17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

POLITIKA: České aerolinie

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jirka 2.5.2008 18:16

Nevím proč jen ČSSD

Nevím proč jen ČSSD když dnes evidentně posílají ke dnu ČSA strana která je u moci. Domnívám se, že je to ODS šéfem dozorčí rady je špičkový ekonom Ivan Kočárník a podle všeho ani primátor  pan Pavel Bém nestojí uplně stranou.

K dalšímu, prodej částí podniku, které vydělávají mi přijde jako veliká hloupost. V ČSA už jeden takový byl co prodal Shelu tankování letadel. Heslo, že aerolinie mají létat a jídlo s tím nemá co dělat asi neví co říká. Jde o zajištění jídel na palubách letadel nejen pro ČSA. A vydělávalo víc než létání. Inteligent by možná omezil nebo zastavil oblasti prodělečné.

Těm panákům jde patrně pouze o to rozdrobit a rozprodat České aerolinky. Otrávit mechaniky se jim už povedlo. Odešlo víc než sto mechaniků na Moravu. Prodali také hangár C plánuje se prodej hangáru E a dalších částí. A hlavně maximum vyrejžovat.

misuska 15.4.2008 1:51

Ceske Aerolinie

z vlastni zkusenosti bohuzel musim s panem Podlipnym souhlasit.. specialne v pripade zruseni viz do Kanady a zruseni letu do Toronta.. kazdy noramlni cetujici si radeji zaplati cestu s KLM nebo s Lufthansou a nebude mit zadne nervy zda linky opravdu poleti v dobe od 1,cervna do 15,rijna..

M.Ehl 14.4.2008 16:42

Vse ve jmenu hlavniho akcionare

Popis "spravovani" statniho majetku v CSA pana Podlipneho je vystizny, mohl bych  dodat radu dalsich prikladu "pocinu" manazerskeho tymu slozeneho z "kamaradu z banky", ale nic to nezmeni na stavu veci v CSA . Vse se totiz deje s vedomim statu - bez ohledu na vladnouci politickou stranu, za soucinnosti renomomvanych poradenskych a auditorskych firem, ktere za honorar zajisti punc legality  cemukoliv. Utvar Komunikace CSA zajistuje pak spravny medialni obraz navenek i uvnitr, media jsou vdecna za prijmy z inzerce, politici oceni sponsorske dary......nikdo nema zajem ukazat skutecny stav . Dulezity je ekonomicky efekt  "zaineteresovanych"  uvnitr i vne CSA. Pocity zamestnancu denne konfrontovanych s realitou a oslavnymi clanky v tisku jsou nutne frustrujici . Neni divu, ze zajem delat krovi na oslavach - pres systematicky tlak  vedeni prostrednictvim intranetu - je maly . To ale radost manazerskemu teamu nekali, dulezita je prece tiskova zprava. Kolik lidi  zna skutecny stav veci v CSA ? Jake jsou jejich sance ovlivnit verejne mineni ? Nicmene, pane Podlipny ,diky Vam za snahu.

Nutno ale jeste rict  - pri soucasnem propojeni politiky s ekonomikou neni  CSA ojedinelym zjevem.

DESIGN 13.4.2008 17:49

DESIGN

ono to je s dizajnem letadel trochu jinak - současný majitel práv na logo a dizajn zemřel a dědic těchto práv chtěl znenadání podstatně více peněz za jejich využívání...

strejda pedro 1.5.2008 15:56

Re: DESIGN

vy zertujete ... prostudujte si, prosim, zakony o autorskych pravech ...

Akroj 8.5.2008 12:08

Re: DESIGN

No to je pěkná báchorka. S autorskými právy to spjatost mohlo mít, ale rozhodně ne tu, kterou popisujete.

Zdena 11.4.2008 7:40

Co dělá majoritní vlastní ČSA - Ministrstvo financí?

Pracuje s péčí hospodáře o svěřený majetek, což je jeho povinností ze zákona?

Pavel Z. 9.4.2008 17:55

Jen pár poznámek...

Tím strašlivým "rozkradením společnosti" patrně myslíte tzv. outsourcing. Není to taková věda - každý jej používáme i doma. Ono se totiž někdy vyplatí koupit si chleba od pekaře, boty u obuvníka, zeleninu v marketu. Zbude Vám pak více času na Vaši vlastní profesi, kterou umíte, kterou se většina z nás uživí lépe než pokusy o pěstování kedluben a šítí škrpálů... Myslím, že stejné je to s cateringem. Aerolinky mají létat. Ne vyrábět sendviče.

Ono "historické logo" ČSA opravdu pochází až z roku 1991. Aerolinky své logo již několikráte změnily a určitě ještě v budoucnu měnit budou. Ty tři útočné kosy na směrovce si již o změnu říkaly. Není to žádná neúcta k firmě a tradici. Také nepočítám s tím, že budu mít celý život v obývacím pokoji stejnou tapetu.

Ono obecně - někdy musíte věci změnit, abyste je zachránil. O to se v ČSA asi snaží ti Vámi vysmívaní mladíčci a majitelé MBA. Staří matadoři, co o firmě všechno vědí, všechno znají a všude byli, totiž mohou často trpět slepotou a pohled zvenku je proto užitečný. Mimochodem - na všichni ze "staré gardy" s firmou dýchají. Z mých spíše náhodných setkání s několika lidmi z ČSA vyplynulo, že tam hodně zaměstnanců sice velice rádo dělá u letadélek, ale pokud od nich chcete jen něco trochu navíc pro firmu, ... no... :o)

Co se týká kauzy Airbus vs. Boeing - vyhodnocovat změnu typu jen na základě nákladů na přeškolení personálu je trochu krátkozraké. Doufám, že to management vyhodnotil pečlivěji. Z pohledu zákazníka musím říci, že A320 je co se týče cestování určitě daleko příjemnější.

A poslední poznámka. K úrovni článku jako celku. Dle mého názoru to je snůška velmi subjektivních pocitů. Navíc formulovaná stylem, který by Mirek Dušín nepoužil... Pokud budu na závěr trochu drzý: Na začátku bych článek nazval teorií komplotu. Po jeho přečtení spíše teorií kompotu.

Maara 9.4.2008 19:44

Re: Jen pár poznámek...

R^

Pavel 9.4.2008 21:49

Re: Re: Jen pár poznámek...ale objektivních!

R^ konečně nezaujatý názor, který není plný emocí a kravin!

Fanosch 12.4.2008 18:32

Re: Jen pár poznámek...

Ano, také souhlasím s tímto názorem...

pavlik 9.4.2008 16:59

hm, zajímavé ...

Připadá mi, že logo není zas tak zásadní, je pravda že to nové je mnohem výraznější a kdo není vidět jako by nebyl. Dostat se do černých čísel prodejem půlky společnosti a ještě prodrbat 2M při oslavě, to je skutečně poněkud drzé ...

Ovšem když to vezmete realisticky, tak prodej cateringu nemusí být tak špatný, protože když to nemají lidi jisté tak se více snaží. Bohužel, to může být taky tak trochu tunel pro kamarády.

Iwanna 9.4.2008 17:44

Re: hm, zajímavé ...

Jenže probém je, že Cargo je velmi výnosné, takže se ČSA zbavila něčeho, co přinášelo hodně peněz ?!?!

Akroj 8.5.2008 12:07

Re: Re: hm, zajímavé ...

Co je to hodně výnosné???? Když tohle víte, tak taky určitě víte, že díky hromadně nakoupeným letadlům p. Tvrdíkem se stalo, že splátky stáhly cashflow v 2007 dolů tak, že nebylo na výplaty, žádná banka ČSA nechtěla za normálních podmínek půjčit, takže se muselo něco prodat, aby bylo na výplaty. A chtěla bych vidět všechny ty, kteří dýchají za firmu, kteří s ní mají spjatý celý život, jak dělají zadarmo! To jsou přesně ti, kteří v té situaci, která byla, trvali prostřednictvím svých odborových předáků na 15% navýšení platů!!! I když jim bylo přesně vysvětleno, že na to firma nemá a dokonce nabídnuto, že když budou chtít zvednout peníze jenom o inflaci, tak management si stáhne výplaty o 10%! Tohle se dělo na konci 2006, kdy ta firma byla půl miliardy v dluhu! Ať tady pak někdo dělá ekonomické rozbory na téma výnosnosti carga nebo cateringu či "dýchání" za dobro společnosti.

Pavel 9.4.2008 9:13

Naivita daná nezkušeností

Autor i většina diskutujících argumentuje závratnou hodnotou ČSA jako podniku i jednotlivých částí a to i značky. Problémem je, že hodnota firma stojí a padá se schopností firmy dlouhodobě vydělávat peníze a je úplně jedno jak úspěšná byla v minulosti. Řada továren v Čechách měla na začátku 90. let mnoho strojů, budov i slavnou prvorepublikovou minulost ale prostě nedokázala nabídnout výrobky o které by trh stál a skončila.

Naopak firmy které se dokázaly soustředit na klíčový business a zbavit se činností, které nepředstavovaly to podstatné, patří dnes k nejúspěšnějším. Příkladem může být třeba plzeňská Škodovka: pod Soudkovým vedením kynula a dělala vše od plechovek na pivo až po lokomotivy, ale v ničem nevynikala, konkurence ji válcovala a Škodovka byla na pokraji bankrotu. Nové vedení se naopak všech vedlejších inností zbavilo a zůstaly pouze 2 divize - tramvaje a energetika (turbíny). Škodovka prosperuje a obě divize se mohutně rozvíjejí v takovém rozsah, který by byl za Soudka nemyslitelný.

mik 9.4.2008 10:12

Re: Naivita daná nezkušeností

Rozkradením za větší efektivitu ČSA. Ať žije KSČSSD a na ni navázaná mafie StBáků. Rv(Y)

Maara 9.4.2008 19:25

Re: Re: Naivita daná nezkušeností

Jak to souvisi se zvysenim efektivity, kterou uvedl jako priklad nahore Pavel?

Jirka 2.5.2008 17:04

Re: Re: Naivita daná nezkušeností

K politickým zkratkám je nutno dodat také ODS vždyť šéfem dozorčí rady je špičkový ekonom pan Ivan KOČÁRNÍK s požehnáním ODS. A také Pavel Bém má svůj díl.

Pavel 8.4.2008 16:08

Svatá prostoto

Svatá prostoto.

Už jsem si myslel, že naivní představy z 90. let o rodinném stříbře, neskutečných hodnotách vyplývajících z existence firmy a značky již před 80, 100 nebo i více let  jsou minulostí. Ale koukám, že v opravně letadel přece nejlépe vědí zda je linka zisková, zda je efektivnější tu kterou část aerolinek provozovat nebo si služby kupovat.

On si autor tak trochu nepřipouští, že ČSA byla ještě před několika měsíci technicky bankrot a že v Evropě řada daleko významnější aerolinek zkrachovala nebo byla koupena za hubičku (třeba Swissair nebo teď Alitalia).

lojza 8.4.2008 16:15

Re: Svatá prostoto

A copak dneska neni CSA pred skoro pred "bankrotem" svata prostoto.Co to je 100mil zisk?

JJ 8.4.2008 21:38

Re: Re: Svatá prostoto

Dostat 5 miliard za takovy podnik neni malo.

xf 8.4.2008 22:34

Re: Re: Re: Svatá prostoto

Kdo dostal pět miliard?

A za jaký podnik?

Petr Kratochvil 8.4.2008 22:33

Re: Re: Svatá prostoto

Lojzo, jen tak mezi nami kdy vy jste vyprodukoval zisk 100 mega a vymazal ztratu 600 mega obavam se, ze se vam ty rady a snadnost dost v hlave momichaly, CSA rozhodne pred bankrotem nejsou to byly za vedeni politruka Tvrdika.

xf 8.4.2008 22:40

Re: Re: Re: Svatá prostoto

A napadlo tě, co budou dělat, až nebudou mít majetek, který by se dal prodat?

Zjevně nenapadlo. Protože kdyby tě to napadlo, tak by jsi se nepodivoval tomu, že je to dnes podnik před bankrotem.

 

Petr Kratochvil 9.4.2008 9:08

Re: Re: Re: Re: Svatá prostoto

pane xf, nechodili jsme spolu do skoly ani hrat kulicky takze zvolnete v tykani nejsem na nej zvedavy, nicmene CSA pred bankrotem rozhodne nejsou a to, ze se CSA zbavily majetku, ktery bud nepotrebovaly nebo byl pod jejich vedenim nevynosny je pochopitelne, chapu, ze se CSA soustredily na leteckou prepravu a ostatnich casti se zbavily treba cateringu, takze vazte slova, v majetku CSA jsou letadla  coz je jaksi jejich hlavni vyrobni nastroj. 

Iwanna 9.4.2008 17:49

Re: Re: Re: Re: Re: Svatá prostoto

myslíte ta stará letadla, která brzy nebudou moci létat přes oceán nebo ten nevýnosný Catering, který paradoxně jediný vydělával? Je to tak, že autor článku jen nastnínil problémy, které v ČSA jsou, ale věřte, že opravdové problémy jsou ještě složitější a hlubší.

Maara 9.4.2008 19:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svatá prostoto

A mohla byste prosim uvest kolik ten catering tedy vydelal a zdroj takoveto informace? Pokud vim, vyrocni zprava 2007 jeste neni k dispozici. Pak to bude zajimavejsi.

Jarda 11.4.2008 19:03

Re: Re: Re: Re: Re: Svatá prostoto

V majetku ČSA letadla byla.5ks letadel B737 bylo prodáno a zpětně vzato na leasing.Další důvod proč je ČSA v zisku.Možná jsou v majetku ČSA 2ks A310,nicméně je jim 18 let,takže o majetku se dá sotva mluvit.

ulla 9.4.2008 8:40

Re: Re: Re: Svatá prostoto

Produkovat zisk prodejem majetku, který by mohl při správném řízení ten zisk sám přinést, je typický "pomněpotopismus". U absolventů s titulem MBA se schopností komunikovat anglicky o čemkoli bez znalosti věci, zato s drzým čelem, mně ani nepřekvapuje.  Sám jsem sanoval několik ke dnu jdoucích podniků, a ten výše naznačený postup se dělá jen když se chce podnik zlikvidovat úplně. Holt z cizího, a v tomto případě státního krev neteče, hlavně když teče do mé kapsy, že?