4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lída 4.6.2008 8:31

Re: Re: Pane doktore,

Navíc není každý jedináček.

portwyn 3.6.2008 18:58

Re: A kam by asi tak ty všechny děti umístil?

Krok 1 - zrušíme školky, na něco je předěláme. Kšeft pro kámoše ve firmách.

Krok 2 - obnovíme školky. Kšeft pro kámoše ve firmách.

Krok 3 - školkám a školám nařídíme, ať zvýší počet dětí ve třídách. Ať si poraděj. Prachy jim nedáme, ty dostali kámoši ve firmách.

Ale jak tady už padlo, zdaleka se tak nechovají jen Zelení.

josef krouman 3.6.2008 18:56

Re: Pane doktore,

to je pěkné, ale proč povinně? To je ta z hov a dilost.

Eva D. 3.6.2008 18:01

Re: Mladý ministr...

Klausovi to poněkud vadilo, pokud si pamatuji, a hned dostal po nose za jednu větu.

Eva D. 3.6.2008 17:58

Re: na predskolni ustavy nevzpominam rad

Přesně tak vzpomínají mé děti. Ten starší si ještě v šestadvaceti pochvaluje, že tam byl jen rok. Přidám trvalopu nenávist k červené řepě - po nuceném pojídání ji sem tam někdo vyzvracel-, když budeš zlobit, zavřu tě do sklepa - i když se výhružka netýkala jich, děsilo je to-, soudružku  učitelku, k níž se citlivky ani nemohly dávat do třídy, aby se nepočurávaly. Navíc, tu školky jsme změnit nemohli,ta se prostě přidělovala, tak jsem je táhla přes půl města přesto, že jiné školce  koukám oknem z kuchyně do herny...

Kajda 3.6.2008 17:48

Re: Pamatuji si prvorepublikovou mateřskou školku

R^

Eva D. 3.6.2008 17:45

Re: Souhlas

Souhlasím. Taky jsem nechodila do školky, sestra jen poslední rok. Neměly jsme nejmenší problém si zvyknout ve škole, zato školku sestra nenáviděla, než trošku otupěla.

Nikdy jsem nestála o to, aby mi mé vlastní děti co nejvíc vychovával státem určený kolektiv.

Kajda 3.6.2008 17:45

Pane doktore,

dovoluji si s vámi nesouhlasit ohledně docházky dětí do školky.  Se svojí dcerou jsem byla a stále ještě jsem doma a vodila jsem ji do školky v dopoledních hodinách tak na 3 - 4 hodiny, podle toho, jak se dceři chtělo vstávat. Nečinila jsem tak proto, abych měla od holky mojí pokoj, ale proto aby získala sociální návyky v dětském kolektivu. Děti ve třídách byly ve smíšených kolektivech (ročníky nebyly rozděleny podle věku) a předškolní vzdělávání bylo zaměřeno na výtvarnou a hudební výchovu. Domnívám se, že ač jsem se dceři velice věnovala (včetně divadélek, plavání, kreslení, tělocviku, hudebních nástrojů i dalších ručních prací), v domácím prostředí, kde by byla jenom sama se mnou by se jí určitě tolik dovedností nedostalo, protože je jedináček. A dovolím si nesouhlasit i ohledně nemocnosti. Dcera byla až do nástupu do základní školy až na vážné onemocnění zcela zdravá a i pouhou rýmu měla do té doby jenom 3x. 

Eva D. 3.6.2008 17:39

Re: Re: Já jsem pro povinný

R^R^R^

Eva D. 3.6.2008 17:38

Re: Re: Re: Já jsem pro povinný

Portwyne, je třeba se podívat i na to, kdy se narodili jejich rodiče. Proč? Protože mnohé ty děti jsou dětmi dětí odkládaných do školek a jeslí a tam vychovávaných. Zdá se Vám to přehnané?

Byly a jsou maminky, které posílaly dítě do školky s těžkým srdcem a utíkaly do ní po práci co nejrychleji, byly a jsou i maminky, které je cpaly do školky či jeslí co nejdřív a spěchaly do práce, protože se doma "nudily" . Žena, která byly s dětmi déle, byla podle okolí často líná. To je štafeta, která se stále předává v mnoha rodinách. K tomu přidejte trend hravého učení vždy a všude a změny životního stylu ( dobře napapané děcko před počítačem místo s míčem před domem).

 Vidím to kolem sebe. To jsou zase moje tese...;-)

EW 3.6.2008 16:29

Pokud si vzpominam,

tak ale pri te nedelni diskusi taky padlo, ze bezplatny posledni rocnik materinky padl, protoze tam ty "socialne vyloucene" deticky proste nechodily, takze se mijel s ucinkem. Navic si stezovali platici rodice z 1. a 2. rocniku na diskriminaci. To je ovsem skvela logika - kdyby tam vyloucenata chodila, tak se na jejich stiznosti nejspis zretel brat nebude, protoze pro dobrou vecv zajmu mensiny je nanejvys vhodne vetsinu skripnout. Ale profitovani casti vetsiny na vetsine je treba zatrhnout.

EW 3.6.2008 16:18

Re: Re: Za komunistů

casovem, sakra...

EW 3.6.2008 16:17

Re: Za komunistů

Nojo, ale to odkladaly elity, to je neco jineho...tenkrat zacal odkladat i plebs, a na to je treba karave zvednout ukazovacek. 

Ale za vsim je samozrejme ekonomika. Vychodni blok zmobilizoval do pracovniho procesu zeny a zavedl detske instituce. Zapadni Evropa otevrela dvere gastarbeiterum. Nemuzu si pomoct, ale ta prvni varianta mi pripada v delsim vasovem vyhledu lepsi...

MUDr Jiří Kilian 3.6.2008 15:58

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejen v rodinách nepřizpůsobivých spoluobčanů se rodí handicapované děti

Tak pak ale je zřejmé, že jsem se nesoustředil jen na nemoc. což tvrdíte ve své první reakci.

Saša 3.6.2008 15:49

Omezení pasivního volebního práva by ale bylo na místě.

Ve všech profesích je obvyklé, že člověk stoupá pomalu vzhůr. V politice by tomu nemělo být jinak. Takže bych navrhoval omezení pasivního volebního práva tak, že každý politik by musel začínat nejprve v obci, na krajskou kandidátku by měl být zapsán jen ten, kdo byl aspoň jedno volební období zastupitelem obce. Na kandidátku parlamentní by pak měl být zapsán jen ten, kdo byl alespoň dvě volební období zastupitelem obce, nebo jedno volební období zastupitelem kraje, nebo jedno volební období uvolněným (profesionálním) zastupitelem obce. A do vlády by neměl být jmenován nikdo, kdo nebyl aspoň jedno volební období uvolněným zastupitelem obce nebo kraje nebo soudcem.

honzak 3.6.2008 15:32

Re: A kam by asi tak ty všechny děti umístil?

takovými prkotinami se zelený soudruh nezabývá. On má vizi a Vaše trapné starosti jistě vyřeší místní dokonalé úřednictvo:-D.

Abych jen melouny nepomlouval, náš pan starosta a poslanec (ODS) taky zrušil školku. Loni. Holt blbost kvete napříč politickým spektrem.

Anonym 3.6.2008 14:47

Re: Trochu protichůdné

Tomu zase nerozumím já: co je současná ZŠ? Měl jsem dojem, že ZŠ před třemi a čtyřmi lety je dostatečně současná.

Myslel jste to jinak? Nebo máte důvod se domnívat, že během posledních třech let se na ZŠ něco zvlášť změnilo? Nemyslím to ironicky. Třeba mi opravdu něco zásadnějšího uniklo, protože už máme jiné starosti.

portwyn 3.6.2008 14:29

Re: pro portwyna

On to jen zmínil, nebyl konkrétní: http://neviditelnypes.lidovky.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A080602_201901_p_politika_wag&vlakno=24438430#24443927

Ale myslím, že si všichni dokážeme představit, co měl na mysli: ekonomické důsledky ve smyslu nedostatku kvalifikovaných a zručných dělníků např. ve strojírenství. Nedostatek schopných řemeslníků.

Ve společenském ohledu růst aresivity mezi mládeží, bezprizorné děti poflakující se po hospodách, destrukce kázně na školách atd.

JanaB 3.6.2008 14:28

A kam by asi tak ty všechny děti umístil?

Jestlipak se ten mladý agilní b-l-b aspoň trošku zamyslil nad tím, kam by všechny ty nebohé děti umístil? Už teď je problém s nedostatkem míst ve školce, něco o tom vím, protože se mi podařilo  najít místo pro mé dítě až v předškolním věku, právě díky tomu, že tyto děti mají prioritu. Bydlíme na vesnici, kde se léta rodilo pouze několik dětí, takže donedávna tam stačila školka o kapacitě 20 míst. Jenže v posledních letech se tam přistěhovala spousta mladých rodin a když jsem se pokoušela přihlásit dcerku minulý rok, tak měli  na dvě volná místa 24 přihlášek. V Praze mi ji zas nechtěli vzít, protože máme trvalé bydliště ve Středočeském kraji. Asi budou  vylidněné vesnice, kde problém nebude, ale v Praze a okolí to rozhodně neplatí.

Romana 3.6.2008 14:17

pro portwyna

mohl by jste prosím upřesnit co přesně pan Pitha řekl na té přednášce o sociálních a ekonomických výsledcích?

děkuji R.

Lída 3.6.2008 13:52

Re: Re: Smím se zeptat, Anonyme,

Povinný předškolní rok určitě většině dětí neublíží, ale doufat, že školka je něco podobného jako počátek bývalého elitního vzdělávání, které produkovalo obzvlášť vzdělané lidi, to je naivní. Nakonec školku už absolvovala většina dnešních dospělých a těch elitních vzdělanců tu pořád nějak nepřibývá.

Jinak syn chodil do úplně normální školy a třída se sešla tak dobře, že z ní odešla polovina dětí na víceletá gymnázia. A to na byl jejich ročník v nevýhodě, protože ten rok se místo 4 tříd na státních gymnáziích otevíraly jen 3 a dětí tehdy ještě bylo hodně. Převis poptávky 3:1 byl nejmenší.

R 3.6.2008 13:51

Re: na predskolni ustavy nevzpominam rad

Na předškolní ústavy žádné zvláštní vzpomínky nemám, akorát si pamatuji, že jsem tam byl. Ale na první třídy základní školy mám vzpomínku, o rok níže jeden žák, nerom a duševně pravděpodobně neméněcenný, nebyl naučený na hygienu na velkou stranu a asi i obecně. Pamatuji si, jak na tělocviku byly jeho červené trenýrky zezadu zahnědlé a i tílko bylo obvykle poněkud větší, takže sahalo až tam dolů a bylo taky zahnědlé.  V hodnoticím žebříčku třídy byl úplně poslední, stal se třídním otloukánkem a bylo to pro něho o to horší, že to byla venkovská třída, kde v jedné třídě byly tři ročníky. Ten hoch měl nějaké výchovné problémy v rodině a i on nakonec skončil špatně.

portwyn 3.6.2008 13:36

Trochu protichůdné

Víceleté gymnázium by mělo být elitní školou pro nejnadanější studenty, proto jsou nároky zákonitě vyšší. Nelze ale ztotožňovat první ročníky ZŠ s víceletým gymnáziem.

Porozuměl-li jsem tomu správně, nemáte s prvními ročníky současné ZŠ žádnou osobní zkušenost?

Anonym 3.6.2008 13:24

Re: Výuka už před školou.

Souhlasím. R^

Anonym 3.6.2008 13:18

Re: Smím se zeptat, Anonyme,

Mám tři děti: dvojčata 15 a jedno dítě 16 let. Nyní jsou třetím/čtvrtým rokem studenty víceletého gymnázia. Porovnávám se svou školní docházkou (jsem VŠ - po absolvování gymnázia- a vzdělání je u nás v rodině dost velkou prioritou).

To, že neexistují osnovy, je sice pravda, ale rozsah učiva, které do sebe soukají moji synové rozhodně není zanedbatelný. Vím to, protože patřím k rodičům, kteří s učením dětem skutečně pomáhají. Již teď se v některých předmětech učí látku, kterou jsem se já učil až ve druháku a třeťáku gymnázia.

Všichni tři začali školní docházku v pražské základní škole, která rovněž vyznávala netradiční formy výuky. Slyšeli jsme po celou dobu, že jde o špatnou školu, kde nic nenaučí, protože se tam děti válejí po kobercích (neberte si to sobně) a nic nedělají. Ale tuto kritiku vyslovovali zejména zastánci klasických učebních metod a hlavně lidé, kteří tam děti neměli. Ve skutečnosti si moji synové o vánocích své první třídy přečetly prvou pohádkovou knížku. Pokud jsem byl informován, tak děti, které odešly do klasických škol, protože rodiče měli strach, že tito kritici mají pravdu, dosahovaly stejných výsledků jako v této škole netradiční. Tzn., že kdo byl premiantem, zůstal jím i v klasické škole. Kdo byl horší, měl v jiné škole rovněž horší výsledky.

S přijetím na gymnázium neměly obecně děti z této školy problémy. Třída staršího syna se doknce rozpadla, neboť jich bylo přijato 12 z hlásících se 14. To jsou výsledky, kterými mohu posloužit. Jak je to v jiných školách nemám až takový přehled.

Obecně jsem toho názoru, že povinný předškolní rok žádnému dítěti neublíží. Ostatně celá řada soukromě vzdělávaných lidí (například v minulých dobách ze šlechtického prostředí) začínala s vyučováním, a nikoliv jednoduchým, již ve třech letech. Výsledkem byli obzvlášť vzdělaní lidé hovořící plynule několika jazyky a v těchto jazycích také čtoucí.

doktor 3.6.2008 13:17

Pavlo B.,

takovým přemýšlivým typem bývala moje nejstarší dcera. Protože v době jejího narození trvala mateřská dovolená jen 4 měsce (jeden musel být "odebrán" před porodem), manželka musela do práce (pracovaly i obě babičky), a já, který opožděně studoval (účast na přednáškách však byla povinná, do jeslí se jelo tramvají), jediný měl čas dceru vypravit DO JESLÍ. Ty opičky, které jsem musel vyvádět při její nekonečně dlouho trvající snídani, by ještě dnes dokázaly někoho pobavit.  

vf 3.6.2008 13:15

stop zeleným

Zelení jsou prostě socální inženýři. Doufám, že v parlamentu příště nebudou, přestože jim média neustále dělají reklamu.

cb 3.6.2008 13:10

Soudruh Liska

se zrejme inspiroval v Komunistickem manifestu.

portwyn 3.6.2008 13:09

Re: Re: Re: Re: na predskolni ustavy nevzpominam rad

"A zde se v případě dětí, o které se rodiče normálně starají, neděje nic mimořádného, 90 % svých znalostí a dovedností mají z domu." - ano, souhlasím. Plošné nařízení taky nepokládám za ideální cestu. Reagoval jsem ale na to vědomí, že nejsou pupkem světa. Kromě toho věřím, že Vaše děti jsou nadprůměr i v jiných ohledech, takže  podle sebe nemůžete soudit.

Celkově vzato by bylo dobré, kdyby to nařídila sociálka. Ovšem kdyby Zhulená Liška navrhla tohle, také by se zvedla bouře odporu - fuj, úředník o nás bude rozhodovat. Myslím, že dobré a přitom politicky průchodné řešení neexistuje.

doktor 3.6.2008 13:09

Pamatuji si prvorepublikovou mateřskou školku

ve velkém městě. Chodily do ní (dobrovolně) děti z nejrůznějších sociálních vrstev. Můj celoživotní kamarád z té doby byl například synem lékaře. Školka ovšem nebyla celodenní, ale končila před obědem. Ten už na nás čekal doma. Do školky jsem se těšíval, a domnívám se, možná mylně, že jsem se její vinou nestal deprivantem. Jsme zřejmě geneticky vybavení vyrůstat v dětském kolektivu. Dříve to ovšem bývala velká vlastní rodina s mnoha sourozenci. Ta nutná rodinná výchova (důvěra v někoho dospělého, kdo vás ochrání, na příklad matku) je životně důležitá cca do 3 let věku. Nejde tedy o kolektivizmus a individualizmus, ale o respektování vědeckých poznatků. A ještě poznámka: náhodně, díky zahraničním přátelům, vím něco o tak zvaných "gifted", čili nadaných dětech. Aby se jejich nadprůměrné všeobecné nadání mohlo projevit a rozvinout, potřebují být od dětství ve smíšeném kolektivu nadaných i nenadaných vrstevníků.