Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Jan
Komunistická normalizace pod "demokratickými" kulisami na postupu: Česká televize dnes v Brně zabavovala v předvolebním pořadu Václava Moravce SPECIÁL kandidátům jediné skutečné opoziční politické strany Pravý Blok - strana za ODVOLATELNOST politiků,
Komunistická normalizace pod "demokratickými" kulisami na postupu: Česká televize dnes v Brně zabavovala v předvolebním pořadu Václava Moravce SPECIÁL kandidátům jediné skutečné opoziční politické strany Pravý Blok - strana za ODVOLATELNOST politiků, NÍZKÉ daně, MINIMALIZACI byrokracie, SPRAVEDLIVOU justici, REFERENDA a PŘÍMOU demokracii http://WWW.CIBULKA.NET, kandidujícím v těchto parlamentních volbách se svým tradičním programem švýcarské a americké PŘÍMÉ demokracie "NEVĚŘÍTE POLITIKŮM A JEJICH NOVINÁŘŮM, NO KONEČNĚ! VĚŘME SAMI SOBĚ!!!", cedulky s volebním číslem 14!!! Jak je vidět, "veřejnoprávní" Česká televize tak plní svoji základní povinnost - dostat znovu do parlamentu celé to kriminální parlamentní panoptikum, které rozkradlo a vytunelovalo naši zemi a ještě nás zadlužilo na mnoho generací!!! Stačí si přečíst: http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2...
Stredocech
Podobný model podpory českého filmu fungoval už za
první republiky v tom smyslu, že se se vstupného na zahraniční filmy dotovaly filmy české.
Ovšem tento zákon s principem "zdaníme někoho ve prospěch někoho jiného abychom obešli kapitolu Státní rozpočet" může opravdu vyvolávat nelibost ekonomů.
V té podobě, jakou se vybírají peníze pro zločineckou organizaci zvanou OSA je to přímo zvěrstvo,
Cesta přes státní granty by byla možná čistší, tady jsou ovšem peníze zaručeny méně, protože je někdo bude chtít raději dát třeba na zdravotnictví. Což je patrně hlavní důvod přijetí tohoto zákona.
Můj postoj je tak napůl má to své plusy a mínusy.
Čumil
No, chudák Martin Štěpánek, který tenhle literární zázrak bude uvádět do života...:-)
Takový to býval dobrý herec...
Čumil
Re: No, chudák Martin Štěpánek, který tenhle literární zázrak bude uvádět do života...:-)
Pardon, nechápu, proč to spadlo sem a ne o hospodu vedle...

Petr H
Nejvíce o "národní kinematografii" a její ztrátě
hulákají ti,kteří si před slovem národ(např před zmanipulovaným EU referendem)s chutí odplivovali a používali jako bič na názorové oponenty a neštítili se se slovem národ spojovat nacismus.Teď se mohou titíž komici pro změnu unárodovat.Z toho vychází co?Že to je banda vychcaných vyžírků a nezaslouží si ani vorla.
Petr Kunetka, zlocinec
Re: Nejvíce o "národní kinematografii" a její ztrátě
Narodni identita muze prezivat i v okupovane zemi. Ve Finsku treba vic nez tisic let.
bitaxe
Problém je jinde
Není to o tom "nedat peníze na kulturu" jak většina nadšenců zde i jinde tvrdí, problém je v tom která kultura je ta správná (proč zrovna film a ne třeba TV tvorba) a také to že je zcela nejasné a netransparentní přidělování prostředků. Představa že dílo vzniklé za víc peněz je kvalitnější je poněkud zcestná (důkazem je i nejdražší český film Tmavomodrý svět, s jeho námětem obšlehlým z Nebeských jezdců který jim nesahá ani po kolena) . Takže představa že někam nalijeme peníze a tím dostaneme kvalitu zřejmě neplatí. A další věc která je zcela nesmyslná, proč zpoplatnit jednoho soukromníka (provozovatele kina) a tyto peníze dát jinému soukromníkovi (producentovi) tady se mi zdá že je základní problém.
to Petra překvapuje mne jakou má ta ODS moc když jeden její poslanec zažertuje (jak sama píšte) a celá komise pro přípravu zákona se posadí na zadek je z toho vedle.
Peníze v rozpočtu samozřejmě jsou, jen by jich nesmělo být užíváno zcela nesmyslně, třeba na vytváření dalších úřednických míst ve státní správě, náklady na jednoho úředníka ročně jsou hodně střízlivě kolem jednoho milionu (plat, pojištění, místnost a další ) pokud tedy stát vyhodí část svých podržtašků zbude mu i na ten tak úžasný film, který jsem já nějak nespozoroval. Ale třeba nechodím na ty správné filmy nebo nechápu složitý ponor šedesátiletého režiséra do křehké duše adolescentního delikventa 
Petr Kunetka, zlocinec
Re: Problém je jinde
Tu vetu mate trochu nesrozumitelne, spravne je:
"nejdrazsi film Tmavomodry svet, s nametem obslehlym z Nebezkych jezdcu, KTERYM nesaha ani po kolena."
Nemluve o tom, ze ty kolena jsou uz relativne vysoko ;)
Aleš
diskuse
řada velkých děl vznikla na objednávku církevních hodnostářů, mecenášů umění. Gaudí by nebyl Gaudí, kdyby neměl svého továrníka Gruella. Je otázka ,co je vejce a slepice. Ale bezpochyby bez sponzora by nebylo dílo a nebyl by také umělec. Vy to máte pane Žantovský vždy jednoduché- trh netrh, svoboda, nesvoboda, ale ujišťuji Vás, že pouze tyto faktory leckdy nestačí.
huhu
Re: diskuse
a dnes někdo brání soukromým sponzorům sponzorovat ? mezi státem a soukromým sponzorem je velký rozdíl - ten soukromý rozhoduje o svých penězích a nese za ně osobní zodpovědnost, taka ti soukromí sponzoři mají zájem o úspěch díla. Státní dotace rozdělují obvykle kamarádi mezi sebou (cizí peníze) a bez osobní zodpovědnosti
jepice
Třeba by stačilo,
aby každá vstupenka do kina, ze které se ta částka má odvádět, byla slosovatelná. Dotování sportu z výnosů Sazky zřejmě nikomu nevadí, takže kdyby se převedlo na loterijní bázi, mohl by zavládnout mír a zasvitnout slunce i v těch duších, kterým záleží na uchování naší národní identity. 
jepice
Re: Třeba by stačilo,
kdyby se převedlo dotování kinematografie na loterijní bázi ..pardon.
Sch.glosátor
Jestli to takle půjde dál, tak v budoucnu podle nějakého nového autorského zákona
nám při odchodu z kina budou mazat film z mozku.
Čumil
Re: Jestli to takle půjde dál, tak v budoucnu podle nějakého nového autorského zákona
Bude-li z čeho...
Sch.glosátor
Otázka co je ona velikost. Stačí známost. Tu za peníze lze koupit.
Leckdy k tomu ani peněz není třeba. Do dějin lze vstoupit snadno, například Hérostratés...Nebo jistý Adolf Hitler, ten také začínal s nahou zadelí. A jak je známý. A jiní podobní .....
Petra
1. republika nebyla ideál
Vážený pane Žantovský,
velmi se mýlíte. Již od 30.let se vedly mezi filmaři diskuse o znárodnění filmu, ev. o finanční podpoře filmu ze strany statu a již tehdy stát přispíval alespoň na výchovné filmy a osvobozoval je od dávky ze zábav. Již tehdy se vedly bouřlivé diskuse na téma, co vlastně je film - zboží, nositel kulturních hodnot či možný šiřitel ideologií - však také film spadal do agendy 3 ministerstev - ministerstva vnitra, obchodu a školství (bohužel si nevzpomenu na tehdejší názvy těchto ministerstev). A znárodnění filmu se připravili sami filmaři již v průběhu 2. světové války. Shodneme se na tom, že český film je součástí české kultury - ovšem liší se v jednom - má mnohem více adresátů než ostatní složky české kultury - např. ve srovnání s divadly či výtvarným uměním. A navíc dokáže reprezentovat naši zemi v zahraničí. Dále, jak ukázala zkušenost s minulým režimem - musí se natočit více filmů, aby mezi nimi mohly dozrát filmové skvosty, na které můžeme být právem hrdí - např. Markéta Lazarová, která by se nenatočila ani za 1. republiky ani v současnosti, prostě proto, že by na to nikdo nedal peníze.
Ovšem, jestli je pro Vás český film jen zboží, je mi Vás upřímně líto.
f
Re: 1. republika nebyla ideál
Prosím, jak byste definoval pojem český film?
Český producent? České téma? České reality? Vznikl v Česku? Čeští herci?...
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz