1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

POLITIKA: České aerolinie

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Maara 9.4.2008 19:46

Re: Re: Re: Re: Svatá prostoto

no comment

Maara 10.4.2008 19:38

Re: Re: Re: Re: Svatá prostoto

no comment

Akroj 8.5.2008 11:59

Re: Svatá prostoto

Konečně někdo normální!!! :-)

Petr Kratochvil 8.4.2008 7:27

Zlucovite kecy nic neresi

Pane Podlipny, je mozne ze v necem mate pravdu, ale uchylil jste se do klise cloveka ktery kritizuje vsechno a vsechny v CSA navic je vase kritika hodne postavena na tom co "jedna pani povidala" nikliv na overenych faktech, takze zanechte spekulaci a venujte se investigativni zurnalistice ovsem za predpokladu ze na to mate. Pan Lasak zvolil tak zvany "manazersky" zpusob rizeni ktery se vyznacuje nemilosrdnym snizovanim nakladu a to se mu rozhodne povedlo, jestlize uvazime co v CSA napachala parta pana "manazera" Tvrdika a skutecnost, ze nizko nakladove spolecnosti rozsiruji portfolio svych destinaci velmi dramatickym zpusobem. Evidentne vam vadi titul MBA pusobi na vas jako cerveny hadr na byka, podivejte se ti lide studovali a studovali za penize a rozhodn ne vase takze je to jejich vec a vase kritika je nemista, ani ja si nemyslim, ze kvalitniho ridiciho pracovnika dela titul MBA, ale jsem dalek pejorativnich vylevu jake jste tady predvedl, i toto dela vas clanek zcela neverohodnym a zaradil se jen mezi zlucovite nekonstruktivni kecy ktere vubec nic neresi.

Václav 8.4.2008 9:59

Re: Zlucovite kecy nic neresi

Tohle bohužel nejsou žádné žlučovité kecy, ale prosté technické konstatování reality. Problém je, že tzv. manažerský přístup je v některých oborech, jako je právě letectví nebo energetika, cestou k pořádnému průšvihu. To nemilosrdné snižování nákladu totiž zasahuje i do aktivit, kde by apriori měl mít hlavní slovo technický odborník a ne nějaká manažerská rychlokvaška.

K čemu vede snaha o minimalizaci nákladů a maximalizaci zisku v mnou uvedených oborech jste mohl názorně vidět např. v USA. V energetice rozsáhlé výpadky elektřiny a v letectví byla přímo ukázková havárie Alaska Airlines, kde nějaký manažerský idiot vymyslel, že pohon stabilizátoru se nebude měnit po 800 hodinách ale až po 2500. Nerad bych se toho dožil v ČSA. Vyslovte kouzelné manažerské slůvko "outsourcování" před technikem, který má na starosti bezpečnost nebo zajištění jakosti, v cuku letu mu naskáčou pupínky a uslyšíte hodně nepublikovatelných výrazů.

Petr Kratochvil 8.4.2008 10:50

Re: Re: Zlucovite kecy nic neresi

Vaclave co se tyce outsourcingu dilu s vami naprosto souhlasim a jsem zastancem originalnich dilu vcetne vyrobcem doporucene periody vymeny ale o tom ten clanek v zasde neni, me vadila zlucovitost kde nic co udelal Lasak nebylo dobre a s tim nemuzu souhlasit. Co se tyce srovnani s USA srovnavate nesrovnatelne nebot tam jsou kolapsy elektrickych rozvodu zpusobeny predevsim tim, ze vesekera vedeni (vcetne do domacnosti) jsou vedena nad zemi tudiz staci silnejsi vetrik a je vypadek a letecka doprava v USA je neco jako autobusova u nas jde o velkou zemi takze merite nesoumeritelne i kdyz havarie Alaska Airlines byl klasicky slendrian, nicmene statistiky jsou neuprosne spocitate-li si pocet prepravenych osob rocne v USA na pocet havarii tak je letani v USA i s nizkonakladovkami velmi bezpecne, vsiml jste si doufam,ze neporovnavam s poctem usmrcenych na silnicich kde kazde druhe auto starsi 4 let nepouziva originalni nahradni dily vcetne brzdovych desticek a cisla jsou alarmujici, ale o tom se nepise. Nicmene si skutecne myslim, ze Lasak se snazi CSA ridit zpusobem dobrym ktery prinasi vysledky, ktery z manazeru dokazal firmu z tak brutalnich cervenych cisel dostat do cernych. Jeste k narku nad logem bych jen dodal, ze si autor clanku mel nejdrive vse peclive nastudovat nez se pusti do takovych kritik, podivejte se jen kolik vehlasnych automobilek zmenilo sva loga (Fiat, Nissan, Toyota, Mazda, atd) jedna se o marketingove tahy ktere ma nekdo odvahu udelat nekdo ne, Lasak to udelal a nemam pocit, ze by to CSA nejakym zasadnim zpusobem uskodilo, sam letam s CSA jak po Evrope tak do USA a jsou mou prvni volbou protoze srovnavam jejich servis s ostatnimi cleny Sky teamu tam je CSA urcite nejlepsi. 

Ondřej Mastík 8.4.2008 12:08

Re: Re: Re: Zlucovite kecy nic neresi

Pane Kratochvíl, nechci se Vás dotknout ale brát si do úst firmu Fiat ve spojení se změnou loga je více než nemístné a je vidět že v této části nemáte o daném ani špetku povědomí protože zrovna Fiat se vrátol k původnímu logu, tuším že naposledy bylo na 600 tím si jist nejsem, a pouze jej modernizovali. Prosím pokud již někoho napadáte, že nemá o něčem plné či vůbec žádné informace, tak si nejdříve zameťte před svým prahem.

x 8.4.2008 19:16

Re: Re: Re: Re: Zlucovite kecy nic neresi

mastíku mastíku, tebe bych chtěl mít fakt doma...

Petr Kratochvil 8.4.2008 22:30

Re: Re: Re: Re: Zlucovite kecy nic neresi

Pane Ondreji Mastiku, mozna by bylo dobre pripomenout peripetie po kterych se Fiat k mdifikaci sveho a to jeste ne uplne puvodniho loga vratil, kdyz uz si chcete honit tricko tak si jej laskave vyhonte do detailu, nevim jak vy ale ja tu spetku povedom skutecne mam a muzete si byt jist (kdyz tak rad poucujete) ze na Fiatu 600 ani 600 D toto "prapuvodni" logo nebylo neb bylo naposledy na Fiatu Topolino, ale kdyz uz se chcete babrat vyhradne v logu Fiatu vezte ze ani toto logo o kterem vy tvrdite ze je tim puvodnim vubec tim puvodnim neni, takze pane Mastiku az zase vykriknete do tmy zkuste si alespon otevrit okno jinak poprskate jen sam sebe.  

Rambo 8.4.2008 13:22

Re: Re: Zlucovite kecy nic neresi

K tomu ještě nejnovější skandál se Southwest Airlines, kde se zjistilo, že Southwest byli tak zadobře s FAA, že FAA tolerovala nedodržování bezpečnostních předpisů, a tolerovala neprovádění stanovených technických kontrol, čímž vystavila stovky tisíc cestujících riziku havárie.

Jinak z manažerských  kroků pana Lašáka je mií opravdu špatně, a po tom co jsem se dočetl, mám i obavu nadále s ČSA vůbec lítat. Taky se mi líbí opravdu argumentace pana Lašáka o tom jak je stávající logo ČSA spojeno s komunistickým režimem..... možná když už je tím generálním ředitelem mohl by se snad lépe obeznámit s historií podniku který vede a zjistil by, že logo společnosti se měnilo až po revoluci. Ale chápu, že v sérii kosmetických změn pana generálního to byla dobrá příležitost udělat si další čárku aby mohl vykládat, co všechno udělal, což se bude hezky vyjímat v CV, potřebuje přece nějak vykázat činnost.

ulla 9.4.2008 9:01

Re: Re: Zlucovite kecy nic neresi

Podívejte se, co udělal manažerský přístup k řešení problémů s programem Aero L-270. Naprosto nesmyslné příkazy ekonomických manažerů programu na postup a rychlost prototypových zkoušek přes upozorňování odborníků - techniků na jejich nesmyslnost dnes mají za následek nesmyslný nákup několika desítek motorů, které nelze použít v sériové výrobě a leží ve skladě, a získání typového osvědčení na verzi, která se nebude pro nekonkurenceschopnost vůbec vyrábět. Dnes se používají prototypy Aera 270 Ibis hlavně jako levná doprava vlastníků Aero Vodochody a Penty a jejich další osud je ve hvězdách.

Pavel Z. 10.4.2008 10:23

Re: Re: Zlucovite kecy nic neresi

Ad: "Vyslovte kouzelné manažerské slůvko "outsourcování" před technikem,

který má na starosti bezpečnost nebo zajištění jakosti, v cuku letu mu

naskáčou pupínky a uslyšíte hodně nepublikovatelných výrazů."

Ještě před pár lety byla "outsourcována" údržba flotily konkurenční Travel Service právě u ČSA. Bylo to snad nebezpečně? Pak to pro ně začala dělat Lufthansa... Pozemní handling, check-in a další služby jsou u řady aerolinek běžně po celém světě outsourcovány. Na Ruzyni to v mnoha případech pro další společnosti dělalo ČSA... Dříve než se ten "technik opupínkuje", by se měl možná zamyslet nad tím, co to slovo znamená.

Karel 8.4.2008 23:02

Re: Zlucovite kecy nic neresi

Vážený Petře, manažerský způsob pana Lešáka není jen snižování nákladů. Je to totiž také snížení movitého a nemovitého jmění společnosti ČSA o cca 2 000 000 000. (To je nul co?) Za prodej letadel a nemovitostí a akcií a..... Tedy snížení prodejní ceny společnosti. Ty peníze se PROŽRALY a rozdaly na manažerských odměnách. Píše se o tom v učebnicích ekonomiky pro střední školy, možná to mají někde i na základce. O tom také jedna paní povídala, jak píšete, jmenuje se učitelka ekonomie.

Petr Kratochvil 9.4.2008 9:03

Re: Re: Zlucovite kecy nic neresi

Vazeny Karle, mate-li takove poznatky ktere jsou explicitne dokazatelne proc nezabehnete na nejblizsi statni zastupitelstvi a nepodate zalobu to je prece to nejjednodussi, jinak to co presentujete nema s ucebnici ekonomie nic spolecneho jsou to jen hospodske kecy v kleci, sorry, sva tvrzeni musite dokazat pak jsou verohodna to co pisete jste nekde slysel a pouzivate to jako argument coz je hloupe nemyslite, vycislete skody napachane managementem pana Lasaka one by one a dejte zalobu pak budete bourak takhle jste jen hospodsky kecal.

one 9.4.2008 13:17

Re: Re: Re: Zlucovite kecy nic neresi

Pane Kratochvile. Podle Vaseho vyjadrovani bych cekal, ze budete rozumny clovek a ze víte, ze pres internetovou diskuzi jen tezko muzete neco podlozit. Zkuste se treba jen letmo nejakeho zamestnance CSA zeptat na duvod, proc se doslova "prolizalo" přes 2 000 000 korun? Pokud byste znal vnitrni pomery, jen tezko vyste mohl zverejnit to, co jste napsal. Mozna jste stary praktik, ale existuje par zasad, ktere se v podnikani dodrzuji. A nemuzete se potom divit, ze kdyz je tak velka spolecnost, jako je CSA, porusi, zvedne se proti tomu vlna nespokojenosti.

Karel 9.4.2008 22:45

Re: Re: Re: Zlucovite kecy nic neresi

Vážený Petře, tady někdo psal o škodách? Já ne. Srovnejte si prosím myšlenky v hlavě. Prodej letadel odsouhlasil vlastník, prodej budov odsouhlasil vlastník, prodej akcií odsouhlasil vlastník, vyplacení odměn odsouhlasil vlastník, tak s čím by mohl někdo běhat na státní zastupitelství? Vždyť vše proběhlo podle zákonů, práva a v pořádku.  Kde jsou ty mé hospodské kecy?  Akorát  taková drobnost, když se něco prodá, tak se to podruhé nemůže prodat. Takže peníze které jsem již dostal, nedostanu podruhé při prodeji ČSA. To je velmi prosté. Chápete to prosím? Pokud ne, prodejte v hospodě vidle, a zkuste je prodat ještě jednou. Oni vám to již vysvětli za mne. 

ten ktery vi 9.4.2008 16:07

Re: Zlucovite kecy nic neresi

Provozni ztrata za rok 2007 je vyssi nez byla v roce 2006. Prosim, vite co je provozni ztrata? Pokud by CSA neprodalo na jare 2006 a zpetne "nelizlo' 5 boeingu, u kterych leasing skoncil a tyto byly uz majetkem CSA za cca 400 mil CZK, pokud by neprodaly cargo za 916 mil CZK, pokud by neprodaly sva auta (cca 300), pokd by neprodaly catering (zalohu jiz vyinkasovali v r 2007 cca 70 mil. ....atd., pak by rozhodne, ale rozhodne nebyl zisk 111 mil CZK za rok 2007.Rozprodavat majetek s tim, ze si vytvorim zisk (a za ten zisk si ovsem vezmu odmenu) neni , ale opravdu neni manazerske. A jen tak mimochodem, manazersky zpusob rizeni, ktery se vyznacuje nemilosrdnym sizovanim nakladu mi tak nejak nejde dohromady s pompezni oslavou "dosazeneho zisku" ve vysi 2,5 mega !!! Takze za pana Tvrdika to nebylo tak strasne jako za soucasneho managementu.Proto ta privatizace as soon as possible, jak avizoval pan Topolanek. Ano, co mozna nejdrive, protoze dyl jak letos to opravdu, ale opravdu nevydrzi. Umele nadhodnocena firma, ktera nema nic. Bohuzel ani ty letadla ji uz nepatri.Jeste mohou prodat technicky usek a budovu APC. To by na rok 2008 snad stacilo, aby se vyvoril zase zisk. Nebo se Cargo terminal prodal za 50 mil?

PS.Nepracujete nahodou na nejakem managerskem postu v CSA? Pak Vas chapu.

Hezky den Vam preji.

Maara 9.4.2008 19:43

Re: Re: Zlucovite kecy nic neresi

Zase jeden, ktery vi vsechno. Proc proboha nemate lidi alespon tolik soudnosti, abyste si nejdrive tu diskuzi precetli, nez do ni vlozite "vseresici" super prispevek? Uz na dvou mistech tady argumentuji, ze prodej majetkove ucasti, dokonce ani prodej majetku a uz vubec ne zinkasovana zaloha na nejaky budouci prodej nemaji podle IFRS na provozni zisk vliv!!! Pletete si penezni toky a provozni zisk. Mohu mit plno penez a byt ve ztrate a naopak. A ten prodej budovy neni tak spatny napad, vetsina modernich spolecnosti nevlastni  budovy, v kterych sidli. Vede je k tomu jednoducha myslenka - proc utopit penize v nemovitosti, kdyz je umim svym podnikanim zhodnotit mnohem vice? Budovy maji vlastnit penzijni fondy a ne rozvijejici se firmy. Neni vsechno tak jednoduche, aby to mohl delat kazdy, ale vsem to tak nejak jednoduche pripada...

Karpatský 8.4.2008 6:54

No prosím

a to těm pětasedmdesáti procentům magorů, kteří volí levici nevadí!  Podle nich za vše může ODS. ;-O

Mates 8.4.2008 16:48

Re: No prosím

;-D;-D

Vážený pane..:) Taky volíte levici a evidentně to ani nevíte..:-D Bolševici a estébáci jsou tu furt u moci, jen mají dneska různobarevné šátky.. Jedni jsou rudí, druzí oranžoví, třetí zelení a čtvrtí modří.. Jako vy asi..:)

Proto je lepší nechodit k volbám vůbec.. Oni si hlasy stejně rozeberou, jak se jim to hodí. Pak jednou za pět let udělají divadelní představení s názvem "volba prezidenta republiky" a jede se dál..:) Ruka ruku myje..

Chtělo by to krále..:)  Schwarzenberg rulezz..:))

paru 8.4.2008 2:51

Je zvláštní, jak různé zkušenosti mohou být

Jak čtu diskusi, tak bych řekl, že každý cestující dostává padák k palubní vstupence...Faktem je, že lítám hodně s nima (zlatá karta), taky ale občas s KLM, SAS nebo dalšími (low cost v této úvaze do úvahy neberu). Až na výjimky dané normálním životem, kdy se každému občas něco nepovede, dává ČSA suverénně nejlepší služby při létání po Evropě. Jediný vnější jev, se kterým souhlasím s  autorem článku je, že letadla na dálkových trasách jsou ostuda. Let do NY v business třídě, kde letušká rozdává přehrávače videopásků je skutečně síla, o hluku v kabině nevluvě. Možná je v zákulisí ČSA neco shnilého, to nejsem schopen posoudit. Jako cestujícímu, který létá každý druhý týden mi to ale nepřijde.

Rambo 8.4.2008 13:30

Re: Je zvláštní, jak různé zkušenosti mohou být

Servis na linkách ČSA je to co ještě jedna z mála věcí kterou politicky dosazení manažeři ještě nestihli zničit. Osobně s ČSA lítám jen někdy, ale nejraději létám s KLM, kde servis i jídlo je v ekonomické třídě lepší. ČSA mně fakt dokáže dojmout sendvičem od Hamé.

lysergine 9.4.2008 13:08

Re: Re: Je zvláštní, jak různé zkušenosti mohou být

Není. KLM z Heathrow na Shiphol jsem dostal jen pytlík oříšků.....

xf 8.4.2008 23:03

Re: Je zvláštní, jak různé zkušenosti mohou být

A310 je dávno zastaralý. Nejen morálně, ale hlavně technicky. Provozovat ho je dnes neekonomické. Nicméně, což autor nezmínil, ČSA se dálkové dopravy a A310 nemůže zbavit kvůli odborům. Zároveň jejich posádky tvoří ti "nejzasloužilejší", takže kapitán má dnes 300 000 čistého, což je i na dnešní poměry mezi piloty hodně "ujeté".

Takže dnes jsou A310 i s posádkami pronajaté Air India. Účelem je, znepříjemnit odborářům život.Což je ale jedna z mála věcí zavedených dnešním managementem, která je pro ČSA přínosem.

Praotec 8.4.2008 0:28

Zajimavy clanek o podvodech ceskych

manazeru a celkem jim to stale vychazi aby si zajistili dobre vyplaty za dohledu jeste sikovnejsich kamaradu v rade.Jinak letam jiz jenom DELTOU a ty paskrivce v CSA nechci videt na ceste za pivem do Kotliny.Lepsi sluzby a jidlo nemluve.....;-P

Petr 7.4.2008 21:42

MBA je pseudotitul,

akreditaci na něj mají některé ekonomické školy, které ji získaly ve spolupráci se zahraničním partnerem (např. z UK nebo USA). Ve skutečnosti tam však většinou učí výhradně domácí učitelé a navíc totéž co v bakalářském nebo magisterském studiu. O malém významu MBA vypovídá i to, že k přijetí do studia není třeba mít VŠ vzdělání a získání MBA ani VŠ vzdělání nenahrazuje. Je hlavně důležité mít zhruba čtvrt miliónu na školné, takže je to takový papalášský titul pro managery, kteří si to ani neplatí z vlastní kapsy. S jistou nadsázkou lze říci, že je to na úrovni RSDr. pro zasloužilé komunisty.  

Frank 7.4.2008 22:37

Re: MBA je pseudotitul,

Není co dodat. Je to přesné. Znám člověka, který tento titul získal a studoval korespondenčně. Dneska je možné koupit kdeco. Náměstek primátora Olomouce by o tom mohl povídat.

salo 7.4.2008 21:38

vážení,

co se píše tady dole o těch ksichtech v ČEZ, ČSA, na Hradě a ve vládě .....   s tím souhlasím, ale co když.. (děsivá vize ;-P).. nic lepšího nemáme ????? nebo - máme-li - nedokážeme si to najít, zvolit, dostat do vedení ??   tak v čem to je, že jsme v rukách šílenců  ??   buď jsou slušní už v téhle společnosti v menšině a pak nám (dovolím se počítat taky mezi slušnější ;-))  pomáhej Pánbůh,  nebo  co teda radíte ???? já to nevím ...   bohužel znám lidi, který eště nikde nahoře nejsou, ale říkaj už teďka na rovinku: až mě zvolej, budu krást jak zjednanej  ....   tak jak 100ho ven??

Rambo 8.4.2008 13:39

Re: vážení,

Problém je v tom, že slušnější mají jisté meze a hranice za které nejdou bohužel to je pole neorané pro ty všehoschopné, kteří žádné zábrany nemají.

krakonoš 7.4.2008 21:08

Obvyklý scénář.

Chcete zničit úspěšnou firmu? Změňte management (čím mladší a blbější, tím lépe) a zničte všechno, co léta úspěšně funguje. Zásada: nešťourejte se v tom, co běží, bude to rozbitý! Platí, jak je vidět, stále.