14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Mír a spravedlnost

Petice požaduje, aby Západ usiloval o spravedlivý mír. Jak? Inu, „dlouhým bolestivým vyjednáváním“, k němuž volky nevolky prý musí jednou dojít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hák 17.1.2023 18:45

Cítím to přesně stejně.

H. Lukešová 17.1.2023 18:38

Jo, jo, cokoliv kritického k bolševické EUniji je proruské. Ano, velmi rozkošné, i pan Diviš je pro-ruský. Stejně tak mně někteří chtěli dát také nálepku, že jsem "pro-ruská", což samozřejmě nejsem v žádném případě, jen rozhodně nemám ráda hysterické kampaně vůči komukoliv a k bubnování k pogromům...

Jsem si téměř jistá, že někteří zfanatizovaní lidé mediálním mainstreamem, by vyrazili na proti-ruský pogrom.

H. Lukešová 17.1.2023 18:34

No jo, já tedy většinou s názory pana Tomského souhlasím, ale je pravda, že nyní napsal článek trošku expresivním jazyce.

Asi měl narážku na Goebbelse, který se ptal Němců, zda chtějí "totální válku, ještě totálnější válku, co nejtotálnější válku", a všechen německý nadšený dav mu odpověděl ano.

Sílí snahy přirovnávat Putina k Hitlerovi, což považuji za přehnané. Absolutně nehájím Putina, ale srovnávat každého člověka, byť darebáka, k Hitlerovi, je popírání historie, ten je Hitler, ne, onen je Hitler... a všude je "přehitlerováno"...

P. Hák 17.1.2023 18:31

No a v Bruseli mají za činnost proruských podvratných cenrál i kritiku Green Dealu. Náš pan Diviš je pro ně tudíž proruský - rozkošné, že? ;-)

J. Vintr 17.1.2023 18:29

Ruské tanky do Prahy zcela zaručeně nepřijedou. zato když bude dále pokračovat západní podpora Ukrajiny, můžete se těšit (pokud jste ve "vojenském" věku), že si třeba také zabojujete

P. Hák 17.1.2023 18:29

Ano, to jsem měl na mysli.

Jinak komentář, na který jste reagovala, se týkal poněkud hysterického použití pojmu "totální válka", který na tuto válku nesedí ani náhodou. To není morální hodnocení války, ale kritika špatné žurnalistiky. Od pana Tomského je to dost překvapující, obvykle bývá uměřenější.

H. Lukešová 17.1.2023 18:26

To je pravda. Soudruzi naháněli sionisty, a my v České republice naháníme Rusy, respektive "Rusáky"...

P. Hák 17.1.2023 18:25

Přesněji řečeno ta petice přeceňuje vliv a ochotu. Zda se autoři domnívají, že vláda na to dá, samozřejmě netuším :-)

H. Lukešová 17.1.2023 18:24

Však Izrael už "proruský" je. Dávají mi to někteří lidé pod úvodníkem jaksi "vyžrat"...Úryvek z rozhovoru s Bohbotem,

Nový izraelský ministr zahraničí Eli Cohen ve svém inauguračním projevu uvedl, že před jednáním s evropskými ministry zahraničí hodlá mluvit se svým ruským protějškem Lavrovem a upřesnil, že na rozdíl od svého předchůdce v úřadu se od něj neočekává, že by Rusko veřejně odsuzoval. Dočkáme se změny v postoji izraelské vlády k Rusku? Co si o tom myslí nastupující premiér Benjamin Netanjahu?

Ruský prezident Vladimir Putin, který byl mezi prvními prezidenty, gratulujícími premiérovi Netanjahuovi k vítezství, není nepřítelem Státu Izrael. Ministr Cohen vyjádřil přesně to, co si myslí premiér Netanjahu a s ním i většina obyvatel Izraele, včetně jeho bezpečnostní elity. Ostatně názor nového izraelského premiéra zastávám i já. Spolupráce mezi Ruskem a Izraelem byla za Netanjahua vynikající a myslím, že se nyní bude dále zlepšovat. Izrael, na rozdíl od evropských zemí, nemá zájem čelit Rusku. Záleží mu více na bezpečnosti vlastních obyvatel, než na bezpečnosti obyvatel Ukrajiny. Na rozdíl od českých politiků, žijících pouze přítomností, myslí Izrael především na budoucnost, na to, co bude po válce.

Ukrajina nebyla nikdy na straně Státu Izrael a ani za židovského prezidenta Zelenského neudělala nic v jeho prospěch. Proto nebyla a nikdy nebude pro Izrael důležitým partnerem. Rusko s Izraelem spolupracovalo a spolupracuje i vojensky. Ruská armáda je schopna vážně ohrozit izraelskou bezpečnost a Netanjahu, který se osobně přátelí s prezidentem Putinem, to určitě nepřipustí.

https://pravyprostor.net/?p=154798

A já s tímto postojem souhlasím.

P. Hák 17.1.2023 18:22

Jde o to, že mainstram za "proruské" označí všechno, co se mu nehodí. Včetně prezidenta Trumpa, například.

P. Hák 17.1.2023 18:21

Kterou proruskou petici máte na mysli? Tuhle asi ne, když jednoznačně dává za válku vinu Rusku. (Nesnažím se diskutovat "kdo za to může", ale upozorňuji, že v proruské petici by tohle nebylo.)

Jen aby za chvíli nebyl "proruský" i Izrael. On se Bibi občas chová dost nezávisle. Ovšem "politicky nevhodné" vyjádření izraelského premiéra k této otázce by asi naše média zatušovala.

Fiala se může hlásit k čemu chce, ale konzervativní politiku nedělá a do koalice si natahal většinu progresivistů, co v české politice našel.

P. Hák 17.1.2023 18:16

Víte, mne fascinuje, kolik lidí si myslí, že přesně vědí, co si myslí jiné lidé. Já vím jen to, že někdo něco řekl. Mohu tomu věřit a nemusím.

Pokud někomu nevěřím ani slovo a on něco řekne, tak bych měl být konzistentní a nadále mu nevěřit, i když to, co řekl, se mi momentálně hodí. A samozřejmě to musím poměřovat s fakty, nikoli s mediálními kecy.

Jinak konkrétní výhrady - IMHO autoři petice přeceňují vliv české vlády na mezinárodní dění. Dále přeceňují její ochotu vyslechnout jiný názor než vlastní.

H. Lukešová 17.1.2023 18:16

I premiér Fiala, který se ke konzervativismu hlásí, je proti veškerým ústupkům Rusům...

https://www.newstream.cz/politika/fiala-duveru-si-zaslouzime-cesko-uspesne-dostavame-z-krize-ustupky-rusum-nepripustim

No obecně ti, co podepsali tu pro-ruskou petici, mají z ostudy kabát. Tak oni ji podepsali i tři izraelo-bijci, jednoho z nich, Veselého z BL, pozvali roku 2018 do Novinek pomlouvat Izrael, teď už ho ryze k Rusku kritické Novinky zvát nebudou.

Takhle, přátelé Izraele i ryzí antisemité, jsou zastoupeni jak v proudu pro-ruském, tak v pro-ukrajinském. No mně se může líbit, že tři z divokých antisemitů Kavan, Konečná a Veselý si pravděpodobně v mainstreamových médiích ani neškrtnou. A dokonce Čulík na BL proruské petenty velmi kritizuje, jaksi mu Veselý přerostl přes hlavu.

P. Hák 17.1.2023 18:04

"Neméně totální je ale i dnešní válka na Ukrajině."

Ale houby. Totální válka, kdy jedna válčící strana veřejně posílá zboží přes území druhé válčící strany? ;-D

Od konzervativce Tomského bych podobné vyprazdňování slov nečekal.

K. Zelený 17.1.2023 18:02

Nj, ale ona se koná. Co teď s tím, doktore Bolíto?

P. Hák 17.1.2023 17:59

O čem? O tom, co si mysleli autoři? To netuším, jsem přírodovědec, ne věštírna delfská.

Co se týká petice, s něčím souhlasím, s něčím úplně ne. Já bych jednal, ovšem jednal bych už před válkou - typický mírový štváč. Pokud jsou požadavky druhé strany nepřijatelné, vždycky se dá říct "tak tohle ne" a z jednání vycouvat. I to by ale mělo smysl, vyjasnila by se stanoviska.

P. Han 17.1.2023 17:25

Aha. Takže všichni ti mrtví civilisté, ženy a děti jsou jen vedlejší ztráty.

P. Han 17.1.2023 17:24

A co si myslíte vy?

M. Těhanová 17.1.2023 17:19

To přece není normální. Co se ještě před rokem oficiálně vědělo a říkalo o Ukrajině, najednou se to začalo přičítat Rusku a vzbuzovat právě tu nenávist. Ale kolik lidí je ochotno to vidět a říkat nahlas.

M. Těhanová 17.1.2023 17:13

Nehledě k tomu, jak se snažili o nedokončení NS2. Hlavním cílem USA bylo, nějak přerušit obchodní spolupráci Evropy s Ruskem. Kdyby nezorganizovali Majdan, asi by se vše vyvíjelo jinak.

A nám, ani Evropě ze strany Ruska nic nehrozilo a ani nehrozí, pokud se ten, původně lokální konflikt nebude dál hrotit.

M. Těhanová 17.1.2023 17:07

O žádné porobení Ukrajiny nešlo. Šlo a stále jde jen o Doněcko a Luhansko. Nic víc nechtěli. K tomu potřebovali zpacifikovat Kyjev a proto ten první útok na Kyjev.

J. Vintr 17.1.2023 16:52

Kdyby se do toho nemontoval Západ, tak by to netrvalo ani týden. Vlastně by k tomu ani nedošlo.

J. Vintr 17.1.2023 16:50

Bylo by to právě naopak. Pokud by Rusko ustoupilo a uzavřelo by se současným ukrajinským režimem dohodu, tak se jen oddálí další pokračování tohoto konfliktu. O věrolomnosti ukrajinského režimu i západních zemí, které jej řídí, nemůže být nejmenší pochybnosti.

J. Vintr 17.1.2023 16:43

Ta nenávist nesouvisí s "rozpoutáním války", ta nenávist je lidem záměrně vnucována propagandou. Pocítil někdo takovou zběsilou nenávist k Americe, když bombardovala bezbranné Srbsko? Nebo když napadla Afghánistán a Irák? Nebo když Sovětský svaz napadl Afghánistán? Kdyby nebylo mediálního štvaní, tak by tuhle událost většina lidí ani nezaregistrovala. Myslíte, že před 24.2.2022 bylo u nás nějak moc milovníků Ukrajiny, kterým leželo na srdci, co se v té nešťastné zemí děje?

J. Vintr 17.1.2023 15:55

Jednak tím, že přes důrazné protesty Ruska tahala Amerika Ukrajinu do NATO (vlastně se tam chovala, jako kdyby tam už Ukrajina byla) a dále tím, že dosadila nacionalistickou vládu, která vyvolala etnické násilí proti ruskojazyčnému obyvatelstvu na východě Ukrajiny. Přiznání Merkelové, Hollanda i Porošenka že nikdy nemínili dodržovat Minské dohody je důkazem, že ani Kyjevská vláda, ani západní země neměly zájem ukončit vraždění civilistů na Donbasu. Co asi tak v této situaci Rusku zbývalo?

J. Rejzek 17.1.2023 15:30

Ten váš požár v Domě odborů je takový pravdoláskařský čajíček. Buďto neumíte číst a nebo se děláte hlupákem. Takže ještě jednou: Oděský masakr 2.5. 2014. Na YouTube to najdete i v angličtině.

P. Hák 17.1.2023 15:25

Takže nesouhlasíte s panem Poláškem.

P. Hák 17.1.2023 15:21

"Petice také neříká, co za co se má vyhandlovat, ale dá se to domyslet."

To je úžasné. Tak ono nejde o to, co v té petici je, ale co se dá domyslet, že si někdo myslel.

J. Kulheim 17.1.2023 15:16

To bych také rád věděl. Pokud by byly dodržovány dohody a nepletli se do konfliktu třetí strany, obě strany by museli dohody respektovat a nebylo by mrtvých tisíce, většinou mladých lidí.

§ https://www.parlamentnilisty.cz/arena/politologove/Tak-sel-cas-s-Ukrajinou-General-Pelz-vytahl-data-Zbytek-na-ctenari-694483

T. Fuk 17.1.2023 15:10

A za co bychom měli Rusko jako milovat? Většině lidí bylo nějak tak ukradené, ale rozpoutáním války se to přirozeně změnilo v nenávist. Co je na tom divného?

A jak chcete mít normální vztahy s diktátorským, gaunerským režimem na kterém jste energeticky závislý?