18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
janoryna 2.11.2009 13:56

Re: pro autora

zeměžluč růžovíte. pan profesor i pan dlouhý s panem ježkem nás učili naopak nic neregulovat. a na počátku zhasnout. je pravda, všichni to byli ekonomičtí experti ÚV KSČ. transformace byla výsledkem aplikace jejich umění..

brblal 2.11.2009 17:09

Re: pro autora

A jak se dají rozkrást,vytunelovat,zašantročit,to předvedla neše rodná O D S pod vedením nejchytřejšího ekonoma všech dob  Klause.Co zůstalo DIKům z kupónovky od majitelů fondů?Raději mlčte,největší zlodějny se odehrávali v 90tých letech pod dohledem tehdejší vlády / Ježek :my jsme zhasli a potom zapomněli včas rozsvítit,je myslím dosti výmluvné /.

Pytel 2.11.2009 10:21

to je roztomilé

Privatizace letiště je svinstvo, o tom není pochyb :-)

Zaujaly mě některé termíny v tom článku. Například letiště se označuje slovem "komodita". My tím slovem označujeme věci, které se vyrábějí, aby se prodaly. Letiště je spíš "výrobní prostředek" a sice "společenský" výrobní prostředek, jehož soukromé vlastnictví se zakazuje :-)

A ještě k té fatální Marxově chybě. On se zabýval takovým "trhem", jaký tehdy fakticky byl - tedy tím "špatným", jak autor uvedl.:-) Liberální představy o dokonalém světě, který ničí pouze (tehdy konzervativní) vlády, ho vskutku nezajímaly, což byla jeho "fatální chyba" ;-D

daimonion 2.11.2009 10:30

Re: to je roztomilé

Zdá se,  že se ti komunismus zaryl hluboko do mozku - slova 'výrobní prostředky' je toho důkazem ... ;-D

Martin Vlk 2.11.2009 10:36

Re: to je roztomilé

Áááá soudruh Pytel. Už jsem se bál, že se vám něco stalo, dlouho jsem od vás nic nečetl.

No, vidím že jste zpět a ve vrcholné formě...

novak 2.11.2009 10:15

Strategické komodity pouze státu a stát garant sociální únosnosti cen komodit

VČR je voda státní a její užití přitom přináší zisky privátu=Veolia W=50 mld.odvody z ČR Stát nemá peníze na udržbu vodních toků, vodárenské soustavy, ale zisky z vodného a stočného  inkasuje dokonce cizinec! Jaké korupce při prosazení tohoto záměru se v ČR úžilo? Kolik miliónů DM na účtech radních při prodeji vodárny v Podolí přistálo ví jenom ti zkorumpovaní! Máme co dělat s nastavením protikorupčních opatření,propadnutí majetku i všem rodiným příslušníkům atd.!

jarda 2.11.2009 12:51

Re: Strategické komodity pouze státu a stát garant sociální únosnosti cen komodit

pane Nováku- je to trochu jinak než si myslíte, ta Veolie investovala peníze - zaplatila obcím atd., je to prostě investice a ta se musí¨vrátit+ nějaký zisk, aby to mělo smysl,  stejně postupují banky, kdyby si obce půjčily od banky a spravovaly si to samy- dávejte si pozor, zdá se, že  svět je složitější,než si myslíte.

brblal 2.11.2009 17:17

Re: Strategické komodity pouze státu a stát garant sociální únosnosti cen komodit

NĚJAKÝ ZISK ?Nejdřív se tvrdilo že příliš vodou plýtváme,proto zdražení.Později že vodou moc šetříme,proto zdražení.Pak se vymyslelo vodné a stočné což dohromady už v mnoha místech přesahuje 50 Kč za kubík.Za komoušů jsem pomalu nevěděl,že nějakou vodu platím.Za komoušů jsem nedoplácel za léky,poslední výkřik že levné léky přestanou farmaceutické firmy dodávat hovoří o pokřivenosti celého systému,o neschopné vládě.S léky a zdravím národa by se nemělo kšeftovat

Ladislav N :-))) 2.11.2009 18:03

Re: brblal IP: 94.112.175.xxx

Máte přesmyčku v mozkových závitech. Voda se musela zdražit i bez privatizace, aby tržby pokryly náklady na provoz a údržbu, a dále na obnovu bolševiky zanedbané vodovodní sítě. To samozřejmě nebude zadarmo ani ve vlastnioctví státu, ani v soukromých rukou.

A zdá-li se vám voda drahá, neplýtvejte. To dá přece rozum. ;-P

gabaci 2.11.2009 9:24

http://www.odsminus.cz/?a=odkazy/stranka/1 http://www.face

nenechat se

J. T. 2.11.2009 8:33

Vždycky když čtu tyhle bláboly

tak si říkám: "za co soudruzi, za co?!"

Je to stejný blábol, jako kdybych tvrdil, že správu mého domu má mít na starosti stát, protože v něm není konkurence. Jednoduchá úvaha, že když se mi správce nebude líbit, tak ho prostě vyměním, je zřejmě nad intelektuální možnosti autora. První železnice také stavěl soukromý vlastník a nikdo se nad tím nepozastavoval. Tedy až do doby kdy si nějaký úředník uvědomil, že si jejich ovládnutím zvýší osobní pravomoci. To se pak okamžitě vyrojilo blábolistů, kteří mu to radostně odkývali, jako autor.

Jádro kapitalismu tvoří osobní svoboda a možnost volby. To je to co musí stát chránit. Ale právě to všechny socialisty neskutečně se.... Protože pak by je s úspornými žárovkami a jinými kravinami poslali do....

honzak 2.11.2009 8:44

Re: Vždycky když čtu tyhle bláboly

docela se mýlíte, dobrý muži! Stát soukromé žleznice "sebral" z důvodů strategických, kvůli přepravám vojsk a jejich materiálu.

Dokonce i na našich kolejích jezdí "konkurence", tedy soukromí dopravci. Račte se podívat, např. VIAMONT, OKD DOPRAVA, JHMD...

pišingr 2.11.2009 8:57

Re: Vždycky když čtu tyhle bláboly

A jak se ČD brání další konkurenci !!!

J. T. 2.11.2009 9:11

Re: Vždycky když čtu tyhle bláboly

No a to jako nebylo kvůli moci státu a jeho úředníků? A děkuji že uvádíte příklad, že konkurence možná je.

brblal 2.11.2009 17:22

Re: Vždycky když čtu tyhle bláboly

Výše jsem psal,že by bylo zajímavé vědět,za jaký obnos byly regionální tratě v četně nádražních budov a signalizačních zařízení  " prodáno" /pokud se to prodejem vůbec dá nazvat/. Asi je známa cena při stavbě železnice za jeden kilometr tratě,že ?A za kolik je novcý vlastník asi tak koupil,co myslíte???Za hubičku?Nebo za dvě ?

Martin Vlk 2.11.2009 9:28

Re: Vždycky když čtu tyhle bláboly

Souhlas

Stačí se podívat na jakékoliv odvětví, v okamžiku, kdy si stát začal usurpovat monopol, došlo k totální stagnaci. Prostě, on ten socialismus nefunguje z toho jednoduchého důvodu, že lidem bere motivaci se o cokoliv snažit. Protože stát to pak dá na jednu hromádku a rozdělí podle toho, kdo více řval, ne kdo více pracoval, tak proč se o něco snažit, že jo.

Stát má zajistit jedno. Abych nebyl diskrinován proti konkurenci jen proto, že konkurent má lepšího známého na ministerstvu a dostal oproti mně extra dotaci. Bohužel, právě tady je největší slabina toho našeho systému.

Martin Vlk 2.11.2009 9:29

Re: Vždycky když čtu tyhle bláboly

Zase samý překlep, to je to pondělí...;-P

:-: 2.11.2009 9:41

Re: Vždycky když čtu tyhle bláboly

a v británii privatizaci tamějších železnic zaplatilo životem několik lidí, neboť takový bordel tam neměl ani stát.

Martin Vlk 2.11.2009 10:10

Re: Vždycky když čtu tyhle bláboly

Takže například veškeré letectví je nutno zestátnit ? Tak jste to myslel?

Nad těmihle organizacemi (např. výroba a provoz letadel) je státní dozorovací orgán (v případě letadel je to Úřad pro civilní letectví), který provádí dohled a je garantem bezpečného provozu. Neznamená to ale, že samotní výrobci a provozovatelé jsou státní podniky.

Myslíte si, že po zestátnění železnic se už deodehrála žádná železniční nehoda?

J. T. 2.11.2009 14:48

Re: Vždycky když čtu tyhle bláboly

Vsadil bych se, že tam dělali pořád ti samí lidé i po privatizaci, protože odbory tlačily na zachování míst. U nás zrovna nedávno na bordel na státní železnici doplatilo několik lidí životem.

Martin Vlk 2.11.2009 8:32

Ano i ne

Přesně tak si ale třeba já představuji kapitalismus. Tedy nalajnovat hřiště, postarat se, aby pravidla platily pro všechny stejně a pak se do toho montovat pokud možno co nejméně.

JENŽE !!!

Systém ve kterém žijeme vyplácí kdejakou podporu každému, kdo se štítí práce, dotace z EU naprosto otřeným způsobem křiví konkurenční prostředí a o vymahatelnosti práva rozhodují právníci made in Plzeň. Vysocí představitelé státu se chovají, jako že pro ně zákony neplatí (viz. Rath), socialistický moloch jménem České dráhy šikanuje celou republiku, kdykoliv se mu zachce.

Nezlobte se na mně, tohle kapitalismus není. Ten tady bude tak za 50 let, když to půjde dobře. Tohle je prostě jen postsocialistický b.o.r.d.e.l.

ladik53 2.11.2009 8:07

Ale jestli se nemýlím...

...tak se Praha chystá konkurovat letištím v Amsterodamu i Frankfurtu! Připravovaná (a zcela zbytečná) paralelní dráha je přesně v tomto duchu!!!

MLOK 2.11.2009 10:01

Re: Ale jestli se nemýlím...

Na základě čeho se ládíku53 domníváte, že letiště Ruzyně nepotřebuje další VPD??? Udělejte si někdy čas a stopky a sledujte chvíli, v jakých intervalech "sedají" eroplány. Jsou to cca 2 minuty - dráha je zcela vytížená a občas eroplány vyčkávají ve vzduchu, než se dráha uvolní.

       Na rozdíl od vás si myslím, že Ruzyně tu další VPD potřebuje jak svině drbání.

Pilot 2.11.2009 10:40

Re: Ale jestli se nemýlím...

 Zajímavé, když pojíždím po Ruzyni, nebo jsem v TMA jsou tam na freqvenci tak dva až tři letouny. Samozřejmě mimo hodinové špičky ráno a večer. V Ruzyni jsem už neholdingoval pěkně dlouho. Teď v zimě je větší provoz v Benešově, než v Ruzyni. Betovová lobby a stavební firmy sice prosadí další dráhu, ale bude to jako s dráhou 31. Aktivisté prosadí její omezené používání . To už ale stavitelé budou v balíku.

ladik53 2.11.2009 13:07

Re: Ale jestli se nemýlím...

Další VPD a paralelní VPD je trochu rozdíl. Paralelní VPD nemá třeba Vídeň a provoz je tam asi desetinásobný než v Praze!!! Pokud vím, tak Praha má nejméně 2 dráhy, stejně jako Vídeň.

MLOK 2.11.2009 13:51

Re: Ale jestli se nemýlím...

ladiku53 - nejsem obchodní pilot, takže to nemohu zasvěceně posoudit, ale: ruzyňské VPD se křižují. DOMNÍVÁM SE (pozor - netvrdím!), že na paralelní dráze mohou startovat/přistávat letadla současně. U křížících se drah si tím nejsem tak jistý.

P.S. -  Odborný pohled by mohl podat nick "pilot"

ladik53 2.11.2009 14:17

Re: Ale jestli se nemýlím...

Ano, v tom máte pravdu. Jedná se o dráhy 24 a 31. Ale já se zase domnívám, že se to zvládnout dá při hustotě provozu, který na Ruzyni je. (A bude)!

jardalampa 2.11.2009 13:21

Re: Ale jestli se nemýlím...

Pane Mlok,rád bych s vámi souhlasil, taky by se mi líbila paralelní dráha 24, na letišti v Ruzyni bývali 4 dráhy a to 25 26 22 a 31, jenže 2 úplně stačí neboť BOOM v naší zemi se již dostatečně vyřádil a jak jsem četl vtipné přirovnání, CIRKUS ZASE ODJEL a vše se vrací do normálu, takže cestujících bude zase tak kolem 5 milionů, nehledě k tomu, že do letového vzdušného prostoru se už více letadel nevejde, takže jse jenom pouze o ty peníze. Krásná předehra k tomu byla spekulace s pozemky za stamiliony.

ladik53 2.11.2009 13:32

Re: Ale jestli se nemýlím...

Znovu se zmíním o Vídni. Tam sedají i startují letadla co minutu v nejmenších možných rozestupech, odhadem cca 20 hodin denně. Paralelní VPD opravdu potřebují jenom největší světová letiště (namátkou Chicago, Heathrow,..) ! A některá dokonce mají 2x2!!! Doufám, že to Praha nebude chtít taky?!?

Ing. Václav Křepelka, Ph.D. 2.11.2009 7:06

A ještě Britové - muselo být 31 mrtvých

Privatizace a uvedení na londýnskou burzu společnosti Rail Track - předchůdce a vzor naší Správy železniční dopravní cesty - byl rychle napravena zestněním po nehodně na londýnském nádraží Paddington. Halt požadavky na bezpečnost se nějak neslučují s představami akcionářů. 31 mrtvých bylo pádným důkazem.