2.12.2020 | Svátek má Blanka


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivánek 18.9.2006 18:03

Jsou snad křesťané sobečtí pravičáci ?

Je zajímavé jak ochotně média natlačily KDU-ČSL na pravici. Jsou snad křesťanské idee o solidaritě mezi lidmi pravicové ? Naopak, určitě mají blíž k socdem i komunistům, kde je rozpor pouze v transcendentní rovině.  To, že Kalousek neuspěl, neznamená, že to nebyl velice perspektivní pokus jak vytáhnout lidovce na čtyři roky z bryndy. Jinak velice kladně hodnotím lidovecké ministry, Šimonovský konečně dálnicí posunul Ostravsko do civilizace.

AeroKarel 18.9.2006 18:04

Re: Jsou snad křesťané sobečtí pravičáci ?

Pravda, socani s pánbíčkem, spíš. Ale ani oni už to s Paroubkem nevydrželi .......

Sýček 18.9.2006 21:46

Re: Jsou snad křesťané sobečtí pravičáci ?

Nevím proč posuzujete tzv "pravičáky" jako sobce. Pravicově smýšlející lidé nejsou sociálně necitliví a nejsou proti solidaritě. Problém je v tom, že nepodporují státem (na)řízenou solidaritu. Je možné vést dlouhé diskuze o pokrytectví státního sociálního systému a asociálnosti pravičáků. Těžko říci, je to na vás abyste se rozhodli, zda svůj soucit ukojíte státním přerozdělováním, či budete sami věnovat svůj čas a prostředky k pomoci potřebným. Nebudeme se přít - oba přístupy jsou potřebné, jiná věc je však v poměru obou systémů a o tom, nakolik je nutné a efektivní zřizovat ohromné státní instituce a kontrolní orgány a desetitisíce úředníků k přerozdělení našich daní pro pomoc potřebným.

petr 19.9.2006 9:58

Re: Re: Jsou snad křesťané sobečtí pravičáci ?

Víte, pravá křesťanská solidarita znamená pomáhat každému potřebnému, bez ohledu na to zda si svou situaci zavinil sám a že by si ji taky mohl sám vyřešit. A to je pravici hodně vzdálené.

Sýček 19.9.2006 12:37

Re: Re: Re: Jsou snad křesťané sobečtí pravičáci ?

V tom se ovšem hluboce mýlíte. Nevím zda máte tak zkreslené vidění světa, nebo zda jde pouze o Vaši nenávist k jinak smýšlejícím. Ani v křesťanském pojetí morálky nejde o pomoc všem a za všech okolností - viz zákazy žebroty v kostelech a jejich okolí,varování pro věřící před "profesionálními" žebráky a třeba varovné zprávy o demoralizujícím vlivu potravinové pomoci v hladem postižených misií. Hlavní a zásadní činností Božího syna Ježíše Krista na zemi nebyla sociální pomoc chudým, ale hlásání radostné zvěsti blízkosti Božího království. Rozdíl mezi levicovým a pravicovým vidění sociální pomoci je také v tom, zda nabídnout lidem "rybu" nebo je raději naučit "rybařit" a umožnit "rybařit".

petr 19.9.2006 16:53

Re: Re: Re: Re: Jsou snad křesťané sobečtí pravičáci ?

Nevím, proč hned mluvíte o nenávisti, když řešíme křesťanský přístup. To s tím rybařením je odzkoušený pincip: můžete lidem zajistit práci (to už tady bylo a sociálně to určitě jakžtakž fungovalo) anebo rozdávat podpory. Více méně to vyjde nastejno, protože v prvním případě jde o přezaměstnanost a v druhém případě z řady lidí pořádnou práci prostě nedostanete. Ale nějak se málokdo pozastavuje nad známým citátem Ježíše - spíše projde velbloud uchem jehly než bohatec do Království nebeského. Ježíš měl určitě vážný důvod, proč to řekl, nejspíše, aby připomněl, že pouhé hromadění majetku nemůže být smyslem a náplní života. Bylo by to krásné, kdyby platilo to co jste řekl o pravici, ale spoléhat se na pomoc jedinců nebo i skupin, i když to myslí sebelépe, by bylo pěkným hazardem. Proto snad máme stát, aby nikdo neskončil úplně na dně. Mimochodem je zjištěno, že 90% prostředků, vybíraných dobročinnými organizacemi spolkne jejich režie.

Sýček 19.9.2006 20:07

Re: Re: Re: Re: Re: Jsou snad křesťané sobečtí pravičáci ?

Citát o bohatém a uchu jehly je třeba trochu osvětlit. Například víte, že uchem jehly nazývali  nízkou a úzkou bránu v Jeruzalémě ve které velbloud při vjezdu musel projít po kolenou. Citát nezavrhuje ani soukromé vlastnictví, ani nepojednává o způsobu nabytí, pouze znamená, že "nelze sloužit dvěma pánům" tedy Bohu a majetku. Člověk jednoho upřednostňuje a druhého zanedbává.

    Stát tu rozhodně není proto, aby nikdo neskončil úplně na dně, asi málo znáte naši současnost. Přijít bez vlastního přičinění o bylení a práci, není u nás takovou vyjímkou a jediní kdo se pak postarají, jsou dobročiné organizace, které dle vás spotřebují 90% vybraných prostředků. (Dle mých údajů jde max o 30% i to je však alarmující, co však je to proti režii státu...) Jinak jsem potěšen, že sdílíte nedůvěru našeho presidenta v neziskové organizace. Mně by však stačila každoroční kontrola výdajů od finančních úřadů.

Sýček 19.9.2006 20:42

Re: Re: Re: Re: Re: Jsou snad křesťané sobečtí pravičáci ?

Citát o bohatém a uchu jehly je třeba trochu osvětlit. Například víte, že uchem jehly nazývali  nízkou a úzkou bránu v Jeruzalémě ve které velbloud při vjezdu musel projít po kolenou. Citát nezavrhuje ani soukromé vlastnictví, ani nepojednává o způsobu nabytí, pouze znamená, že "nelze sloužit dvěma pánům" tedy Bohu a majetku. Člověk jednoho upřednostňuje a druhého zanedbává.

    Stát tu rozhodně není proto, aby nikdo neskončil úplně na dně, asi málo znáte naši současnost. Přijít bez vlastního přičinění o bylení a práci, není u nás takovou vyjímkou a jediní kdo se pak postarají, jsou dobročiné organizace, které dle vás spotřebují 90% vybraných prostředků. (Dle mých údajů jde max o 30% i to je však alarmující, co však je to proti režii státu...) Jinak jsem potěšen, že sdílíte nedůvěru našeho presidenta v neziskové organizace. Mně by však stačila každoroční kontrola výdajů od finančních úřadů.

Sýček 19.9.2006 21:04

Re: Re: Re: Re: Re: Jsou snad křesťané sobečtí pravičáci ?

Citát o bohatém a uchu jehly je třeba trochu osvětlit. Například víte, že uchem jehly nazývali  nízkou a úzkou bránu v Jeruzalémě ve které velbloud při vjezdu musel projít po kolenou. Citát nezavrhuje ani soukromé vlastnictví, ani nepojednává o způsobu nabytí, pouze znamená, že "nelze sloužit dvěma pánům" tedy Bohu a majetku. Člověk jednoho upřednostňuje a druhého zanedbává.

    Stát tu rozhodně není proto, aby nikdo neskončil úplně na dně, asi málo znáte naši současnost. Přijít bez vlastního přičinění o bylení a práci, není u nás takovou vyjímkou a jediní kdo se pak postarají, jsou dobročiné organizace, které dle vás spotřebují 90% vybraných prostředků. (Dle mých údajů jde max o 30% i to je však alarmující, co však je to proti režii státu...) Jinak jsem potěšen, že sdílíte nedůvěru našeho presidenta v neziskové organizace. Mně by však stačila každoroční kontrola výdajů od finančních úřadů.

Sýček 19.9.2006 13:50

Re: Re: Re: Jsou snad křesťané sobečtí pravičáci ?

A též nedůvěra pravice v efektivnost státní pomoci - zda se vyplatí zřizovat molochy úřadů s desetitisíci úředníky aby rozdělovali a přidělovali pomoc potřebným.

1. Svévole úředníků: Pokud potřební nejsou dostatečně temperamentní a nevydírají úředníky poukazy na příslušnost k národnostním, náboženským, sexuálním či jiným mediálně preferovaným skupinám, nedostanou to co jim podle platných zákonů náleží. (Místní úředníci Pracovního úřadu (ČSSD) se veřejně vyjadřují o svých klientech jako o asociálech. Pokud má jejich klient trvalé zdravotní potíže (epilepsie, silně poškozený zrak, pohybové potíže), doporučují mu, aby si nežádal o snížení zdravotní schopnosti, neboť pak je nikdo nezaměstná. Pracovní místa pro ně nevyhledávají ani neumožňují rekvalifikaci (podmínkou rekvalifikace je, že si nezaměstnaný najde zaměstnavatele, který ho přijme a pak mu Pracovní úřad zaplatí patřičnou rekvalifikaci).

2. Poměr vynaložených prostředků na provoz úřadů a platy úředníků k vyplacené sociální pomoci.

3. Státem nařízená pomoc postiženým v ústavech - dětské domovy namísto pěstounské péče, ústavy pro dlouhodobě nemocné a mentálně či fyzicky postižené proti domácí péči.

4. Skupiny potřebných zcela vynechané z pomoci státu. Matky s malými dětmi - v případě nemoci jsou děti málokdy nemocné zároveň a stačí malá porucha imunity a děti promarodí třetinu roku. Kdo takového rodiče zaměstná (mimo státní úřady), pokud často chybí v práci. A od nového roku nám levicová vláda zařídila, že prvních čtrnáct dní nemoci či paragrafu platí zaměstnavatel. Lidé na venkově - do zaměstnání musejí dojíždět, mzdy však na venkově nedosahují takové výše, aby pokryly náklady spojené s dojížděním. Zavedená minimální daň a pojistné pro živnostníky mnoho z těchto lidí přivedlo do velmi tíživé situce. Požadavek odborného vzdělání pro podnikání v zemědělství znemožňuje dalším se o sebe postarat.

petr 19.9.2006 17:06

Re: Re: Re: Re: Jsou snad křesťané sobečtí pravičáci ?

V zásadě máte pravdu, ale nevidíte celý rozměr. Opravdové práce prostě ubývá a materiální hodnoty dnes vyprodukuje mnohem méně lidí než dříve, krajní případ je plně automatická výrobní jednotka. Stát proto plní funkci nejdůležitějšího zaměstnavatele a žádná vláda nebude riskovat masívní propouštění úředníků a růst nezaměstnanosti. Je určitě pravda, že při rozdělování peněz se větší část ztratí v kapsách úředníků, ale jak zajistit přímé rozdělování ? Dětské domovy jsou pozůstatkem minulého režimu a jejich pracovníci se budou této práce držet zuby nehty. Mimochodem víte, že klienti Ústavů sociální péče, kteří nikdy nepracovali, mají větší důchody než jejich opatrovnice ?

S tou nemocenskou se to musí odzkoušet, je to převzato ze zahraničí, uvidíme.

Sýček 19.9.2006 19:56

Re: Re: Re: Re: Re: Jsou snad křesťané sobečtí pravičáci ?

Nejde o zaměstávání státem, ale zejména o vytváření hodnot, jinak se můžeme zaměstnávat navzájem, pracovat do úmoru a přeci zemřít hladem.

honzah 19.9.2006 17:10

Re: Jsou snad křesťané sobečtí pravičáci ?

KDU-ČSL jako strana volající po solidaritě samozřejmě nemůže sdílet bezbřehý liberalismus laissez-faire, ale zároveň nemůže z konzervativních důvodů přijmout levicovost, které se snaží přirozenou solidaritu ve společnosti (mezigenerační a další společenské vazby) nahradit sociálním inženýrstvím. Proto z hlediska české politologické terminologie leží mírně na pravo od středu.