19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

HAVEL A PAVEL: Nevyhnutelný řetězec následků

Mnozí omlouvali jmenování zkompromitovaného komunistického soudce do ústavního soudu jako prezidentův přehmat, jaký se prý může přihodit každému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vorlický 28.8.2023 7:45

Pana P. Diviše žádám aby mi sdělil, zda ve skutečnosti je či není pan Karel Šebesta, docent ekonomických věd.

Já bych se potom cítil na úplně jiné úrovni, když bych věděl, že mé příspěvky stojí za pozornost docentovi. I bych se pak více snažil.

O. M. 28.8.2023 1:45

Předpokládám, že vámi citovaný p. Kaiser má svá tvrzrní řádně ozdrojována, že to není žádná beletrie. Domnívám se, že i kdyby se do vrcholné politiky dostali jiní lidé, co nebyli v KSČ, že by se společenské dění u nás vyvíjelo nějak zásadně jinak.

A kdybychom po 68. měli "méně lidí co křičí do světlíku a více Mašínů", tak by tu asi probíhala docela pěkná občanská válčička a do toho by do ulic vytáhli sověti, podobně jako v 56. v Budapešti, a normalizaci (nejspíš ještè mnohem tvrdší) bychom se stejně nevyhli.

O. M. 28.8.2023 1:46

Errata:

...že by se společenské dění u nás NEvyvíjelo nějak zásadně jinak.

J. Černý 27.8.2023 21:26

Havel ne Havel. Máme lustrační zákon a zákon o protiprávnosti komunistického režimu.

A najednou se nám na Hradě vylíhne předseda ZO KSČ. Tak k čemu ty zákony jsou ?

A sekerník Fremr nemohl na ÚS, ale na Vrchním soudu to nevadí ?

J. Vorlický 28.8.2023 10:03

Chyba není v zákonech.

Chybná je představa, že stačí udělat zákon a je hotovo. Myslím, že je to důsledek myšlení ve smyslu ústředního plánování. Bude, jak plánujeme, a když nebude, budeme předstírat, že je. Jinak nebudou prémie.

Dnes, když vidíme, že není podle zákona, předstíráme, že je chyba v zákonech, popřípadě v demokracii. Jinak bychom si museli přiznat, že je chyba v nás, a že to prostě neumíme a do toho se tady nikomu nechce, protože:

Pak bychom si nemohli stěžovat, že nám všichni a hlavně v EU ubližují (dříve SSSR, předtím Němci a ještě předtím a to nejdéle Habsburkové). Je to již naše tradice. Také nás zradily Británie, Francie a ostatní; skoro jsem zapomněl.

P. Skřivan 28.8.2023 19:14

Tak to se obávám, že je naprosto přesná pravda. Zákony jsou na ledasco, ale pokud jde o dodržování zejména ze strany státu, je to docela problém. Kdo ví, jak fungují úřady a soudy, je mu to jasné. Zejména úřady ovládají politici, takže to se zákonem často nemá nic společného. Ano, kdo je v právu, nakonec vyhraje. Ale po 3, 5 - 10 letech. Někdy i déle, a to už skoro ani nemá smysl.

M. Pivoda 27.8.2023 20:43

Navzdory našemu přirozenému „smýšlení o nedostatku“ se dnešní svět rychle posouvá k hojnosti. Exponenciální technologie jako AI, biotechnologie, robotika a VR rychle dematerializují, demonetizují a demokratizují produkty a služby. (Despite our inherent “scarcity mindset,” the world today is rapidly moving towards abundance. Exponential tech like AI, biotech, robotics, and VR are quickly dematerializing, demonetizing, and democratizing products and services.)

Komentář

Omluvte, prosím, styl uvažování zde skrytě diskutujícího docenta ekonomických věd Karla Šebesty (zde skrytého jako Prokopa Diviše).

P. Diviš 27.8.2023 21:20

Uvažujete, nebo jen pajcujete a brečíte, jak vás odevšad vyhodili, Pepíku montovno?

M. Pivoda 27.8.2023 20:31

Odtajnění (a zdarma i pro místní magory):

Kritická je tato věta: ... Google uznává, že hudebníci (= skuteční tvůrci nové hodnoty) si zaslouží být placeni za svá data... ale ne vydavatelé (= ekonomičtí parazité).

Google tím v podstatě říká, že technologický firma Goggle navrhuje konec kapitalismu, tak jak ho znáte z učebnic tržní ekonomie. Pozor: Google ale neříká (!!!), zda dnešní historická doba je dostatečně zralá, pro tak velkou změnu (radikální sociálně-ekonomickou inovaci).

Doporučení: Nestudujte krátkodobou historii lidstva, ale evoluci. Evoluce na planetě Zemi neprobíhala lineárním tempem stále vpřed. Někdy se i vývojově vracela, a znovu postupovala tím směrem, který označujeme jako pokrok.

Ještě jinak: Trend "vpřed" ve vývoji evoluce lze sice vystopovat, nikoliv ale "kontrarevoluce", které dočasně vrací vývoj zpět.

K tématu článku: Nevyhnutelný řetězec následků pro ČSSR vycházel z toho, že tehdejší vedení státu ČSSR neodhadlo správně strukturu moci.

Nejvyšší tehdejší tajemník státu ČSSR, Alexandr Dubček, si naivně myslel, že je panovník, že údajně demokratický stát ČSSR mu patří, což má u občanů státu nutně k tíži. Nicméně (asi intuitivně) tajemník Dubček trénoval na svůj budoucí rychlý politický/mocenský sešup, svými letními sportovními výkony: skok po hlavě do plaveckého bazénu z desetimetrového prkna. To má u občanů k dobru. Po nakoupení tureckého medu v Turecku, Dubček totiž přijmul politickou realitu a zmizel v propadlišti dějin.

Politická strana Obroda (po listopadu 1989 v ČSSR) byla mimo realitu. Svět se totiž kamsi vyvíjí, takže nelze vstoupit dvakrát do téže řeky. Howg.

J. Minarčík 27.8.2023 20:16

Havel svým nejsme jako oni,pohnojil celou polistopadovou politiku,komunisti a stbáci, včetně posluhovačů měli letět na držku,miliskování s komouši nam přinesl ten dnešní sajrajt,bohužel schopní lidé do politiky nepůjdou-nestojí jim zato se špinit se zrůdami-viz vláda+prezident,včetně většiny senátu,hnus!:-/

V. Mokrý 27.8.2023 16:09

Diviš 16:04

Byl - Karel Diviš, mladý a z privátní sféry.

P. Diviš 27.8.2023 16:13

Ano, byl, ale nepostoupil do druhého kola, asi nezaujal. Pak ovšem těžko tvrdit, že "" Demokrati " s médii, nenabídli mladšího kandidáta,"

Jednou prdelí na dvou židlích seděti nelze.

V. Mokrý 27.8.2023 17:51

No, ukázka toho, jak a pro koho pracují média.

Pro demokracii moc ne.

P. Diviš 27.8.2023 21:21

Pracují pro Kotazy, pro koho jiného? Jinak by se neuživila.

M. Pivoda 27.8.2023 15:06

Co by kdyby?

Takové spekulace prý profesionální historici nemají rádi. Historie prý byla taková, jaká byla.

M. Pivoda 27.8.2023 15:28

A co budoucnost? Jaká asi může být ta budoucnost?

Zajímavé je, že dosud se nikdo ze silných diskutérů nepokusil dešifrovat, co potenciálně může do budoucnosti znamenat nejnovější zpráva od technologicky i ekonomicky velmi vlivné firmy Google: Následuje zpráva ze seriózního informačního zdroje. Nejprve upravený a doplněný Google Translate, pak originální text zprávy.

Google se to snaží jít oběma směry: s AI (= technologie 21. století, která prý nerespektuje autorská práva) i s autorskými právy. Google uznává, že hudebníci (= skuteční tvůrci nové hodnoty) si zaslouží být placeni za svá data... ale ne vydavatelé (= ekonomičtí parazité).

Originální text: Google is trying to have it both ways with AI and copyright. It’s acknowledging musicians deserve to be paid for their data... but not publishers.

Komentář

Zkuste namáhat své mozky, prosím, moudří starci i moudří nestarci. Dodám vám k tomu nejnovější dostupné informace z internetu: ČTK, 26. července 2023 . Cituji:

Dvě klíčové americké technologické skupiny zveřejnily z úterý na středu své hospodářské výsledky. Výsledky v obou případech překonaly očekávání analytiků. Americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, vzrostl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 14,8 procenta na 18,37 miliardy dolarů (zhruba 400 miliard korun). Americké společnosti Microsoft vzrostl za čtvrté fiskální čtvrtletí čistý zisk o 20 procent 20,1 miliardy dolarů (437,5 miliardy korun).

Pro srovnání: Za rok 2022 Hrubý domácí produkt ČR byl: 6785 miliard Kč.

J. Vorlický 28.8.2023 8:37

Stařec, nestařec, mudrc, nemudrc, jen přemýšlím.

Chod věcí veřejných a chod našich představ o tom, kolik čeho je, a jak se máme dobře či špatně, lze dnes nejen zdánlivě řídit ani ne tak vypouštěním do oběhu dalších a dalších bankovek, jako spíš přidáváním nul za číslice na monitoru.

Dříve to bylo naopak; peníze byly vyjádřením skutečných hodnot. Příklad: vykácel jsem kus lesa, měl jsem dřevo na prodej a na louce pěstoval a prodával kukuřici, kterou jsem si za podobně vydělané peníze předtím koupil.

A tak se ptám: Lze rozumně dnes za pomoci již nějakou dobu neplatných účetnických postupů, posuzovat toho či onoho hospodářské výsledky, ekonomiku, či podobně?

Připomíná mi to osmdesátá léta v Británii, dobu Roberta Maxwella, kdy záměrným nadhodnocováním nemovitostí, fiktivním prodejem a nákupem akcií mezi firmami, které ovládal jeden člověk, byly ,,vytvářeny" hodnoty a zisky. Těmito z dnešního pohledu primitivními metodami, ovšem podloženými tradičním účetnictvím, se jen Robertu Maxwellovi podařilo ožebračit tisíce lidí (sám byl pak viděn naposled na zádi své jachty).

M. Valenta 27.8.2023 12:27

Další chytrák po bitvě.

R. Toman 27.8.2023 13:05

Jo, (p)rezident Pávek také prozřel, až v roce 1990, a to ještě ani nebyl generál.

M. Valenta 27.8.2023 13:48

S Pavla na Hradě šťastný opravdu nejsem, že Vy byste raději to druhého komouše, co prozře jen když se mu tohodí do krámu, je jasný.

R. Toman 27.8.2023 13:54

Tak hlavně, že máte jasno. Tak si přečtěte některé moje příspěvky zde. Mám jich tady dost. Např. z 13.00 hod. Já považuji Bureše a Pavla za stejnou pakáž, a proto jsem nebyl volit.

J. Majzlík 27.8.2023 15:51

R^

P. Diviš 27.8.2023 16:09

Nevolit je zajisté vaše právo, ale s tou pakáží je to trochu jinak: Bureš je pakáž celoživotní, před i po plyšáku, Pavel jen před, po už ne.

R. Toman 27.8.2023 16:34

Já vám váš názor neberu, já ho mám odlišný. Běžná záležitost. U šmejdů kteří jednou prodávali předraženou špatnou mikrovlnku, a nyní prodávají hrnce také nevěřím v jejich nápravu a kvalitní zboží. Respektuji, že byl Pávek demokraticky zvolen, jako jsem to respektoval u Ovara. Z faktu, že jsem občanem určitého státu, plyne povinnost respektovat jeho vládu, presidenta a zákony. Neplyne z toho povinnost je hájit, natož nějak podporovat.

P. Diviš 27.8.2023 17:33

Pouhé konstatování skutečnosti, mně ta volba presidenta nějak nechávala klidným.

R. Toman 27.8.2023 20:36

Ne, akorát vašeho názoru, ani já a ani vy Pávkovi do hlavy nevidíme, a tak je otázka co v ní má. Přetvařovat se zvládne každý podvodník. Skutečnost se může projevit v opravdové krizi, jako u generála Svobody. Jinak zajímavý článek byl před časem na CNN Prima News. "100 dní na Hradě, 5 192 dní v ČSLA". Dá se stále dohledat.

P. Diviš 27.8.2023 21:24

Do hlavy mu pochopitelně nevidím, ale vidím, co od roku 1989 dělal a ať koukám, jak koukám, tak závadného nic (proto píšu, že přece jenom je nějaký rozdíl mezi ním a Burešem).

V. Mokrý 27.8.2023 14:29

TO,

že nechceme Laudóna, neznamená že automaticky chceme Babiše.

" Demokrati " s médii, nenabídli mladšího kandidáta, jeden byl.

P. Diviš 27.8.2023 16:04

Nenabídli a byl? Nejste vy Kotaz? :-P

M. Pivoda 27.8.2023 12:04

Nevyhnutelný řetězec následků?

Čínská ekonomika stojí před volbou dalšího rychlého zadlužování, nebo zpomalení ekonomiky a vyšší nezaměstnanosti. V obou případech to nebude bezbolestné.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-ocima-byznysu-cash-only-cinska-ekonomika-se-ocitla-v-pasti-uciti-to-cely-svet-235980#dop_ab_variant=0&dop_source