21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

POLITIKA: Kandidát Jiří Drahoš

Bývalý předseda Akademie věd se rozhodl kandidovat na prezidenta ve volbách na počátku roku 2018. Jiří Ovčáček již proti němu „ostře vyjel“. Jaké má Drahoš šance?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 4.4.2017 10:51

Re: ...a nějaké pozitivní předpoklady?

Jsou mi sympatičtější lidé s encyklopedickými znalostmi, než ti, kteří se na rozdíl "mezi smrkem a borovicí (v lese ptají) lidí vokolo".

Miloš Zeman, můžete to nazvat i mechnická paměť, má evidentně vysokou inteligenci, politické zkušenosti, bystré reakce, ............. . A jest politicky definován. Mám mnoho přátel, kteří si myslí, že politik má mít názory "tak široké", že všichni (98%) okolo "budou tančit, jak máme výtečného presidenta".

Podívejte se na volby presidenta Beneše po Masarykovi. Moravec by vyvalil bulvy, Šlachta by založil novou věznici pro "politické kšeftaře", atd., atd..

Stále čekám na "nekecala", který tedy bude na řadě. An ivlastně nečekám. Vězte, že pro širokou skupinu "nepřátel pravdy a lásky", póvlu, nevzdělanců hluchých, bude zkrátka nezkousnutelný. Nepomůže ani titulování presidenta Miloše Zemana ovarem. To už vůbec.

M. Těhanová 4.4.2017 10:43

Re: ...a nějaké pozitivní předpoklady?

A myslíte, že jsou opravdu jeho. Já mám konzistentně tytéž a přesto jemu je nevěřím. Při minulé volbě mě vadili oba, a bylo mě to líto, že v tomhle státě skutečnou osobnost abys pohledal.

P. Selinger 4.4.2017 10:40

Nejraději bych viděl ve funkci prezidenta

senátora Kuberu. Pokud nebude kandidovat, nebo neprojde do druhého kola, dám svůj hlas v druhém kole kterémukoliv kandidátu proti Zenamovi.

Š. Hašek 4.4.2017 10:39

Re: Pan Bartoň se přiřadil ke zdatným kádrovákům

Pane Šimku, dejte si práci a vyhledejte si seznamy nejpopulárnějších politiků (Vy sám stran našeho presidenta opakovaně prohlašujete, že populismus jest horší než bratrovražda).

Namátkou: Špidla, Gross, ............. . Většinou byli za dva tři roky označeni tím samým lidem za polokretény.

Jaký jest rozdíl (v krátkosti) mezi populárním a populistickým. S prominutím, pane Šimku, Vy jen osobní názor halíte za průzkumy (popularity/populismu). Jednou klaďas, jindy zoufalec, podle nálady/situace.

M. Těhanová 4.4.2017 10:39

Re: ...a nějaké pozitivní předpoklady?

Tak Moravce nemám za nějakého génia, ale mám takovou úchylku ( jak říkají moje děti a vnoučata), že se na tyhle pořady dívám.Na zemana a jeho stylizovaný projev s těžko reaguje . Ale já vždycky vidím jenom pozéra, dlouho mi připomínal chudáka Randsdorfa, blahé paměti, jak se občas bez souvislostí blejskal svými encyklopedickými znalostmi. Zeman holt má perfektní mechanickou paměť, měla jsem takového kolegu, pro reálný život ale nepoužitelného.

T. Hraj 4.4.2017 10:35

Re: Nechápu to,

Ano, to je velmi relevantní poznámka. Je zoufalé, že bývalé členství v KSČ, není dnes vůbec na závadu. A kdybychom všechny takto poskvrněné vyřadili, výběr by byl ještě tragičtější. Sám se někdy přistihuji, že se s tím vlastně smiřuji.

A propos, jak je to sčlenstvím Drahoše?

Š. Hašek 4.4.2017 10:32

Re: Nechápu to,

Bylo řečeno zejména o novinářích.

Pokud vezmete jednu křivku od pana Gausse a hodnoty IQ v populaci, dostanete velice zajímavé údaje. Ano, Miloš Zeman to řekl.

Tedy souhlas - ale s upřesněním a poznámkou.

Pánové Schwarzenberg a Halík se vyjádřili (opakovaně), že 85 % národa jsou xenofobové, čecháčkové bez špetky rozhledu, rakovina, .......... . Měli bychom tedy (aspoň my dva) hodit tyto všechny politiky do jednoho pytle???

Drahoš o nás (dvou minimálně) prohlásil, že nám blbne hlavu zařízení propagandy nepřátelské - tedy internet. Co s tím uděláte???? Já nemám problém s jednotlivými větami politiků.

T. Hraj 4.4.2017 10:31

Re: ...a nějaké pozitivní předpoklady?

"nemá vlastní názory", ono se to tak hezky řekne. Je snadné říci něco špatného o ovarovi. Ale přeci jen nějaké názory má. Jsou relevantní a drží je konzistentně již dlouhou dobu. Mám na mysli názory na islám a izraelsko - arabský konflikt.

Proto se dnes stydím, že jsem volil Schwarzenberga a ne ovara v domění, že volím menší zlo.

M. Těhanová 4.4.2017 10:29

Re: Nechápu to,

Takové názory tady má kdekdo, on jen opakuje, co chce být slyšeno. Snaží se být lidový, ale cítí se být nadřazený všem. Myslím, že lidmi z duše pohrdá. Je to sebestředný narcis. A to ho pozorně sleduju už víc než 20 let. Od jeho lží o spálené zemi, o jeho touze po moci. To je jediné, co z něho čiší. Ano, uznávám dělá se mi z toho člověka fyzicky špatně, zhruba stejně, jako z Babiše a jiných, co se projevili jako podrazáci a šmejdi. Je jich docela dost.

T. Hraj 4.4.2017 10:25

Re: ...a nějaké pozitivní předpoklady?

Četl jsem v ní úplně něco jiného. Především nepochopení toho, co ta masová migrace znamená a smrtelné nebezpečí, které z ní plyne.

Š. Hašek 4.4.2017 10:25

Re: ...a nějaké pozitivní předpoklady?

Jen mě tak napadlo, že Moravec často nebyl schopen ani sledovat věty pronesené Milošem Zemanem. Ale nikoliv, že by byly stupidní. Často byly na chudáka Moravce složité a neměl to v pokynech z režie, ti to taky do těch sluchátek nestíhali. Docela prča, nemohu jinak napsat. To máte potom těžké.

J. Vlček 4.4.2017 10:22

Není na světě člověk...

...ten, který by vyhověl lidem všem. Pokud by se hledal někdo, kdo nepije, nekouří, neřekne jedno sprosté slovo, není takový, není makový a já nevím ještě jaký, prostě oplývá jen kladnými vlastnostmi, tak takového člověka je třeba hledat mezi svatými, a nikoli mezi lidmi.

A protože naštěstí v našem státě máme přímou volbu prezidenta, je potřeba nechat na voličích, jaký prezident mu nejlépe vyhovuje a kterého si také zvolí. Je rozhodně lepší, zvítězí-li ten, kterého si zvolí většina, než ten, kterého by při si nepřímé volbě vyhandrkovali strany mezi sebou.

Zvolený prezident by měl v každém případě hájit zájmy tohoto národa, vnímat jeho obavy, naslouchat jeho potřebám, nebát se nazývat věci pravými jmény, být konzistentní ve svých názorech a na nich si stát.

Z tohoto úhlu pohledu je třeba pohlížet na roli současného prezidenta a jeho případné protikandidáty. Při minulých volbách z celé řady protikandidátů zbyl jako nejvážnější soupeř Karel, tolik prosazovaný jak pražskou kavárnou, tak v médiích, s výsledkem takovým, že Zemanovy ideje získaly větší přízeň voličů, než myšlenky Karlovy.

Jak dopadnou kandidáti v blížících se příštích volbách bude pouze v rukou voličů. Pokud mohu říct za sebe, žádný dosud ohlášený protikandidát na funkci prezidenta mne ani náhodou nepřesvědčil k tomu, abych ho upřednostnil před současným prezidentem.

Š. Hašek 4.4.2017 10:20

Re: Nebudu ho volit.

Na Slovensku mají. Vyzkoušeno. Krom bruselemyšlenek jsem od slovenského presidenta nic neslyšel. No, také nějaké to "sjednocující souvětí".

M. Těhanová 4.4.2017 10:20

Re: DRAHOŠ je dobrý

Bože a v čem? Aspoň jeden, třeba maličký argument. Vellký by se těžko hledal.

Š. Hašek 4.4.2017 10:17

Re: Jen další trapně okatý pokus

Máte pravdu, pane Valento. Už čtyři roky nespím, koho mi to zas Moravec (a RESPEKT) každé pondělí jako presidentskou/nezemanovskou tutovku namelduje. Furt jiní ve frontě.

Koho vyberete s těch davů Vy? Dáte dohromady potom aspoň trociferné číslo voličů?? Na jednoho? Nebo by měl být kolektiv presidentů-sjednotitelů? Ti by dali po měsíci vždy sjednocující pokyny pro lid. Už jich máte tak šest až vosum. Bez legrace.

M. Těhanová 4.4.2017 10:17

Re: ...a nějaké pozitivní předpoklady?

Vůbec ne, takových je nás spousta.Zeman ale nemá nic z toho, ani vlastní názory. On říká jenom to, co se chce slyšet a co říká většina, jenom to prokládá svými stupidními " bonmoty".

Š. Hašek 4.4.2017 10:12

Re: Není to předčasné ?

Poznamenám, že nový kandidát (již) prokádroval dvě třetiny populace a naznačil, že krom jeho zvolení, do toho lid prostý nemá vlastně co kecat. Neboť nejsme akademici.

Dost hodně věcí na těch čtrnáct dní, co se pohybuje "mimo svůj starobní důchod".

J. Šimek 4.4.2017 10:11

Re: ...a nějaké pozitivní předpoklady?

A o čem je výzva vědců - řešme to rozumem a ne panikou. To vás znervóznělo?

J. Šimek 4.4.2017 10:10

Re: Na Drahošovi se mi líbí :

Copak, Sputnik píše něco jiného o jeho nečlenství?

J. Šimek 4.4.2017 10:10

Re: Pan Bartoň se přiřadil ke zdatným kádrovákům

Na Slovensku je Kiska nejpopulárnějším politikem, takže váš odsudek jasně ukazuje na to, že ničemu nerozumíte :o)

J. Šimek 4.4.2017 10:08

Re: Na Drahošovi se mi líbí :

U Zemana je to jasné, protože ten pro nás do BUDOUCNA není schopen udělat už nic, jen se za státní peníze projet na lafetě.

Š. Hašek 4.4.2017 10:07

Re: A jsme doma,

Trošku přeháníte, pane Šarino.

Drahoš udělal jen "ono". Zpucoval ty přihlouplé, nevědomé občany, co sedí u počitadla s internetem. A řekl, že referendum jest ptákovina. Pokud jest akademik, zítra by mu mělo docvaknout, že by tedy měl odstoupit od kandidatury, protože hrozí, že bude občany, kteří se dost v referendech (dle něho) neorientýrují k referendu přímo o jeho osobě. Ach jo. Jde mu o gáži, a že už jest v televizi. To zahřeje. Horáček už též jest "z Roudnice v celé republice".

Drahoš mně nevadí, má vzácný dar, že ve dvou větách si podepsal ortel/toho dost podělá. U mě. Aspoň se čístí ty průvody kandidátů, co je sypají z rukávu Stropnicky, Bursík a Jiřina Šiklová.

J. Šimek 4.4.2017 10:05

Re: Nechápu to,

Pardon, reálná politika teda je ta zemanova, který otevřeně tvrdí, že většina voličů jsou debilové a zbytek pitomci?

J. Šimek 4.4.2017 10:02

Re: Nechápu to,

U Zemana je dlouhodobě konzistentní hlavně jeho členství v KSČ a skutečně nechápou, proč mít po 30 letech od převratu v čele člena předlistopadové zločinecké organizace. Zase chce zemřít ve funkci, jako ti jeho slavní předchůdci v zemích socialistického bloku, po ničem jiném netouží ... ještě teda touží po kanálu Dunaj-Odra-Labe aby trumfnul Stalinův monument, který by tak lehce nešlo zbourat.

V. Kolman 4.4.2017 10:00

Re: ANTICIPUJI.

Slyšeli jste slovo Boží. Amen!

Š. Hašek 4.4.2017 9:57

Re: Pan Bartoň se přiřadil ke zdatným kádrovákům

Třeba v Horních Uhrách, pane Rečku? S čím přišel kdy slovenský president?? Krom tedy rozvíjení myšlenek "velkého brusele".

Docela si umím představit, že nicneříkání a fráze sjednocují, v jeho případě.

L. Šarina 4.4.2017 9:56

JO,

už se spustí Zemanův plechový bubínek !

L. Šarina 4.4.2017 9:54

Re: Myslíte, že takhle by měl uvažovat nový prezident?

A komu??

L. Šarina 4.4.2017 9:53

A jsme doma,

zase někomu vadí Drahoš, že? Ať udělal nebo neudělal to či ono, pořád lepší Zemana !

Š. Hašek 4.4.2017 9:52

Re: Myslíte, že takhle by měl uvažovat nový prezident?

Vidím to podobně.

Pan Drahoš vůbec nepochopil (kolosální průšvih), že už nebude jmenován na nějaké sešlosti akademiků, dopoledne, při kávě. Ale že předstoupí před miliony voličů a mnohé z nich nezajímají ani tak Nora168 s Moravcem v takové té propagační bedně, ale internet. Internet a spoustaúdajů a názorů. Také dost fest ujel s referendem, zapomněl (akademik), že chce být jednou variantou takového referenda zvolen. Zde mě napadá, jak je na tom s matematikou??

Jeví se mi politicky jako zoufalá osoba/bruselsluníčko. Nikoliv celkově/odborně. Aby bylo jasno.