Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: 1. republika nebyla ideál
díky za informace- já si myslím osobně ,že určitá grantová podpora by měla být, ale myslím, že je diskutabilní jak tyto peníze získat- zda obecným zdaněním - to by bylo korektní a potom je rozdělovat formou grantů jako je to ve školství a výzkumu a nebo na úkor podnikatelů v kultuře, což je skutečně kontraverzní. A je zde otázka výše této sumy. Diskutovaných 300 milionů mi nepřipadá jako malá částka.
Re: Re: 1. republika nebyla ideál
Śouhlasím s Vámi - zatěžování podnikatelů je velmi kontroverzní, ovšem, když jsem se zúčastnila diskuze výboru poslanecké sněmovny pro kulturu, tak první věta, kterou tam pronesl nějaký člověk z ODS (asi si myslel, že to je vtipné), byla otázka: "Stát na film peníze nemá, tak komu je máme vzít - důchodcům nebo maminkám na mateřské?". Takže najít zdroje ve státním rozpočtu je opravdu těžké, i když podle mě by se to tam našlo.
Objem získaných peněz nebude zase tak velký, když si uvědomíte, že se z něj má podporovat výroba celovečerních filmů, animovaná tvorba, dokumentární filmy, tvorba pro děti, podpora festivalů a pomoc kinům (zkvalitňování promítací techniky - jestli se nemýlím).
Každopádně díky za diskuzi.
Re: Re: Re: 1. republika nebyla ideál
Vid nahore - uplne jste opomenuli jednu klicovou pripominku, ze ten zakon je proste formalne spatny. Takze, jak jsou stanovena kriteria pro prideleni grantu? Jak se lze proti neprideleni grantu odvolat?
Ma zasada je, nez spatny zakon, radsi zadny zakon.
Re: Re: Re: Re: 1. republika nebyla ideál
To že v tomto zákoně není upraveno odvolání se mi také nelíbí - ovšem soud by mohl posuzovat pouze formální nedostatky rozhodnutí, jiná kritéria - např. uměleckou hodnotu a přínos - může těžko posoudit. To posuzuje komise, ve které jsou lidé z celého celé filmové tvorby a vzdělávání a jejichž kolektivní rozhodnutí jako výsledek střetu několika úhlů pohledu můžeme přijmout jako legitimní - neumím si představit, jak si soud nechá dělat znalecký posudek na "uměleckost díla". Jestli je vhodné grantové řízení podřídit správnímu řádu je také sporné, přeci jen "klasické správní řízení" to není.
Stokrát omletý argument, že nějaký zákon je formálně špatný je velmi snadné vyslovit. Ovšem zkuste si někdy takový dokonalý zákon napsat - život je příliš bohatý a pestrý na to, aby ho zákon mohl kompletně postihnout - nikdy nedosáhneme dokonalých zákonů, ale musíme se o to pořád pokoušet a vylepšovat a o to se tato novela pokouší, protože ve srovnání se současným zněním zákona 241/1992 Sb. - je ta novela "nadherny pravnicky vytvor".
Re: Re: Re: 1. republika nebyla ideál
je to otázka priorit. Stát např. sponzoruje politické strany v řádech sta milionů ročně, sponzoruje tzv. stavební spoření, které může být využito i jako pouhé spoření, kolik miliard věnoval na výstavbu a zvelebení poslanecké sněmovny, zajištění bytů pro poslance, rekreační zařízení pro poslance atd.
Myslím si, že jsou argumenty pro sponzorování dokumentů ukazujících naši historii a velikány, i hrané filmy ukazující 50 let komunismu. Krásným příkladem je určitě film p. Mináře Všichni moji blízcí.
Knedlíky jsou nezpochybnitelným projevem naší národní kultury.
Proto by všichni výrobci a prodejci knedlíků měli dostávat od ostatních výrobů a prodejců potravin zvláštní poplatky, které by sloužily rozvoji a progaci a láci našeho národního pokrmu, neoddělitelně spjatého s naší národní identitou.
Re: Knedlíky jsou nezpochybnitelným projevem naší národní kultury.
Prosím, prosím, já taky začnu něco produkovat, na co mi ostatní přispějí
Re: Re: Knedlíky jsou nezpochybnitelným projevem naší národní kultury.
Z Vašeho úhlu pohledu je tedy "nezpochybnitelným projevem naší národní kultury" i trus občanů, kteří pobírají sociální dávky. Na ty také přispěli ostatní ...
Re: Knedlíky jsou nezpochybnitelným projevem naší národní kultury.
Milý Sašo, vy se v tom tak vyznáte, prosím, definujte přesně kvalitativní národnostní diference mezi knedlíkem českým, německým (speciálně bavorským), dále sudetoněmeckým a rakouským, částečně polským a rozhodně slovenským. Poté byste měl jako muž práva zahájit spor o licenční práva na český knedlík se všemi sousedy. Z vyhraných licenčních poplatků pak lze sponzorovat produkci národnostně čistého českého knedlíku.
Nejdříve je třeba vytvořit státní fond,
do kterého jedni budou odvádět nedobrovolně své peníze a druzí z něho budou čerpat, aby mohli vymýšlet zrovna takové ptákoviny, jaké jste tu popsal.
Nepochybně. Ale jen ti certifikovaní, státem uznaní a komisí vybraní.
Kristepane, žantovský-co je zase tohle_?
Proboha kdy už zmizí výlody Žantovských a spol. Jsou to vždy jen lži, nenávist! Mistři "publicisté" tohoto druhu, noví apologeti vládnoucích elit si nezadaji s podobnou smečkou za dob totality-jen slouží dnes novým pánům ....!
Vážná oprava
Pozor: tenhle není homo novus, nýbrž zamlada patřil přímo sám mezi ně: otřesný případ Melodie - je to on, ne, pane Neffe? Copak toto dění není obecně známo, od p. Černého aj.? Publikovat, publikovat, publikovat, nenechat upadat do zapomnění! Jediná charakteristika: c h u c p e . - A budou volby...
Pominu to že tento článek je x-tý na toto téma a nepřináší nic nového
Nicméně, popřemýšlím nad fondem na podporu inernetových diskuzí, protože kvalita některých příspěvků kulhá a jistě se zvedne přilitím kapitálu
Prezidentův pohled na financování filmových děl je hodně vymezený.
V okolních státech fungují různé druhy podpory národní kinematografie, nevím proč by naše republika měla být vyjímkou. Odmítnutí tohoto zákona "touto" argumentací zavání vším možným jen ne férovým jednáním. Bral bych, kdyby prezident vznesl jiné námitky než cosi o soukromém podnikání na cizí účet. V logice svého veta by tedy náš prezident v žádném případě nemohl navštívit filmový festival v Karlových Varech, poněvadž je štědře dotován ze státních peněz a to se hluboce, ale opravdu hluboce, příčí s prezidentovým přesvědčením.
Sen každého soukromého podnikatele :
Soukromé podnikání se státní podporou. Když se dílo podaří, je to moje zásluha; když ne - státe dal jsi málo peněz, tak co chceš?
Re: Re: Sen každého soukromého podnikatele :
Přesně tak.Po listopadu chtěli "umělci"tvůrčí a finanční svobodu,tak už je čas ukázat co umí.Jeden vedle druhého byl dle vlast.slov poškozený min.režimem,musel tvořit do "šuflíku".Tak je třeba dílka vytáhnout a jít do světa,když mají o sobě tak vysoké mínění.