu je odsouzen k záhubě, protože morálka v něm nemá místo?

Chris Kelvin 2.11.2009 0:26

Konečně to někdo napsal...

...už jsem se bál, že jsem tu s podobnými názory sám samotinký :-)

Ještě něco málo dodám: Existují "proroci", pro kteří i pouhé zákony označují ¨pomalu neslušným slovem "regulace". Nicméně nejenom na dodržování zákonů, oněch pouhých ne vždy dokonalých, psaných pouček, dělá z kapitalismu fungující společnost. Musí tam fungovat i jakási hodnota morálky.

starý novorozenec 2.11.2009 0:18

Suchá vlhkost

Jedinečná komodita je oxymoron. Komodita = Výrobky hmotné povahy,obchodované na světových

trzích, vzájemně zaměnitelné. Především suroviny a potraviny ale i

některé průmyslové výrobky.