3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
janoryna 2.11.2009 13:52

pane payne, vy

nějak růžovíte.  už to zavání -ismy s přívlastky.

MLOK 2.11.2009 13:51

Re: Ale jestli se nemýlím...

ladiku53 - nejsem obchodní pilot, takže to nemohu zasvěceně posoudit, ale: ruzyňské VPD se křižují. DOMNÍVÁM SE (pozor - netvrdím!), že na paralelní dráze mohou startovat/přistávat letadla současně. U křížících se drah si tím nejsem tak jistý.

P.S. -  Odborný pohled by mohl podat nick "pilot"

ladik53 2.11.2009 13:32

Re: Ale jestli se nemýlím...

Znovu se zmíním o Vídni. Tam sedají i startují letadla co minutu v nejmenších možných rozestupech, odhadem cca 20 hodin denně. Paralelní VPD opravdu potřebují jenom největší světová letiště (namátkou Chicago, Heathrow,..) ! A některá dokonce mají 2x2!!! Doufám, že to Praha nebude chtít taky?!?

jardalampa 2.11.2009 13:21

Re: Ale jestli se nemýlím...

Pane Mlok,rád bych s vámi souhlasil, taky by se mi líbila paralelní dráha 24, na letišti v Ruzyni bývali 4 dráhy a to 25 26 22 a 31, jenže 2 úplně stačí neboť BOOM v naší zemi se již dostatečně vyřádil a jak jsem četl vtipné přirovnání, CIRKUS ZASE ODJEL a vše se vrací do normálu, takže cestujících bude zase tak kolem 5 milionů, nehledě k tomu, že do letového vzdušného prostoru se už více letadel nevejde, takže jse jenom pouze o ty peníze. Krásná předehra k tomu byla spekulace s pozemky za stamiliony.

ladik53 2.11.2009 13:07

Re: Ale jestli se nemýlím...

Další VPD a paralelní VPD je trochu rozdíl. Paralelní VPD nemá třeba Vídeň a provoz je tam asi desetinásobný než v Praze!!! Pokud vím, tak Praha má nejméně 2 dráhy, stejně jako Vídeň.

strojmir 2.11.2009 13:04

...

Nedávno jsem zde, pod nějakým článkem četl mnohé názory, že brát provize(politici) je vlastně v pořádku, hlavně když se dobře starají o věci veřejné. Takže těžko titíž lidé mohou nyní s autorem souhlasit, když jim korupce nevadí, ba když leckteří provize přijímají i rozdávají. Je to ukázka toho, že tržní prostředí je natolik zdeformované, že korupce je normální věc, opak excesem. Rád bych upozornil na to, že právem kritizované omezování trhu ze strany EU je z nemalé části výsledkem téhož. Ti co mají páky, umějí si zkrátka sjednat výhodné podmínky pro sebe. Nevím zdali se tomu dá zcela zabránit, asi ne, ale nelze korupci proto nechat volný průběh.V tom má autor pravdu, když říká, že hlavní není vlastnictví, ale pravidla hry. Je totiž podstatné jakým způsobem je vlastnictví nabyté. Velké privatizace v ČR jsou většinou opravdu bohužel příběhy neoprávněného obohacování.

jardalampa 2.11.2009 13:02

Re: pane Payne

samozřejmě, že jde jenom o peníze,malá domů je asi 2O procent , při ceně 1 miliarda je to kolik? Je to stejné jako u ČSA, při rozprodeji majetku v hodnotě kolem 2 a půl miliardy si pan Lašák a jeho kumpáni brali 30 procent, tedy kolik? 800 milionů? Kam mizely všechny ostatní peníze, do čí kapes? Nevíte? Zachrání to piloti.  A kdo příště?

Zeměžluč 2.11.2009 12:52

Re: pro autora

Špatně jste ten článeček přečetl, když jste vyplodil takovouhle pitomoučkoiu reakci. Tak šup a znova, pomalu slovo od slova a zkusit přemýšlet. Slovní spojení - státní majetek není vulgární. Existuje kniha, která u nás nebyla přeložena, která dokumentuje dokonale vznik úspěchů nejliberálnějších ekonomik(Již. Korea, Tchajwan atd.) Všechny vycházely na začátku z přísně regulovaného a ochranářsky uzavřeného prostředí- světu se otevřely až v určité situaci, kdy to pro ně bylo výhodné a byly na to připraveny, jako ekonomiky založené na vývozu pak začaly řvát - chceme volný trh! I z historie se lze něčemu naučit, ne že ne. Tak se to má i s liberálně znějícími výkřiky zlodějů, kteří nás po převratu krmili hesly typu - co nejslabší stát, stát je špatný vlastník atd. O jejich liberalismu jsme se pak přesvědčili dokonale, když maloakcionáře vzniklé z kuponové privatizace okradli o akcie - něco v civilizované zemi nevídaného. Zase ty naše české specifika.  

jarda 2.11.2009 12:51

Re: Strategické komodity pouze státu a stát garant sociální únosnosti cen komodit

pane Nováku- je to trochu jinak než si myslíte, ta Veolie investovala peníze - zaplatila obcím atd., je to prostě investice a ta se musí¨vrátit+ nějaký zisk, aby to mělo smysl,  stejně postupují banky, kdyby si obce půjčily od banky a spravovaly si to samy- dávejte si pozor, zdá se, že  svět je složitější,než si myslíte.

Milan 2.11.2009 11:55

Re: pro autora

to spíš pod vedením ÚV ODS !!

Milan 2.11.2009 11:53

pane Payne

v poslední větě nejspíš to druhé je pravdou - BAKŠIŠ !

PetrM 2.11.2009 11:25

Re: kapitalismu rozumite jako koza petrzeli

zvetsi se provoz v Kbelich? Vodochodech? Pardubicich? Brne? Ostrave?

Čtenář 2.11.2009 11:13

pro autora

zřejmě se autor shlédl v teoriích Marxe a Engelse.Není divu studoval společenské vědy za totality.

Půda nese rentu (Tak znárodnit !!!)

Nemovitosti nesou rentu (Tak všechny znárodnit !!!)

Půda i nemovitosti (jsou investice) a potřebují konkrétního hospodáře a průběžné investice.Nechť je hospodářem stát a o investování do nich nechť rozhoduje stát a hospodaří státní úředníci ( s "otevřenými šuplíky") ,že ? Nejlépe  pod vedením ÚVKSČ. Je to tak, autore ?

Jak se dají nemovitosti "spotřebovat" (prožírat) všeholidem nám ukázala nedávná historie budování socialismu.

Pilot 2.11.2009 10:40

Re: Ale jestli se nemýlím...

 Zajímavé, když pojíždím po Ruzyni, nebo jsem v TMA jsou tam na freqvenci tak dva až tři letouny. Samozřejmě mimo hodinové špičky ráno a večer. V Ruzyni jsem už neholdingoval pěkně dlouho. Teď v zimě je větší provoz v Benešově, než v Ruzyni. Betovová lobby a stavební firmy sice prosadí další dráhu, ale bude to jako s dráhou 31. Aktivisté prosadí její omezené používání . To už ale stavitelé budou v balíku.

Martin Vlk 2.11.2009 10:36

Re: to je roztomilé

Áááá soudruh Pytel. Už jsem se bál, že se vám něco stalo, dlouho jsem od vás nic nečetl.

No, vidím že jste zpět a ve vrcholné formě...

daimonion 2.11.2009 10:30

Re: to je roztomilé

Zdá se,  že se ti komunismus zaryl hluboko do mozku - slova 'výrobní prostředky' je toho důkazem ... ;-D

Pytel 2.11.2009 10:21

to je roztomilé

Privatizace letiště je svinstvo, o tom není pochyb :-)

Zaujaly mě některé termíny v tom článku. Například letiště se označuje slovem "komodita". My tím slovem označujeme věci, které se vyrábějí, aby se prodaly. Letiště je spíš "výrobní prostředek" a sice "společenský" výrobní prostředek, jehož soukromé vlastnictví se zakazuje :-)

A ještě k té fatální Marxově chybě. On se zabýval takovým "trhem", jaký tehdy fakticky byl - tedy tím "špatným", jak autor uvedl.:-) Liberální představy o dokonalém světě, který ničí pouze (tehdy konzervativní) vlády, ho vskutku nezajímaly, což byla jeho "fatální chyba" ;-D

novak 2.11.2009 10:15

Strategické komodity pouze státu a stát garant sociální únosnosti cen komodit

VČR je voda státní a její užití přitom přináší zisky privátu=Veolia W=50 mld.odvody z ČR Stát nemá peníze na udržbu vodních toků, vodárenské soustavy, ale zisky z vodného a stočného  inkasuje dokonce cizinec! Jaké korupce při prosazení tohoto záměru se v ČR úžilo? Kolik miliónů DM na účtech radních při prodeji vodárny v Podolí přistálo ví jenom ti zkorumpovaní! Máme co dělat s nastavením protikorupčních opatření,propadnutí majetku i všem rodiným příslušníkům atd.!

Martin Vlk 2.11.2009 10:10

Re: Vždycky když čtu tyhle bláboly

Takže například veškeré letectví je nutno zestátnit ? Tak jste to myslel?

Nad těmihle organizacemi (např. výroba a provoz letadel) je státní dozorovací orgán (v případě letadel je to Úřad pro civilní letectví), který provádí dohled a je garantem bezpečného provozu. Neznamená to ale, že samotní výrobci a provozovatelé jsou státní podniky.

Myslíte si, že po zestátnění železnic se už deodehrála žádná železniční nehoda?

MLOK 2.11.2009 10:01

Re: Ale jestli se nemýlím...

Na základě čeho se ládíku53 domníváte, že letiště Ruzyně nepotřebuje další VPD??? Udělejte si někdy čas a stopky a sledujte chvíli, v jakých intervalech "sedají" eroplány. Jsou to cca 2 minuty - dráha je zcela vytížená a občas eroplány vyčkávají ve vzduchu, než se dráha uvolní.

       Na rozdíl od vás si myslím, že Ruzyně tu další VPD potřebuje jak svině drbání.

:-: 2.11.2009 9:41

Re: Vždycky když čtu tyhle bláboly

a v británii privatizaci tamějších železnic zaplatilo životem několik lidí, neboť takový bordel tam neměl ani stát.

Martin Vlk 2.11.2009 9:29

Re: Vždycky když čtu tyhle bláboly

Zase samý překlep, to je to pondělí...;-P

Martin Vlk 2.11.2009 9:28

Re: Vždycky když čtu tyhle bláboly

Souhlas

Stačí se podívat na jakékoliv odvětví, v okamžiku, kdy si stát začal usurpovat monopol, došlo k totální stagnaci. Prostě, on ten socialismus nefunguje z toho jednoduchého důvodu, že lidem bere motivaci se o cokoliv snažit. Protože stát to pak dá na jednu hromádku a rozdělí podle toho, kdo více řval, ne kdo více pracoval, tak proč se o něco snažit, že jo.

Stát má zajistit jedno. Abych nebyl diskrinován proti konkurenci jen proto, že konkurent má lepšího známého na ministerstvu a dostal oproti mně extra dotaci. Bohužel, právě tady je největší slabina toho našeho systému.

gabaci 2.11.2009 9:24

http://www.odsminus.cz/?a=odkazy/stranka/1 http://www.face

nenechat se

Pavel 2.11.2009 9:12

Re: kapitalismu rozumite jako koza petrzeli

Nejenže nerozumíte psanému textu (to už Vám vytkli další komentující), ale dokonce zaměňujete ČSA s Letištěm Praha. Když majitel ČSA rozhodne aerolinky zavřít, tak se toho moc nestane, okamžitě je nahradí konkurence. Co se stane, když majitel Letiště Praha rozhodne zavřít letiště? Budeme v řití, vážený pane.

J. T. 2.11.2009 9:11

Re: Vždycky když čtu tyhle bláboly

No a to jako nebylo kvůli moci státu a jeho úředníků? A děkuji že uvádíte příklad, že konkurence možná je.

Ruda 2.11.2009 9:00

Re: Otázky pro autora.

řekl bych, že jste vedle jak ta jedla. Vy si myslíte, že soukromé vlastnictví má smysl jenom tam, kde je konkurence? To je takový nesmysl, že ani nevím, jak bych to slušně pojmenoval. Prakticky jakékoliv ať už státní nebo "komunální" vlastnictví má za následek podstatně horší fungování, protože už jenom rozhodování o všech záležitostech těchto společností je na lidech, kteří nerozhodují o "svém" ale jenom o "svěřeném" a podle toho to vypadá.

pišingr 2.11.2009 8:57

Re: Vždycky když čtu tyhle bláboly

A jak se ČD brání další konkurenci !!!

honzak 2.11.2009 8:44

Re: Vždycky když čtu tyhle bláboly

docela se mýlíte, dobrý muži! Stát soukromé žleznice "sebral" z důvodů strategických, kvůli přepravám vojsk a jejich materiálu.

Dokonce i na našich kolejích jezdí "konkurence", tedy soukromí dopravci. Račte se podívat, např. VIAMONT, OKD DOPRAVA, JHMD...

honzak 2.11.2009 8:41

Re: A ještě Britové - muselo být 31 mrtvých

"státní" ČD zajišťují osobní dopravu, ČD CARGO nákladní a SŽDC se stará "o koleje". To jen aby bylo jasno. Nikoho tím nechválím, ani nepomlouvám. Most (patrně) patří nějaké správě silnic, jako ostatní silniční mosty.