14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Mír a spravedlnost

Petice požaduje, aby Západ usiloval o spravedlivý mír. Jak? Inu, „dlouhým bolestivým vyjednáváním“, k němuž volky nevolky prý musí jednou dojít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Malovec 17.1.2023 10:55

Několik otázek:

Myslíte si, že Rus prohraje, že zahnán do kouta nepoužije jaderný arzenál? Myslíte si, že nadšení pro boj bude trvat i po případné mobilizaci našich kluků k boji Rusáka s Rusákem? Chcete válkou zničenou zemi předat vnukům, bude-li vůbec komu předat. Jestli jsou odpovědi kladné volejte slávu naši ministryni války a sami vzorově popadněte zbraň a prokažte hrdinství nejen hubou.

B. Rudolf 17.1.2023 10:51

Před rokem 2014 mělo Rusko k dispozici Sevastopol a to dokonce jakožto přístav pro vojenské lodě. A přesto zabralo Ukrajině Krym a později začalo zničující šílenou válku.

Rusko je opravdu jadernou supervelmocí a nikdy nevíme, kdy paranoidnímu Putinovi "přeskočí". Takže obavy z možnosti jaderné války jsou oprávněné. A Západ z tohoto důvodu vystupuje vůči Rusku velice opatrně. Nicméně je zde i druhá strana téže mince. Jakmile se necháme hrozbou jaderné války vydírat, Rusové toho maximálně využijí kam až to půjde.

To, že Rusko patří do středověku, nám předvádí každým dnem. Středověcí primitivové nikdy neměli dostat do rukou jaderné zbraně. Ale už se stalo. Začne-li Rusko třetí světovou jadernou válku, budou na jejím počátku zničena všechna jeho "civilizační centra". Není jich zase tak moc. A Putina a jeho blízké si umučí Rusové sami.

Musíme být opatrní, aby se tato možnost nenaplnila. Ale stejně a možná ještě víc musíme být opatrní, aby v našem světě nezvítězil středověk.

Ś. Svobodová 17.1.2023 10:50

Kéž by. Kdyby o bylo tak jednoduché, určitě by na světě nezuřilo tolik konfliktů.

P. Nešvara 17.1.2023 10:45

Čína Tchaj-wan chce a považuje jej za svou provincii a USA jej podporují (dle amerického vidění světa Tchaj-wan a Kosovo mají právo na sebeurčení, Krym a Donbas nemají)- chcete toto negovat?

P. Nešvara 17.1.2023 10:43

Nesmysl. Na Ukrajině žili etničtí Rusové a etničtí Ukrajinci. Etničtí Ukrajinci hluboce nenáviděli etnické Rusy a to z dobrých historických důvodů, vzpomeňme jenom hladomor ve třicátých letech. Tato nenávist bouchla za války, kdy Ukrajinci vítali německou armádu jako osvoboditele od bolševického Ruska (stejně jako třeba Estonci). Vytvořili divizi SS a také Stěpan Bandera stoupal k moci. Co se dělo po roce 2014, zvěrstva etnických Ukrajinců proti Etnickým Rusům, kdy nejznámější je upálení desítek lidí zaživa v Oděse, to je jenom třešnička na dortu. Mimochodem vrahové z Oděsy jsou sice známi, ale nikdy nebyli vyšetřováni ani stíhání a to dává legitimitu Ruským prohlášením generalizujícím Ukrajinu jako stát z fašismu.

Dnešní snahy předstírat, že před rokem 2014 byly vztahy Rusů a Ukrajinců bukolické a přátelské a zkazil to ten zlý Putin invazí není nic jiného, než pokusy manipulovat nedávnou historií. Jenomže jsou ještě lidé, kteří si fakta stará pár let pamatují.

Jak to říkal Werich? Nepamatovat si - to je nejlépe placeno.;-D

K. Wágner 17.1.2023 10:43

Pokud neřeší, jak má spravedlivý mír vypadat, není to přinejmenším divné...?

K. Wágner 17.1.2023 10:40

U nás po srpnu 68 drtivá většina lidí Rusy také nenáviděla. Pak jich postupně hodně začalo kolaborovat a dnes....? :-(

P. Pospisil 17.1.2023 10:40

A kdo Rusům káže opouštět region Černého moře? Většina jeho rozlohy jsou mezinárodní vody, nechť si tam brázdí vlny dle libosti.

Mimochodem, vědí Rusové o tom, že polovinu břehu Černého moře drží státy NATO? Máme počítat s tím, že až skončí -ať už jakkoliv- válka s Ukrajinou, bude napadeno Rumunsko? Bulharsko? Turecko? Nebo ti tam Rusku nevadí? Vadí jim jenom Ukrajina? Která v NATO není, takže při jednání s ní mělo Rusko stejnou, ne-li lepší startovní čáru jako Západní svět?

Co vlastně bránilo Rusku vybudovat námořní základnu třeba v Novorosijsku, aby teda nemuseli spoléhat na Sevastopol? Pro největší zemi na Zemi by to s jejich zdroji přece nemohl být problém, ne? Od rozpadu SSSR je to 30 let, to je spousta času.

K. Wágner 17.1.2023 10:38

Přesně tak. R^

T. Novy 17.1.2023 10:38

Čínský útok na Taiwan by pro Čínu neměl takovou ekonomickou bilanci jako ruSSký útok na Ukrajinu.

Ukrajina má přírodní bohatství a to blb zvládne ukrást, ale Taiwan je země vyspělých technologií a ty jednoduše bez mozků neukradnete.

T. Novy 17.1.2023 10:34

Ano, vy vidíte na rozdíl od sluníček i tu reálnou budoucnost.

P. Nešvara 17.1.2023 10:33

Rusové mají jednu šanci - pokud vypukne válka Čína - Tchaj-wan, tak USA nebude mít na podporu jak Ukrajiny, tak i Tchaj-wanu prostředky a v takovém případě by patrně nařídila Ukrajině mír i za cenu ztráty území (Krym, Donbas).

T. Novy 17.1.2023 10:32

“Spravedlivý mír” zní mým uším jako “ruSSký mír”, stejně opravdově a přátelsky.

[>-][UA]

B. Rudolf 17.1.2023 10:31

V zásadě máte pravdu.

Jenomže petice mimo jiné požaduje i zastavení dodávek zbraní Ukrajincům během jednání o míru. Já tento požadavek považuji za hnusnou podporu agresora. Realita by byla taková, že jednání by se táhla tak dlouho, dokud by se Ukrajinci měli čím bránit. Pak by Rusko zvítězilo a začaly by popravy a odvlékání nedostatečně loajálních na Sibiř. A možná po Stalinově vzoru i nějaký ten hladomor.

B. Rudolf 17.1.2023 10:27

Naprosto mylný pohled. Ukrajinci až do zabrání Krymu a bojůvek na Donbase nebyli protiruští, alespoň ne nějak závažně. Ve skutečnosti tam nešlo o národnostní konflikt (podstatná část Ukrajinců mluvila rusky), ale o ruskou imperiální politiku prosazovanou rozeštváváním společnosti a posíláním "zelených mužíčků".

Ano, teď tam díky ruským zvěrstvům nenávist vůči Rusku a Rusům narostla. Díky zločinné válce začali Ukrajinci Rusy nenávidět. A plným právem.

K. Černý 17.1.2023 10:25

Místní občané mohou psát jakékoliv kraviny. A Rusáci se mohou vydávat za Američany.

A. Schneefelderová 17.1.2023 10:22

Každá snaha o mír je více než chvályhodná. Petice je Slovo. Bojovat Slovem se musí paralelně, i když řinčí zbraně. Věřím, že stateční Ukrajinci si s pomocí vojenské techniky, kterou potřebují, vybojují, co jejich jest.

Ale snižovat úlohu diplomatického vyjednávání bych se neodvažovala.

Z. Lapil 17.1.2023 10:20

Do Ruska 8-o ???

F. De Winter 17.1.2023 10:19

Oblast Černého moře je pro Rusy a jejich černomořskou flotilu stejně důležitá jako oblast Karibiku nebo Panamy pro USA a jejich námořnictvo. Stejně důležité jako Jihočínské moře a Tchaj-wan pro Čínu. V této souvislosti a ze strategických důvodů nemohou Rusové region opustit. To prostě neudělají. Rusko je jaderná supervelmoc č. 1. Pokud budou Rusové nuceni čelit v oblasti Černého moře masivní západní intervenci, pak rozhodně použijí jaderné zbraně. Myslet si, že se Rusko nikdy neodváží použít jaderné zbraně a že prý „pouze blafuje“, považuji za hodně naivní.

B. Rudolf 17.1.2023 10:15

Myslím si, že nikoliv. Válka na Ukrajině teď vstupuje do své nejbrutálnější fáze. Západ si je toho vědom a konečně začíná dodávat Ukrajincům efektivní zbraně. Rusové budou ve velkém posílat své lidi na jistou smrt. Jak dlouho jim to asi tak vydrží?

Myslím si, že zhruba za půl roku začnou reálná vyjednávání o míru. Ale určitě nebudou snadná.

J. Rejzek 17.1.2023 10:12

Na vyřešení občanské války na Ukrajině, máme recept z nedávné i dávnější minulosti.

Národnostní konflikt na Kypru, kdy řečtí nacionalisté usilovali o připojení země k Řecku vyřešilo Turecko(člen NATO) obsazením severu ostrova s převážně Tureckým obyvatelstvem a vyhlášením státu Severní Kypr. Řecká část , Kyperská republika má asi 59% území, je od roku 2004 členem EU a také se připojila k eurozóně. Panuje klid a mír pod dohledem OSN.

Národnostní konflikt v Srbsku, kdy Kosovští nacionalisté usilovali o připojení Kosova k Albánii vyřešilo NATO (USA) a z Kosova s převážně Albánským obyvatelstvem vytvořilo nový stát Kosovo, pod dohledem USA.

Národnostní konflikt,-občanskou válku na Ukrajině, kdy ukrajinští nacionalisté usilují o připojení země k EU- a NATO, řeší Rusko obsazením oblastí s převážně ruským obyvatelstvem a připojení těchto oblastí k Rusku. Jakmile k tomu dojde o své se přihlásí i Maďarsko, Rumunsko, Moldávie a nakonec i Polsko kterému Stalin ukradl obrovské území a připojil ho k Ukrajině. Je přece jasné, že co bylo ukradeno, musí být vráceno. Všichni obyvatelé těchto území budou všemi deseti pro, při pomyšlení, že se vymaní z toho Ukrajinského marasmu.

K. A. 17.1.2023 10:12

Já jsem petici četl a autorů bych se trochu zastal. Na jednu stranu bych jim též vytknul, že neřeší, jak má spravedlivý mír vypadat, ale to, co jim podsouvá Tomský tam není - tj. vyhandlování ukrajinského území za mír. Nevěřím, že by to tak autoři petice mysleli. Možná jsou v něčem naivní, ale to nepřátelství, co se proti nim zvedlo v některých médiích, je podle mě hysterická reakce na slaměného panáka. Ale Tomského článek je díky bohu slušný. Rovněž vypíchl důležitý aspekt, že autoři petice nevěří v možné vítězství Ukrajiny. V tom petenti mýlí, možné určitě je.

M. Boháček 17.1.2023 10:10

B.Rudolf.: Nehovoriac o tom, že sa v článku zameriavate na podružnosti a uniká vám pointa. Alebo chcete bojovať na fronte vy, alebo vaše deti, za Ukrajinu? Ak áno, je vaša ignorácia podstaty článku v poriadku.

V. Machálková 17.1.2023 10:08

Citace amerického občana na americkém webu:

UN OUT OF USA, USA OUT OF UN

16. ledna 2023 v 21:24

Federální vláda USA je mimo kontrolu. Kdy to státy začnou „odmítat“? Potřebujeme kreativní, přemýšlivé guvernéry a státní AG, aby promysleli vzestupy a pády a poté provedli secesní řízení. State/MIC/WEF/CIA/FBI/NSA...nikdy neustoupí. Nikdy. Bude to chtít další občanskou válku.

Vzpomeňte si na lidi v Donbasu (regiony/oblasty LPR a DPR na Ukrajině) v roce 2014. Odmítli přijmout státní převrat sponzorovaný USA a doslova se bránili. 8 let. Byli ostřelováni, vražděni a znásilňováni Ukro-nacisty po dobu 8 let. Nyní s pomocí Ruska získávají nezávislost na Ukro-nacistech.

Co jsme naopak my Američané udělali od naší falešné prezidentské volební frašky v roce 2020? NIC. A co poslední volební krádež z roku 2022? NIC. Co jsme udělali s více než 200 závody na zpracování potravin spálených v USA během minulého roku? NIC. Tímto tempem jsme odsouzeni k záhubě. Naše „vláda“ nás otravuje a hladoví a brzy si nebudeme moci dovolit energii. Buď bojujeme, nebo zemřeme. Je to tak jednoduché. Lidé na Donbasu nás všechny zahanbili.

B. Rudolf 17.1.2023 9:57

Nemá smysl stahovat kalhoty, dokud je brod daleko. Ukrajina může s efektivními západními zbraněmi vybojovat podstatnou část svého území zpět. Ti ruští magoři (omlouvám se za ten výraz, ale masové vraždy z fanatismu se mi hnusí) se s tím budou velmi těžko smiřovat a zřejmě to budou považovat za svou porážku. Myslím si, že válka na Ukrajině teď vstupuje do své rozhodující fáze. A že všichni zúčastnění jsou si toho až příliš dobře vědomi. Rusko přitvrzuje v bojích a Západ konečně začíná Ukrajincům dodávat účinné zbraně. Doufejme, že do půl roku se začne vážně jednat o míru. Do té doby je potřeba, aby země NATO Ukrajinu co nejvíc podporovaly a to zejména dostatečnými dodávkami efektivních zbraní.

M. Boháček 17.1.2023 9:53

As i tak pomätené, ako keď Poliaci čakali na povolenie USA, či môžu zverejniť, že raketa, čo u nich zabila dvoch ľudí, bola Ukrajinská. A českí a slovenskí politici medzitým už pomaly volali do zbrane!

L. Harvánek 17.1.2023 9:50

Hospodářské sankce proti Rusku ale ne všichni dodržují. Tedy dodržují je pouze formálně, bohužel cestiček k jejich obcházení je mnoho.

Z. Zavadil 17.1.2023 9:45

Pokud vím, tak plyn byl prakticky vždy zastaven pouze kvůli Ukrajině - případně se o to postaraly USA zničením plynovodů.

:-P

B. Rudolf 17.1.2023 9:44

Není to poněkud pomatené? Vy zcela vážně tvrdíte, že německá ministryně obrany podala rezignaci, protože Poláci chtěli s německými tanky dodat i polské vycvičené posádky? A co polská vláda? Co polský ministr obrany? Co náčelník polského generálního štábu? Ti všichni se podle vás rozhodli, že místo nich má podat demisi německá ministryně obrany? Jak můžete věřit evidentním nesmyslům?

J. Vintr 17.1.2023 9:39

Nenávistný postoj Západu k Rusku, kdy se ze všech sil snaží spálit všechny mosty k normální existenci s tímto státem, je tragédie. Ti, kdo evropské politiky k tomuto nahnali, snad ani nepočítají s další budoucností našeho světa.