27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

POLITICO: Co kdyby Ukrajina vyhrála?

Jednou z velkých obav je, že ukrajinské vítězství by mohlo destabilizovat Rusko, což by jej učinilo ještě nepředvídatelnějším a výrazně oddálilo normalizaci energetických vztahů. Proto se některé západoevropské metropole tiše vyslovují pro řešení konfliktu, které by Putinovi „zachránilo tvář“, i kdyby to Ukrajinu mělo stát území.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Dvořák 19.5.2022 13:59

Co si představujete pod pojmem ukrajinizace Evropy?

Ukrajina by pro začlenění do evropských struktur mohla být velkým přínosem, zejména pokud se tam podaří minimalizovat vliv ruských podvratných elementů.

V. Novak 19.5.2022 14:07

Zejména pro rozpad EU by Ukrajina byla velkým přínosem!

P. Dvořák 19.5.2022 14:18

Proč? Z hlediska obchodního představuje obnova Ukrajiny vítanou investiční příležitost. Vy si přejete rozpad EU? A proč? Chcete zpátky RVHP pod moskevskou taktovkou?

O. Kaucký 19.5.2022 14:22

Kde by se na ty investice vzaly peníze? Nejisté investice na dluh?

Čím se liší EU od RVHP. Přehánějte.

P. Dvořák 19.5.2022 14:28

Zkoušel jste někdy sám do něčeho investovat? A jak to dopadlo? Nesmíte vše posuzovat podle sebe.

Můžete mi prozradit, proč tolik států stojí o vstup do EU, zatímco kolik států si oddechlo, kdy šlo RVHP do prčic? Rozpad EU si přeje leda Kreml a jeho poskoci.

O. Kaucký 19.5.2022 15:13

Myslím, že pro Kreml je skomírající EU naopak vítána. Jestli jste si nevšiml, tak EU se svými, čím dál tím bláznivějšími nápady, ztrácí na konkurenceschopnosti. Raduje se zbytek světa.

V. Novak 19.5.2022 15:40

Skomírající ne. Pro Rusko by byla ideální prosperující Evropa s nezničenou ekonomikou, která vyžaduje stále více energie. Green Death, kdyby byl uskutečněn, znamená krach evropské ekonomiky - a kdo by v tom případě ruské suroviny (nejen energetické) kupoval?

Proto se Rusko přeorientovává na východ. Jihovýchod...

P. Kmoníček 19.5.2022 15:36

Kaucký, pokud nesouhladsíte s tím, že EU je ekonomicky neporovnatelně úspěšnější než RVHP, tak je s Vámi konec.

J. Jurax 19.5.2022 16:00

Zatim.

S grýndýlem už nebude.

O. Kaucký 19.5.2022 18:13

Pane Kmoníčku jestli jste si nevšiml, tak to RVHP hodně rychle dohání. Z dneška: Evropská komise zažalovala ve čtvrtek Českou republiku. Důvodem je to, že vysílá málo filmů z Evropské unie. Česku nyní hrozí pokuta.

V. Novak 19.5.2022 14:23

Vy plédujete za Ukrajinu v EU - tak kdo je tady pro rozpad EU?

EU byla na pokraji rozpadu přinejmenším EURozóny už kvůli nepatrnému Řecku. Co s ní udělá přistoupení Ukrajiny, kterou za 8 let od majdanu na Majdanu a 5 let platnosti asociační dohody dovedla asociace s EU na poslední místo v Evropě v HDP na hlavu (dokonce za Albánii a tradiční chudobinec Evropy Moldovu), si lze snadno přestavit.

P. Dvořák 19.5.2022 14:31

Tak proč si z toho chudobince odvážejí ruští vojáci pračky, ledničky WC místy a podobný artikl, když, jak jistě víte, je Rusko tou ekonomicky nejsilnější zemí na světě? ;-D

V. Novak 19.5.2022 15:36

Jistě - a odvážejí je v tancích!

Ukrajina je tak vyspělá země, že má gumové pračky, ledničky a WC "místy", jakož i veškerý podobný artikl...

J. Jurax 19.5.2022 14:32

Možná. Tak za 30 let.

J. Ptáček 19.5.2022 11:32

Nevyhraje ani Rusko, ani Ukrajina. Prohráli mrtví a ranění na obou stranách, jejich blízcí a ti co mají zbytečně rozmlácené domovy. Někdy se tomu říká Pyrrhovo vítězství. Jenom Putin a pár blbečků okolo něj si plní své životní sny, dokázat svou sílu a velikost.

P. Dvořák 19.5.2022 14:19

Rusko už prohrálo. Morálně. Ať to dopadne jakkoliv.

V. Podracký 19.5.2022 11:21

Výsledek tohoto konfliktu je nejasný. Rusové neustoupí aniž by získali Krym do vlastnictví a Donbas jako samostatné státy. Totéž nemůže pustit ani Zeleňskij. Mám vážnou obavu, že dojde k válce, ve které už Ukrajinci budou všichni na frontě bojovat se západními zbraněmi, budou krmeni a vyzbrojováni Západem a povedou zástupnou válku za Západ. Do té doby než pochopí jak byli zneužiti. Jejich země se promění v trosky a muži v mrtvoly, a Američané je včas opustí jako všechny své spojence.

O. Uživatel 19.5.2022 11:46

Uživatel požádal o vymazání
P. Nemec 19.5.2022 12:07

Tomu všemu předcházelo několik let ruských návrhů na neutrální Ukrajinu bez US základen.

O. Uživatel 19.5.2022 12:19

Uživatel požádal o vymazání
O. Roldan 19.5.2022 13:34

Přesně!

M. Boháček 19.5.2022 13:50

Nikde nestoja, lebo Rusko podniklo preventívny útok.Podobne, ako je to ochotné urobiť USA - to ovšem sankcionovať nebudeme. ;-D A už im tam nestoja ani nelegálne biolabáky. :-)

Spojené štáty nevylučujú vojenskú intervenciu voči Šalamúnovým ostrovom v prípade, ak na svojom území umožnia Číne vybudovať vojenskú základňu. Vyplynulo to z utorkových vyjadrení námestníka amerického ministra zahraničných vecí pre záležitosti východnej Ázie a Tichomoria Daniela Kritenbrinka. Informoval o tom britský denník The Guardian.

https://hnonline.sk/svet/26986442-ak-cina-postavi-na-salamunovych-ostrovoch-vojensku-zakladnu-usa-nevylucuju-utok

O. Roldan 19.5.2022 13:54

Rusko mělo základny na Kubě 80km od USA. Ty se postavily na zadní až teprv, když tam SSSR chtělo dát jaderné rakety. Rusku je do základen NATO houbelec. Prostě nemá nárok něco vymáhat.

V. Novak 19.5.2022 14:28

A USA měly základnu s jadernými raketami v Itálii a Turecku - a proto se SSSR snažil umístit svoje rakety na Kubu.

O. Uživatel 19.5.2022 14:20

Uživatel požádal o vymazání
P. Dvořák 19.5.2022 14:23

A ona Ukrajina nebyla neutrální? Nebo do jakého vojenského paktu podle Vás patřila?

A kde tam vidíte nějaké US Základny? A kdyby, tak co je komu do toho? Před rozpadem SSSR tam byly sovětské základny, ale ty byly podle Vás OK? Rv

K. Křivan 19.5.2022 14:26

Cpala se do NATa. Jenže NATO ji nějak nechtělo.

P. Dvořák 19.5.2022 14:35

Ne, chtěla do EU. Vy si ty dva spolky pletete.

P. Dvořák 19.5.2022 13:55

Pan Podracký je znám svou příchylností ke Kremlu, takže se nedivte. Rusácké tanky by šel vítat s kytkou v ruce.

V. Novak 19.5.2022 14:12

Ukrajince to válčení nějak přestává bavit - na Azovstali se jich vzdalo už 1730 a zdá se, že začíná řetězová reakce.

U Kamyševachy se vzdal oddíl teritoriální obrany s tím, že se na ně celá Ukrajina vykašlala, velitelé kamsi zmizeli, nedostali žádné jídlo a vodu pili z kaluží. Tak se na to vykašlali a sotva přišli Rusové, vzdali se.

Herojam slava!

Herojam sala!