Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
POLITIKA: Udělejme krok zpět
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
L. Zapletal 5.8.2021 20:55Věc názoru. Než se TGM vrátil z exilu vytvořily politické strany kočkopsa mezi silným americkým a slabým francouzským modelem prezidenta, to vše z obavy před silnou osobností, kterou nesporně TGM byl. Ovšem Masaryk, volený nepřímou volbou, našel východisko vytvořením tzv. skupiny Hradu, jehož prostřednictvím v nemalé míře ovlivňoval nejen ducha české politiky obecně, ale i v řadě zcela konkrétních politických kroků. Navíc měl z ústavy plynoucí právo jmenovat nejen soudce, ale i vysoké státní úředníky, Takže i přes relativně malé pravomoci byl „relativně“ silným prezidentem. Na druhé straně není od věci vzpomenout si na nechutné okolnosti nepřímé volby prezidenta v nedávných letech, kdy k získání jednohlasové většiny byl jeden poslanec zbaven možnosti volby nebo při další volbě zradili straníci jedné velké politické strany svého byvšího vůdce. Je tedy zřetelné, jak z úvodního článku a následné diskuze plyne, že své problémy mají obě možnosti volby prezidenta. |
J. Kalina 5.8.2021 19:40přímá nebo nepřímá? Je evidentní, že změna z nepřímé na přímou byla vynucena médii, hlavně ČT. Očekávalo se, že masivní kampaní ovlivní voliče - občany tak, aby zvolili jejich favorita neb u poslanců 2 x prošel nenáviděný Klaus. nebylo televizní diskuse, aby se moderátor nezeptal poslance, zda je pro přímou volbu. Ti ze strachu udělali žádanou změnu. Když jim však 2 x vypálil rybník Zeman, zaznamenal jsem úžasný dotaz od moderátora, který 5 roků horoval a tlačil pro přímou volbu: a nebyla to pane poslanče chyba ta změna na přímou volbu.No kopnout do hlavy takového hajzla. To samé jsou starosti o to kdo bude nejvyšší státní zástupce a nyní kdo bude šéfem BISky místo Koudelky. Současná vláda by totiž mohla jmenovat někoho, kdo ji půjde na ruku což by ovšem opozice neudělala neb to myslí dobře. Ovšem plyne z toho, že se dá volbou ledacos docílit a jde pouze o to, aby to bylo pro nás a ne pro ty druhé. |
D. Krajíček 5.8.2021 21:09
|
J. Ptáček 5.8.2021 16:46Jsme v takovém finančním schodku a neumíme šetřit. Stačí přijmout zákon podle ruského vzoru, že Zeman bude presidentovat až do roku 2036. Jako jeho kámoš Voloďa. Jediným navýšením výdajů pak bude jenom pevnější vozík. |
J. Vlček 5.8.2021 17:06Hloupé tlachání. |
L. Písařík 5.8.2021 16:30Pozdě na kroky zpět, lud si jednou vybojované právo vzít nenechá. Rozhlížím se, ale nevidím vhodného kandidáta, vypadá to, že doba silných, rázných a do budoucna vidících osobností je už za námi. Dnes jde o to, jak volby ošolichat - viz BYDEN. |
R. Tichý 5.8.2021 16:09Proc je lid dostatecne chytry na volbu poslance a uz ne prezidenta? |
J. Jurax 5.8.2021 17:05Protože nevolí osobu, nýbrž stranu, eventuelně hnutí ... :-) |
J. John 5.8.2021 16:01Naopak bych byl pro přímou volbu a osobní odpovědnost každého politika za činy, které spáchal. Kdyby to začalo platit dnes, tak by ve sněmovně a na radnicích leckde zůstal jen vrátný. |
J. John 5.8.2021 15:59Přímá demokracie je jistě demokratičtější, než ty paskvily, které se za demokracii vydávají. Ať už to byla lidová demokracie za reálsocíku nebo dnešní liberální demokracie nebo zastupitelská demokracie, kdy poslanci zastupitelé voličům jen slibují před volbami hory doly, ale pak jednají ve prospěch svůj a svých loutkovodičů. |
J. Petrů 5.8.2021 15:35jen si představte, kdyby v první přímé volbě byl zvolený občan K.Schwarzenberk, a ve druhe Jiří Drahoš, které ještě rok předtím netušil, že bude kandidovat. To by samozřejmě byla přímá volba správná. To udělejme krok zpět svědčí o velkěm pokrytectví |
P. Pruner 5.8.2021 15:27S autorem zásadně nesouhlasím. Přímá volba prezidenta je nejdemokratičtějším způsobem, který by měl být rozšířen na další funkce ve státě a jeho pravomoce by měly být posíleny. Umožňuje přímý vztah mezi občanem a jeho prezidentem bez politikaření stran a jednotlivých politiků. Funkce prezidenta nemůže být výsledkem zákulisních čachrů. Coby pragmatik bych to doplnil zrušením Senátu. Je to zbytečný orgán ve státě s počtem obyvatel jak čínské velkoměsto. Argumentace "Zemanem" je ubohá, vždy bude prezident, který někomu vyhovuje a jinému nikoli. Přímo zvolený prezident také sám více cítí svou odpovědnost vůči občanům. |
J. Jurax 5.8.2021 15:43Ehm ... vskutku cítíte přímý vztah mezi občanem, specielně Vámi, a jeho přímo zvoleným prezidentem? A jak se to u Vás projevuje? A ještě - přímo zvolený prezident také sám více cítí svou odpovědnost vůči občanům, pravíte. A proč by měl? Jestli cítí k někomu opravdu zodpovědnost, tak ke sponzorům své volební kampaně. |
R. Langer 5.8.2021 15:56No, vy to tak možná cítíte. |
J. Jurax 5.8.2021 17:03Ano. Ale cítěním bych to nenazýval. |
P. Pruner 5.8.2021 17:16Přímým vztahem je ten moment volby - bez prostředníků v podobě namnoze neznámých poslanců. Navíc za ta léta znám jeho názory a vím co od něho mohu čekat. |
J. Jurax 5.8.2021 15:19Ono je celkem jedno, jakou metodou bude prezident zvolen. Podstatné je, KDO bude zvolen. Oba způsoby mají svá úskalí. Přímo může být zvolen populista bez politických zkušeností či osoba vůbec podivná; a protože kampaň není zadarmo, tak na svých sponzorech a kmotrech závislá. Nepřímo zase politický šíbr a tudíž osoba podivná, předchozími politickým zatížená, zákulisními čachry něco za něco vyzdvižená a tudíž na skrytých kmotrech závislá. Nebo taky nemusí. Je to jak sázka do lotynky; naštěstí prezident je opatřen jen nepodstatnými pravomocemi. |
J. Jurax 5.8.2021 15:20... předchozími politickými angažmá zatížená ... |
V. Chrastina 5.8.2021 15:18Ten článek nemá hlavu ani patu, je sám o sobě protimluvem. Totiž brát Zemana jako odstrašující doklad přímé volby, má přesně opačné znaménko, protože navzdory některým tak zvaně hulvátským výrazům, máme konečně na hradě osobnost, která si zasloužila titul Hlava státu. Lze si jen přát: více Zemanovi podobných osobností pro nastávající prezidentskou volbu. |
R. Vacek 5.8.2021 13:10Je to přesně naopak. Přímá volba a časově omezený mandát by se měly rozšířit i do dalších oblastí. Pole neorané nabízí například soudci, u kterých se jedná o království nezávislé na přání občanů (samozřejmě až na peníze, které tam od občanů tečou) a kterému by přímá volba soudců zajisté neublížila. |
V. Petr 5.8.2021 14:24
|
H. Rybnická 5.8.2021 10:38Přímá volba prezidenta znamená že zvolen bude populista. |
J. Vlček 5.8.2021 11:44Paní Rybnická, vy si hlavně ohlídejte volbu prezidenta u vás v Německu. O českého prezidenta nemějte zbytečnou péči. |
F. De Winter 5.8.2021 12:19Takže zrušit volby, ne? Mohli by být zvoleni populisté |
J. Jurax 5.8.2021 15:24Ano. Nicméně kdo neprojevuje v současnosti spíš větší až velké stigma populismu, nemá šanci býti zvolen. Platí pro jakékoliv volby, nejen prezidentské. Volí totiž populus! |
J. Moravec 5.8.2021 10:16Na rozdíl od autora, kterého článek jsem ani nedočetl, se mi nestýská po volbách, kde se hlasování o hlavě státu dojednávalo na pisoárech, kde se vyměňovaly igelitky. Pěkně to popisoval svého času Petr Pithart. Já nejsem zastáncem osobnosti jménem Miloš Zeman, ale pokládám za dobré mít hlavu státu s mandátem získaným většinou voličů. Dohody v nepřímé volbě připomínají dnešní koalice. Ty nemají sloužit občanům, ale poněkud nenasytným politikům. Proto je dobré, že u takovéto volby jde o jedince a nějaké koalice, slepence, zájmové skupiny apod. se prostě nechytají. A o tom je přímá volba. |
I. Vašek 5.8.2021 10:26
|
P. Han 5.8.2021 12:02Nejvíce argumentů mají vždycky ti, kdo z článku přečetli akorát nadpis a podpis. Nejste jediný. |
J. Moravec 5.8.2021 13:09Přijal jsem kritiku a článek si tedy přečetl celý. Jinak abych oplatil poučení, tak nadpis se v novinařině nazývá titulek. Nicméně napsal bych úplně totéž. Patrně ani v tomto ohledu bych nebyl jediný. |
J. Vavrochová 5.8.2021 12:19Článek jsem přečetla a s jeho autorem zásadně nesouhlasím. Nepřímá volba prezidenta by opět přinesla do parlamentu čachrování a všelijaké alamafiánské dohody a výsledkem by byla volba nějakého cifrujícího stahovače králíků nebo pouličního striptéra s vysokoškolským diplomem. Návrat k ní by byl zásadním porušením demokracie! Jak to, že ještě demokratický blok a neziskovky neječí a neorganizují petice? |