4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

ESEJ: Obrana demokracie před liberální demokracií

Politický, intelektuální i mediální establishment zemí Západu se cítí ohrožen rostoucí nespokojeností nemalé části občanů s jeho politikou a chováním. Přechází proto do protiútoku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Skalová 30.6.2018 21:23

Re: co hůře: na mušce nejen demos, ale i logos

Přesně tak.

V. Klepetko 27.6.2018 0:44

Re: IVK: Obrana dobré věci špatnou zbraní... Protože:

Nemá. To je ale na delší debatu...

S. Kalužík 27.6.2018 0:27

Re: Naštěstí máme ještě svůj jazyk.

Kdysi jsem měl pocit, že píšete zajímavé komentáře. Poslední dobou mne to přešlo a poznámkou v závorce - který je ostatně vlezlejší než býval diktát moskevský - jste zcela pozbyl cokoliv, co by mohlo svědčit o alespoň mírně podprůměrném uvažování:

P. Rychetsky 26.6.2018 22:13

Re: Běže do háje

No tak kritizujte neomarxisty, socialisty a americke liberaly. A nechte liberalni demokracii na pokoji. Bez ni je putinska demokracie, ktera vetsinove voli Putina, protoze svobodny tisk je jim k prdu a kontrolovat papalase netreba, protoze jim dodali dost nenavisti ke zkazenemu Zapadu a sve oligarchy pak milujou.

P. Rychetsky 26.6.2018 22:10

Re: "Kdyby nebyla chranena lidska prava..."

Ta americka. Shromazdovani, projev, pohyb, ferovy soud. A presne tak, bozim vnuknutim. Jinak prijde nejaky racionalni mozek, ktery rad vsem vysvetli, ze treba Zidi na nic z toho pravo nemaji a vsichni mu to radi vetsinove parlamentne demokraticky odsouhlasi.

Ohledne NATO, Klaus brbla, ze je nadrazeno narodnim zakonum. Vzdyt proboha jsme se tam prihlasili a soughlasili s pravidly hry. Navic keca, je v souladu s nasimi zakony a ne nadrazeno. Vubec bych se nedivil, kdyby jednou vetsina, zmasirovana ruznymi Klausy, jednou z NATO vystoupila a jeste si gratulovala, jaky jsme pasaci.

Kdysi se Klaus pysnival, jak jsme se po bolsevikovi transformovali natolik, ze dokonce muzeme o clenstvi v NATO pozadat. Kdeze ty casy jsou.

Z. Frys 26.6.2018 21:36

Co je demokracie?

Ve skutečnosti je demokracie BUZERACE. Buzerace menšiny většinou, nebo buzerace většiny menšinou. A každá demokracie nakonec pravděpodobně skončí v totalitě. A pokud demokracii, tak tedy libertariánskou: http://www.libertarianskademokracie.cz/

A když manifest, tak tedy manifest svobody (M.N. Rothbard): https://www.mises.cz/literatura/manifest-svobody-45.aspx

"Liberál" je v dnes označení pro "levicového liberála" či "sociálního liberála" (socana), a považuji krádež tohoto pojmu levičáky za urážku nás, klasických liberálú (libertariánů).

The Classical Liberals awoke from the slumber of antiquity during the Enlightenment and the Age of Reason with the writings of John Locke, Sir Edward Coke, David Hume, Adam Smith, Baron MontesquieuRichard Steele, Joseph Addison, etc., and reached a climax of political influence in the 18th and 19th centuries in Great Britain with the ascendancy of MPs (and subsequently PMs) Charles James Fox and William Gladstone, and in France with the physiocrats, i.e., A.R.J. Turgot, Marquis de Condorcet, and the intellectual giants: Baron de Montesquieu (1689-1755; photo, left) and Frederic Bastiat (1801-1850).

Today, the term Liberalism has been hijacked and subsequently transmogrified in stages — utilitarianism, social welfarism, social liberalism, and finally and to speak more plainly, socialism.

J. Václavíková 26.6.2018 21:24

Re: "Za hlavní hrozbu pro demokracii

To jste vystihla přesně, i když vyloučeno není ani to, že tyto výrony pouze na degenerované (posluchače a čtenáře) míří. Ještě jim pár oddaných exotů zbylo.

M. Prokop 26.6.2018 21:21

Re: Svedsko

Zrušili mimořádné volby.

M. Prokop 26.6.2018 21:20

Re: Běže do háje

Nová verze nám pamětníkům známé "lidové demokracie".

M. Prokop 26.6.2018 21:19

"Kdyby nebyla chranena lidska prava..."

Kdyby měla teta koule ...

Na základě čeho a čím jsou ta lidská práva (a hlavně, která) chráněna? Božím vnuknutím bez demokratického hlasování? Pokud jím, ta kde je záruka, že jedno chránění/nechránění odhlasovali moudří a jiné blbí?

Z NATO nikdo zatím vystupovat nechce (kromě komoušů a jiných pošetilců). Ale pokud by většina byla pro vystoupení, co bychom byli NATO platni a co NATO nám?

Článek je velmi přesný.

J. Kanioková 26.6.2018 21:15

Běže do háje

"Liberální demokracie" je pojem maskující neomarxismus !

P. Rychetsky 26.6.2018 21:09

Klaus jako maly jarda

To je tedy zpytlikovane hrani si s definicemi. Samozrejme, ze liberalni demokracie je dulezita, protoze znamena omezeni vetsiny aby nestourala do lidskych prav. Kdyby nebyla chranena lidska prava, tak si ta slavna Klausovic parlamentni demokracie treba vetsinove odhlasuji, ze odpurci klausovskych nazoru nesmi psat do novin ci se svobodne schazet.

Neni tedy vubec zadny duvod kopat do liberalni demokracie. A zrovinka do NATO take ne - jestli se vam tam, pane Klausi, nelibi, argumentujte jako vzdycky proc je tak dulezite z NATO zmizet a proc se chceme sprahnout s byzantskym ochrannym bratrem.

Jo, kopejte klausovci do evropskych marxistu, reste imigracni krizi, reformujte ci rozpoustejte EU, ale proboha delejte to trochu na urovni, se zodpovednosti k okolnostem stavajicim, s ohledem na hrozby jako masova ilegalni imigrace ci vybojni rusaci a ne takovymto podivnym streckovanim s nahrazenim liberalni demokracie demokracii parlamentni.

J. Kanioková 26.6.2018 20:55

Protože ten článek je hloupý, velmi hloupý

Jakl má pravdu, a zdejší článek naprostou..

J. Kanioková 26.6.2018 20:35

:)))))))))

J. Kanioková 26.6.2018 20:34

Kdyby jen "naučit se dělat děťátka,

oni si je chtějí nakupovat, díky novému byznysu - totiž pronájem cizích děloh..

J. Kanioková 26.6.2018 20:21

Dělala ? Dělá !

J. Kanioková 26.6.2018 20:19

Jo, jo, maligní degenerace myšlení vás, Merkel

a dalších, včetně Šafra..

J. Kanioková 26.6.2018 20:14

Nejen Söder volá po „konci poučovací kultury“

J. Kanioková 26.6.2018 20:09

Skvělý text..... 1*****

P. Han 26.6.2018 18:40

Re: Není problémem

Inu škoda. Z vás by byla vynikající členka uličního výboru.

D. Bystriansky 26.6.2018 18:04

Re: Nejdůležitější je směr

Ano, a vždy budou řídit špatně. Nežijeme v inkubátoru a politici jsou jenom lidi, jako voliči a oba se můžou mýlit! Nehledejte Eden na zemi.

J. Pleva 26.6.2018 17:56

Jakoby psáno

na adresu Švédska, spíše než Česka, fundovaně a promyšleně. Platí ovšem i pro ostatní "liberální" dobrosráče. Rád bych článek viděl přeložen do jazyka německého, anglického i švédského, tam by to mělo číst daleko víc občanů než má Česká republika. Problém v této "svobodné" Evropě ale může být s publikací textu, který není stejně duchaprázdný jak je dnes ceněným zvykem, aspoň v tom Švédsku, o jehož dnešní ubohosti a politicky korektní potrhlosti vím nejvíc.

R. Langer 26.6.2018 17:39

Re: Klid, pánové

Jo, to na Pátou kolonu dost sedí. Ale stejně produkuje houno.

R. Langer 26.6.2018 17:36

Re: Ještě jednou popis situace v antickém Řecku.

Jo, ale tak on tehdá psal o hipísácích. A ti tehdejší jsou holt dneska ve vedení, a protov to tak vypadá. Ale chyba to je. ;-D

R. Langer 26.6.2018 17:36

Re: Ještě jednou popis situace v antickém Řecku.

Jo, ale tak on tehdá psal o hipísácích. A ti tehdejší jsou holt dneska ve vedení, a protovto tak vypadá. Ale chyba to je. ;-D

R. Langer 26.6.2018 17:32

Re: Jasně.

Teď ses prolátla, Pátá kolono. :-D

R. Langer 26.6.2018 17:31

Re: Jasně.

Právě jste se vrátil z Hradu?

R. Langer 26.6.2018 17:30

Re: Současný politický establishment

Vidím, že už máte zmáknuté své denní dvě minuty nenávisti, a to zcela dobrovolně... :-)

R. Langer 26.6.2018 17:26

Re: Není problémem

No, nebo to někdo vidí úplně jinak, takže to nic z vašeho psaní nepotvrzuje. Leda tak tvrzení, že všechno je kontroverzní, což jste ale mohl napsat ve dvou větách. ;-)

R. Langer 26.6.2018 17:22

Re: Není problémem

Jo jo, Pátá kolona přece sama dělala to kádrovaní, to by nešlo. :-D