29.5.2020 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

POLITIKA: Bursík chce Pražanům zakázat jejich auta

Pražané (jenom Pražané?!) si budou muset podle Martina Bursíka do roku 2030 pořídit pouze elektromobily a svá stará auta už dále nepoužívat. Ale žádné takové nařízení z Evropské unie nepřichází.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 151, poslední: 30.7. 2019 21:55, přehled diskusí

M. Prokop 30.7.2019 21:55

Re: Bursík je především zelený gauner. STOP Bursík

Je. Nedivil bych se, kdyby chtěl k Pirátům, jenže on by jim chtěl velet.

M. Prokop 30.7.2019 21:24

Re: :-P

Já vím, proto je mi to divné. Navíc, zatím je ten proud stejnosměrný. Což má své výhody i hodně nevýhod.

M. Prokop 30.7.2019 21:20

Re:

Hlas rozumu ...

Kterému zelení jehovisté nerozumí.

L. Zach 30.7.2019 21:09

@Lapil,Prokop,Jank

Nejsem elektrotechnik - jen technik, ale s elementárním použitím selského rozumu tvrdím, že poptávka po elektřině v zemi, která se rozhodne nahradit auta se spalovacími motory elektrickými auty, asi neklesne.

Když k tomu vypnou (např. Němci) jaderné i uhelné elektrárny, cena elektřiny tím spíš neklesne, i kdyby postavili větrníků a solárních elektráren kolik chtějí. Protože je potřeba počítat s tím, že jsou dny, kdy slunce nesvítí (třeba noc, že / anebo zimní inverze) a vítr nefouká.

No a nakonec - nafta a benzín jsou zatíženy spotřební daní, s čímž státní rozpočty pochopitelně počítají (v ČR je to kolem 37% z maloobchodní ceny benzínu / nafty). Co to asi udělá s cenou elektřiny, když státu "vypadnou" příjmy ze spotřební daně? Co se nabízí jako nejjednodušší řešení?

L. Novák 30.7.2019 20:55

Re: Jen bych dodal z praxe

Jste zřejmý nedovzdělanec v technických oborech. U zelených magorů je to základní kvalifikační předpoklad úspěšné kariéry...

L. Novák 30.7.2019 20:51

Re: Jen bych dodal z praxe

No jasně, svítit v noci netřeba. Pohled z oběžné dráhy Země v noci jasně ukazuje, jak je v Severní Koreji (komunistické) tma, zatímco ostatní rozvinuté země jsou viditelné díky nočnímu osvětlení měst z daleka!

Hurá do komunistické Koreje!

L. Novák 30.7.2019 20:23

Re: Zavádějící titulek,

(E. Jank.) Dezinformace jste sem vložil vy. Viz výše...

L. Novák 30.7.2019 20:19

Re: :-P

"Navíc se využívá elektřina z vedení a nikoliv z distribuce, což přináší jednoznačné zlevnění."

To je pitomost autora článku, který netuší, že trolej neslouží k přenosu energie na větší vzdálenosti, ale jen k napájení projíždějícího trolejbusu a je průběžně připojena na řadu transformačních stanic, které zajišťují přiměřený výkon pro připojená trolejová vozidla. Pro dodání obrovských výkonů k nabíjení elektromobilů by samozřejmě tyto stanice nestačily.

L. Novák 30.7.2019 20:07

Re: Zavádějící titulek,

Ten zákon máte chybně. Jedná se o Zák. 180/2005 Sb. o podpoře obnovitelných zdrojů energie zvaný Bilionový tunel OZE a návrh zákona skutečně dodal Ambrozkovi (MŽP vlády ČSSD) z KDU-ČSL "expert" Bursík. Ostatní už zařídila levicová vládnoucí koalice ve Sněmovně...

L. Novák 30.7.2019 20:01

Bursík je především zelený gauner. STOP Bursík

byla svého času před parlamentními volbami kandidující "strana" či hnutí účelově založená proto, aby darebák Bursík nebyl zvolen do parlamentu a nemohl dál škodit (viz jeho návrh zákona o podpoře obnovitelných zdrojů energie zkopírovaný z Německa a socialistickou koalicí vlády ČSSD protlačený ve Sněmovně do zákona 180/2005 Sb. je dnes znám jako "Bilionový tunel OZE")...

J. Jurax 30.7.2019 19:57

Taky jsem v zásadě technooptimista.

Jenže hustota energie v dnešním nejsofistikovanějším akumulátoru je nesrovnatelná s hustotou téže v benzínu, naftě, CNG, LPG. A dnešní princip oněch akumulátorů nedává naději, že by se ta hustota moc změnila. Takže jenom ta půltunová baterka se Trabantu vyrovná.

O ceně bych nediskutoval, to je funkce mnohého. A cena energie - ta taky není zadarmo.

Kdysi jsem si spočítal, že pokud plně elektrický Škoda Citigo (ondyno se s ním Škodovka prsila, prý s cenou hodně pod půl melounu) stál jen 350 000, pak se rozdíl v ceně mezi klasickou a elektroverzí zaplatí v rozdílu ceny benzínu a elektřiny za cca 200 000 ujetých km, pakliže by se nabíjelo výhradně levným proudem z domácí zásuvky. Viz https://www.lidovky.cz/byznys/auto/elektricka-skoda-citigo-zustava-jednoduchym-mestskym-vozem.A190524_083912_ln-auto_lvk/diskuse

Rychlonabíječky u silnic si arciť účtují za kWh výrazně více.

L. Novák 30.7.2019 19:55

Re: :-P

To je samozřejmě zjevný nesmysl. :-P

V. Braun 30.7.2019 19:41

Re: :-P

Tak elektrická auta jsou těžší a mají větší zrychlení, takže opotřebení pneumatik a povrchu silnice bude větší než u srovnatelných aut se spalovacím motorem.

Jinak ta věta, která vám není jasná, se zřejmě týká trolejbusového vedení, které je dimenzováno na značné proudy, které tam ovšem tečou jen po zlomek času kdy daným úsekem trolejbus projíždí. Daná kapacita by se jinak zřejmě dala využít pro dobíjení.

J. Jurax 30.7.2019 19:38

Ehm ... tohle nejde ani u mobilů, baterie nejsou normalizované :-)

U elektroaut jde u baterií, přesněji akumulátorů, o hmotnosti v řádu stovek kilogramů, jež jsou uloženy kvůli zachování těžiště zpravidla pod podlahou v centrální části auta. U Tesly 3 je to 478 kg. Viz třeba https://images.app.goo.gl/xH3WTwjX8w9gwpSV7

Samozřejmě je v každém typu elektroauta baterie, tedy akumulátor, individuálně tvarována kvůli využití prostoru a nezaměnitelná s jiným typem auta. Navíc akumulátory jsou různých vlastností optimalizovaných právě pro ten daný typ elektroauta.

To, co navrhujete, by snad bylo možné u velkých vozů, tedy autobusů, kamionù, u nichž je obecně k dispozici víc prostoru. Mám dojem, že někde je činěn u autobusu městské dopravy pokus řešit to vyměnitelným přívěsem s akumulátory.

V. Braun 30.7.2019 19:33

Re: Zavádějící titulek,

Hm, tak to dokažte. Stačí když z původního rozhovoru s Bursíkem budete citovat pasáž, kde chce v Praze zakázat auta se spalovacím motorem.

J. Jurax 30.7.2019 19:14

Semtam i půltunovým.

J. Jurax 30.7.2019 19:12

Ovšem výhradně jachtou bez motoru i pomocného, tedy čistě plachetní. Veslovat nesmí, při fyzické námaze se vydechuje víc klatého CO2 a zvyšuje se tak uhlíková stopa.

J. Jurax 30.7.2019 19:08

Inu, to máte těžký.

S blbostí a eventuálně uplaceností našich volených zastupičů je pro sichr nutno počítat jako s faktem. Aspoň občas, já skeptik semtam sledující přenosy ze sněmovny pravím spíš často. Vámi vzpomenutý zákon je toho dokladem.

Jen teď nevím, je-li můj příspěvek ad rem nebo ad hominem.

J. Jurax 30.7.2019 18:56

Bursík je stručně řečeno zelený magor. Co chce, není významné.

Z. Lapil 30.7.2019 18:34

Re: Bez ohledu na Bursíka

Měl jsem na mysli tohle: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/transformator-elekrina-regulace.A170922_150503_ekonomika_rts

R. Langer 30.7.2019 18:16

Re: Bez ohledu na Bursíka

Kdepak, právě že nejsme izolováni. Protože to by v Německu už nefungovali. Žádné "odpojovače" se totiž nerealizovali, Němci to nedovolili. Tak je to.

Z. Lapil 30.7.2019 17:43

Re: Bez ohledu na Bursíka

Podmínku dostatečné sítě jsem zakomponoval do správné organizace. Znáte to, MNĚ to přišlo naprosto jasné.

Od německých "přetoků" jsme víceméně izolováni jakýmisi odpojovači. Za dost miliard. Předpokládám, že mají zafungovat teprv až "toho bude příliš". S jistotou to budeme vědět, až v Německu síť havaruje a u nás nikoliv.

M. Prokop 30.7.2019 17:18

Re: Zavádějící titulek,

Jo, vy a pan Braun jste velmi názorné ukázky.

R. Langer 30.7.2019 17:17

Re: Zavádějící titulek,

Kdo nechce přijímat fakta jsou hlavně podvodníci z řad zelených sedmilhářů, a to ani když jsou přímo konfrontováni s realitou a jednoznačně usvědčeni. :-P

M. Prokop 30.7.2019 17:15

Re: Zavádějící titulek,

Jistěže se na tom podepsalo, k naší škodě, více lidí. Ambrozek a Bursík s tím začali a tenhle článek je o Bursíkovi a jeho dalších nápadech.

Jedna věc je psát na toto téma ad hominem, druhá, složitější je psát ad rem. :-P

R. Langer 30.7.2019 17:14

Re: Jen bych dodal z praxe

No, ono hlavně to natahování "tlustějších" drátů není vůbec taková legrace, jak si to tady každý technický analfabet představuje.

J. Ráž 30.7.2019 17:12

Milým Pražanům

Přátelé, jedinou cestou, jak se zbavit nekonečných kolon i smogu a hluku v ulicích,je poslechnout pana Bursíka a přejít na sdílenou dopravu pomocí elektrokol a elektrotaxíků. Aby bylo dílo ekologické očisty dokonáno , musíte vyřadit z provozu Temelín i uhelné elektrárny a všechny energetické zdroje převést na ty obnovitelné.

A strach z blackoutu nechte panikářům.

PS. My na Moravě si ponecháme Dukovany a do aut budeme nadále lít benzin a naftu.

R. Langer 30.7.2019 17:12

Re: Jen bych dodal z praxe

Zeptejte se jich sám, co vám řeknou. Mně řekli.

M. Prokop 30.7.2019 17:11

Re: :-P

Vím, zajisté. Ale stejně mi to nedává smysl, kde by měl být podstaný cenový rozdíl. Ani kde se ta elektřina vezme a čím rozvede, pokud se odběr několikanásobně zvětší.

R. Langer 30.7.2019 17:10

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

No, a když budeme vážit kamiony už dnes, tak potom těžší auta nebudou poškozovat silnice více než auta lehčí? Kompenzací je podle vás "dodržování předpisů"? A opravdu jste tak naivní? ;-)