25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLITIKA: Bursík chce Pražanům zakázat jejich auta

Pražané (jenom Pražané?!) si budou muset podle Martina Bursíka do roku 2030 pořídit pouze elektromobily a svá stará auta už dále nepoužívat. Ale žádné takové nařízení z Evropské unie nepřichází.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Manda 30.7.2019 10:22

Re: Škůdce Bursík

je vůl.

R. Langer 30.7.2019 10:17

Re: Doufám, že Pražané si to nenechají líbit.

Tak to jsme dva. :-)

R. Langer 30.7.2019 10:15

Re: Škůdce Bursík

Lepší smrková plantáž, než suchá holina. Já na tom nic špatného nevidím.

M. Šálek 30.7.2019 10:15

Re: Bez ohledu na Bursíka

Výměna baterky vážící cca 500 kg zabudované v podlaze vozu asi nebude až tak jednoduchá, navíc by asi hrdý majitel nového elektromobilu nebyl nadšen, kdyby dostal výměnou tři roky starou, třebas poškozenou která mu může vybouchnout v garáži, viz https://1url.cz/1MI3u.

R. Langer 30.7.2019 10:14

Re: Bez ohledu na Bursíka

To fakt není jak u mobilu.

R. Langer 30.7.2019 10:13

Re: Bez ohledu na Bursíka

A máte alespoň matnou představu o tom, že se jedná o manipulaci s několikaset kilogramovým zařízením zapojovaného do okruhu s vysokými proudy? ;-)

R. Langer 30.7.2019 10:09

Re: Jen bych dodal z praxe

Hm, já jsem od energetiků slyšel trochu něco jiného, zajímavé.

J. Jelínek 30.7.2019 10:09

Re: Škůdce Bursík

No právě proto se zakládaly smrkové plantáže, kterým se bůhvíproč říká - les. Někdy také "kulturní les". Je to stejná blbost, jako kdyby se lán obilí nazýval kulturní louka. Nic proti plantážím a lánům, bez nich to nejde. Jen by to chtělo trochu rozumu na obou stranách. Tím nechci ovšem říct, že Bursík není vůl.

B. Rameš 30.7.2019 10:07

Bez ohledu na Bursíka

po kterém by bez toho výroku pes neštěkl: s tím nabíjením to nechápu. Předpokládám, že v elektromobilu je nějaký akumulátor, který se nabíjí. Takový akumulátor (baterka) se dá normálně vyměnit. Takže zajedu někam (jako třeba k benzínce), vytáhnu vybitý, zasunu nabitý, jedu. To vše za poplatek odpovídající ceně energie v akumulátoru, nějaké amortizaci plus ceně za službu včetně přiměřeného zisku pro provozovatele. Dá se řídit i přes nějakou apku do mobilu, je to jednoduché a rychlé a nemusí se nikde nic složitě a draze budovat. Proč to není a ani se o tom nemluví?

I. Schlägel 30.7.2019 10:07

Re: Škůdce Bursík

Přesně tak, pane Janku, protože jde o smrkovou monokulturu, je naprostým nesmyslem v takovém porostu vyhlašovat bezzásahové zóny. Na nesmysly má ovšem Bursík patent. A solidní plat k tomu.

R. Langer 30.7.2019 10:05

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

Co je prosím nepodloženého na jednoduchém tvrzení, že těžší automobil zatěžuje vozovku více než lehčí automobil. Co na tomto tvrzení chcete prosím rozporovat?

A "vývoj baterií"? K smíchu, za 100 let se neposunul prakticky NIKAM. :-P

Však si to za pár let ještě povíme, až začnou odcházet ty zazraky ze současných elektromobilů, na to se hrozně těším. :-P

R. Langer 30.7.2019 10:00

Re: Škůdce Bursík

Ale houby smrková monokultura, prostě o takový les je potřeba se starat,je to v podstatě "průmyslový", kulturní les.

E. Pawlica 30.7.2019 9:54

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

Jak prosté - není třeba uvažovat, stačí plácnou nepodloženou informaci, on už se toho někdo chytí.

A je vymalováno ...

Naštěstí vývoj v bateriích vaše řeči nezastaví, jinak by lidé kvůli bateriím dnes mobily místo po kapsách nosili v nějakých zpevněných kufřících, že ...

R. Langer 30.7.2019 9:54

Re: Myslím, že i z autentického Bursíkova textu

Přesně!

J. Lepka 30.7.2019 9:45

Re: Doufám, že Pražané si to nenechají líbit.

Tedy kromě gramatických chyb tam máte i pár faktických, například, že zásobování, včetně MHD je nejsnáze řešitelný problém elektrofikace, protože valná většiny rozvážkových aut velkých firem jezdí na noc do svých garáží, případně depa. jiná věc ovšem je, že zvýšené náklady, a to nemalé, si zase zaplatí každý zákazník, protože ani městské firmy nejsou postavené na filantropickém základu.

Jinak vám přeju, abyste musel několikrát týdně jezdit tranzitem přes Prahu, protože ten dokázali vymyslet ti z venkova vzešlí komunističtí plánovači, ti co vymysleli SJ magistrálu tak, aby mohla fungovat jako mobilizační letiště.

A. Alda 30.7.2019 9:44

Bursík patří do vězení.

Jen málokdo dokázal poškodit náš stát a naši společnost tak, jako on. Hlavně zákonem č. 114/1992 Sb.

M. Klas 30.7.2019 9:44

Re: Doufám, že Pražané si to nenechají líbit.

Já samozřejmě také, proto jsem se na ten novotvar ptal.

J. Fridrich 30.7.2019 9:44

Bursik je nejlepší žák ze zvláštní školy - jak pravili Šimek s Grossmannem...

E. Pawlica 30.7.2019 9:43

Re: Škůdce Bursík

Co se týká kůrovcové kalamity tak na tento problém bylo zaděláno před sto lety, kdy se vysazovaly smrkové monokultury v reakci na podobnou kalamitu, způsobenou přemnožením škodlivého nočního motýlka s názvem Lymantria monacha - Bekyně mniška.

V tom, zda kácet či nikoli se názory mohou různit. Jiní odborníci naopak tvrdí, že pokud se nechají stromy nepokácené, i jejich větve poskytují alespoň nějaký stín, ale především jejich kořeny zamezují erozi půdy, kterou při těžbě umocňuje i pohyb těžební techniky.

A včil babo raď? Houby, lepší je si na někoho zanadávat a promísit to s odborným názorem, vytrženým z kontextu - bezzásahovost totiž neznamená ponechání pokácených stromů na místě (pokácení už je zásah), ale nepokácení jejich kmenů, víme?

J. Lepka 30.7.2019 9:34

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

a dojezd 30km. Ono ve fyzice vždy platí něco za něco, ovšem to pouze humanitně vzdělaní apoštolové změn jaksi nejsou schopni pochopit, matematika je pro ně fuj a jakoukoliv fyzikální disciplínu spojují s jadernou energetikou, které ovšem nerozumí a z hlediska předběžné opatrnosti zavrhují ( v souvislosti s předběžnou opatrností je namístě vyslovit podiv nad tím, že ještě nevymřeli, když pohlavní styk je tak rizikový z hlediska šíření smrtelných chorob.)

J. Lepka 30.7.2019 9:27

Re: Myslím, že i z autentického Bursíkova textu

Dobře si pamatuji na zhoupnuté prognózy volebních preferencí, na které dost naivků naletělo a pomohlo mu skutečně se dostat do parlamentu. Důsledky budeme v platbách za mlno pociťovat ještě dlouho. A tenhleten MAŠÍBL bude zase volně hlásat své bludy, místo aby si pokojně stříhal metr v cele bez kliky.

F. De Winter 30.7.2019 9:23

Škůdce Bursík

Bursík stejně jako teď prosazuje naprosto nezralou a ekonomicky nevýhodnou technologii elektroaut, před patnácti lety prosazoval biopaliva, fotovoltaiku a větrníky. Když později z návrhu zákona, který napsal jako poradce lidoveckého ministra Ambrozka, vyrostl zločin solárních elektráren, přehodil zodpovědnost na jednu sociálnědemokratickou poslankyni, která svým zlepšovacím návrhem dotace na „obnovitelné zdroje“ už jen zradikalizovala a dovedla hloupý návrh ad absurdum. V letech 2007 až 2009 Bursík přímo vedl ministerstvo životního prostředí. Zrovna řádil na Šumavě orkán Kyrill, což mu dalo příležitost uplatnit ideologii bezzásahovosti. Sto čtyřicet tisíc metrů krychlových spadaného dřeva se nechalo na místě. Je to jedna z velkých příčin kůrovcové kalamity. V bezzásahovém pásmu Šumavy se dvanáct letech od experimentu stále nachází přírodní poušť. Biolog Jan Pokorný nedávno na Primě.cz rekapituloval výsledky těmito slovy: „Letecké i satelitní snímky jasně dokládají, že v postižených oblastech, které se podle teoretiků měly samy zalesnit, není les, ale maximálně křoví. Měření prokázala, že tamní krajina je v létě odpoledne rozpálená na 60 až 70 stupňů Celsia. Což způsobuje rychlé vysychání. To je naprostá katastrofa. Pokud máme v zamezit vysychání, musíme vrátit vzrostlý les na hřebeny Šumavy...“ A právě proudy ohřátého vzduchu, které tu stoupají do výšky, vynášejí vysoko i kůrovce, aby se potom odsud mohl volně rozlétnout po krajině.

J. Lepka 30.7.2019 9:22

Re: Čeho je moc, toho je příliš

Dost hloupý argument, broučku, kdysi tam jezdily i tramvaje. Možná, že se Magorstát pokusí resuscitovat koňku.

J. Lepka 30.7.2019 9:20

Těmhle melounovým idiotům, by mělo být soudně nařízeno

pochopit aspoň Ohmův zákon. Plácají jednu hloupost za druhou, naprosto bezmyšlenkovitě, jakékoliv opoziční názory odmávnou, o těch s bavit nehodlají, stejně jako dotazy kolik to bude stát a kdo to zaplatí. Ostatně Bursíkovy představy o OZE a FVE už teď odsávají miliardy, jen bohužel ne z jeho konta.

J. Lepka 30.7.2019 9:16

Re: Bursík je grétodebil.

Pak, že s vámi nikdy nesouhlasím !

R. Langer 30.7.2019 9:12

Re: Myslím, že i z autentického Bursíkova textu

A trefil jsem dobře, jak vidím, postižená husa zakejhala. :-D

R. Langer 30.7.2019 9:09

Re: Nehodlám dělat Bursíkovi advokáta, leč ...

Já tedy když se podívám na hmotnost Tesly S, nejrozšířenějšího auta na baterky s trochu normálním dojezdem, a na hmotnost VW Passat v provedení kombíka s nejmenší motorizací, tak vidím rozdíl půl tuny, což dělá 25 % celkové hmotnosti, nikoliv 0 až 10 procent. O nákupních taškách ba benzín ani nemluvě. Z čeho jste vycházel vy? Chápu že Nissan Leaf má taky cca 1500 kg, ale dojezd je jenom 160 km, takže to určitě nebude jediné auto v rodině. Je potreba srovnávat srovnatelné.

K. Janyška 30.7.2019 8:56

Bursík je grétodebil.

To je známá věc... Dzp.

J. Svoboda 30.7.2019 8:56

Re: Myslím, že i z autentického Bursíkova textu

Plédujete za Bursíka :o)

Pěkný den.

R. Langer 30.7.2019 8:53

Re: Myslím, že i z autentického Bursíkova textu

Mluvte laskavě za sebe, a po čem VY toužíte je čistě VAŠE věc.