14.6.2024 | Svátek má Roland


Diskuse k článku

POLITIKA: České aerolinie

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jirka1 7.4.2008 22:46

Re: Re: Totéž Dopravní Podnik Praha

No a za Dvořáka je to jiné... Udělal na začátek škatule hejbejte se. Pár nejviditelnějších úletů se změnilo, aby se po půl roce najelo na stejný program. Viz nynější zakázka na právní služby ohledně pokut. A dále osvědčený outsourcing spřáteleným firmám a k tomu manažérské hurá akce. Prázdninové "hurá" vlaječky byly jen neškodnou atrakcí, reklamní panely v metru s vyřezáváním obložení stanic flexou jen dokumentují úroveň podniku. Ale to jsou jen detaily. Nyní bude následovat slavnostní otevření metra IVC2, které je 2x tak dražší než před 4 roky otevřené IVC1. A přitom na prvním úseku byl tunel pod Vltavou a největší ražená stanice, druhý se v dost velké části hloubil z povrchu. Další stavbou bude namísto D Bémem a Chalupou prosazované A, cena jen za úsek k Motolu pod 20 mld. nepůjde.

Mates 7.4.2008 23:30

Re: Re: Re: Totéž Dopravní Podnik Praha

Tak tak.

Naši politici se naučili velmi zručně krást a tunelovat. Z "malé domů" se pod jejich taktovkou stává "velká domů" na druhou.

Tvrdim to už dlouho. Tzv. "Sametová revoluce" je jeden velkej podvod, kdy staří bolševici, kteří kradli po statisících, byli vyměněni za mladší bolševiky a estébáky, kteří kradou po stamilionech a miliardách. (čest výjimkám)

A dokud tyhle k**vy budou vědět, že si z nás, obyčejných lidí, budou moct dělat jen p*del, protože je jednou za 4 roky stejně přijdeme zvolit, jako to stádo ovcí, tak to lepší nebude.

A nejlepší na tom je, že IMHO i kdyby k těm volbám fakt nikdo nepřišel, tak oni si i tu nulu rozdělí, jen aby mohli u koryt chrochtat dál. (viz tehdejší "referendum" o vzniku senátu)

Janus 7.4.2008 11:25

Re: stejné jako v čezu

Bohužel, je to tak. ;-( S Lášákem a výsledky jeho "managorování" jsem byl nucen se seznámit osobně. :-/ A nejděsivější je to, že entity stejného ražení se velice rychle množí a vlezou všude. Ježek pro ně piužíval terminus technicus "postpubertální náměstci", a měl pravdu ... ;-P

honzak 7.4.2008 11:40

Re: Re: stejné jako v čezu

post???? Znám takové, kteří ji mají aktuálně. Abychom si ale nestěžovali moc, před 89 to byli mladí perspektivní soudruzi a ta kouzelná slůvka hovořili rusky.  A funkční podnik taky dokázali rozbordelit.

Božena 7.4.2008 13:47

Totéž České Radiokomunikace

;-(

michak 7.4.2008 9:39

Podobní "odborníci"

teď něco podobného provádějí s Českou poštou. Co fungovalo, rozkopali, co nefunguje, o to se nikdo nestará a čeká se, jak to dopadne, jen když to sype... Česká pošta = další adept na "tunel"

Atlet 7.4.2008 15:52

Re: Podobní "odborníci"

moment, co jako fungovalo na České poště?

lysergine 7.4.2008 18:01

Re: Re: Podobní "odborníci"

On nejspis porovnava s fungovanim posty za Rakouska Uherska

Kanuk 7.4.2008 19:42

Re: Podobní "odborníci"

Za první republiky pošta chodila dvakrát denně, když jste jeden den zaplatili složenkou, třetí den to příjemce měl v rukou. Ovšem, peněžní služba (Poštovní spořitelna) byl jediný úsek poštovní správy, který vydělával. (Můj otec tam pracoval, od něj mám informace - účtárny Poštovní spořitelny jely na dvě směny, počítače nebyly). Proto musel být zprivatizován.

Jura Jurax 7.4.2008 9:21

Blbost je věčná

Pánové s MBA za jménem se domnívali, že mají před sebou hordu nesvéprávných blbů a ne lidí, kteří jsou většinou s letištěm spjati celý život. Tak vyhlásili několik kampaní, z nichž jedna se jmenovala:

Inu, taky jsem to zažil, byť ne na letišti. Je až pozoruhodné, jak krystalická blbost prýští z těchto kampaní a jak stupidita jejich hesel připomíná brigády socialistické práce. Jestli tohle učí mladé progresívní ma(na)gory na školách, kde se dávají zvučné tituly MBA, nevím ... ale podobná kampaň zaměřená dovnitř firmy vzbuzuje u jedinců, u nichž lze uvnitř lbi pozorovat přítomnost mozku, návaly nezřízeného veselí (opět se potvrdilo tušení, že blbové nám vládnou a že nejvyšší magorement se konečně definitivně zbláznil) střídané bezmocnou zuřivostí (neboť celou akci profesionálně vytváří firma, jíž se platí milióny, které by raději viděli ve výplatách lidi, co ve firmě kampaní postižené pracují vytvářejíce skutečné hodnoty).

Pokud se tak děje ve firmách bohatých a prosperujících, je to holt jen úlitba stupiditě, která moc neuškodí; nezřídka ale jsou podobné akce dílkem krizového managenentu mlamojů, co jsou najati k záchraně firmy v potížích - neboť každého napadne, že je třeba ty, kdož skutečně pracují, nějak oblbnout, aby dělali víc za míň. A k tomu je třeba odborníků aplikujících nejnovější vědecké pozznatky o motivaci - a ti nejsou zadarmo, že ano.

Občas si myslím, že kromě blbosti rychlokvašených managorů je důvodem k podobným akcím nechat vydělat jiné firmy, s jejichž managory se ti zadávající managoři seznámili, když študovali na to MBA, nebo v zásadě ušelchtilá snaha nechat vydělat i jiné, neboť dobré vztahy jsou potřeba, kdyby bylo nezbytné jít managořit jinam. A taky samozřejmě v tom můžou být nějaké politické čachry, což je stokou páchnoucí špína už z principu. Vše samozřejmě za přiměřeně za tučnou provizi. V podstatě jde o převod prachů do těch úplně nejsprávnějších kapes.

Ona velká softwarová firma tímhle stižená se již propadla do temnot zapomnění.

Vlasta 7.4.2008 8:53

Kdy ČSA zkrachuje ??

Otázka: Kdy ČSA zkrachuje ?? 10 minut potom co Rusko plně liberalizuje vzdušní prostor,

a dovolí přelety a přistání low costům. Je to tak, jediné na čem ČSA jsou lety do Ruska, ty ostatní jsou na přímejch závislejch nákladech (a to jenom někdy :-))

Maňhal 7.4.2008 8:52

Odborník Lašák

Pana Lašáka pamatuji z KB . nastoupil do funkce, rozesral co mohl, dostal zlatý padák a odešel machrovat jinam.

Atlet 7.4.2008 16:05

Re: Odborník Lašák

KB, to myslíte tu díru na peníze daňových poplatníků ještě před příchodem Vávra boys?

Axe 8.4.2008 14:52

Re: Odborník Lašák

Tak tyto informace mam take. Snad jen s dodatkem, ze za nim musel chodit jinej, kterej po nem veci dodelaval a opravoval ...

JJ 7.4.2008 8:49

Management dela rozdil mezi uspechem a neuspechem firmy.

Tvrdik prinesl CSA na pokraj upadku a dnesni management nemel moc moznosti, jak je z toho dostat. Vsude kolem aerolinie krachuji, jde o preziti. Je mozne, ze dnesni management blbne s temy hesly (nebot se to tak naucili), ale aspon to podstatne dela podstatne lepe, nez trafikar od socanu.

Closterrmann 7.4.2008 16:07

Re: Management dela rozdil mezi uspechem a neuspechem firmy.

Pane, tento MBA p.Lašák je také od socanů. Paroubek uklidil Tvrdíka, proto aby sešel z očí lidí a  ten dosadil Lašáka.V té době vládla ještě KSCSSD. Je to také jeho kůň.Prostě mafie. Ten má za úkol jen práci dokončit a hlavně udržet vše pod pokličkou aby se někdo nešťoural v minulosti. 

Mates 7.4.2008 18:24

Re: Re: Management dela rozdil mezi uspechem a neuspechem firmy.

Nejsem socan, ale jen bych si v rámci objektivity dovolil podotknout, že v dozorčí radě ČSA sedí také jistý pan Bém. Toho času z tzv. ODS. Nepředpokládám, že by za pravici v dozorčí radě seděl sám.

Máme totiž chytrou politickou garnituru. Oni moc dobře vědí, že když si křesílka v takovýchto firmách poctivě rozdělí, tak si namastí kapsu všichni.. A je jedno, jestli jsou modří, oranžový, nebo červení.

Laci 7.4.2008 20:57

Re: Management dela rozdil mezi uspechem a neuspechem firmy.

Které aerolinky krachují? V evropě Alitalia díky socialismu, který tam panuje. Stačí se podívat na stránky AEA.

tom 7.4.2008 8:37

Autor zapoměl

Zdravím autora, zapoměl jsi na hrníčky na kapučíno, které se dostávaly jako propagační materiál. Ale hlavní problém ČSA je že je to státní firma, 8-onepružný dinosaurus8-o přežívající z doby kdy neexistovaly low costi, který tady přežívá a bohužel stále neprošel evolucí. Dneska každej dopravce jede na objem, převést co největší množství lidí, nebo materiálu (pro zákazníka to nese nižší cenu, a pro dopravce nižší riziko při odřeknutí zakázky).  PS: najděte mi dobrodruha co se vydá do Kanady nebo USA jako pasažér s 17 let starou A310, vnitřní vybavení strašné, zašlá špína kam se podíváš a konkurence nabízí skoro (2 tis rozdíl) a kvalita na úrovni A330 nebo A340. Tom

Pozorovatel 7.4.2008 10:04

Re: Autor zapoměl

Tady dobrodruh! Pro srovnani Delta let Praha Atlanta: Boeingy 767 nejsou o moc mladsi, zapskle xichty americkych letusek pred duchodem, zradlo hrozne, umelohmotne ohybajici se minipribory, ucpane zachody,

pivo za 5 dolaru pri mezikontnentalnim(!) letu, kdy ho v Evrope dostanete zdarma vcetne sendvice pri 50 minutovem letu z Frankfurtu do Prahy. A sakra nejde mi o to pivo a oblozenou housku, ale o princip. Let s CSA Praha New York ci naopak: Airbus 310 pravda starsi, jako ty B 767 Delty na prime trase PRG ATL, pri vstupu do letadla vyber novin, vyber ze dvou jidel z rozdaneho jidelnicku, kovove pribory, chlast co hrdlo raci zdarma pivo, vino, whisky atd., letusky usmevave a mlade a mimochodem DALEKO CASTEJI hladka pristani na rozdil od DRNCNUTI a POSKAKOVANI jinych aerolinek. Letam mezi USA a CR 2-3x rocne, zkusenosti s ruznymi spolecnostmi mam a davam prednost CSA. Bohuzel jejich lety se stavaji vuci jinym dopravcum financne neunosne a pokud CSA budou prodane Aeroflotu, jiz s nimi nikdy nepoletim.

Vlasta 7.4.2008 12:28

Re: Re: Autor zapoměl

Jasně že Delta do Prahy lítá vobstarožní mašinou, protože je to pro ní jenom okrojový cíl zájmu, hlavní core busines je metropole na západě, kde jsou lidi schopni zaplatit firstku nebo bussines clas. Je to všechno spojeno s potenciálem trhu, pro Deltu je turistická třída nucené zlo, kterým vyplňuje mezeru mezi busines clas a koncem letadla, u ČSA je to naopak core busines jsou právě ty baťuškáři co hledají turistickou třídu a hodně jídla. Nevím jestli lítáš za svý nebo za firemní. Když letím za svý tak hlavně za málo, když za firemní tak jedu do cílovího místa sjednat obchod a musím byt 100% fit odpočinutej a né vystoupit a 1 den se zotavovat a napravovat záda).

janoryna 7.4.2008 13:28

Re: Re: Re: Autor zapoměl

a u které linky je to lepší, myslíš jako u té delty ?

Vlasta 7.4.2008 13:41

Re: Re: Re: Re: Autor zapoměl

u nikoho, čsa nemá na lepší stroje, a Delta raději pošle vobstarošní letadlo do Prahy, místo aby jí to stálo v Atlantě v hangáru. Nejlepší servis mají Air France a Korean Airlines :-)

Eda 8.4.2008 10:07

Re: Re: Re: Re: Re: Autor zapoměl

Já souhlasím s Vlastou!

Axe 8.4.2008 14:49

Re: Re: Re: Autor zapoměl

Pokud neco nevite, tak nezapominejte pridat spojeni: "dle meho nazoru" !!

Standa 7.4.2008 8:13

Američané

natočili film, kde jednou z postav byl člověk, který se zabýval tím, že převzal společnost a pak ji rozkrájel a prodal. Nevím proč se to Američanům nelíbí, když tady to funguje přímo vzorově. Že by za tím byl osobní prospěch? No, konec konců jsme v kapitalismu. Každý se musí starat hlavně sám o sebe. Nedivme se.

Karel 7.4.2008 15:19

Re: Američané

Přesně. Tihle MBA jsou správci, nikoliv vlastníci. A nebudují firmu, ale svou vlastní úspěšnou kariéru. S růstem velikosti firmy přichází Parkinson a jeho zákony. V takovém prostředí je "MBA strategie" logická a úspěšná. Pro MBA.

M. Zima 7.4.2008 8:10

Pane Podlipný,

v jednom bych nesouhlasil, na Západě najdete v managementech také onu směs debilních a kriminelních vizáží, jaké presentuje česká scéna (ČEZ, ČSA, vláda, Hrad, ...) že se nechovají tak drze, jako ta česká sebranka je zpúsobeno přecijenom jakž takž fungujícím systémem. Někdy to dokonce  zafunguje, a to i v zemi, kterou považujeme za zaostalou jako např. Pakistán a takového managera pošlou tam, kam patří - na kandelábr (Bhuto). Všeobecně ovšem platí, že právě ty "moderní managerské metody" jako 6-sigma, TQM, JIT, ... kterými ti v podvodech cvičení soudruzi ty sviňárny kamuflují přišly za Západu a tam způsobily nevídané ztráty. (K té Lufthanse: Na co myslíte, že může sloužit hejno společností  nesoucích jména stylu :"Lufthansa Leasing GmbH & Co. Bravo Juliett KG" v daňovém ráji Nordfriedrichskoog?)

Axe 8.4.2008 14:46

Re: Pane Podlipný,

Ale nemusime si brat priklad ve vsem, ze ano ?!  >-

nadar 7.4.2008 7:42

Tito namchrovaní blbečci chtěli změnit také ČEZ

Ostudná akce Českých aerolinií měla předehru také ve firmě ČEZ, a.s., kdy odborník na všechno Borovec, divizní ředitel divize výroba absolutně bez návaznosti na odbornost v elektroenergetice všechno s Lašákem povorali a potom shrábli neskutečné miliony a odešli povorávat něco jiného. Co s tím?