26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

POLEMIKA: Kdo je Putinův agent

S úvodníkem dnešního Neviditelného Psa nemohu souhlasit. Pokud jsou ti demonstranti z Václaváku Putinovi agenti, co je potom Fialova vláda, která - se už před svým zvolením hlásila ke Green Deal?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 3.10.2022 14:33

"Staci to jednou udelat", nebo "priroda mela hodne casu a pokusu" - s takovymi vyroky mam tak trochu problem. Az "se to jednou udela", pak uvidime. Co je to "Priroda" smim-li se ptat? Kdo nebo co to tady vlastne provadi ty pokusy a z jakeho popudu? Mne nikdy nestacilo, kdyz mi nekdo rekl: "Zadny Buh neni, to je priroda"!

Mate pravdu, moje prirodovedne vzdelani se omezuje na vyuku na gymnaziu humanitniho smeru a vlastni zajem a iniciativu.

I bez hlubsiho prirodovedneho vzdelani vim, ze jednou ze zakladnich stavebnich jednotek zive hmoty je vedle hmoty a energie take INFORMACE. Ta je obsazena v kazdem zivem organismu. To je vlastni stavebni plan, ktery se take predava z generace na generaci. Informaci rizeny proces. Ja verim, ze pramen, puvod, zdroj teto informace, neni totozny s jejim nositelem. Verim na tvurce a to me stoji daleko min viry, nez jakou bych musela vynalozit k uvereni tomu, ze zivot vzikl z nezive materie skrz nahodu a nerizene se vyvinul z toho nejprimitivnejsiho az po to nejslozitejsi... Proti tomu mluvi napr. take tzv. "neredukovatelne systemy"... O tom by se dalo psat hodiny. Neni treba se prit. :-)

P. Hák 3.10.2022 9:56

"Dokazal, ze ani ty nejmensi mikroorganismy nevzniknou samy o sobe. Ale to prece mluvi pro stvoreni, ne?"

No proto říkám, že evoluční teorie se stvořením nemá problém :-)

Pasteur dokázal, že se to BĚŽNĚ neděje. Někde, náhodou, se to stát mohlo. Že je spontánní vznik života možný, dokázat lze. Stačí to jednou udělat, co jednou uděláte, je prostě možné. S tou NULOVOU pravděpododbností bych byl velmi, velmi opatrný. Příroda měla hodně času a pokusů... Pokud řeknete, že to není pravděpodobné, O. K., tam se nebudu přít.

Vy asi přírodovědné vzdělání nemáte, ale přírodovědci a technici strašně neradi říkají věci jako "nulová pravděpodobnost". Ono se to pak často vymstí, protože najust tohle se stane.

Například pravděpodobnost, že člověk, co si koupil jeden los, vyhraje hlavní cenu, je také skoro nulová. A přesto se to stává.

D. Laurencikova 3.10.2022 8:30

Babis se od bruselskych bolseviku lisit musel, protoze se tam velmi radovali z Fialova Vitezstvi. "Liebe Ursula, lieber Peter!", zni od te doby zamilovane z Brusele. ;-)

Babise tam radi nemeli, na toho si stezovali. Vy do dnesni levicove, postinteligentni doby take zapadnete, jak do ramecku. Kdybyste umel nemecky, mohl byste v nemeckem onlineforu, jako je FR, prispivat o sto sest. Tam staci psat: Russaci fuj, at zije Ukrajina, do zbrane!" Vulgarismum se meze nekladou, pokud jsou zamireny proti "Rechtsblinkerum", tedy tem, kteri odbocuji doprava. To zvladate.

Samozrejme jsou i diskuzni fora, kde se da psat objektivne. Tam ale zase vy nemate co delat. Ostatne, Novaku, v pravicovych forech (to jsou ty objektivni), si nikdo nenadava, nikdo se neurazi a diskuze je vecna, nikoliv emocionalni a probiha velmi civilizovane. Nic pro vas. :-(

L. Novák 3.10.2022 5:27

Určitě si nenechám radit od potrhlé Němky, kterou už na diskusní fóra v Německu nepustí a tak otravuje svými bláboly tady. Babiš se od těch bruselských bolševiků nijak neliší, ale vysvětlovat to zrovna vám nedává moc smysl. Rv

D. Laurencikova 1.10.2022 15:33

Doplnuji: Pateur vyresil v negativnim smyslu otazku samovzniku zivota.

D. Laurencikova 1.10.2022 15:29

To je prave to, pane Hak. Nemuzeme dokazat, ze spontanni vznik zivota je mozny. V zadne laboratori tohoto sveta se nepodarilo dokazat z nezivych latek vytvorit jednu jedinou zivou bunku, schopnou se dale mnozit. A kdyby se to nahodou nekdy skutecne podarilo, nebyl by to dukaz toho, jak obrovska technicka a intelektualni ivestice je k tomu potrebna, vytvorit tak vysoce komplikovanou jednotku, jakou ziva bunka je? Ja osobne nikdy neuverim, ze komplexni biologicky system, jeho struktura a funkce, jeho dumyslny geneticky aparat atd. je produktem nahody.

Nekde jsem cetla, ze jedna jedina jaterni bunka sestava z 53 bilionu molekul. To si clovek musi nejdriv umet predstavit. Moznost, ze se tyto bunky nahodou shluknou a cirou nahodou vytvori urcity system, aby byly schopny fungovat, je podle me nulova. Nemusim byt expert, abych k tomuto zaveru dosla.

Mate pravdu, ze vedecka teorie plati tak dlouho, dokud ji nenahradi jina. Uz proto jsem nikdy instinktivne neverila udajum o tom, co se delo pred miliardami let..., respektve brala a beru je porad s rezervou.

Ano, Pasteur vyresil svym experimentem otazku vzniku zivota v negativnim smyslu. Dokazal, ze ani ty nejmensi mikroorganismy nevzniknou samy o sobe. Ale to prece mluvi pro stvoreni, ne?

D. Laurencikova 1.10.2022 14:51

Clovek nedela vse z boziho urceni. To nikde nestoji a z niceho nevyplyva. Uz Adam a Eva prece pojedli ze zakazaneho stromu... ;-).

Svobodna vule samozrejme existuje. Mate svobodnou vuli rozhodnout se pro to, nasledovat bozi "navod k pouziti", ktery nam byl dan, nebo boha vyhlasit za pohadkovou bytost a zit ve smyslu: "Po mne potopa!" Asi tak.

Ale neni to nezajimave, co rikate. Ja mam s tou udajnou "svobodou vuli" rozhodnout se pro Dobro nebo Zlo take trochu problem. Protoze jak se ma clovek, ktery je od natury hloupy a moralne zdevastovany rozhodout pro Dobro, kdyz ani neni ve stavu rozpoznat, co vubec je dobre? To, ze nekdo je chytry nebo hloupy, dobro- nebo zlomyslny vidim do jiste miry jako bozi urceni.... Ale Buh ve sve nekonecne moudrosti a spravedlnosti jiste i tuto vec zohledni, az "bude soudit zive i mrtve". ;-)

P. Hák 1.10.2022 12:38

Ještě jedna věc - je rozdíl mezi tím, zda byl stvořen život, a tím, zda byl stvořen rovnou Schiller (a s ním i jeho bakteriální mikroflóra, pihy, paraziti...).

Tady je pak otázka, zda Pánbůh řídí opravdu vše - pak by neexistovala svobodná vůle a my bychom diskutovali o politice zbytečně. Nemá smysl kritizovat člověka, který dělá absolutně vše z Božího určení.

P. Hák 1.10.2022 12:32

"Evolucni teorie uci, ze zivot vznikl z nezive materie pusobenim nahody"

Nejsem biolog, ale pokud se nemýlím, tak Darwin se samotným původem života moc nezabýval, i když v soukromé korespondenci napsal o spontánním vzniku života (to jsem si před chvílí našel). Darwinova hlavní myšlenka je, že organismy se postupně vyvíjejí z primitivních k dokonalejším. Na to je poměrně dost dokladů.

Samotný vznik života náhodou či zásahem vyšší bytosti (Boha, mimozemšťanů...) je pro vědu nedokazatelný. Můžeme ale dokázat, zda spontánní vznik života je MOŽNÝ. Celkově věda může tvrdit jen to, co lze pokusem potvrdit/vyvrátit. Víra naopak důkaz nepotřebuje.

Věda vyžaduje pochybnosti. Kdo o vědeckých teoriích nepochybuje, je dogmatik. Vědecká teorie se považuje za pravdivou tak dlouho, dokud není vyvrácena a nahrazena jinou, lepší. Víra tohle nemá - nemůžete vyvrátit křesťanství, islám, judaismus, buddhismus...

V minulosti šlo i o to, že biologie musela vyvrátit představu, že nižší život vzniká z bahna apod. Pasteur to udělal slavným pokusem:

https://mojelahve.cz/clanek/vecny-odkaz-louise-pasteura-kde-rostou-kvasinky-a-jak-probiha-alkoholove-kvaseni-867

Zajímavé je, že ve spontánní vznik živých tvorů z bahna věřili mnozí z těch, kdo přesvědčeně popírali Darwinovu teorii :-)

D. Laurencikova 1.10.2022 12:07

Tomu, ze verici na stvoreni muze byt zaroven Darwinistou se odvazuji odporovat. Evolucni teorie uci, ze zivot vznikl z nezive materie pusobenim nahody, mutace a selekce, zatimco Bible rika "Omne vivum ex vivo". Zivot nemuze vzniknout z nezive hmoty, zivot byl stvoren. Stvoreni bylo dovrseno sedmeho dne. Neptejte se me, jaka casova perioda se tim mysli. Od te doby se tvorstvo mnozi v Bohem predurcene sirce variaci az do dneska - "kazdy v ramci sveho druhu". Nikoliv od lackovce k Schillerovi.

P. Hák 1.10.2022 10:43

Právě že nejde o dvě víry. Můžete SOUČASNĚ věřit na to, že svět byl stvořen Bohem a přitom být biologem-darwinistou. Klidně můžete věřit tomu, že Pánbůh na začátku nastavil pravidla evoluce a teď na to kouká a láme se smíchy. Trochu víc "vošajstlich" je to s Dawkinsovou teorií a křesťanskou vírou, Dawkins je přesvědčený ateista. Biolog Stanislav Komárek to občas dost potutelně komentuje.

Mimochodem Komárkovy eseje doporučuju. Orientuje se v německy mluvícím prostoru, i tím by Vám mohl být blízký.

https://www.stanislav-komarek.cz/

D. Laurencikova 1.10.2022 10:20

Neznam a nemuzu znat objektivne tamni naladu, pani Lukesova. Je-li to skutecne vule tam zijiciho, prevazne ruskeho obyvatelstva, ktere navic zazivalo leta utlak ze strany Ukrajiny, pak je z meho hlediska anexe k Rusku o.k. Presne z tohoto duvodu sebral ostatne "demokraticky" Zapad Srbum Kosovo. Udajna diskriminace albanskeho obyvatelstva, atd. V pripade Ukrajiny je to tak, jakoby tenkrat prispechalo NATO na pomoc Milosevici. At si o tom kazdy udela usudek sam. ;-)

D. Laurencikova 1.10.2022 10:12

Presne tak. Evolucni teorie stejne jako biblicka nauka o stvoreni, nejsou nic jineho nez dve protichudne viry. Oboji vyzaduji rozhodnuti, zda tomu budeme verit, nebo ne. Vira je vec osobni volby, ano. Kazdy clovek ma svuj potencial, svoji zkusenost a volbu, rozhodnout se v zivote pro nebo proti Bohu. Toto rozhodnuti pak urci smysl a cil jeho ziti. :-)

P. Hák 1.10.2022 9:55

Jinak stran politiky jsem vůbec hodně opatrný, ony ty funkce semelou i upřímně věřícího katolíka.

Co se týká vědy, "Teorii velkého sjednocení" společně udělali Stephen Weinberg, Abdus Salam a Georgij Gamov (George Gamow)... židovský ateista, pákistánský muslim a pravoslavný křesťan. Věda je k tomu tak nějak lhostejná :-) Víra je věc osobní volby.

H. Lukešová 1.10.2022 9:34

Paní Laurenčíková, můžu se vás zeptat, jaký je váš názor na anexi donbaských území? Zatím čtu hlavně odsuzující komentáře...

D. Laurencikova 1.10.2022 9:02

Nemecti remeslnici vyzaduji okamzitou opravu a spusteni Nordstreamu. Mozna by se take radeji meli vsichni odstehovat do Ruska?

https://zuerst.de/2022/09/30/handwerker-reagieren-auf-neue-situation-nord-stream-sofort-reparieren-und-oeffnen/

D. Laurencikova 1.10.2022 8:53

Ano, vychazi, pane Krivan. Akorat ze se z kdysi serioznich novin zmenil v hort te nejidiotictejsi propagandy: Pro gender, pro islam, pro uprchliky, proti zdravemu rozumu. Proste ze vsech sil "gegen rechts". Ve Frankfurter Rundschau se muzete docist napr. chvaly i na to, ze evangelici poradali na jejich Kirchentagu seminar "Vulven malen". Bravo! Kazdy nesmysl, ktery si nejaky levicacky magor nekde vymysli, je prijiman a oslavovan jako "pokrok", to je moje zkusenost s nimi.

D. Laurencikova 1.10.2022 8:46

Protoze jsou to idioti pani Lukesova. Vy to vite, akorat vase slusnost vam nedovoluje to rict. Nelamte si s nimi hlavu, to nezmenite.

D. Laurencikova 1.10.2022 8:45

Vy jste hlavne nesoudnym, zaujatym subjektem a zavilym protiruskym fanatikem a je uplne jedno, jestli jste Rusem, Ukrajincem nebo kymkoliv. Ukrajinci plyn z Ruska sami nikdy brat neprestali. A podpora EU je jim jista, at udelaji cokoliv. EU, jak dokonce i vy vite, je totiz chuda duchem i charakterem.

H. Lukešová 1.10.2022 8:41

Ano, je to tak. Copak jsem napsala někdy nějaký proruský článek nebo příspěvek v diskusi? Kdy a kde? Jenom proto, že nějak moc rusko-ukrajinskou válku tolik nekomentuji, ruskou invazi na Ukrajinu neschvaluji, mockrát jsem ji odsoudila, tak co po mně někteří lidé chtějí?

D. Laurencikova 1.10.2022 8:34

Protoze si nevidite ani na spicku nosu. Zatimco bojujete proti "Babisovym prorusackym bolsevikum", prevalcuji vas bolsevici z Brusele!

D. Laurencikova 1.10.2022 8:32

Vy jste odstehovany na Ukrajine?

D. Laurencikova 1.10.2022 8:27

To mate marne, pani Lukesova. Mne poslala jednou drogistka koupit si mydlo do Ruska jenom pro to, ze jsem oponovala vysmechu a dehonestacim jakychsi dvou postarsich lidi na ucet Zemana, kdyz mel jakysi rozumny projev v radiu. Smetli ho, protoze to byl Zeman! Ja jsem jenom namitla, ze na jeho projevu nebylo nic nerozumneho a sup - uz jsem si mohla jit koupit mydlo do Ruska! Takovi jsou ti "lepsi" a "tolerantni". ;-)

D. Laurencikova 1.10.2022 8:18

Jedno jsem pochopila stoprocentne a chape to temer kazdy, kdo si tuto vasi nemoznou slataninu precte: Vy jste nejen zmanipulovany jak zakon kaze, vy jste jeste k tomu i pomateny.

Pripominate mi trochu meho byvaleho ucitele civilni obrany, rikalo se mu "Sup". "Sup" nosil obrovske bryle a v hodinach CO nam, deckam, vykladal zcela vazne takove nesmysly, jako ze nemame chodit do lesu, protoze jsou v nich diverzanti! Cituji: "A takovy diverzant vas bude chtit ziskat pro sve cile. A kdyz vas neziska pro sve cile, tak takovy diverzant nebude riskovat, ze ten a ten pujde tam a tam a rekne, ze ho ten a ten chtel ziskat pro to a to! Takovy diverzant vas jednoduse oddela"! Tolik Sup. Na to clovek nezapomene. Vy jste snad jeste lepsi!

H. Lukešová 1.10.2022 7:42

Jen jsem reagovala na to, že mě chtěl pan Církva posílat do Ruska, což je naprostý nesmysl. Rusko není mou oblíbenou zemí.

L. Novák 1.10.2022 7:21

Vy s vašimi neustálými izraelskými vstupy kamkoliv, kde to nemá souvislost, působíte poněkud umanutě. Dokážete o nějaké problematice diskutovat, aniž byste do toho nezapletla Izrael? Působíte dojmem otravné propagandy. Rv

L. Novák 1.10.2022 7:18

Po vládě Babišových prorusáckých bolševiků tvého typu rozhodně netoužím. Rv !!

J. Brunner 30.9.2022 23:56

R^R^R^

V. Čermák 30.9.2022 23:39

No a před tím jsme zde měli 300 let Rakušáky, ale hlavně 5 let Němčoury, kteří za tu chvíli popravili 360000 občanů ČSR a pro další miliony připravovali Konečné řešení v hrobech, či ve vyhnanství jako méněcennou rasu. Máte USA švába na mozku a Šaškec na dosah...;-DRv

V. Čermák 30.9.2022 23:35

Pan Církva utopený v Ideologické Nenávisti proti Rusku zase Vzplanul a Pábí. Pozor, Šaškec vás pozoruje a rád vás Uhasí...;-D