Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Falešný prorok a mediální masáž
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BM 27.9.2007 11:32Re: Re: Re: VOX POPULI VOX DEI Ste 2 kroky za pravovernymi, oni prisli na to, ze oteplovat = teplejsie, t.j. kontrolovatelna predpoved. Na CT1 som videl po prispevku V.K. v OSN dvoch apologetov novej viery, ktori mi otvorili oci = GW sa ma v newspeaku hovorit globalne zmeny, niekde bude zima, niekde teplo, niekde sucho a niekde zaplavy. Ak ak niekde aj bude rovnako ako predtym, je to dalsi dokaz GW. Teda tak. |
Marta 27.9.2007 13:21Re: Re: Re: VOX POPULI VOX DEI Ne, ne ,ne. Oni dobře vědí co činí. To bude nejlepší tunel této doby na kterém si chtějí přihrábnout. Ti ostatní kteří jim to žerou se budou divit kolik je to bude stát. |
edison 27.9.2007 10:31Re: VOX POPULI VOX DEI Kdyby otázka zněla: Jste ochotni sobě a svým dětem snížit příjmy o několik desítek procent a to bez jakékoli záruky, že teplota začne klesat? |
Roman Šula 27.9.2007 10:45Re: Re: VOX POPULI VOX DEI Asi tak nějak. |
Stredocech 27.9.2007 11:22Re: Re: VOX POPULI VOX DEI Já bych to napsal ostřeji, s tím že je naprosto jisté, že efekt přijímaných opatření bude zanedbatelný. Navíc není ani jisté, zda by výhody oteplování, pokud by k němu došlo, nepřevážily nevýhody, o tom se jaksi skoro nemluví. |
KTE 27.9.2007 10:50Re: VOX POPULI VOX DEI Na rozdíl od politiky má věda má jednu zajímavou vlastnost. Ve vědě se o pravdě nehlasuje :-) |
cb 27.9.2007 11:22Re: Re: VOX POPULI VOX DEI Prave nam predvedli, ze ano. |
hlava22 27.9.2007 11:24Re: Re: VOX POPULI VOX DEI mýlíte se, vzpomeňte si třeba na špenát. |
Double_K 27.9.2007 15:39Re: VOX POPULI VOX DEI Napadají mě ještě další témata pro referendum, například jestli operovat slepé střevo zprava nebo zleva, případně v kolik má zítra vyjít slunce. |
hlava22 27.9.2007 17:02Re: Re: VOX POPULI VOX DEI správně, a výsledky uzákonit |
edison 27.9.2007 10:14Všechny planetyse oteplují, Ale jen na Zemi za to prý může lidstvo :-) http://news.nationalgeographic.com/news/2007/02/070228-mars-warming.html , http://www.space.com/scienceastronomy/pluto_warming_021009.html , http://www.space.com/scienceastronomy/060504_red_jr.html , ... Hezký souhrnný článek o tom vyšel na ian.cz, ale tam maj blbě udělanej archiv, takže ho Google neindexuje... |
cb 27.9.2007 11:32Re: Všechny planetyse oteplují, Na Marsu za to muze martanstvo. |
BM 27.9.2007 11:37Re: Všechny planetyse oteplují, Hladate zahadu kde nie je. Vysvetli Vam to aj ziak druhej triedy ZS ( mozem aj ja ). GW = oteplenie / CO2 / sklenikove plyny / sklenik / sklo / zrkadlo / odraz / viac svetla na Marse + emisie Pathfindera = GW na Marse zavinene ludmi. Jednoduche ako 10 prikazani budovatela ZELENEJ PLANETY. |
čtenář zdrojů 27.9.2007 12:24edisone, nemáte pravdu ostatní planety se sice oteplují, ale planeta Země se neotepluje. Aspoň to tvrdí Klaus a hradní poradci. A pokud se náhodou Země opravdu přece jen otepluje, tak jen hypoteticky, jak nám dnes sdělil Roman Šula. |
Roman Šula 27.9.2007 14:20Re: edisone, nemáte pravdu Vkládáte mě a VK do úst slova, která nikdo z nás nevyslovil. Za hypotetické nepovažuji oteplování jako takové, ale jeho antropogenní původ. Jasné? |
L.Metelka 194.228.235.xxx 27.9.2007 14:25Re: Re: edisone, nemáte pravdu Pane Šulo, k tom u antropogennímu původu... Vy byste mi mohl odpovědět na jednu otázku, na kterou jsem od "odpůrců" antropogenního vlivu na oteplování ještě odpověď nedostal: Jak si vysvětlujete příčinu naměřených změn poměru izotopů 13C a 12C v atmosférickém CO2? Co tu změnu způsobuje? Ptal jsem se různě už mockrát a na mnoha místech, ale žádná odpověď... |
Roman Šula 27.9.2007 14:48Re: Re: Re: edisone, nemáte pravdu Tak to Vám teda asi já neodpovím, vlivem kosmického záření vzniká C14 z N14, pokud vím, kde se bere C13, to snad jedině ze spalování uhlí. Konec konců, spalováním uhlí vzniká i nezanedbatelný radioaktivní spad, ale je zajímavé, že zelení napadají pouze jadernou energetiku. |
L.Metelka 194.228.235.xxx 27.9.2007 15:11Re: Re: Re: Re: edisone, nemáte pravdu No, právě že ve fosilních palivech je nižší zastoupení 13C než v atmosféře... Fotosyntéza z nějakého důvodu mírně preferuje lehčí 12C... |
Roman Šula 27.9.2007 15:29Re: Re: Re: Re: Re: edisone, nemáte pravdu Musel bych se kouknout na poločas rozpadu C13 a také na to, jak jakým principem vzniká, každopádně na to kouknu, protože mě to zajímá. To že fotosyntéza preferuje konkrétní izotop není až tak překvapující (i když izotopy daného prvku mají stejné chemické vlastnosti), protože třeba u výroby těžké vody se využívá faktu, že při elektrolýze se těžká voda rozkládá nižší rychlostí než voda lehká, a tím se zvyšuje koncentrace těžké vody v dané nádobě. |
L.Metelka 194.228.235.xxx 27.9.2007 15:31Re: Re: Re: Re: Re: Re: edisone, nemáte pravdu 13C i 12C jsou stabilní... |
Roman Šula 27.9.2007 15:37Re: Re: Re: Re: Re: edisone, nemáte pravdu Takže asi takhle, ale berte to s rezervou, je to můj názor. Uhlík 13 je stabilní stejně jako C12, tedy se nerozpadá. Jelikož spalováním fosilních paliv, i když ho obsahují méně, než je ve vzduchu, tak nějaký obsahují a ten samozřejmě se stane součástí atmosféry. U fotosyntézy probíhá reakce CO2 s obsahem C12 rychleji než s C13, takže většina C13 zůstane v atmosféře. Je to vlastně stejný princip, jako zvyšování koncentrace těžké vody ve vodě elektrolýzou, kdy pro lehkou vodu tato reakce probíhá rychleji. Možná by to tak mohlo být, ale zkuste se ještě zeptat někoho, kdo se profesionálně zabývá fotosyntézou. |
L.Metelka 194.228.235.xxx 27.9.2007 15:45Re: Re: Re: Re: Re: Re: edisone, nemáte pravdu Ano, v atmosféře roste "deficit" 13C, jak se do atmosféry dostává CO2 z fosilních paliv, chudší na 13C. Spalování fosilních paliv je zatím jediné (i kvantitativně vyhovující) vysvětlení toho jevu. |
Roman Šula 27.9.2007 15:56Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: edisone, nemáte pravdu A má CO2, kde je atom 13C, větší "skleníkový" vliv? Pokud ano, má samozřejmě smysl se tím zabývat, pokud ne, tak je to jedno. |
L.Metelka 27.9.2007 19:21Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: edisone, nemáte pravdu Nemá. Říká to jen něco o původu toho CO2. |
Anděla 27.9.2007 17:53Re: Re: Re: Re: Re: Re: edisone, nemáte pravdu Celkové množství biomasy je přibližně konstantní. Ergo zvyšování koncentrace C13 nemá s fotosyntézou nic společného. |
L.Metelka 27.9.2007 19:44Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: edisone, nemáte pravdu Tady jde o uhlík, který prošel fotosyntézou a následně byl uložen mimo uhlíkový cyklus. |
edison 27.9.2007 15:06Re: Re: Re: edisone, nemáte pravdu Milý ane Metelko. Poměr izotopů se mění, protože lidstvo spaluje uhlí. To je ovšem irelevantní, protože na ostatních planetách se ale otepluje i beze změny poměrů izotopů C. |
L.Metelka 194.228.235.xxx 27.9.2007 15:09Re: Re: Re: Re: edisone, nemáte pravdu Ano. Na Marsu pravděpodobně vlivem změny albeda v jižních polárních oblastech po předcházejících prachových bouřích (nikoli po té, co tam byla teď v červenci), na Plutu to zase vychází ze dvou (!!!) měření hustoty atmosféry Pluta při zákrytu hvězdy Plutem... Obojí - nepřímá měření a pozorování s docela slušnou nejistotou... |
danda 27.9.2007 9:47...a co treba takto Cinovnici EU si z ruznych duvodu (tlak melounů, zajištění zvoleníů, korupce...) vymysleli nejake restrikce a omezeni, ktere chteji upltnovat na producenty sklenikovych plynu, toxickych odpadu a dalsiho svinstva, ale vymahani techto omezeni se vztahuje pouze na EU, tudiz se veskera, uz tak chaba produktivita a tim padem i konkurenceschopnost EU stale snizuje, cehoz plne vyuziva zejmena Cina, ktera na vsechny omezeni a protokoly kasle a zaplavuje evropske i americke trhy levnym zbozim (o jeho kvalite se ted nebavme). Je jasne ze zivotni prostredi v Cine je v dost spatnem stavu, ale proc by si Cinani (samo ze jen nekteri) nemohli za ty obrovske trzby koupit/dobyt/... jine misto k zivotu - treba Afriku :-) uz se tam docela slusne ekonomicky angazuji... Co kdyz... |
Šumavák 27.9.2007 10:32chcete říct. co když má Čína v EU svoje agenty( kteří už tam nepokrytě jezdí na konzultace)? |