1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

POLITIKA: České aerolinie

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Akroj 8.5.2008 12:08

Re: DESIGN

No to je pěkná báchorka. S autorskými právy to spjatost mohlo mít, ale rozhodně ne tu, kterou popisujete.

Akroj 8.5.2008 12:07

Re: Re: hm, zajímavé ...

Co je to hodně výnosné???? Když tohle víte, tak taky určitě víte, že díky hromadně nakoupeným letadlům p. Tvrdíkem se stalo, že splátky stáhly cashflow v 2007 dolů tak, že nebylo na výplaty, žádná banka ČSA nechtěla za normálních podmínek půjčit, takže se muselo něco prodat, aby bylo na výplaty. A chtěla bych vidět všechny ty, kteří dýchají za firmu, kteří s ní mají spjatý celý život, jak dělají zadarmo! To jsou přesně ti, kteří v té situaci, která byla, trvali prostřednictvím svých odborových předáků na 15% navýšení platů!!! I když jim bylo přesně vysvětleno, že na to firma nemá a dokonce nabídnuto, že když budou chtít zvednout peníze jenom o inflaci, tak management si stáhne výplaty o 10%! Tohle se dělo na konci 2006, kdy ta firma byla půl miliardy v dluhu! Ať tady pak někdo dělá ekonomické rozbory na téma výnosnosti carga nebo cateringu či "dýchání" za dobro společnosti.

Akroj 8.5.2008 11:59

Re: Svatá prostoto

Konečně někdo normální!!! :-)

Akroj 8.5.2008 11:57

Re: Hm

Pan Podlipný se ani nenamáhal si pro svá tvrzení získat nějaké solidní informace, takže ten článek je opravud snůška hloupostí. Ale sedí to přesně s rétorikou některých podobně "odvážných" odborářů z ČSA. Umístění bych tipovala do technického úseku. Pokud si toto čte: Pane Podlipný, zjistěte si víc, obejděte si pár lidí na APC a v Kolejní, poptejte se, oni vám možná trochu otevřou oči.

Jirka 2.5.2008 18:16

Nevím proč jen ČSSD

Nevím proč jen ČSSD když dnes evidentně posílají ke dnu ČSA strana která je u moci. Domnívám se, že je to ODS šéfem dozorčí rady je špičkový ekonom Ivan Kočárník a podle všeho ani primátor  pan Pavel Bém nestojí uplně stranou.

K dalšímu, prodej částí podniku, které vydělávají mi přijde jako veliká hloupost. V ČSA už jeden takový byl co prodal Shelu tankování letadel. Heslo, že aerolinie mají létat a jídlo s tím nemá co dělat asi neví co říká. Jde o zajištění jídel na palubách letadel nejen pro ČSA. A vydělávalo víc než létání. Inteligent by možná omezil nebo zastavil oblasti prodělečné.

Těm panákům jde patrně pouze o to rozdrobit a rozprodat České aerolinky. Otrávit mechaniky se jim už povedlo. Odešlo víc než sto mechaniků na Moravu. Prodali také hangár C plánuje se prodej hangáru E a dalších částí. A hlavně maximum vyrejžovat.

Jirka 2.5.2008 17:04

Re: Re: Naivita daná nezkušeností

K politickým zkratkám je nutno dodat také ODS vždyť šéfem dozorčí rady je špičkový ekonom pan Ivan KOČÁRNÍK s požehnáním ODS. A také Pavel Bém má svůj díl.

strejda pedro 1.5.2008 15:56

Re: DESIGN

vy zertujete ... prostudujte si, prosim, zakony o autorskych pravech ...

Pilot 21.4.2008 13:05

Re: Pracuji v ČSA a jsem na to hrdá!!!

Slečno či paní, Vám nasypali asi i trochu zrní, ne?

Omlouvám se, nechci urážet, ale hodně plošné hodnocení ...

misuska 15.4.2008 1:51

Ceske Aerolinie

z vlastni zkusenosti bohuzel musim s panem Podlipnym souhlasit.. specialne v pripade zruseni viz do Kanady a zruseni letu do Toronta.. kazdy noramlni cetujici si radeji zaplati cestu s KLM nebo s Lufthansou a nebude mit zadne nervy zda linky opravdu poleti v dobe od 1,cervna do 15,rijna..

M.Ehl 14.4.2008 16:42

Vse ve jmenu hlavniho akcionare

Popis "spravovani" statniho majetku v CSA pana Podlipneho je vystizny, mohl bych  dodat radu dalsich prikladu "pocinu" manazerskeho tymu slozeneho z "kamaradu z banky", ale nic to nezmeni na stavu veci v CSA . Vse se totiz deje s vedomim statu - bez ohledu na vladnouci politickou stranu, za soucinnosti renomomvanych poradenskych a auditorskych firem, ktere za honorar zajisti punc legality  cemukoliv. Utvar Komunikace CSA zajistuje pak spravny medialni obraz navenek i uvnitr, media jsou vdecna za prijmy z inzerce, politici oceni sponsorske dary......nikdo nema zajem ukazat skutecny stav . Dulezity je ekonomicky efekt  "zaineteresovanych"  uvnitr i vne CSA. Pocity zamestnancu denne konfrontovanych s realitou a oslavnymi clanky v tisku jsou nutne frustrujici . Neni divu, ze zajem delat krovi na oslavach - pres systematicky tlak  vedeni prostrednictvim intranetu - je maly . To ale radost manazerskemu teamu nekali, dulezita je prece tiskova zprava. Kolik lidi  zna skutecny stav veci v CSA ? Jake jsou jejich sance ovlivnit verejne mineni ? Nicmene, pane Podlipny ,diky Vam za snahu.

Nutno ale jeste rict  - pri soucasnem propojeni politiky s ekonomikou neni  CSA ojedinelym zjevem.

Josef 13.4.2008 18:55

Re: Velký veliký omyl.

Už vidím, kdyby nic neblokovali, jak by byla elektřina za hubičku. CHacha Když chceš psa bíti tak si hůl vždycky najdou, to bude zase velká investice, která se projeví v cenách, oni si však huby neošidí.

Josef 13.4.2008 18:46

Re: Re: Re: Pracuji v ČSA a jsem na to hrdá!!!

No když tam pracují takové pipiny, které utáhnou na zmrzlinu jako malého haranta tak to by asi bylo nejlepší řešení.

DESIGN 13.4.2008 17:49

DESIGN

ono to je s dizajnem letadel trochu jinak - současný majitel práv na logo a dizajn zemřel a dědic těchto práv chtěl znenadání podstatně více peněz za jejich využívání...

Fanosch 12.4.2008 18:32

Re: Jen pár poznámek...

Ano, také souhlasím s tímto názorem...

csa 2 11.4.2008 23:05

Re: Re: Všechno

Mladý hlupáčku,logo OK na kýlech většiny letadel.Imatrkulace je něco jiného!

csa 2 11.4.2008 22:52

Re: Re: Pracuji v ČSA a jsem na to hrdá!!!

Kolego máte naprostou pravdu,ta mladá a všeho schopná telátka s heslem po nás potopa,jdeme dál atd.To je opravdu k pláči.Já také zvonil a u firmy jsem jenom 39 let.Jenom o kolik destinací nás připravili.

Jarda 11.4.2008 19:03

Re: Re: Re: Re: Re: Svatá prostoto

V majetku ČSA letadla byla.5ks letadel B737 bylo prodáno a zpětně vzato na leasing.Další důvod proč je ČSA v zisku.Možná jsou v majetku ČSA 2ks A310,nicméně je jim 18 let,takže o majetku se dá sotva mluvit.

Zdena 11.4.2008 7:40

Co dělá majoritní vlastní ČSA - Ministrstvo financí?

Pracuje s péčí hospodáře o svěřený majetek, což je jeho povinností ze zákona?

Maara 10.4.2008 19:38

Re: Re: Re: Re: Svatá prostoto

no comment

Pavel Z. 10.4.2008 10:23

Re: Re: Zlucovite kecy nic neresi

Ad: "Vyslovte kouzelné manažerské slůvko "outsourcování" před technikem,

který má na starosti bezpečnost nebo zajištění jakosti, v cuku letu mu

naskáčou pupínky a uslyšíte hodně nepublikovatelných výrazů."

Ještě před pár lety byla "outsourcována" údržba flotily konkurenční Travel Service právě u ČSA. Bylo to snad nebezpečně? Pak to pro ně začala dělat Lufthansa... Pozemní handling, check-in a další služby jsou u řady aerolinek běžně po celém světě outsourcovány. Na Ruzyni to v mnoha případech pro další společnosti dělalo ČSA... Dříve než se ten "technik opupínkuje", by se měl možná zamyslet nad tím, co to slovo znamená.

Karel 9.4.2008 22:45

Re: Re: Re: Zlucovite kecy nic neresi

Vážený Petře, tady někdo psal o škodách? Já ne. Srovnejte si prosím myšlenky v hlavě. Prodej letadel odsouhlasil vlastník, prodej budov odsouhlasil vlastník, prodej akcií odsouhlasil vlastník, vyplacení odměn odsouhlasil vlastník, tak s čím by mohl někdo běhat na státní zastupitelství? Vždyť vše proběhlo podle zákonů, práva a v pořádku.  Kde jsou ty mé hospodské kecy?  Akorát  taková drobnost, když se něco prodá, tak se to podruhé nemůže prodat. Takže peníze které jsem již dostal, nedostanu podruhé při prodeji ČSA. To je velmi prosté. Chápete to prosím? Pokud ne, prodejte v hospodě vidle, a zkuste je prodat ještě jednou. Oni vám to již vysvětli za mne. 

Pavel 9.4.2008 21:49

Re: Re: Jen pár poznámek...ale objektivních!

R^ konečně nezaujatý názor, který není plný emocí a kravin!

Maara 9.4.2008 19:46

Re: Re: Re: Re: Svatá prostoto

no comment

Maara 9.4.2008 19:44

Re: Jen pár poznámek...

R^

Maara 9.4.2008 19:43

Re: Re: Zlucovite kecy nic neresi

Zase jeden, ktery vi vsechno. Proc proboha nemate lidi alespon tolik soudnosti, abyste si nejdrive tu diskuzi precetli, nez do ni vlozite "vseresici" super prispevek? Uz na dvou mistech tady argumentuji, ze prodej majetkove ucasti, dokonce ani prodej majetku a uz vubec ne zinkasovana zaloha na nejaky budouci prodej nemaji podle IFRS na provozni zisk vliv!!! Pletete si penezni toky a provozni zisk. Mohu mit plno penez a byt ve ztrate a naopak. A ten prodej budovy neni tak spatny napad, vetsina modernich spolecnosti nevlastni  budovy, v kterych sidli. Vede je k tomu jednoducha myslenka - proc utopit penize v nemovitosti, kdyz je umim svym podnikanim zhodnotit mnohem vice? Budovy maji vlastnit penzijni fondy a ne rozvijejici se firmy. Neni vsechno tak jednoduche, aby to mohl delat kazdy, ale vsem to tak nejak jednoduche pripada...

Maara 9.4.2008 19:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svatá prostoto

A mohla byste prosim uvest kolik ten catering tedy vydelal a zdroj takoveto informace? Pokud vim, vyrocni zprava 2007 jeste neni k dispozici. Pak to bude zajimavejsi.

Maara 9.4.2008 19:25

Re: Re: Naivita daná nezkušeností

Jak to souvisi se zvysenim efektivity, kterou uvedl jako priklad nahore Pavel?

Pavel Z. 9.4.2008 17:55

Jen pár poznámek...

Tím strašlivým "rozkradením společnosti" patrně myslíte tzv. outsourcing. Není to taková věda - každý jej používáme i doma. Ono se totiž někdy vyplatí koupit si chleba od pekaře, boty u obuvníka, zeleninu v marketu. Zbude Vám pak více času na Vaši vlastní profesi, kterou umíte, kterou se většina z nás uživí lépe než pokusy o pěstování kedluben a šítí škrpálů... Myslím, že stejné je to s cateringem. Aerolinky mají létat. Ne vyrábět sendviče.

Ono "historické logo" ČSA opravdu pochází až z roku 1991. Aerolinky své logo již několikráte změnily a určitě ještě v budoucnu měnit budou. Ty tři útočné kosy na směrovce si již o změnu říkaly. Není to žádná neúcta k firmě a tradici. Také nepočítám s tím, že budu mít celý život v obývacím pokoji stejnou tapetu.

Ono obecně - někdy musíte věci změnit, abyste je zachránil. O to se v ČSA asi snaží ti Vámi vysmívaní mladíčci a majitelé MBA. Staří matadoři, co o firmě všechno vědí, všechno znají a všude byli, totiž mohou často trpět slepotou a pohled zvenku je proto užitečný. Mimochodem - na všichni ze "staré gardy" s firmou dýchají. Z mých spíše náhodných setkání s několika lidmi z ČSA vyplynulo, že tam hodně zaměstnanců sice velice rádo dělá u letadélek, ale pokud od nich chcete jen něco trochu navíc pro firmu, ... no... :o)

Co se týká kauzy Airbus vs. Boeing - vyhodnocovat změnu typu jen na základě nákladů na přeškolení personálu je trochu krátkozraké. Doufám, že to management vyhodnotil pečlivěji. Z pohledu zákazníka musím říci, že A320 je co se týče cestování určitě daleko příjemnější.

A poslední poznámka. K úrovni článku jako celku. Dle mého názoru to je snůška velmi subjektivních pocitů. Navíc formulovaná stylem, který by Mirek Dušín nepoužil... Pokud budu na závěr trochu drzý: Na začátku bych článek nazval teorií komplotu. Po jeho přečtení spíše teorií kompotu.

Iwanna 9.4.2008 17:49

Re: Re: Re: Re: Re: Svatá prostoto

myslíte ta stará letadla, která brzy nebudou moci létat přes oceán nebo ten nevýnosný Catering, který paradoxně jediný vydělával? Je to tak, že autor článku jen nastnínil problémy, které v ČSA jsou, ale věřte, že opravdové problémy jsou ještě složitější a hlubší.