18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Didi 18.6.2009 14:59

Re: Ludva IP: 89.185.250.xxx

Navíc v reálu on ten "užitečný" zloděj schopným bere a tím z nich dělá chudáky, avšak ty chudé jen krmí sliby, že jim dá. Možná. Po volbách. Když ho zvolí. Pokud zbude.

yenda 18.6.2009 8:26

Že je politikům jedno, co bude po nich, jestli potopa nebo ráj, je přece normální.

Chtěl bych vidět politika, který by šel do voleb s heslem: zvedneme vám spotřební daň na pohoné hmoty, abychom snížili spotřebu a oddálili  tak absolutní nedostatek paliva o 5 - 10 let. To by ho voliči hnali. Přitom je z pohledu lidské historie úplně jedno, jestli dojdou fosilní paliva za 40 nebo 100 let. Ropa se ze země vesele ve velkém čerpá nějakých 70 let, od kdy je začíná rozvoj automobilové a letecké dopravy a výroba meteriálů z ropy.

To, že bohatší část lidstva spotřebovává 4/5 energie, je konstatování nehodné formátu pana Janoucha.

Spotřební daň je mimochodem jediný spravedlivý způsob, jak omezit spotřebu pohonných hmot, když to neudělají šejkové produkující ropu její cenou. Ovšem na to nestačí rozhodnutí jednoho státu, když jiný např. USA to neučiní.

JaS 18.6.2009 8:34

Re: Že je politikům jedno, co bude po nich, jestli potopa nebo ráj, je přece normální.

K čemu Vám pomůže spotřební daň, když bude nadále pokračovat reklamní šílenství, které dělá všechno pro to, aby lidi byli co nejblbější a pořád něco zbytečně spotřebovávali? Uvědomujete si, co všechno je závislé na reklamě? Reklama ovládá celý svět! Tam je to nejnesmyslnější plýtvání! Když začnou dneska všichni rozumně hospodařit, tak dojde k takové ekonomické katastrofě, že současná krize je sranda - jenom proto, že celá ekonomika je založena na nesmyslném plýtvání.

Honza42 18.6.2009 9:00

Re: Že je politikům jedno, co bude po nich, jestli potopa nebo ráj, je přece normální.

Zřejmě patříte mezi ty šťastné, kteří s bezednou peněženkou nakupují a nakupují. A co jachtu - už máte ?

honzak 18.6.2009 11:20

Re: Že je politikům jedno, co bude po nich, jestli potopa nebo ráj, je přece normální.

Jachtu si u nás koupí akorát snob! Fanatik do plachtění si ji (alespoň z části) postaví sám a normální hobíci si jachtu půjčí u moře. Převoz takové věci je administrativně a finančně děsivě náročný.

JK 18.6.2009 7:46

Že je šrotovné zcela antiekologické,

s tím zcela souhlasím. Co takhle šrotovné na autobusy, letité a nespolehlivé šunky u většiny dopravců?

A milionkrát rychleji než je příroda stačí tvořit spotřebováváme i zásoby většiny neenergetických surovin, snad s výjimkou stavebních materiálů a půdy, která eroduje "jen" asi 1000 rychleji...

V 18.6.2009 7:38

levicovy nesmysl

<<Krize, které se lidstvo v budoucnu zcela jistě nevyhne>>

Kdyz je to tak jiste, proc si s tim ted delat starosti? Nejakym setrenim ji jen muzeme oddalit, ale nikoli zabranit, ledaze bychom vyhynuli, nebo se vratili na stromy.

Kdyz budeme setrit, aby se nase deti mely nad cim ohrat, nad cim se pak ohrejou jejich deti, nebo deti tech jejich deti? Kdyz ma byt nekdo bez energie, tak proc to oddalovat o nejakou tu generaci a mit se pri tom oddalovani spatne? V technicky pokrok zrejme neverite, tedy ze bychom jednou mohli prejit na jadernou fuzi, ci alespon plne na jaderne stepeni v nejakych lepsich zarizenich nez mame dnes, protoze pak by ty obavy o ropu byly zbytecne, stejne jako o uhli, ktere bychom uz davno nemeli pouzivat, kdyby nebylo kolektivistickeho zpatecnictvi za posledni stoleti a zelene lobby posledni dobou.

Ovsem ty vase obavy o energii jako takovou jsou naprosto falesne a liche, jako ostatne byvaji vzdy obavy vsech kolektivistu. Co je nam do te mlcici vetsiny, v dzunglich a tretim svete? Jestli chteji energii, at si ji opatri a jestli nam ji budou chtit sebrat, tam jim nakopame vite kam. Nejspis ale pod vednim kolektivistu vaseho razeni si je budeme kupovat a nechame se jimi dobrovolne zotrocit. TO je totiz co tu hlasate a je to takova moralni spinavost az se z toho cloveku zaludek obraci na ruby.

Vase kecani o tom, ze bohatsi cast 'spotrebovava' energii z velke casti, tak ja mam pro vas velkou novinu, ta bohata cast lidi si tu energii musi VYRABBET, vy jako kovany kolektivista vidite jen tu stranu spotreby. Nikdo ty chude nedrzi aby si taky tu energii taky nevyrobili. A pokud posilhavaji mlsne po te nasi uz vyrobene, tak my bysme jim meli durazne vymazat neco takoveho z palic a kdyz uz bysme byli u toho, tak bysme taky meli vyhazet lidi jako vy nekam na kolektivisticke smetiste, kam patrite.

tojuska 18.6.2009 8:22

Re: levicovy nesmysl

Vy budete nejspíš úspěšný podnikatel(?), který jezdí všude třítunovým hummerem a který si nenechá své pohodlí přece nikým omezovat!

400 000 nez.ČR 18.6.2009 9:33

Re: levicovy nesmysl - velká hospodářská krize

Důsledky krachu na newyorské burze

Následkem krachu na newyorské burze, který odstartoval velkou hospodářskou krizi, byly krachy dalších amerických burz, které dále převzaly obchodování.

Začaly krachovat podniky, nezaměstnanost rostla a produkce klesala. Počet nezaměstnaných se v USA od roku 1929 do roku 1933 zvýšil z 1,6 na 12,8 milionu osob, nezaměstnanost tedy vzrostla až na 25 procent.

Nespokojení lidé pořádali tzv. hladové pochody a prudce stoupala nedůvěra v politický a ekonomický systém. Za charakteristický rys můžeme považovat hluboký pokles průmyslové výroby, který v USA v roce 1932 činil zhruba polovinu z roku 1929.

Mnozí drobní střadatelé propadali panice, začali vybírat z bank své uložené peníze, což vedlo k jejich krachům. V USA v té době zaniklo devět tisíc bank.

Hanka 18.6.2009 6:53

Jak muže

ČSSD- ta tolik sociálně cítící strana navrhovat šrotovné, které bude jen pro ty, kteří nato mají aby kupovali nový vuz??  Vždyt těch 30 tisíc je jen malá část ceny nového vozu!  Tak co SOCANI- kteří tu pištíte, že málem v celosvětové krizi , kterou zavinil Topolánek se Zahradilem a Buschem //VÝROK PAPALÁŠE PAROUBKA//-chcípáte hlady - jak budete moci využít tuto nesmyslnost??????

ladik53 18.6.2009 7:30

Re: Jak muže

Jestli to nevíte, tak ona řádí krize. No a šrotovné je jeden ze způsobů, jak její dopady zmírnit, proto ho taky mnohde zavedli a asi se jim vyplácí (i nám). Doporučuji Vám k přečtení 22. číslo EURA, kde se o šrotovném zevrubně píše a je rozebíráno ze všech stran. Stát na tom vždycky vydělá.

Didi 18.6.2009 8:44

Re: Jak muže

Stát (teda politici ve funkcích) na tom vydělá jen a pouze trochou mediálního humbuku a populistické reklamy. Jinak se jedná o promrhané 2,5 miliardy Kč, které zaplatí daňoví poplatníci. O tyto 2,5 mld. budou mít méně na nákup jiného zboží a služeb.

ladik53 18.6.2009 10:35

Re: Jak muže

Nemáte pravdu. Stát vydělá třeba na DPH na novém autě, nebo na nevyplácení podpor v nezaměstnanosti. A vždycky utrácí jen peníze daňových poplatníků, jiné nemá. A když může utrácet třeba v Iráku a v Afghánistánu!?!

Ladislav N 18.6.2009 13:50

Re: ladik53 IP: 147.251.194.xxx

Už zase plácáš ty tvoje kraviny o DPH a šrotovném? Už mnohokrát jsme tady (a nejenom my a zde)  vysvětlovali, že je  to nesmysl, ale rudý magor jako ty to ne a ne pochopit.....

ladik53 18.6.2009 20:33

Re: ladik53 IP: 147.251.194.xxx

Odpovím, jak bylo mnohokrát odpovězeno. Pro blbce je každý blbý. Němci jsou blbí, Slováci jsou blbí, Obama je blbý a nevím kdo to ještě zavedl, jen "Ladislav N" je génius.

Didi 18.6.2009 23:11

Re: ladik53 IP: 147.251.194.xxx

Nikdo netvrdí, že politici jsou blbí. Za naše peníze si nakoupili pár hlasů před volbami. Blbí jsou ti voliči, že jim takové nesmysly žerou.

poplatník 18.6.2009 6:53

poznámky

Naprosto souhlasím s autorem.  

1/ životnost současných automobilů je při rozumné údržbě cca 15let i více.

2/ šrotování 10let starých ojetin v některých zemích přenáší důsledky budování nadměrných výrobních kapacit na daňové poplatníky. Výroba v nadměrně kapacitních automobilkách přináší zbytečnou spotřebu energie a materiálu , je tedy neekologická.

3) obměnu vozového parku zajistí nejlépe důsledné a neovlivnitelné provádění technických a emisních prohlídek. To nevyžaduje dodatečné nároky na státní rozpočet.

4/ Zavedení katalyzátorů snížilo emise  HC +Nox o cca 85%. Po zavedení katalyzátorů (cca1993-4) jsou automobily plnící limity Euro1popř.  Euro 2 (např. Škoda Felicia) ještě vhodnou alternativou zejména pro chudší občany.

ladik53 18.6.2009 7:31

Re: poznámky

Nikdo přece nikoho nenutí, že musí to auto sešrotovat. Je to přece svobodné rozhodnutí!

Ladislav N 18.6.2009 14:00

Re: likvidace st. automobilu je podmínkou vyplacení "šrotovného"

Zato peníze státem vyplacené na šrotovném jsou z pohledu průměrného daňového poplatníka hozené do kanálu bez jakéhokoli užitku.

jízlivec 18.6.2009 6:31

Janouchu, Janouchu...

Ten Váš pojem "městský dříp" už mi pije krev...

Buď je to teréňák - Patrol. Land Cruiser, Hummer apod. - na tom nená nic "městského".

Nebo je to SUV - a ten se do města jako Praha hodí jak prdel na hrnec - půdorysně ani spotřebou nijak nevyčnívá a ta trochu vyšší průchodivost se na kočičích hlavách a rozrytém asfaltu docela hodí.

Peta 18.6.2009 9:28

Re: Janouchu, Janouchu...

A co takovej Patrol. Land Cruiser, Hummer apod. s nízkoprofilovými pneumatikami?

To je tereňák? O tom si dovolím s úspěchem pochybovat. A viděl jsem jich docela dost hlavně Hummerů.

Svatopluk 18.6.2009 3:03

Odvažuji si nesouhlasit

Z hlediska spotřeby - snížení zhruba o třetinu až polovinu.

Z hlediska exhalací - 20 nových vozů = 1 starý

Hanka 18.6.2009 6:46

Re: Odvažuji si nesouhlasit

Pokud nesouhlasíte- pak jste naprosto nepochopil autorovu myšlenku!

Ladislav N 18.6.2009 14:03

Re: Svatopluk IP: 85.71.168.xxx ... Z hlediska exhalací - 20 nových vozů = 1 starý

To je pěkná blbost. Jak jste na ni přišel? ;-P

Honza42 18.6.2009 0:33

Dneska skoro všechno špatně, pane Janouchu.

Už byste zas zakazoval a nařizoval. Co je komu (Vám či státu) po tom jakým autem jezdím, čím svítím, jak dlouho se sprchuji? Pokud je třeba fosilními palivy šetřit, je jediná rozumná regulace jejich cenou. A trh se podle toho už zařídí. Není totiž rozdíl dát si horkou vanu a jet na nákup Aygem a nebo nedat si vanu a jet na nákup Land Cruizerem. A pokud byste tohle všechno chtěl opravdu regulovat a zdaňovat, tak by na jednoho občana bylo potřeba hned několik úředníků - šmíráků.

Se šrotovným samozřejmě máte pravdu.

těchňik 18.6.2009 1:03

Re: Dneska skoro všechno špatně, pane Janouchu.

Oni (kteří oni? no přeci ONI! ;-) ) to ale časem regulovat začnou, a nejen to. Začíná to zakázanými žárovkami, pak přijdou na řadu plazmové televize, pak muzikantům (hlavně kytaristům) zakážou elektronkové zesilovače, coby zcela neekologický spotřebič (že to dobře hraje nás nezajímá - moc to topí), atd. atp., ... a nakonec aby z toho nebylo něco jako v Rumusko za Ceausesca - doma maximálně 14 stupňů a jedna 40 W žárovka na místnost. Vím, trošku jsem tomu nasadil expresi, ale jde o podstatu.

68 18.6.2009 1:24

Re: Dneska skoro všechno špatně, pane Janouchu.

Tak tomu teda říkejme  "podstatný těchnický expresionismus". What the hack.

těchňik 18.6.2009 1:44

Re: Dneska skoro všechno špatně, pane Janouchu.

Safra, teď nevím, jestli to néni nějaká urážka. ;-)

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 18.6.2009 1:33

Re: Dneska skoro všechno špatně, pane Janouchu.

Regulace cenou je dobra vec, ale v tomhle pripade by to byl asi problem. Jak chcete urcit cenu napr. elektriny tak, aby pro 70 letou babicku s duchodem 8 tisic nebyla neunosne vysoka a pro reditele Ceskych drah naopak smesne nizka? Pokud by se opravdu mela regulovat spotreba energie cenou, pak me napada jedine neco jako "danova progrese". Za prvnich 100 litru benzinu zaplatite 30 Kc/litr, za dalsich 100 o 10% vic, za dalsich 100 uz o 30% vic atd. Uvazuji ted pouze o soukrome spotrebe (ne pro podnikani) a pouze teoreticky. Je to samozrejme nesmysl.

SelskýRozum 18.6.2009 2:16

Re: Dneska skoro všechno špatně, pane Janouchu.

Vůbec to není lehká otázka a odpověď na ní se dá zjistit pouze vyhodnocením variant. Takže máme teď dvě varianty, a) regulace cenou b) daňovou progresí pro omezení plýtvání bohatými. Když zkusíme a), tak ti chudší třeba budu moci koupit jen polovinu benzínu než kupují a omezit trochu spotřebu horké vody. Když zkusíme b), tak špetka bohatých omezí spotřebu toho, co se prograsivně zdaní (ale spíše si to koupí od chudých). Pro omezení celkové spotřeby vyjde určitě lépe varianta a) regulace cenou.